![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Pas als wij gaan leven als een sukkelaar en honger lijden kunnen de chinezen welvarend worden om zo de balans te houden inzake draagkracht van de aarde. En dan nog kan het nadelig aflopen daar de chinezen nog met een pak meer mensen zijn dan wij. Dus ook uit zelfbehoud wens ik niet dat de chinezen welvarend worden dat geef ik eerlijk toe maar ook uit natuurliefde en het besef dat onze aarde beperkt is. Wat moeten we dan doen.Awel eerst af van ons kapitalistisch systeem.dit is de grootste oorzaak van alle ellende van deze wereld. Daarna balans zoeken tussen mens en aarde(desnoods in de hele wereld aan bevolkingsbeperkingen doen) Daarna wetenschappelijk onderzoek veel meer steunen en goedkoper maken om zo nieuwe technieken te vinden die ons : 1)die ons meer toelaten om de gevolgen van onze misbruiken op aarde te laten tonen.En die dan beter de schade kunnen herstellen. 2) naar een nieuwe en betere energie bron zullen leiden. 3) in staat zullen stellen om nog meer uit de ruimtevaart te halen en grootste vooruitgangen kunnen laten boeken in dit gebied want nogmaals de ruimtevaart moet onze toekomst zijn. Dat is mijn besluit ik heb niets tegen de chinezen maar ik ben gewoon realistisch en de aarde kan dit niet aan en natuurlijk kijk ik ook naar mijn toekomst en die van mijn kinderen en als ik dit niet zou doen waarom zou ik dan nog moeten leven? Misschien bent u bereid uw goed leven op te offeren voor die chinezen(waar de leiding helemaal mensonvriendelijk is)mijn beste boer_bravo??? ik ben dit niet,wat ik wel wil doen is nog meer voor de natuur overhebben en op alle gebieden dat ik kan aan het milieu bijdragen. ik koop daarom liever 100 lotjes van organisaties die werken voor een betere natuur en het lot van vele dieren dan 1 lotje voor die tsunami of 11.11.11 actie. Want dieren en natuur hebben nooit een keuze,zij moeten gewoon altijd hun lot ondergaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen. We staan op de vooravond van een revolutie. Het aandeel zero-tillage (niet ploegen) in de landbouw stijgt fenomenaal. Bvb in de Braziliaanse cerrado(10% van alle landbouwland), de VS, Canada, India, ook China, ... Op die velden is er substantieel hogere opbrengst dan ik klassieke velden én zo goed als geen erosie. Vergelijk het met de groene revolutie van Norman Borlaug. Met als groot verschil dat het nu vooral goed werkt in droge gebieden, waar de groene revolutie-gewassen veel water nodig hadden. Citaat:
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 12 januari 2005 om 20:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 12 januari 2005 om 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het er niet mee eens.
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen moeten gewoon leren accepteren dat er minder mensen in de industrie zullen werken. Net zoals er minder in de landbouw werken dan 30 jaar geleden. En dat wil heus niet zeggen dat we nu geen eten meer hebben.
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is de wil van de mens die belangrijk is.je kunt weinig hebben en toch nog zeer goed aan natuurbeheer doen. Natuurlijk is het wel zo dat onderzoek voor ee nbeter natuur en natuurherstelling veel geld kost en dus kunnen rijkere landen iets meer doen dan arme landen.Maar we moeten natuurbeheer gaan zien op wereldvlak en de hele mensheid moet inzien dat onze aarde fragiel is maar hiervoor moet je iedere mens genoeg kennis kunnen geven van de aarde en dit is probleem nummer één want nog in heel vele landen is er weinig of geen onderwijs en geen kennis is onwetenheid en dus geen enkel besef van milieumisbruiken tenzij men er echt mee geconfronteerd word door ziektes en zo meer. een ander probleem is om ieder land op deze planeet op 1 lijn te krijgen inzake natuurbeheer en bescherming.Dit is gewoon een utopie. Dus word het wachten op de gevolgen van onze misbruiken misschien dan pas gaan de ogen open voor de hele wereld. Jammer dat er dan miljoenen mensen zullen moeten sterven of in erbarmelijke omstandigheden moeten leven eer de mensheid gaat beseffen dat we in harmonie moeten leven met de aarde en niet deze planeet kunnen blijven uitbuiten en misbruiken zonder gevolgen. jammer dat een ramp zoals in de film the day after tomorrow niet realistisch is want dat zou misschien iets kunnen veranderen tot spijt van het grote dodental dan. maar vergis u niet de echte gevolgen kunnen heus erger zijn dan die in de film.misschien niet op korte tijd maar zeker op lange termijn en dus de toekomst van onze latere generaties. Het is wel fijn om te weten dat wij dan in de geschiedenisboeken komen als de mensen die de aarde(bijna) om zeep hielpen door egoïsme en winstbejag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opleiding is een tweede zaak. Als alle mechaniekers in een bepaalde streek een job hebben dan worden ze duurder. Huisvesting is nog een zaak. Chinezen van het platteland naar de stad. Maar enkel als ze meer verdienen in de stad dan op het platteland. Maar de huizen zijn schaars en worden dus duurder. Dus het loon dat ze na de huur overhouden is niet meer interessant. Met als gevolg dat ze minder naar de stad trekken en/of de bedrijven hogere lonen moeten betalen, ook voor laaggeschoolde arbeider. Die zijn oa om die reden nu al 30 �* 40% goedkoper in India. Energie. Aan Elektriciteit is een tekort. Een autofabriek openhouden met constante elektriciteitspannes is niet gemakkelijk. Je kan wel dieselgeneratoren zetten voor noodgevallen, maar dan moet je die diesel aanvoeren (zie transport) Grondstoffen. Ook voor Chinezen worden de grondstoffen duurder. Voor hen véél meer dan voor ons met onze sterke euro. Voedsel en landbouwproducten (bvb katoen). Ook die prijzen stijgen op de wereldmarkt. Onze boeren merken er niet veel van door de sterke euro. Maar het wil vooral ook zeggen dat de boeren ginder wat minder rap naar de stad zullen trekken. Al die dingen tonen aan dat het niet vanzelfsprekend is om lange tijd een enorme groei te kennen. Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoeveel jij van bosecologie kent, maar de beuk is een typische "oude" bossoort. Dat komt omdat hij heel gevoelig is en slecht verspreid. Het is ook een schaduwboomsoort: hij kan in zijn jonge jaren tegen veel schaduw, en hij is daar goed beschut tegen bvb extreme weersomstandigheden (in een bos stijgt en daalt de temperatuur tijdens een dag bvb trager dan erbuiten). Daartegenover staat de eik. Die kan bijna niet natuurlijk verjongen in een bos. Het is immers een lichtboomsoort. Uit alle onderzoek van oude zaadbanken blijkt dat er véél meer eiken dan beuken stonden. Zo zijn er ook véél meer insecten die parasiteren op de eik dan op de beuk. Tot slot nog zeggen dat de middeleeuwen nog geen 1000 jaar geleden zijn. Wat ik zeg kan je nalezen in boeken over de bosgeschiedenis van Europa, in wetenschappelijke tijdschriften, in universitaire cursussen zoals algemene bosbouw en bosbouw van de gematigde streken. Neen ik was er niet. Maar jij was er ook niet. En ik heb een sterk vermoeden dat ik desondanks beter weet waarover ik spreek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De bever zit echter wél in Vlaanderen. Meer bepaald in de Dijle ten Zuiden van Leuven. "Sinds begin 2000 zijn er, na een afwezigheid van 150 jaar, terug bevers in de Dijlevallei. Ongeveer 20 bevers leven er terug in hun oorspronkelijk biotoop ten zuiden van Leuven, waar de Dijle nog natuurlijke oevers met brede rietkragen en wilgenstruwelen heeft. De bevers bouwen er burchten, graven holen, leggen geurhoopjes aan en knagen aan Wilg, Populier en Els." http://www.mina.be/natuur-bevers.html
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kon zelfs niet voorzien dat de mijnen, onze enige eigen vorm van energie en grondstoffen, zouden gesloten worden. Men voerde zelfs nog goedkope gastarbeiders in om ze rendabel te houden. Het probleem is niet dat er steeds minder mensen in de industrie zullen werken. Het probleem is dat die industrie hier zal verdwijnen net zoals de mijnen gesloten zijn omdat het elders goedkoper was. En nee, de landbouw is nog niet verdwenen, maar zonder subsidies was dat allang gebeurd. Met welke middelen denkt ge onze industrie en landbouw te subsidieren als ze niet meer kan concurreren met de lage loonlanden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zelfs al verdwijnt onze industrie net zoals onze mijnen (wat compleet irrealistisch is, want veel producten zijn hier veel goedkoper te produceren dan in China en co). So what? Hebben we ze nodig voor welvaart? Niet als we diensten aan het buitenland leveren (bvb onderzoek en ontwikkeling).
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een soort L&H. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Janssen Pharmaceutica heeft een grote fabriek in Xian in China. Maar dat houdt ze niet tegen om in Beerse meer onderzoekers aan te werven. Goede onderzoekers zijn er altijd tekort. Want er is altijd wel iets te onderzoeken.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 13 januari 2005 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Staatssecretaris
|
![]() blijkbaar is mijn bericht niet helemaal doorgekomen,helaas want nu moet ik bijna helemaal opnieuw beginnen.
beste boer_bavo u moet niet denken dat ik hier praat zonder enige kennis van zaken. Wat mij wel opvalt is dat u zeer naïef bent en zeer arrogant. un denkt dat u voor alles een oplossing heeft en enerzijds prijst u de techniek de hemel in maar als het om de ruimtevaart gaat gelooft u hier niet in en het is juist de ruimtevaart die onze kennis over de aarde en de natuur heeft vergroot en veel heeft bijgeleerd. Alsook is door de ruimtevaart het internet wereldwijd kunnen gaan,hebben we gsm en gps en nog veel meer. dus kom hier niet zagen dat de ruimtevaart geen toekomst kan hebben. De kolonisatie van mars is nu al in theorie haalbaar. daarbij komt nog eens dat de aarde al regelmatig is getroffen door meteorieten en sommige waren neit zo erg maar andere kunnen een stad zoals parijs en londen in 1 keer vernietigen en hoe denkt u dat we deze objecten kunnen stoppen?zoals in de films zeker? neen hiervoor moeten we veel investeren in de ruimtevaart. alleen dan kunnen we dit lot ontlopen en het is enkel een kwestie van tijd als er zo eentje nog op aarde botst en heeft u al door dat u de enige hier bent die de evolutie in china een goede zaak vinden en het niet erg is voor de mens? maar ja iedereen is dom en u bent slim haha wat een arrogantie. als je een taart(=draagkracht van de aarde inzake balans tussen natuur en mens. er zijn personen.Europa,amerika,japan,china en de rest van de wereld. europa eet 3stukken alsook amerika japan heeft 1 stuk alsook china en de rest heeft 2 stukken.totaal 10 stukken.maar wat als china nu ook 3 stukken wilt dan komen we op 12 stukken.dus oftewel moet iemand anders minder eten oftewel moeten we taarten bijmaken en dit laatste is niet mogelijk want we hebben maar 1 aarde (tot nu toe)dus moet iemand anders inbinden. dit is een simpele weergave en iedere mens die wat kennis heeft weet dat de aarde nu al serieus bedreigd is behalve jij kunt dit zien. Dus niet enkel naïef en arrogant maar ook dom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Partijlid
|
![]() Talk is cheap. Supply exceeds Demand.
Boer bavo, die oscar is dubbel en dik verdiend. Wat een geduld... Laatst gewijzigd door Flat V : 13 januari 2005 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat handvol onderzoekers hier moet opdraaien voor de sociale zekerheid van 9.000.000 steuntrekkers zullen ze vlug de weg naar de rijzende zon gaan. Niets is zo gemakkelijk te verplaatsen als kennis en ondervinding, die gaat waar de drager gaat. |
|
![]() |
![]() |