![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1541 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1542 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het rechtssysteem in Nederland is echt heel waakzaam tegenover foute veroordelingen. Zeker omdat het vroeger wel eens mis is gegaan. |
|
|
|
|
|
|
#1543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De beste film die ik in de laatste 3 jaar zag. Speelt nu in heel wat Belgische cinemazalen. |
|
|
|
|
|
|
#1544 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
100% bewijs is er quasi nooit. Neem bijvoorbeeld lichtere misdrijven. Persoon X die al vijf veroordelingen heeft voor drugsdelicten wordt tegengehouden door de politie. Bij controle stelt men vast dat er in zijn rugzak 10 gram cocaïne zit. Persoon X beweert dat iemand dat in zijn rugzak moet hebben gedaan en blijft beweren dat hij er niets van wist. U bent rechter: veroordelen of niet? |
|
|
|
|
|
|
#1545 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou betekenen dat bij een Nederlandse correctionele rechtbank (geen idee hoe die dingen bij jullie heten) niemand pleit dat hij onschuldig is? |
|
|
|
|
|
|
#1546 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er waren een hoop aanwijzingen in dit geval die de jury brachten tot de stelling dat dit alles samen een afdoende bewijs vormde voor de schuld van betrokkene. Ik heb die zeer emotionele reacties nooit goed begrepen. Ze getuigden alleszins van een schrijnend gebrek aan inzicht in het strafprocesrecht.
|
|
|
|
#1547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1548 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jawel. Er was een pedoseksueel die dat riep, terwijl hij op videobeelden te zien was waar hij zijn perverse beelden doorverkocht aan andere zieke beesten.
|
|
|
|
|
|
#1549 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In dit geval zijn er videobeelden. Mijn argument hierboven was dat men eigenlijk (quasi) nooit 100% bewijs heeft als er geen videobeelden zijn.
|
|
|
|
|
|
#1550 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Persoon X is onder invloed en legt heel wazige verklaringen af. Er valt geen touw aan vast te knopen. Nadien zegt hij dat hij er zich niets meer van herinnert maar dat de drugs in ieder geval niet van hem zijn.
|
|
|
|
|
|
#1551 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles is mogelijk. Maar dan ga je in het belachelijke beargumenteren. |
|
|
|
|
|
|
#1552 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen veroordelen terwijl ze onder invloed zijn is al helemaal een slechte zaak. Misschien hebben ze wel wat in zijn drankje gedaan.
|
|
|
|
|
|
#1553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben wat gaan kijken op de website 'rechtspraak.nl'. Vindt u dat er hier voldoende bewijs is? https://www.rechtspraak.nl/Organisat...n-Everink.aspx |
|
|
|
|
|
|
#1554 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In deze concrete zaak schuift de veroordeelde een alternatieve versie naar voren (dat hij ontvoerd zou zijn door de werkelijke daders). Oké, ze is weinig waarschijnlijk maar ze valt niet uit te sluiten. Als 'zeer waarschijnlijk' voldoende is, denk ik niet dat er zoveel verschil is tussen Belgische en Nederlandse rechters. (Uiteraard moet men zich tevreden stellen met 'zeer waarschijnlijk', want anders krijg je bijna nooit iemand achter de tralies). |
|
|
|
|
|
|
#1556 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1557 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1558 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
WOW, wat een eigen 'overgeschat'* ego. *: google overrated.
|
|
|
|
#1559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is nu net precies het moeilijke aan relaties met een andere: in welke mate heeft hij U door ? En in welke mate hebt gij de andere door ? Het pact is even "veilig" als alle dingen die jij eerder ook al noemde van wederzijds in check houden. Ik zou het pact met U alleen maar schenden als ik zeker was van mijn stuk. Maar aangezien ik U niet kan vertrouwen, weet ik ook niet precies welke uw echte macht is. En vice versa. Dus ben ik ergens, voorzichtig, genoopt om mij aan het pact te houden (ik weet niet of ik ga winnen als ik het schend, want ik ken uw verborgen kunde niet). Als ik geheimzinnig genoeg ben voor U, dan zit gij in dezelfde situatie. En dan gaan we ons alletwee aan het pact houden. Dat is niet anders voor elke zakenrelatie he. Ik ben er niet zeker van dat ik alles onder controle zal hebben als ik een contract ga schenden ; en mijn partner ook niet. Dus houden we ons, uit schrik van elkaar en gebrek aan kennis van de andere zijn vuurkracht, maar aan de afspraak. Dat is de bron van alle "eerlijkheid" volgens mij. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2018 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#1560 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herinner me effe die bewuste "slogan" die de jeugdigen excuseert !?
|
|