![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik was daar en heb gezien hoe een hele politiemacht op de been werd gebracht om een debat over de toetreding van Turkije tot de EU te voorkomen. Citaat:
|
|
|
|
#1742 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jos Verhulst heeft op dit eigenste forum hetzelfde laten horen.
|
|
|
|
#1743 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of een amerikaanse politieman uit te maken voor fascist pig, met een knipoog en een grijns. Of door 'fire' te roepen in een drukke cinema, als grap uiteraard. Of door pertinente onwaarheden te verkondigen in publiek die commercieel ofnadelig zijn voor iemand. De libel/slander/defamation rechtszaken zullen rond uw oren vliegen. |
|
|
|
|
|
|
#1744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1745 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1746 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
niet moeilijk dat jullie overal buitengestemd worden ... hop naar de kiesdrempel. |
||
|
|
|
|
|
#1747 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar had de holocaust in de VS plaatsgevonden dan was dat daar krak hetzelfde geweest : ontkenning van massamoord en genocide kan niet toegelaten worden noch het dragen van uniformen of symbolen die daaraan gelinkt zijn. Een maatschappij heeft tijd nodig om over dergelijke trauma's heen te komen en nee, 70 jaar is zeker niet genoeg. |
|
|
|
|
|
|
#1748 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1749 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1750 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is zoals de vrijheid of niet om een hamer te bezitten en te gebruiken. Ik mag een hamer hebben, en hem gebruiken zoals ik wens. Maar als ik met die hamer op uw auto, of op uw hoofd ga slaan, ben ik daar verantwoordelijk voor. Maar "een hamer bezitten en gebruiken" is OP ZICH niet verboden. Hier wel. Zeggen, bijvoorbeeld, dat Hitler nooit een Jood heeft vermoord, en dat gans die affaire van kampen en zo een uitgevonden verhaaltje is, is hier gewoon verboden. Wie dat zegt, is strafbaar, punt. Als er vrije meningsuiting zou zijn, dan zou ik dat mogen zeggen. Het echte resultaat daarvan is waarschijnlijk dat de meeste mensen mij als een dwaas zullen beschouwen. Het zou kunnen dat een of andere joodse vereniging denkt dat ik haar daarmee nadeel berokken, en in de mate dat zij materieel kan aantonen dat ik daarmee schade heb veroorzaakt (ik zie niet goed in hoe, misschien een vermindering in de verkoop van boeken of zo ?), dan ben ik daar verantwoordelijk voor, en zal de rechter mij tot het vergoeden van die schade veroordelen in zoverre hij overtuigd is van de daadwerkelijke schade die ik aangericht heb. De mening uiten zelf is niet verboden, maar in de mate dat het uiten van die mening ergens iemand schade berokkent, ben ik daar verantwoordelijk voor, zoals met elke van mijn daden. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2018 om 09:35. |
|
|
|
|
|
|
#1751 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1/ de mogelijk strafrechtelijke kwalificatie van een bepaalde mededeling (bvb oproep tot aanslag); 2/ de wijze waarop de mededeling is gebeurd - is het maw een oproep, wat enkel kan als er een zekere openbaarheid is. De discussie waarin Vrielinck werd bevraagd gaat over punt 2. Wat jij zegt gaat over punt 1. Ik betwist ook niet dat een oproep om een aanslag te plegen ernstig is. En voor zover ik daar zicht op heb na de Pano reportage is hetgeen op de chatgroep van S&V circuleerde veel minder concreet. Als je beweert dat Vrielinck ongelijk heeft (en dat deed je) is elke handeling waarbij iemand gestraft wordt omwille van een communicatie in een besloten chatgroep onrechtmatig, net omwille van het feit dat de groep besloten is en al wat daar gezegd wordt dus geen 'oproep' kan zijn. Ik ben degene die beweerde dat Vrielinck gelijk had. Jij bent degene die het tegendeel beweert en daardoor impliciet zegt dat die jihadiste buiten vervolging zou moeten worden gesteld. Wees nu eens consequent, minstens met wat je zelf zegt.
|
|
|
|
#1752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1753 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1754 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1755 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is verboden om met drie companen, in mijn kelder, een bankoverval te plannen. Het plannen zelf is een strafbaar feit. Indien het gerecht dat te weten komt (bijvoorbeeld omdat ik in 't oog gehouden word door veiligheidsdiensten), kunnen ze mij daarvoor straffen, ook al zijn we nooit verder geraakt dan een plan opstellen en heeft niemand geklikt. |
|
|
|
|
|
|
#1756 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1757 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1758 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Halloooo-oooooo! Moet ik u eens een filmpke sturen van een county hearing in Ohio, waar een atheist een vraag wou stellen over een verplicht gebed in een openbare school (tegen de grondwet!). voor de atheist een vraag wou stellen, waren er een paar (religieuze) officials die uit protest de zaal verlieten. Ze wilden niet eens de vraag aanhoren! Ge moet maar eens een atheist zijn in de US! Vrije meningsuiting in de US, my *ss! Het probleem is niet enkel uw extremistische meningen, maar ook uw gebrek aan feitenkennis. |
|
|
|
|
|
|
#1759 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien dat het geval is heb ik op dit forum al regelmatig misdrijven weten begaan.
|
|
|
|
#1760 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ze zouden voor zulke meme's een nieuw woord moeten uitvinden. 'submeme' of zoiets. 'fun'-meme? |
|
|
|
|