![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak u trouwens geen illusies. Vlaanderen zou nooit echt onafhankelijk zijn geweest van Duitsland indien Duitsland WOII had gewonnen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 september 2018 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij daarmee bedoelt," minstens even zwart als de VU destijds", heeft hij gelijk gezien het N,VA niets meer is dan de voortzetting van de VU.
N-VA staat voor veel mensen voor, "Niet- VA". Gelukkig worden er meer mensen bewust. Vandaag weer een gesprek gehad, dit maal met een Franstalige Brusselaar. Zijn woorden; "N-VA zijn bedriegers,... Vlaams Belang daarentegen zijn dan nog veel eerlijker, die zeggen tenminste eerlijk waarvoor ze staan. Ik zal nooit stemmen voor het N-VA. Voor mij is het N-VA, NIET-VA." |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De anti-Belgische keuze was de enige optie voor de Vlaming. Als je u hoort klappen dan ben je precies overtuigd dat de Vlaming gerechtigheid had te verwachten van de Belgische staat. Niets is minder waar, de Vlaming had toen niets te verwachten van Belgie, toen niet, nu niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat men zegt over "hindsight". Dat is altijd 20/20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp wat Xeno bedoelt. Wie een onafhankelijk Vlaanderen wil heeft de morele plicht om iets te doen om dat doel te bereiken. Met Hitler samenwerken was geen goed idee om dat doel te bereiken, maar......vergeet niet dat LeopoldIII OOK bereid om met Hitler samen te werken om ZIJN doel te bereiken. In welk Vlaanderen zouden we vandaag leven als DAT gelukt was?
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WOII is echter een gans andere zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig maar dat Leopold III zich ook liet beetnemen.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Duitsland AL zijn na oorlogse schuld had moeten terug betalen zou Duitsland er lang nog niet uitzien zoals het er vandaag uitziet. Merkel zou niet de grote vlag in Europa zwaaien, de Duitsers zouden in tegendeel zeer klein zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2018 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, we moeten nu, 80 jaar na de oorlog, nog altijd knecht blijven in Belgie want Hitler...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals al vaak herhaald: ik ben voorstander van Vlaamse onafhankelijkheid (liefst hereniging met NL). Ik ben het enkel niet eens met de stelling dat het een morele plicht was om tijdens WOII te collaboreren met het regime van Hitler. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 september 2018 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal het een of het ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat men Duitsland niet quasi-permanent opzadelde met een enorme oorlogsschuld was misschien een verstandige beslissing als men terugkijkt naar wat het Verdrag van Versailles tot gevolg had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Liefst in een confederatie met Nederland.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filip Dewinter is evenmin tegen Groot-Nederland hoor: Ziet u iets in de Groot-Nederlandse gedachte? Of helemaal niet? Dewinter: “Absoluut wel. Ik denk dat op puur economische, sociale, politieke en rationele overwegingen een geheel Nederlandse unie zeker wel meerwaarde zou creëren voor ons, maar ook voor Nederland. Absoluut ja. Nu vind ik niet dat dat allemaal te snel en te vlug hoeft, maar op termijn moet dat zeker wel overwogen worden op de een of andere manier.” http://www.historien.nl/interview-met-filip-dewinter/ Mijn 'plan A' is een hereniging met Nederland. Vlaanderen als onafhankelijke staat is mijn 'plan B'. Plan B is uiteraard veel realistischer. Een onafhankelijke staat Vlaanderen gaat zich wel veel meer tot zijn Germaanse buurlanden kunnen richten. Veel te lang heeft België zich gericht op de zuiderbuur. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 september 2018 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |