Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2018, 11:45   #341
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hier is weer dezelfde mantra van pompeus zelfbeklag!

Hoe komt het toch dat ik de waarheid zie, en al die andere mensen dat niet zien. Hoe komt het toch dat ik zo geniaal ben, en alle andere mensen denken dat de aarde plat is!
Je hoeft jouw posts hier niet zo te verduidelijken hoor.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 11:49   #342
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk! Geniaal! Dat is de oplossing voor al onze problemen! we legaliseren prostitutie, en ook al die problemen van uitbuiting zijn opgelost, en al die belastingsinkomsten van protituees als die belastingen betalen!

en we gaan wapens legaliseren! stel u voor, al de inkomsten daarvan! We kunnen fabrieken bijbouwen naast FN, en zelfs exporteren!
Of we proberen het omgekeerde.
We maken alles illegaal, behalve van huis naar het werk gaan en terug naar huis na't werk. Wel met geautomatiseerd openbaar vervoer.
Er sterven teveel mensen in het verkeer om de bevolking in staat te achten hiervoor hun verantwoordelijkheid op te nemen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 13:04   #343
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Of we proberen het omgekeerde.
We maken alles illegaal, behalve van huis naar het werk gaan en terug naar huis na't werk. Wel met geautomatiseerd openbaar vervoer.
Er sterven teveel mensen in het verkeer om de bevolking in staat te achten hiervoor hun verantwoordelijkheid op te nemen.
Inderdaad. Ik ben ook voorstander om buiten de obligate dagtaak gewoonweg alles af te schaffen. Probleem opgelost
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 06:19   #344
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wordt het geen tijd om de wetgeving te herzien ?

Dit zijn toch geen berichten meer die verspreid worden via één of andere coffeeshop

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...en-doodt.dhtml
a) je verbind twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Morfine is als drugmisbruik ook verboden maar legaal als medisch middel in verschillende vormen toegelaten.

b) Indien alles waarover positieve studies bestonden toegelaten werd was er niets meer verboden. De tegenstrijdige studies (aan beide kanten blijkbaar vaak meer gebaseerd op vooroordelen dan op wetenschap) zijn de hoofdreden voor het uitblijven van medicinale erkenning. Niet alleen bij cannabis...

Waarom dus? Omdat je als beleidsvoerder in dat soort zaken niet op je buikgevoel mag afgaan?
Wat ook als gevolg heeft dat vooruitgang op medisch gebied sterk gecontroleerd wordt en het lang duurt voor nieuwe middelen en therapiën erkend geraken.
Wat grosso modo nog altijd een positief effect heeft op de Westerse gezondheidszorg. Hier kan je in een apotheek niet de middeltjes kopen die je in de Matongéwijk onder de toog vindt. En dat is maar goed ook.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 07:19   #345
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
a) je verbind twee zaken die met elkaar niets te maken hebben. Morfine is als drugmisbruik ook verboden maar legaal als medisch middel in verschillende vormen toegelaten.

b) Indien alles waarover positieve studies bestonden toegelaten werd was er niets meer verboden. De tegenstrijdige studies (aan beide kanten blijkbaar vaak meer gebaseerd op vooroordelen dan op wetenschap) zijn de hoofdreden voor het uitblijven van medicinale erkenning. Niet alleen bij cannabis...

Waarom dus? Omdat je als beleidsvoerder in dat soort zaken niet op je buikgevoel mag afgaan?
Wat ook als gevolg heeft dat vooruitgang op medisch gebied sterk gecontroleerd wordt en het lang duurt voor nieuwe middelen en therapiën erkend geraken.
Wat grosso modo nog altijd een positief effect heeft op de Westerse gezondheidszorg. Hier kan je in een apotheek niet de middeltjes kopen die je in de Matongéwijk onder de toog vindt. En dat is maar goed ook.
Zelf verkies ik de Matongé wijk.Ik heb geen zin om iedere keer mijn neus is verstopt bij een dokter langs te moeten om een voorschriftje te krijgen voor een flesje Otrivine. Komt er ook nog bij dat ik dat voorschriftje sowieso toch altijd krijgen zal. Ik weet niet dat hier minder medicijnen worden geslikt dan in landen waar medicatie vrijer is. Ik denk zelfs integendeel want ook de artsen spelen het spel mee van de farma reuzen
Geen grotere geldklopperij dat de farmaceutica. Uw verhaaltje is dus zuiver theorie en in de praktijk totaal anders. Net als bij die erkenning zal de hoofdmoot vooral een kwestie zijn van geld. Dat is met alle erkenningen zo. Dat draait om geld. De grootste doodskisten van auto's werden al gehomologeerd voor de weg....om maar een voorbeeld te geven.
De wereld is ietsje groter dan de stad Vlaanderen.
Iedereen kan nu eender wat kopen van medicijnen......Je bestelt het via internet of je koopt het zelf in een land waar het wel vrij te koop is of laat het meebrengen van iemand die toevallig daar verblijft.
Oud 12 september 2018, 07:29   #346
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf verkies ik de Matongé wijk.Ik heb geen zin om iedere keer mijn neus is verstopt bij een dokter langs te moeten om een voorschriftje te krijgen voor een flesje Otrivine. Komt er ook nog bij dat ik dat voorschriftje sowieso toch altijd krijgen zal. Ik weet niet dat hier minder medicijnen worden geslikt dan in landen waar medicatie vrijer is. Ik denk zelfs integendeel want ook de artsen spelen het spel mee van de farma reuzen
Geen grotere geldklopperij dat de farmaceutica. Uw verhaaltje is dus zuiver theorie en in de praktijk totaal anders. Net als bij die erkenning zal de hoofdmoot vooral een kwestie zijn van geld. Dat is met alle erkenningen zo. Dat draait om geld. De grootste doodskisten van auto's werden al gehomologeerd voor de weg....om maar een voorbeeld te geven.
De wereld is ietsje groter dan de stad Vlaanderen.
Iedereen kan nu eender wat kopen van medicijnen......Je bestelt het via internet of je koopt het zelf in een land waar het wel vrij te koop is of laat het meebrengen van iemand die toevallig daar verblijft.
Een voorschrift voor Otrivine (de neusdruppels?)

Dat 'neem' je toch zo mee bij de apotheek?
Oud 12 september 2018, 07:56   #347
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het grote verschil dat morfine een molecule is, en cannabis een verzameling van allerlei moleculen, die elk een eigen werking hebben.
Erkenning van cannabis an sich gaat er moeilijk door geraken.
De moleculen echter...
CBD is vb in de UK erkend als medicijn.
Oud 12 september 2018, 12:32   #348
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een voorschrift voor Otrivine (de neusdruppels?)

Dat 'neem' je toch zo mee bij de apotheek?
Je hebt gelijk. Ik wou het nog niet zo lang geleden kopen in Frankrijk en daar moest ik wel degelijk een voorschrift hebben. Hier blijkbaar (nog) niet. Beetje gek in Europa.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2018 om 12:34.
Oud 12 september 2018, 16:24   #349
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is weer dezelfde mantra van pompeus zelfbeklag!
Hierzie!! Wie we daar hebben!
Ik had je nickname nog niet nodig om je te herkennen want het is weer van dat;

- totaal geen reactie op de inhoud van mijn post
- compleet naast de kwestie reageren
- onmiddellijk weer beginnen met valse beschuldigingen (of geef eens aan waar ik aan zelfbeklag deed, al dan niet pompeus)

Citaat:
Hoe komt het toch dat ik de waarheid zie, en al die andere mensen dat niet zien. Hoe komt het toch dat ik zo geniaal ben, en alle andere mensen denken dat de aarde plat is!
En nu we toch bezig zijn gaan we maar door!
Wederom totaal naast de kwestie. Ik geef nergens aan dat ik beter of slimmer ben dan de rest. Ik steek enkel mijn nek uit voor de wetenschap. Nergens heb ik het in deze post over mezelf maar dat weerhoud jou er natuurlijk niet van dat er toch maar weer valselijk van te maken.
Toch raar dat jij als economische wetenschapper (dat beweer je althans) uithaalt naar iemand die een lans breekt voor de wetenschap.

Citaat:
yeah right!
En laten we nog maar even doorgaan! Beetje proberen ruzie te stoken tussen 2 forummers! Ook altijd leuk.

Laatst gewijzigd door BigF : 12 september 2018 om 16:31.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:30   #350
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk! Geniaal! Dat is de oplossing voor al onze problemen! we legaliseren prostitutie, en ook al die problemen van uitbuiting zijn opgelost, en al die belastingsinkomsten van protituees als die belastingen betalen!

en we gaan wapens legaliseren! stel u voor, al de inkomsten daarvan! We kunnen fabrieken bijbouwen naast FN, en zelfs exporteren!
Echt onvoorstelbaar grappig is dit...

Hoe voorspelbaar kan iemand eigenlijk zijn?

Iemand heeft het over drugs en jij reageert daarop met prostitutie en wapens. Nog maar weer eens. Voor de -tigste keer. Zoals in elke andere drugsdraad. Onvoorstelbaar.

En binnen enkele pagina's ga je natuurlijk weer beweren dat jij de enige bent die de discussie serieus wil voeren en altijd on-topic reageert.

Milieuvriendelijk ben jij wel want ik ken niemand anders hier die zijn eigen posts zo erg recycleert als jij...

Laatst gewijzigd door BigF : 12 september 2018 om 16:35.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:34   #351
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te beseffen dat ik mijn waarde discussiepartner hier begin te beschouwen als een goei fles wodka.

Ik moet er niet elke week eentje hebben maar om de paar maanden is het altijd weer plezant om er eens eentje tot op de bodem leeg te maken.

Voor amusementswaarde geef ik dan ook een dikke 9/10.
Qua sfeer en gezelligheid voorlopig nog een 7/10 maar ik voorspel dat dat vrij snel bergaf zal gaan.

Fun!!
Oud 12 september 2018, 16:39   #352
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Punt is dat als je als beleidsvoerder denkt te mogen beslissen wat een mens al dan niet mag gebruiken je volgens mij zeer fout bezig bent. Ik ben nog steeds van oordeel dat ik met mijn lichaam doe wat ik wil en dat geen enkele beleidsmaker daar ook maar iets mee te maken heeft.

En al zeker in het geval van cannabis. Hoe hoog moet je jezelf wel niet inschatten om andere mensen te verbieden een onbewerkt natuurlijk product te gebruiken? Het groeit vrijelijk in de natuur maar als je het durft te gebruiken (of zelfs nog maar bezitten) wordt je berecht.
Ik vind dat (al meer dan 30 jaar) complete waanzin.
Oud 12 september 2018, 17:27   #353
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Ik wou het nog niet zo lang geleden kopen in Frankrijk en daar moest ik wel degelijk een voorschrift hebben. Hier blijkbaar (nog) niet. Beetje gek in Europa.
Er zijn nog zaken die binnen de EU niet echt gelijkgeschakeld zijn.

Je zou denken, in de EU, is dat toch allemaal gelijk nu?

Verkeerde gedachte blijkbaar want dat blijkt totaal niet te zijn.

Daarom ook vroeg ik mij al wel eens af: Waar staat die EU eigenlijk voor, een hoop miserie?
Oud 12 september 2018, 17:30   #354
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
.
Daarom ook vroeg ik mij al wel eens af: Waar staat die EU eigenlijk voor, een hoop miserie?
De Britten slaan nu al in paniek met hun Brexit. Vraag het eens aan hun.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:38   #355
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Britten slaan nu al in paniek met hun Brexit. Vraag het eens aan hun.
Nog nooit in GB geweest en ik ben dat ook niet echt van plan om daar een 'snoepreisje' naar te plannen.
Oud 12 september 2018, 19:53   #356
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Punt is dat als je als beleidsvoerder denkt te mogen beslissen wat een mens al dan niet mag gebruiken je volgens mij zeer fout bezig bent. Ik ben nog steeds van oordeel dat ik met mijn lichaam doe wat ik wil en dat geen enkele beleidsmaker daar ook maar iets mee te maken heeft.
Dat zou logisch zijn als er geen kosten zijn. Iedereen mag postzegels verzamelen van de overheid. Maar aan blowen zit een kost. en het is de overheid die die moet betalen. Dat komt omdat de blowers zelf ... die kosten liever afwentelen op de gemeenschap. Wat zeer egoistisch is.
En als de overheid een kosten baten analyse maakt en besluit, het is goedkoper te verbieden, dan verbiedt de overheid dat. Want degene die betaalt, bepaalt. Dat is een rechtvaardig principe.

en als het u niet aanstaat: ga in Portugal wonen, of in Colorado! het paradijs!

BDW is heel duidelijk: geen legalisatie! En als hij de verkiezingen wint, dan moet gij u daarbij neerleggen.

Citaat:

En al zeker in het geval van cannabis. Hoe hoog moet je jezelf wel niet inschatten om andere mensen te verbieden een onbewerkt natuurlijk product te gebruiken? Het groeit vrijelijk in de natuur maar als je het durft te gebruiken (of zelfs nog maar bezitten) wordt je berecht.
uranium is ook vrij te vinden in de natuur. Laten we bezit ook maar vrij laten!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 19:55   #357
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Echt onvoorstelbaar grappig is dit...

Hoe voorspelbaar kan iemand eigenlijk zijn?

Iemand heeft het over drugs en jij reageert daarop met prostitutie en wapens.
Fout, ik reageer op het principe van legalisatie als manier om problemen op te lossen.

Citaat:
Nog maar weer eens. Voor de -tigste keer. Zoals in elke andere drugsdraad. Onvoorstelbaar.

En binnen enkele pagina's ga je natuurlijk weer beweren dat jij de enige bent die de discussie serieus wil voeren en altijd on-topic reageert.

Milieuvriendelijk ben jij wel want ik ken niemand anders hier die zijn eigen posts zo erg recycleert als jij...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 20:52   #358
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zijn meer die mannen die 5 plantages van 500 planten per stuk hebben dat ze er van tussen willen.

Dat brengt slecht volk mee.

Voor de rest als niemand er last van heeft doe je maar.
Oud 12 september 2018, 21:25   #359
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde zal je vaststellen als je in Nederland een Etos binnenstapt: daar kun je bepaalde producten kopen die je bij ons alleen bij de apotheker op voorschrift kan krijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 22:26   #360
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
BDW is heel duidelijk: geen legalisatie! En als hij de verkiezingen wint, dan moet gij u daarbij neerleggen.
Dat doe ik dan ook, fluitend, als ik met mijn zakken vol de grens weer terug oversteek.
Hoewel dat nu toch wel al een hele poos geleden is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be