![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
We maken alles illegaal, behalve van huis naar het werk gaan en terug naar huis na't werk. Wel met geautomatiseerd openbaar vervoer. Er sterven teveel mensen in het verkeer om de bevolking in staat te achten hiervoor hun verantwoordelijkheid op te nemen. |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
b) Indien alles waarover positieve studies bestonden toegelaten werd was er niets meer verboden. De tegenstrijdige studies (aan beide kanten blijkbaar vaak meer gebaseerd op vooroordelen dan op wetenschap) zijn de hoofdreden voor het uitblijven van medicinale erkenning. Niet alleen bij cannabis... Waarom dus? Omdat je als beleidsvoerder in dat soort zaken niet op je buikgevoel mag afgaan? Wat ook als gevolg heeft dat vooruitgang op medisch gebied sterk gecontroleerd wordt en het lang duurt voor nieuwe middelen en therapiën erkend geraken. Wat grosso modo nog altijd een positief effect heeft op de Westerse gezondheidszorg. Hier kan je in een apotheek niet de middeltjes kopen die je in de Matongéwijk onder de toog vindt. En dat is maar goed ook.
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen grotere geldklopperij dat de farmaceutica. Uw verhaaltje is dus zuiver theorie en in de praktijk totaal anders. Net als bij die erkenning zal de hoofdmoot vooral een kwestie zijn van geld. Dat is met alle erkenningen zo. Dat draait om geld. De grootste doodskisten van auto's werden al gehomologeerd voor de weg....om maar een voorbeeld te geven. De wereld is ietsje groter dan de stad Vlaanderen. Iedereen kan nu eender wat kopen van medicijnen......Je bestelt het via internet of je koopt het zelf in een land waar het wel vrij te koop is of laat het meebrengen van iemand die toevallig daar verblijft. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat 'neem' je toch zo mee bij de apotheek?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Erkenning van cannabis an sich gaat er moeilijk door geraken. De moleculen echter... CBD is vb in de UK erkend als medicijn.
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt gelijk. Ik wou het nog niet zo lang geleden kopen in Frankrijk en daar moest ik wel degelijk een voorschrift hebben. Hier blijkbaar (nog) niet. Beetje gek in Europa.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2018 om 12:34. |
|
|
|
|
|
#349 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hierzie!! Wie we daar hebben!
Ik had je nickname nog niet nodig om je te herkennen want het is weer van dat; - totaal geen reactie op de inhoud van mijn post - compleet naast de kwestie reageren - onmiddellijk weer beginnen met valse beschuldigingen (of geef eens aan waar ik aan zelfbeklag deed, al dan niet pompeus) Citaat:
Wederom totaal naast de kwestie. Ik geef nergens aan dat ik beter of slimmer ben dan de rest. Ik steek enkel mijn nek uit voor de wetenschap. Nergens heb ik het in deze post over mezelf maar dat weerhoud jou er natuurlijk niet van dat er toch maar weer valselijk van te maken. Toch raar dat jij als economische wetenschapper (dat beweer je althans) uithaalt naar iemand die een lans breekt voor de wetenschap. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 september 2018 om 16:31. |
||
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe voorspelbaar kan iemand eigenlijk zijn? Iemand heeft het over drugs en jij reageert daarop met prostitutie en wapens. Nog maar weer eens. Voor de -tigste keer. Zoals in elke andere drugsdraad. Onvoorstelbaar. En binnen enkele pagina's ga je natuurlijk weer beweren dat jij de enige bent die de discussie serieus wil voeren en altijd on-topic reageert. Milieuvriendelijk ben jij wel want ik ken niemand anders hier die zijn eigen posts zo erg recycleert als jij...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 september 2018 om 16:35. |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begin te beseffen dat ik mijn waarde discussiepartner hier begin te beschouwen als een goei fles wodka.
Ik moet er niet elke week eentje hebben maar om de paar maanden is het altijd weer plezant om er eens eentje tot op de bodem leeg te maken. Voor amusementswaarde geef ik dan ook een dikke 9/10. Qua sfeer en gezelligheid voorlopig nog een 7/10 maar ik voorspel dat dat vrij snel bergaf zal gaan. Fun!!
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En al zeker in het geval van cannabis. Hoe hoog moet je jezelf wel niet inschatten om andere mensen te verbieden een onbewerkt natuurlijk product te gebruiken? Het groeit vrijelijk in de natuur maar als je het durft te gebruiken (of zelfs nog maar bezitten) wordt je berecht. Ik vind dat (al meer dan 30 jaar) complete waanzin.
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou denken, in de EU, is dat toch allemaal gelijk nu? Verkeerde gedachte blijkbaar want dat blijkt totaal niet te zijn. Daarom ook vroeg ik mij al wel eens af: Waar staat die EU eigenlijk voor, een hoop miserie?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#356 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En als de overheid een kosten baten analyse maakt en besluit, het is goedkoper te verbieden, dan verbiedt de overheid dat. Want degene die betaalt, bepaalt. Dat is een rechtvaardig principe. en als het u niet aanstaat: ga in Portugal wonen, of in Colorado! het paradijs! BDW is heel duidelijk: geen legalisatie! En als hij de verkiezingen wint, dan moet gij u daarbij neerleggen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#357 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat brengt slecht volk mee. Voor de rest als niemand er last van heeft doe je maar.
|
|
|
|
#359 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hetzelfde zal je vaststellen als je in Nederland een Etos binnenstapt: daar kun je bepaalde producten kopen die je bij ons alleen bij de apotheker op voorschrift kan krijgen.
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hoewel dat nu toch wel al een hele poos geleden is.
|
|