![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent wel een gepatenteerde leugenaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij reduceerden zichzelf immers tot 'quantité négligeable', zonder dat ook maar iemand hen daartoe verplichtte. In het beste geval brengt men daar dan een beetje medelijden voor op, maar wél met ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2104 |
Banneling
|
![]() Uitschot blijft uitschot, of ze nu een bloemlezing krijgen in het palieterke of in de kerk en leven, het blijft uitschot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2105 |
Minister
|
![]() Een zakenman in mijn buurt die mensen te werk stelt en veel belastingen betaald stelt nu ook: als de sossen en tjeven bij stakingen mijn zaak platleggen en hem persoonlijk verwijten als “rijke smeerlap die iedereen heeft bestolen enz… mijn kinderen uitschelden als jonk van de jood, den dief of gangster” hij nu ook dit zal aanklagen en dit gortig gedrag nooit meer zal tolereren zoals hij jaren deed om de rust te behouden.
De maatschappij word inderdaad agressiever door de voorbeelden dat ze kregen van de scheld acties van de vakbonden en vroeger van Onkelinx en co en nu van Kristof Calvo met zijn beschuldigingen op de persoon in het parlement. Of Groen nu in Gent dat OpenVLD verwijd een dictatuur alla Hongarije wil opstarten. Terwijl groen zelf camoufleert onder een milieu camouflage tapijt. Dat Groen hun basis programma is gebaseerd op extreem links economische beleid. Maar ja, Links is al altijd dictatoriaal aanvallend geweest en weigert dialoog. Wat de anderen veel te lang hebben getolereerd. Anderzijds: Het door de vingers zien en bagatelliseren van de fotoshop presentatie >>Theo Francken in nazi uniform<<< om de linkse jongeren te vrijwaren. Kon eveneens niet!!!! Dat de jeugd dan denk onaantastbaar te zijn en gortig gedrag na-aapt is niet te verwonderen, bijna logisch gevolg Opvallende straf voor racistische Pukkelpop-jongeren In een filmpje op social media was te zien hoe jongeren op Pukkelpop "Handjes kappen, de Congo is van ons", zongen. Hierbij viseerden ze een meisje van Rwandese origine op het muziekfestival. Tevens zouden de jongeren nazigroeten gebracht hebben. Het parket van Limburg is erin geslaagd de racistische jongeren te identificeren. De twee negentienjarige daders krijgen een alternatieve straf opgelegd omdat ze blijk gaven van schuldbesef en nog zo jong zijn. Dat meldt Anja De Schutter van het Limburgse parket bij VRT NWS. Zo beslist de uitspraak van de rechtbank, op bewezen feiten via video op sociaal media. Wel en heropvoeding straf om hen dan de kans te geven om verder een leven op te bouwen Dit terwijl de VRT, de Journalist en de universiteit iemand onmiddellijk aan de schandpaal bind en meer dan waarschijnlijk de rest van zen leven verwoest! Terwijl justitie misschien ook hen zou verwijzen naar en verplichten een bezoek te brengen aan de Dossinkazerne in Mechelen. Die werd tijdens de Tweede Wereldoorlog door de nazi’s gebruikt om mensen te deporteren naar concentratiekampen, en huisvest nu een museum en documentatiecentrum over de Holocaust. De twee negentienjarigen zullen bij hun bezoek begeleid worden door een medewerker van het museum en moeten na hun bezoek "een verslag opstellen met een persoonlijke en kritische reflectie". Parket en justitie moet zen werk doen…. En ook onderzoeken of VRT en U Gent niet het recht in eigen hand genomen hebben!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 september 2018 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Af en toe betrap ik mijzelf op een zekere jaloezie op mensen met een simplistisch 'zwart-wit' wereldbeeld.
Nog geen vijf minuten later schaam ik mij over die jaloezie, en prijs ik mezelf gelukkig dat ik alsnog in staat ben kleuren te onderscheiden (van extreem infra-rood tot uiterst ultra-violet, met duizenden schakeringen daar tussen in) ![]() PS: @"epicurist_dirk": ik had het niet op u gemunt. Uw bijdrage kwam net iets te vroeg.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 september 2018 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals met talen, welk nut heeft het dat je zeven talen spreekt als uw omgeving ze niet verstaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mei 68 was een alt-rechtse beweging dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorlopig vind ik weinig betere replieken dan: - ik kan altijd nog van omgeving veranderen of - misschien leer ik beter nog een taal of drie vier meer? Maar ergens kan ik me niet onttrekken aan het gevoel dat ge mij nu liggen hebt ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 13 september 2018 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2111 |
Minister
|
![]() Nu begrijp ik ten gronde waarom Extreem links China tegen Dalai Lama is…. Zal links HIER en in EU nu ook een boycot tegen de Dalai Lama eisen?
Dalai Lama mengt zich in vluchtelingendebat: “Europa behoort toe aan Europeanen” De Dalai Lama (83) heeft bij een bezoek aan de Zweedse stad Malmö een opmerkelijke uitspraak gedaan over vluchtelingen. De Tibetaanse spirituele leider vertelde tijdens een lezing dat die moeten terugkeren naar hun land van herkomst en dat moeten heropbouwen. Hij maakte wel een belangrijke kanttekening. Volgens de Dalai Lama is Europa wel “moreel verplicht” om vluchtelingen te helpen “van wie het leven echt bedreigd wordt”. “Ontvang hen, help hen, onderwijs hen, maar uiteindelijk moeten ze wel terugkeren naar hun heimat en hun eigen land ontwikkelen”, klonk het. “Ik denk dat Europa toebehoort aan de Europeanen.” Oejejoej dat openbaar durven zeggen nu daar rechts meer stemmen verworven heeft in Zweden.... Oeiejoej ….. terugkeer beleid, zal er nu ook snel een mensenhandel oprichten worden door de vreemdelingen industrie>> “ de terug weg”…
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 september 2018 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs 'anarchisme' heeft z'n 'totalitaire' trekjes, al proberen de meeste anarchisten die ik ken - vaak tevergeefs - zich daaraan te onttrekken. Misschien kan het ook niet anders, hé. Het leven - het 'aards bestaan' - zélf is namelijk ook nogal 'totalitair': erop, of eronder. Daartussen in is al bij al bitter weinig plaats, en er wordt nu ook niet bepaald véél plaats vrij gehouden door diegenen die dat eventueel desgewenst zouden kunnen doen. Ecce homo.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf lucide, en eerlijk tegenover uzelf. Volgens mij zult u daar trouwens weinig moeite voor hoeven te doen. Vriendelijke groet, "djimi"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat mag niet gezegd worden of men is rechts! Volhard men is men extreem rechts...............
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 september 2018 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zou inderdaad beter zijn dat de Dalai Lama de daad bij het woord kon voegen zonder al te veel in te moeten zitten met z'n persoonlijke veiligheid. We weten echter heel goed dat zulks tot het rijk der fantasie behoort. We weten immers met z'n allen héél goed waar de "Volksrepubliek China" voor staat (tenminste toch voor zover we dat WILLEN weten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2119 |
Minister
|
![]() Kopt dat in deze draaaaad De Dalai Lama 'off topic' is ....
Ik plaatste het om aan te tonen dat de vrije geest moet kunnen, men moet kunnen hete hangijzers openbaar verwoorden. En dat is nu net waar het steeds moeilijker word omdat men onmiddellijk gepakt word en verwezen naar de schandpaal. De Twitter en co iemand verbrand die niet met de stroom meewerkt. Daarom is het alleen aan het parket en aan justitie om straffen op te legen ja dan niet en niet aan de VRT of U Gent.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |