Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2018, 17:01   #2641
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling tot u maak ik wel een onderscheid.
Nee, voor u is heel de linkse kerk hetzelfde en heel de VRT een links nest. Dat Mieke van Hecke en Boeve constant op de VRT hun Katholieke boodschap mag verkondigen, dat vergeet ge natuurlijk! Om nog maar te zwijgen van de eucharistie uitzendingen.
Citaat:

Ik hoop trouwens dat u als atheïst toch enige intellectuele vorming hebt genoten waardoor u toch iets afweet van het verschil tussen het protestantisme en katholicisme. Anders is het toch vrij pover gesteld met uw algemene vorming.
Ik ken het verschil en het is allemaal totaal onbelangrijk. Jullie pretenderen allemaal te weten wat een opperwezen denkt.
En jullie hebben daar heel veel over gevochten.
Totaal zinloos!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:03   #2642
geertvdb

Standaard

Citaat:
Al eerder gesteld en bij deze herhaald: ik voel geen verantwoordelijkheid voor wat er eeuwen geleden scheef is gelopen.
Dit is niet eeuwen geleden!

https://www.irishcentral.com/news/ir...edofile-clergy

heel dat pedofilie gedoe dat niet naar buiten mag komen! Is dat niet het toppunt van censuur?
Oud 15 september 2018, 17:05   #2643
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat is er hypocriet aan het uiten van kritiek op huidig links?
ge moogt zoveel kritiek geven op links als ge wilt, ik doe dat ook, maar niet over fouten die uw club oneindig keer veel erger heeft misdaan.
Citaat:
U schijnt het me kwalijk te nemen, omdat, tja, waarom eigenlijk? Omdat ik katholiek ben? Nogmaals, wat heeft mijn geloof te maken met mistoestanden uit een ver verleden?
ver verleden? laat me niet lachen!
Oud 15 september 2018, 17:06   #2644
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Wat ik mij ook afvraag: waar bleven al die rechtse flamiganten van N-VA, Vlaams Belang, en Schild en Vrienden om hun steun te betuigen aan de Syrische Koerden toen die in Afrin door moslimfascisten zoals Erdogan en zijn moslimfundamentalistische huurlingen onder de voet werden gelopen? Voor steunbetuigingen aan Catalaanse welvaartschauvinisten staan ze altijd klaar, maar voor de Syrische Koerden waren ze opvallend stil. De Syrische Koerden die ons effektief van Islamitische Staat bevrijdden kregen stank voor dank. Want ja, het waren maar "bruinen", hé? En men bakt liever zoete broodjes met een diktator als Erdogan.

Moraal van het verhaal: westerse moslimhaters en moslimfundamentalisten zijn elkaars beste vrienden. Ze hebben elkaar nodig om elkaars bestaan te rechtvaardigen.

Wat de Navo betreft in het geval van Erdogan tegen de koerden in Syrië is dat voor mij ook een hele zwarte bladzijde in de geschiedenis van het Westerse bondgenootschap en dat daar niet meer reactie op gekomen is is meer dan schandalig en daarover kan ik je alleen maar gelijk geven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:08   #2645
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vraag het mij eigenlijk ook af. Het zouden de eersten zijn die gaan lopen bij een echte oorlog.

Dus heel die cinema is zuiver volksbedrog omdat ze doodsbang zijn dat ze hun greep op het volk aan het kwijtspelen zijn en dat de volgende verkiezingen weer eens gaan uitlopen op een zwarte zondag...
Oud 15 september 2018, 17:09   #2646
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, voor u is heel de linkse kerk hetzelfde en heel de VRT een links nest. Dat Mieke van Hecke en Boeve constant op de VRT hun Katholieke boodschap mag verkondigen, dat vergeet ge natuurlijk! Om nog maar te zwijgen van de eucharistie uitzendingen.
Wel, ik ben ervan overtuigd mijn gedachten nog steeds beter te kennen dan wat u ervan veronderstelt. En dus spreek ik u volledig tegen: onder linksen is er wel een onderscheid. Alleen is er nu eenmaal het politiek correcte denken dat geïncarneerd wordt door wat ik als de linkse kerk omschrijf.

MvH en Boeve hebben geen enkele katholieke boodschap te verkondigen. Laat staan dat ze daar iets op de VRT over zouden zeggen.

Wat uw uithaal in deze richting betreft, is het mij een volkomen raadsel. Gefrustreerd of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:11   #2647
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken het verschil en het is allemaal totaal onbelangrijk. Jullie pretenderen allemaal te weten wat een opperwezen denkt.
En jullie hebben daar heel veel over gevochten.
Totaal zinloos!
Ik pretendeer dat helemaal niet. Ik geloof.

En nogmaals, ik voel geen verantwoordelijkheid of schuld voor wat anderen voor mij hebben gedaan. Die "jullie" slaat dus op niets of niemand. Ik ben katholiek anno 2018. Met de katholieke inquisiteur uit de tijd van de Reformatie heb ik niets te maken.
Oud 15 september 2018, 17:12   #2648
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge moogt zoveel kritiek geven op links als ge wilt, ik doe dat ook, maar niet over fouten die uw club oneindig keer veel erger heeft misdaan.
Hoezo? U mag op alles kritiek geven. Ik ben voor vrije meningsuiting. U precies niet, he?!
Oud 15 september 2018, 17:19   #2649
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Op de Belgium subreddit zijn ze schijnbaar ook 'bang' voor die mannen. Jong en naïef natuurlijk.
Natuurlijk, want voor la Belgique is de Vlaming de vijand en men doet dan ook zijn uiterste best om alle negatieve punten van die vijand, ook al stellen ze niks voor, in de verf te zetten...

Hoeveel Vlamingen zijn al beschaamd dat ze Vlaming zijn en voor een franstalige staat het als een pijl boven water dat de Vlamingen echt slecht zijn... Het volstaat dat er eentje een beetje moeilijk tegen hen doet om die Vlaming uit te maken voor extremist en racist... en volgens hen weet iedereen dat toch; het werd hen toch hun hele leven lang zo voorgekauwd...

En de Belgische media zullen elke mogelijke verwijzing die dat nog maar van verre zou kunnen bevestigen luid rondtoeteren en de Vlaamse officiële media speelt dat spelletje nu zonder ook maar de minste terughoudendheid, in tegendeel zelfs, lustig mee... De franstaligen hebben nu nog het bijkomende argument dat ze wel gelijk moeten hebben want de Vlamingen zeggen het zelf...

Dank u collaboratiemedia...
Oud 15 september 2018, 17:20   #2650
geertvdb

Standaard

Citaat:
Die lijst met verboden boeken werd in de jaren zestig door de Kerk zelf afgeschaft. U probeert weer oude koeien uit de gracht te halen alsof het recente zaken zou betreffen.
Nee! nee! nee! Die lijst is niet afgeschaft, die is veranderd in een 'aanbevolen lijst'. met een moreel gezag. Wat niet anders kon natuurlijk, het was in strijd met de grondrechten van liberale democratieën.
Citaat:

Dus, nogmaals, wat is er hypocriet aan het uiten van kritiek op huidig links? Gewoon omdat ik katholiek ben en er in het verleden sommige katholieken er een soepje van gemaakt hebben? Moet ik volgens u dan zwijgen omdat anderen op een verkeerd pad liepen?
Dat kan elke linkse ook zeggen op uw kritiek, hé!
Oud 15 september 2018, 17:21   #2651
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hoezo? U mag op alles kritiek geven. Ik ben voor vrije meningsuiting. U precies niet, he?!
Ge moogt dat doen, maar het is hypocriet.

Ge wilt toch niet hypocriet zijn? Of trekt ge u dat niet aan?
Oud 15 september 2018, 17:22   #2652
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie maanden vrijwillige forum onthouding doet blijkbaar iets met een mens... Je bent je schade goed aan het inhalen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 17:22   #2653
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tja, het had veel beter geweest had de VRT de wapenmagazijnen van S&V getoond, zekers, terwijl den Dries zou verklaren dat hij dat aan 't opbouwen is om de extremisten van Molenbeek gaan af te lappen. Dan zou natuurlijk gans het land vol applaus opstaan, zoals voor die Britse dame, en zouden deze discussies hier gaan over de bewondering die gij hebt voor Dries-met-ballen-aan-zijn-lijf. Of zou onze dankbare natie hen dan ook behandelen zoals het Westen met de Koerden doet ?

Nu die onnozelaars met een plastieken machinepistool belachelijk overkomen, is 't niet goed. Maar moesten ze daar met een echt arsenaal gestaan hebben, dan zou je dat goed gevonden hebben ?

Het schokkende aan wat er met Dries gebeurt, is niet dat Dries zo een geweldige vent is. Het is een klein manneke dat met zijn vriendjes met speelgoed speelt en een verhaaltje opbouwt, zoals kinderen doen. Dat komt, voor zo een grote jongen, natuurlijk wat belachelijk over, maar meer is daar niet aan. Dat is niet schokkend. Wat WEL schokkend is, is dat een openbare omroep in die PRIVE discussies is gaan neuzen, dat uitsmeert in het openbaar, en dat als reactie daarop, het gerecht beslist van hen gaan te pesten. Hier worden redelijk onschuldige onnozelaars gewoon gekruisigd voor hun (wat kinderachtige) mening. en daar applaudisseert men nu voor.

Het zwaar ironische is dat dit hetzelfde soort collectief veroordelen van mensen voor hun meningen is, als wat men verwijt aan de kinderachtige mening die die knapen onder elkaar uitten.

We applaudisseren omdat de VRT de nacht van de lange messen organiseert tegen mensen die in prive dwepen met de historische nacht van de lange messen, en het gerecht meedoet.
2
Oud 15 september 2018, 17:23   #2654
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee! nee! nee! Die lijst is niet afgeschaft, die is veranderd in een 'aanbevolen lijst'. met een moreel gezag. Wat niet anders kon natuurlijk, het was in strijd met de grondrechten van liberale democratieën.
Ja! Ja! Ja! (Ziet u, ik kan dat ook.) De lijst is weldegelijk afgeschaft. Evenmin bestaat er "een aanbevolen lijst met moreel gezag".

U fantaseert er maar op los.
Oud 15 september 2018, 17:23   #2655
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik pretendeer dat helemaal niet. Ik geloof.

En nogmaals, ik voel geen verantwoordelijkheid of schuld voor wat anderen voor mij hebben gedaan. Die "jullie" slaat dus op niets of niemand. Ik ben katholiek anno 2018. Met de katholieke inquisiteur uit de tijd van de Reformatie heb ik niets te maken.
hallo! Als gij hier de katholieke kerk verdedigt en haar weldaden hebt ge het altijd over de katholieke ziekenzorg begonnen in de middeleeuwen. maar over de wandaden in diezelfde periode, daar zegt ge dan van: 'daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor'.
De pluimen wel op uw hoed steken, da's gemakkelijk, en al het negatieve afschuiven op anderen.
Oud 15 september 2018, 17:24   #2656
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan elke linkse ook zeggen op uw kritiek, hé!
Neen, want ik geef kritiek op huidig links. Ik geef links er niet van langs omdat er ooit iemand als Lenin heeft rondgelopen.
Oud 15 september 2018, 17:25   #2657
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hallo! Als gij hier de katholieke kerk verdedigt en haar weldaden hebt ge het altijd over de katholieke ziekenzorg begonnen in de middeleeuwen. maar over de wandaden in diezelfde periode, daar zegt ge dan van: 'daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor'.
De pluimen wel op uw hoed steken, da's gemakkelijk, en al het negatieve afschuiven op anderen.
Ja, ik verdedig de positieve aspecten van de Kerk. Geschiedschrijving is nu eenmaal complexer dan uw zwart-witdenken.

Net zoals ik geen verantwoordelijkheid hebt voor wat er misging in het verleden, kan ik geen pluimen op mijn hoed voor de verdiensten van anderen. Wel keur ik de misdaden af en vindt het belangrijk dat goede zaken ons als voorbeeld strekken.

Begrijpt u het een beetje of vervalt u in uw repliek weer in onnadenkend gedaas?
Oud 15 september 2018, 17:26   #2658
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moogt dat doen, maar het is hypocriet.

Ge wilt toch niet hypocriet zijn? Of trekt ge u dat niet aan?
Er ontbreekt iets aan uw bericht: de argumentatie waarom het hypocriet zou zijn?

Wat is er hypocriet aan het uiten van kritiek op huidig links? Vertel mij eens!
Oud 15 september 2018, 17:31   #2659
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Waarom is dit schokkend? De VRT heeft dit toch op een presenteerblaadje gekregen. Ze hebben meegekeken met een lid van de groep. Daar is toch niets verkeerd aan? Integendeel, dit is journalistiek onderzoek, net wat wij verwachten van de VRT. Het zou fout geweest zijn dit het publiek te onthouden.

Dat Dries daar een mal figuur geslaan heeft door de ontkennen dat hij die zaken gepost heeft is toch niet de schuld van de VRT?

Dat er daar een foto staat met iemand voor een Vlaamse vlag en speelgoedgeweren kun je toch de VRT niet kwalijk nemen.

Er zijn een aantal elementen die buiten kijf staan:

1. S&V wil zich anders voordoen naar buiten toe dan intern.
2. S&V wil doelbewust de media bespelen.
3. Veel S&V leden zijn gelinkt aan VB en N-VA

Dit is het probleem. Het opblazen ervan is niet meer of minder dan politiek, net zoals, hier eerder al gesteld geweest is, dat het opblazen van geen hand te willen geven aan vrouwen politiek is.

Niets schokkends dus. En dat het gerecht een onderzoek instelt betekent nog niet dat ze veroordeeld zijn, dit is aan het gerecht om dit uit te maken.
Het zou inderdaad niet schokkend zijn indien de VRT iedereen en alles, op dezelfde manier benadert... maar neen, het is steeds weer en opnieuw éénrichtingsverkeer, met veel bombast van hoe schandelijk het wel is, iets waar zij niet over te oordelen hebben, dat moeten ze aan hun lezers overlaten of anders, zeker omdat ze gesubsidieerd worden, moeten ze kleur bekennen en openlijk zeggen dat ze maar een links rioolblad zijn ipv een ernstige media die de mensen de nodige inlichtingen, ondersteund met staatsgeld willen verstrekken...
Oud 15 september 2018, 17:43   #2660
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En de afgang van de democratische instellingen in la Belgique gaat treurig verder...

Zogezegde oorlog tegen het racisme om de Vlamingen klein te krijgen en te houden... kan het nog racistischer en dat met doel om ze verder te kunnen uitzuigen en uitbuiten en dat voor zogezegd linkse idealen waar de dikke konten van profiteren want die weten al lang dat het veel gemakkelijker en winstgevender is om een volk te pluimen dan zelf de handen uit te mouwen te steken om iets op te bouwen waar andere actieve mensen ook een eigen toekomst mee kunnen opbouwen ipv met het handje naar boven staan te bedelen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be