Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2018, 09:30   #2801
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op dit ogenblik zijn dat machthebbers aan wiens politiek correcte denkwijze, en de daaruit voortvloeiende wetten, parcifal en co zich conformeren.
Welke machthebbers dat morgen zullen zijn weet niemand, maar de kans is groot dat parcifal en co dan niet meer met de "wet" zullen zwaaien.
Dat is tenminste een duidelijke uitspraak: 'Als 'wij' aan de macht komen is het gedaan met de Rechtsstaat en de Mensenrechten'.

Mag ik dat zo interpreteren? Of leg anders eens uit
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:31   #2802
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel als er daar een paar linkse machtelozen hun onzin zouden komen vertellen zou mij dat volkomen koud laten...
Maar dat ze machteloos zijn kan je van de linkse kerk vandaag niet meer zeggen zo overduidelijk is het gezien al het machtsmisbruik dat ze ten toon spreiden en dan afkomen dat de anderen moeten zwijgen want in een al of niet ver verleden deden ze hetzelfde...
Kinderpraat; het is hij die begonnen is en dus mag ik het nu ook doen...

Wanneer gaan jullie eens volwassen worden ipv kinderpraat te blijven vertellen???
Tiens, ik denk dat altijd van u.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:33   #2803
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En daarna heeft Urbanus het aangedurfd om een optreden te doen voor de NVa, waarna hij door de rode zenders geboycot werd...
Wat wil je nu zeggen??? Dat we van de regen in de drop gevallen zijn???
Kijk, als ge niet begrijpt wat ik schrijf, reageer dan niet. Ik heb geen zin om in kleutertaal te schrijven voor u.
Oud 16 september 2018, 09:33   #2804
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Serieus ? Uw grootvader was erbij ?
Natuurlijk als u zich niet informeert over het leven van Hitler zult u dit vanzelfsprekend nooit te weten komen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:34   #2805
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Opnieuw ben je veel te veel met eentjes en nulletjes bezig.
Alles is eentjes en nulletjes.

Citaat:
Je hebt gelijk als je het over extremen en dus extermisten hebt.
Eigenlijk zijn extremisten niks anders dan consistente mensen, en gematigden, onlogische zeveraars die nu eens A, en dan eens niet-A doen, maar als je het hen vraagt, dan is A een "principe".

Een "extremistische moslim" is gewoon maar een consistente moslim, bijvoorbeeld. Een integristische katholiek is enkel maar een coherente katholiek. Een extremistische communist is enkel maar een coherente communist.

Maar wij doen logische en coherente mensen nu af als geestesgestoorden.

Citaat:
Veronderstel dat je verdraagzaam bent, betekent dit dat je alles kan verdragen? Neen, het betekent dat je veel kan verdragen maar er kunnen ok grenzen aan het verdragen zijn. Maakt dit je onverdraagzaam? Neen want je kunt nog steeds veel verdragen.
Maar dan is "verdraagzaamheid" geen principe, en kan je ook niemand verwijten van "verdraagzaam" of "onverdraagzaam" te zijn. Ik heb het over principes, niet over vage noties die je, volgens het je uitkomt, van tel zijn 's morgens, en vergeten kunnen worden in de namiddag.

Citaat:
Jij spreekt altijd in termen van zwart/wit maar niets is exact of extreem, enkel in de wiskunde bestaat dit.
En alles is wiskunde, op het meest fundamentele niveau. Hoe graag ook menswetenschappers er een beroep van gemaakt hebben om dat te willen ontkennen.

Citaat:
Maar met mensen die in extremen gaan, in beide richtingen kan natuurlijk wel serieus gelachen worden, net omdat men inderdaad de consistentie verliest wanneer men in extremen gaat.
Het verliest juist niet zijn consistentie, het toont enkel de onhoudbaarheid aan van een uitgangspunt. De logische consistentie is nu net behouden bij extremisten ; maar de gevolgen van die logisch correcte houding toont de onhoudbaarheid van de uitgangspunten aan. Terwijl "uitgangspunten" altijd als dogmatische dooddoener beschouwd worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:35   #2806
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part is het privé als niemand het te weten kan komen wat er verteld is indien er geen geadvanceerde afluister- of hackingstechnieken gebruikt werden.

Welnu, in het geval van S&V was dit dus niet het geval en kan ik dit dus niet als privé beschouwen. Zo simpel is het in mijn hoofd.

En als privé zou zijn zoals je stelt, dan mag een imam ook zeggen wat hij wil in een moskee, zolang hij controle heeft over de mensen die kunnen aanwezig zijn.
"Excuses, excuses" zou mijn Engelse vriendin zeggen.

ALLES kan gekraakt worden op het internet. Zelfs de Amerikaanse en Russische veiligheidsdiensten geraken via spionnen en dubbelagenten aan elkaars geheime info.

FEIT blijft dat de info die de VRT verspreidde over S&V van een geheim chatkanaal werd geplukt. Zo'n chatbox wordt NIET gebruikt om, open en bloot, "verboden" gedachten in handen van de politiek correcte inquisitie te spelen. Daar hebben de spionnen van de VRT voor gezorgd.
Oud 16 september 2018, 09:35   #2807
geertvdb

Standaard

Citaat:
De jeugd indoctrineren wanneer ze nog te jong is om de kwakzalverij vast te stellen is de sleutel tot elke massa beinvloeding, van de school van Karel de Grote, de Schouts, en ongeveer alle politiek geinspireerde jeugdbewegingen. Daar wordt dan altijd een of andere utopie voorgesteld, of het nu een sociale, ecologische, economische, religieuze, culturele, genetische of spraakkundige utopie is die de kern is van het verhaal van een politieke zuil.
Dan heb ik 1 vraag. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat u aan die indoctrinatie bent ontsnapt? Wat is het geheim van uw genie?
Oud 16 september 2018, 09:36   #2808
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als privé zou zijn zoals je stelt, dan mag een imam ook zeggen wat hij wil in een moskee, zolang hij controle heeft over de mensen die kunnen aanwezig zijn.
Uiteraard.
Oud 16 september 2018, 09:37   #2809
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dan heb ik 1 vraag. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat u aan die indoctrinatie bent ontsnapt? Wat is het geheim van uw genie?
Alles over boord gooien en nadenken. Niks - behalve logica - aanvaarden als dogma.
Natuurkunde bestuderen helpt hierbij, gewoon omdat men in de natuurkunde al een paar keer 'alles heeft moeten overboord gooien en vanaf nul herbeginnen'.

Het feit van gelovig opgevoed te zijn, en te ontdekken, rond mijn 12de, dat het bullshit was, helpt hierbij ook.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2018 om 09:38.
Oud 16 september 2018, 09:37   #2810
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet mij denken aan dit:

https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Name_of_the_Rose

Daar was lachen ook verboden.
Is me onbekend, zal het bekijken.

Fragment:

https://www.youtube.com/watch?v=j09h7LhKk28

edit: btw, tnx
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 september 2018 om 09:40.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:40   #2811
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik weet dat je het niet voor ons maar voor jezelf doet, maar toch. Wie het wil zien leert hier onzeglijk veel van jou. Ik ben bang dat een aantal deelnemers aan dit forum niet beseffen dat ze een uitzonderlijke leraar in huis hebben met jou. Je geeft ze inzichten mee die ze zonder jou nooit van iemand zouden hebben mee gekregen.
Oud 16 september 2018, 09:44   #2812
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Excuses, excuses" zou mijn Engelse vriendin zeggen.

ALLES kan gekraakt worden op het internet. Zelfs de Amerikaanse en Russische veiligheidsdiensten geraken via spionnen en dubbelagenten aan elkaars geheime info.

FEIT blijft dat de info die de VRT verspreidde over S&V van een geheim chatkanaal werd geplukt. Zo'n chatbox wordt NIET gebruikt om, open en bloot, "verboden" gedachten in handen van de politiek correcte inquisitie te spelen. Daar hebben de spionnen van de VRT voor gezorgd.
Veronderstel dat er een spion van de VRT bij zat, het feit dat dit kon toont aan dat het niet privé was.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2018, 09:44   #2813
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn part is het privé als niemand het te weten kan komen wat er verteld is indien er geen geadvanceerde afluister- of hackingstechnieken gebruikt werden.
Ja, natuurlijk, als het openbaar gemaakt werd, is het niet meer prive. Ik had het over de intentie, en het principe van privacy. Niet over of dat recht geschonden werd of niet.

Op die manier kan je ook zeggen: "je hebt recht op leven zolang je niet vermoord wordt". Zoveel is duidelijk.
Oud 16 september 2018, 09:45   #2814
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Ik weet niet als Knuppel en anderen daar happy mee zullen zijn.
Oud 16 september 2018, 09:46   #2815
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veronderstel dat er een spion van de VRT bij zat, het feit dat dit kon toont aan dat het niet privé was.
Nog eens, dat zegt niets over de bedoelde prive status van de communicatie.

Wat jij essentieel zegt is dat je recht hebt op privacy zolang men er niet in slaagt om het publiek uit te smeren. Maar ik zegde het al, dat komt neer op zeggen dat je recht hebt op leven, zolang je er in slaagt te ontsnappen aan uw moordenaars.
Oud 16 september 2018, 09:47   #2816
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Citaat:
Uiteraard.
'Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden...'

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 september 2018 om 09:48.
Oud 16 september 2018, 09:47   #2817
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles over boord gooien en nadenken. Niks - behalve logica - aanvaarden als dogma.
Natuurkunde bestuderen helpt hierbij, gewoon omdat men in de natuurkunde al een paar keer 'alles heeft moeten overboord gooien en vanaf nul herbeginnen'.

Het feit van gelovig opgevoed te zijn, en te ontdekken, rond mijn 12de, dat het bullshit was, helpt hierbij ook.
Ik wist al in het eerste studiejaar dat er iets niet klopte aan wat ons werd "bijgebracht". Ik had nog niet door wat dat precies was, maar hoe meer ik over "jezeke" hoorde, hoe meer ik die figuur ging zien zoals sinterklaas en de paashaas. Daar zat dus een stevig reukje aan.

Het heeft tot mijn 18de geduurd vooraleer ik "zag" hoe indoctrinatie en manipulatie werkte. Wat niet wil zeggen dat ik toen ineens in staat was om er aan te ontsnappen.
Oud 16 september 2018, 09:48   #2818
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk, als het openbaar gemaakt werd, is het niet meer prive. Ik had het over de intentie, en het principe van privacy. Niet over of dat recht geschonden werd of niet.

Op die manier kan je ook zeggen: "je hebt recht op leven zolang je niet vermoord wordt". Zoveel is duidelijk.
Er zijn duidelijke regels over het schenden van de privacy. Als je iets te weten gekomen bent zonder die regels te overtreden en je maakt dit openbaar is er niets aan de hand.
Oud 16 september 2018, 09:49   #2819
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
'Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden...'
Een als grap verpakte bedreiging met een knipoog....
Oud 16 september 2018, 09:49   #2820
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een als grap verpakte bedreiging met een knipoog....
Heb je gelezen waarover het ging?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be