![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nu kom je met de stelling dat wanneer jij mij iets vraagt en ik daar niet ontkennend op reageer, dat betekent dat ik er automatisch akkoord mee ga?? Hoe ver wil jij eigenlijk gaan in uw gekronkel? Citaat:
![]() |
![]() |
#462 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Meer werk betekent niet meer jobs want het meerwerk wordt opgevangen door de al bestaande jobs." Buiten het feit dat dat een compleet stompzinnige redenering is betekent het ook dat de bedrijfslijder voordien flink verkeerd bezig was. Als zijn mensen, door harder te werken, meer werk kunnen verzetten waren ze voordien immers met te veel. Hij had voordien (toen er nog geen extra werk was) evengoed een aantal mensen kunnen buitengooien en de rest verplichten harder te werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar voor mij is de meerwaarde van cannabis de aangename roes die het opwekt en de kalmerende werking ervan.
![]() |
![]() |
#463 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En medicinale cannabis is geen wiet hé. It is important that the products you import do not exceed the stated thresholds for cannabinoids. The Australian Border Force regularly test hemp shipments and products, and you could potentially face serious charges if you are found to be importing a cannabis based product that is not covered by this instrument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | ||||
|
![]() Citaat:
Tot hier een simpele economie les. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat snapt u daar niet aan? Dus wie zo dom is een alcoholprobleem te ontwikkelen, of door te veel en fout eten obesitas wordt, of rookt en longkanker krijgt daar zegt u tegen" trek uw plan"? Denk dat dit vooral een uiterst domme redenering is, en hoop niet te moeten uitleggen waarom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, in een mars zit voornamelijk suiker en vet wat samen zorgt voor overgewicht wanneer je er teveel of te vaak van eet, moet iemand dat ook nog uitleggen? U kunt dus niet begrijpend lezen, tabak veroorzaakt ook problemen maar is net zoals alcohol legaal, omdat bij beiden vooral de hoeveelheid van belang is om gezondheidsproblemen te ontwikkelen. Beginnen over " risico" is dus totaal geen argument, om iedere vorm van consumptie te verbieden want dan moet je dit doortrekken nar risicovolle middelen die al zijn toegestaan, levensstijl en voeding. Dan kom je bij" big brother" terecht in een vorm van dictatuur waar de overheid een moreel oordeel vormt alvorens zorg te verlenen. . Ik kies voor het bestaande model, wie dit nodig heeft krijgt zorg met aandacht voor gedragsverandering, door overtuiging en niet door dwang. Ik lees uw mening als deze van een hoogbejaarde, met lichte dementie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel u een heel simpele vraag: als iemand geen veiligheidsgordel draagt, en een accident krijgt, moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien? En komt niet af met 'jamaar alcohol dit en ne mars dat'. Antwoordt gewoon op de vraag: ja of nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja
![]() |
#471 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brain Injury From Soccer
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | ||
|
![]() Citaat:
Tja, maar alcohol is gemakkelijk op te sporen en andere drugs is al heel moeilijker. De statistieken zijn dus onbetrouwbaar. Citaat:
ik heb het u al eens uitgelegd, en ge antwoordt daar niet op: wat alcohol betreft zijn er al jaren meer en meer restricties, gij wilt met cannabis de andere weg op. Dat is niet logisch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
|
![]() Ik niet. En de verzekeringsmaatschappijen zijn het met mij eens, want die betalen 25% niet uit als ge een accident hebt en ge draagt geen gordel. en rechters die daarover beslissen gaan daar in 99% van de gevallen mee.
En het ergste is, dat als ge de belastingbetaler maar altijd laat opdraaien, dat niemand nog persoonlijke verantwoordelijkheid wil nemen. Laatst gewijzigd door geertvdb : 16 september 2018 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is logica, eens proberen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | ||
|
![]() echt? waar?? weerlegT dan nog!
Citaat:
Citaat:
Ik heb nog steeds geen antwoord op het feit dat alcohol gebruik meer en meer wordt beperkt, en dat gij wat cannabis de andere weg op wilt. Is dat logisch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#478 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel u een heel simpele vraag: als iemand geen veiligheidsgordel draagt, en een accident krijgt, moet de belastingbetaler daarvoor opdraaien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
|
![]() Citaat:
verzekeringsmaatschappijen zijn evenwel geen liefdadigheidsinstellingen. Gij wilt dat de overheid dat wel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk neemt de bedrijfsleider zo weinig mogelijk mensen aan. Heeft hij werk voor 100 mensen, neemt hij er ook 100 aan. Niet meer (want dat kost geld) en ook niet minder (want dan geraakt het werk niet af). Komt er dan werk bij (laat ons zeggen; genoeg voor 120 mensen) moet hij 20 meer aannemen. Maar niet volgens jou. Volgens jou kunnen die 100 mensen het werk van 120 mensen ook aan. Ze moeten gewoon wat harder werken. En dan vraag ik weer; waarom hield de bedrijfsleider het op het moment dat hij werk had voor 100 mensen het dan niet bij 90, die dan maar wat harder moesten werken? Als ze met 100 het werk van 120 aankunnen hadden ze met 90 ook vast het werk van 100 aangekunnen. Uw "er komen geen jobs bij want de bestaande werknemers gaan harder werken" slaat dus werkelijk nergens op. Citaat:
Citaat:
Ik kwam met het tegenargument dat dat geen punt is want dat er in wel meerdere sectoren zwartgewerkt wordt. Heb jij mij ergens horen zeggen dat ik voor zwartwerk ben? Integendeel; jij wil de cannabisproduktie en -verdeling bij het criminele circuit laten. Ik wil dat het bij de overheid terecht komt. Op dat punt ben jij dus eerder voor belastingontduiking dan ik. Meer belastingen ontduiken dan wat er nu gebeurt bij cannabis kan immers niet. Alles gebeurt in het zwart. Jij wil dat zo houden. Jij bent dus voor belastingontduiking. Citaat:
Bovendien; je zit nu al een hele tijd te hameren over de kosten van cannabis maar nog nergens heb je ergens aangetoond hoe hoog die nu eigenlijk werkelijk zijn. Ga je ongefundeerd blijven tieren dat cannabis de maatschappij een hoop geld kost of ga je dat ook nog bewijzen? Citaat:
Of doe je dat niet en ben je zo hypocriet dat je dat enkel toepast op cannabis? En betalen? Dat doe ik zelf ja. Op geen enkele manier heb ik jou ooit al 1 cent gekost door mijn cannabisgebruik. Nooit opgepakt, nooit een ongeval veroorzaakt, nooit een job verloren, nooit in behandeling geweest,... Als ik voor elke joint die ik ooit rookte elke keer een Duvel had gedronken was de kost voor jou waarschijnlijk een stuk hoger geweest.
![]() |