![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De medische wetenschap is er dus steeds meer uit , maar dat jij dit met moeite accepteert zal niemand verbazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarover spreekt u trouwens als u het hebt over "dergelijke onderzoeken"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onderzoeken Jan, kun je zelf opzoeken, u heeft internet. En anders dan u denkt, laat de medische wetenschap zich niet leiden door geloof maar door onderzoek, de huidige bevindingen kunnen op belangstelling rekenen, logisch toch? Niets staat dit in de weg. Bij u wel, wie gelooft kan niet onbegrensd denken. Het is dus niet " mijn leugen" maar gewoon het meest recente onderzoek naar het ontstaan van seksuele identiteit bij mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt u wel ophouden om zaken te verdraaien? ik heb nooit anders gesteld dan dat de hypothese breed gedragen wordt, u maakt zich druk over consensus, alsof dit er altijd onmiddellijk is bij recente onderzoeken. In ieder geval stuurt geen enkele arts hier nog homo's naar de psychiater, en om te zorgen dat dit ook niet meer kan wordt dit zelf strafbaar, voila, uw consensus is er al! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Recente onderzoeken? Bij mijn weten verwees u slechts naar welgeteld twee onderzoeken. Vrij onbeduidend om tot een veralgemening te komen. Daarnaast bleek uit uw eigen verwijzingen indertijd dat de onderzoekers zich bijzonder voorzichtig uitdrukten en zelf niet tot zekerheden maar slechts veronderstellingen kwamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkt dat we ( ik in mindere mate ) beiden dat verkondigen. Jij zei neen en ik zei neen omdat ik het had over het geheel fenotype Dus laten we daar nu over ophouden Citaat:
En zoals ik al in de vorige post al ergens aankaartte: Wie ben jij om dat te vinden terwijl geen enkele wetenschapper zal durven stellen dat het louter een kwestie van wat logisch nadenken is om zoiets te achterhalen. Daarbij heb ik U de drogreden bij naam genoemd. Jij ziet phenomeen A en phenomeen B en trekt een correlatie die ge uitroept als causaal verband, zonder erbij stil te staan dat er misschien nog andere factoren in het spel kunnen zijn Citaat:
Externe factoren zijn véél ruimer dan enkel moreel veroordelen ...dat laatste is typisch alleen menselijk en mag je dan als maatschappelijke opvoeding zien Citaat:
Ik denk het niet ...en je schrijfsels zijn soms te zot voor woorden Alsof dieren ( mannelijke hier dus ) erbij zouden stilstaan dat ze tijdens de paartijd met hun zaadlozing een kind willen verwekken. Maar ja alice weet het beter...en alice vindt dat een essentieel onderscheid tussen mens en dier wel aan de orde is als het past in haar kraam ...ook al is dat mogelijk onderscheid er net eentje is omwille van onze maatschappelijk evolutie en de post-natale wel zeer bijzondere omgevingsomstandigheden. Trouwens we zijn tevens niet de enigste soort zonder ( ook met een korrel zout te nemen volgens wetenschappers ) paartijd ...onze naaste buren de bonoboo's kennen ook geen uitdrukkelijke paartijd...er rarara hoe ziet die hun socio-maatschappelijke structuur eruit ? Dus ook daar zat ge er naast ...ik weet het niet hoor alice In je verweer om toch soms maar niet te moeten inbinden ga je vaak het zonlicht gewoon ontkennen. Hoe het komt het toch _ anders zo prat gaande op wat wetenschappers ons kunnen vertellen _ dat ge bij deze de (deels foutief gebleken) hypothese van dat het enkel om een aangeboren eigenschap zou zijn, zo vurig blijft verdedigen ? Of loopt ge gewoon wat achter dat ge nog achter Swaab naholt ? Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2018 om 22:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de bewijslast die men dacht te hebben is intussen al wat onderuit gegaan. De consensus bij psychologen en psychiaters ( dat is toch wel het volkje dat zich daar mee bezighoudt om het als phenomeen te gaan behandelen ) is een en-en verhaal Lijkt me nogal wiedes die invloed van het fenotype...hoe kan het ook anders...seksuele prikkels zullen ten slotte komen vanuit de omgeving ? Ze leggen wel de nadruk erop dat dat niet gelijk staat met 'keuze' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke seksuologie ( ik zwijg nog over biologie ) heb je het dan.... die van in uw studentenjaren ? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet wat een stropop is ? Citaat:
Bovendien is het niet allesverklarend en laat het nog ruimte vrij voor omgevingsfactoren achteraf ( dat gaf je zelf al ergens impliciet toe met die bi's ) en het rijmt niet met wat we vaststellen in de rest van het dierenrijk. De 'fou' zit mijns inziens omdat men zich teveel fixeert op een constant aantal gegeven vermeende geheel verschillende omgevingen ... maar slechts in details van verschillen in opvoeding denkt Men kan zich beter afvragen wat is gelijk gebleven in het fenotype...en dat is bijzonder veel Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2018 om 22:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, die hypothese kan rekenen op een breed draagvlak, wat is jouw probleem daarmee? Vertel je het zelf of moet ik dit doen? Vind je het zo jammer dat homo's niet langer naar de psychiater worden gestuurd? Want die opvattingen hebben geen breed draagvlak meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan mag er gelachen worden, zeker weten ![]() Het gaat niet de andere kant uit, geen enkele arts denkt dat het wel of niet eten van tomatensoep helpt, of opvoeding je seksuele identiteit bepaald. Maar probeer nog maar iets, uw ongelijk toegeven is lastig, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zie je Alice, zelfs met het aanbrengen van studies die op zijn minst het tegendeel suggeren blijf je blind vastzitten in het eigen grote gelijk. Met dat verschil dat je Praha niet echt voor homofoob kunt uitmaken, iets wat je wel al-te-gemakkelijk doet met andere discussiepartners die niet meegaan met jouw "logica".
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" Lesbobreinen"???Kom zeg, moet ik dit soort gebral echt ernstig nemen? ![]() En stop eens met verdraaien van mijn stellingname, ik gaf nergens " impliciet toe" dat omgevingsfactoren je seksuele identiteit mee bepalen, maar wel dat je omgeving bepaald in welke mate je ruimte krijgt om te zijn wie je bent. Fenotype? ![]() Wat wil je daar mee zeggen? Wat seksuele identiteit betreft is er variatie maar geen " fenotype" met restverschijnselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geeft niet zoveel om eigen of groot gelijk, wel om logica. De hypothese , gebaseerd op recent onderzoek, dat bij een foetus hormonen je seksuele identiteit bepaald, verklaart waarom er variatie is, ongeacht moreel oordeel , opvoeding, milieu, of alle andere externe factoren. Die bepalen wel de ruimte die er is om te zijn wie je bent. Die hypothese doorstaat veel beter de toetsing aan realiteit ( want ja er zijn overal homo's ongeacht opvoeding , moreel oordeel, de toelaatbaarheid ervan of juist niet, milieu, of alle andere zaken die er bijgetrokken worden) dan deze van die forummers die toch maar externe factoren blijven aandragen. Weerlegt iemand dit? Nee. Er wordt gebeuzeld over " consensus" die niet gelijk is aan breed draagvlak, van dieren naar tomatensoep, whatever maar werkelijk argumenten lees je niet. Dan blijf ik op mijn punt staan hoor, of wat dacht u dan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |