![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je op reis gaat, kan je wel opteren voor een kindvriendelijk hotel, dan wel een 'rustig' hotel.
Daar schept dat geen problemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mwoa. Tegenwoordig... Leerkracht die leerling bij zijn kraag pakte en zo uit de klas zette. De leerkracht moest zich verantwoorden bij de directie.
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nog eentje van de oude stempel. Je kan leerlingen ook op een andere wijze streng aanpakken, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, ik zie op dat vlak ook niet onmiddellijk problemen. Wel merk ik dat er in onze ik-gerichte samenleving steeds negatiever gedacht wordt over kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whaha. "Ik heb mijn methodes...." Ja, snelle inschatting van die kinderen=> "Deze leerkracht kunnen we wat uitlachen en niet opletten."
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het openbaar (wachtzaal, winkel, tram, bus, zelfs vliegtuig..) is er altijd wel (sorry vr de niet zo mooie benaming maar zo denk ik er over) een rotjoeng dat begint te bleiten en/krijsen én maar niet van ophouden weet. Zo irritant; vooral wanneer de moeder er als een schaap bijzit en maar laat betijen. Vroeger liet ik dan niks merken, deed alsof het kind niet bestond, negeerde het maw. Maar tegenwoordig laat ik al eens een diepe zucht + rollen met ogen alsook een inwendig 'putain' dat als het lawaai maar blijft aanhouden kan omslaan in een hoorbaar en best luid protest. Ik moet me ook best vaak bedwingen om dat kind niet het raam/de deur uit te gooien of een ferme klap!!
Men springt gewoon te laks om met de huidige generaties; vroeger gedroegen kinderen zich tenminste. Laatst gewijzigd door bembem : 20 oktober 2018 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet; Jan. Dat bedoelde ik ook niet. Ik heb ook nog nooit kinderen geslagen. Het is een zeker charisma dat je uitstraalt.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zat zo eens op de tram, met een bleitend kind gedurende heel de rit, geen baby meer maar zoiets van een 4 ?* 5 jaar, oftewel oud genoeg om mee te kunnen redeneren. Welnu, die moeder heeft gedurende heel die rit géén enkele poging gedaan om dat kind terecht te wijzen/vragen/gebieden om het stiller aan te doen. Dit terwijl ze heel de tram in gijzeling nam met haar gekrijs. Guess what, er zaten dan nog mensen glimlachend en met ogen vol compassie + liefde naar dat rotjoeng te kijken. En tijdens m'n laatste vliegtuigrit zat ik heel de vlucht opgesheept met een krijsende baby. GEZELLIG. Laatst gewijzigd door bembem : 20 oktober 2018 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Och ja, het ene kind is het andere niet. Daar zitten soms vervelende koters tussen.
Andere kinderen die komen spelen hebben dan weer meer manieren dan sommige volwassenen die ik tegenkom.
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar gaat dat allemaal eindigen Jan?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, er bestaan kinderen die eens goed aangepakt zouden moeten worden. De wereld is wat verscheidener dan kinderhaatster bembem meent te beschouwen.
|
![]() |
![]() |