![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20 soorten drugs Voor het onderzoek zijn onafhankelijke experts op het gebied van drugs en drugsverslaving ingezet. De experts zijn opgedeeld in 2 groepen die elk de verschillende drugs in moest delen op verslavingsgevoeligheid en op het feit hoeveel schade de drugs kan veroorzaken bij iemand. De experts deelden 20 verschillende soorten drugs in op deze 2 criteria. Volgens de experts zijn er 3 factoren die invloed hebben op hoe verslavend een middel kan zijn. – hoeveel genot brengt het middel – hoe afhankelijk is je lichaam van het middel – hoe afhankelijk is je geest van het middel De 20 verschillende soorten drugs werden hierop beoordeeld met een score tussen de 0 en 3. Uit deze beoordeling is een top 10 van meest verslavende drugs ontstaan. Heroïne meest verslavend Met stip bovenaan staat heroïne. Heroïne komt uit het onderzoek als meest verslavende drugs. Deze drug zou je het meeste genot brengen en zowel lichamelijk als psychisch zou je het snelste toegeven aan heroïne. Verder is er in het onderzoek geen rekening gehouden met legale of illegale drugs. Zo staan sigaretten namelijk op nummer 3 in het onderzoek en staat alcohol op een 6e plaats. Verrassend om te zien is dat bijvoorbeeld LSD en cannabis niet in de top 10 voorkomen. Dit zijn volgens het onderzoek minder verslavende drugssoorten dan de drugs in de top 10. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2018 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Europees Commissaris
|
![]() Die cijfers waren in de vorige draad al weerlegd.
Maar Geert houdt daar graag dogmatisch aan vast gelijk een gelovige Citaat:
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja blijkbaar zijn de meest hulpbehoevende verslaafden cannabis gebruikers ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2018 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie hier weinig mensen andere drugs komen verdedigen. De verslavende werking is niet het enige criterium denk ik, ik heb nog geen enkele roker zien flippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vb psilocybine staat daar niet, paddo's zijn immers niet verslavend, maar wel een drug waar ge toch moet mee oppassen.
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar je hebt gelijk inzake tabak. Tabak is wel geestelijk verslavend maar veranderd je gevoelens niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2018 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als gij gelooft dat het principe 'de betaler bepaalt' een geloof is, ok, dat is het een geloof. Ik geloof echter dat het een moreel principe is: potje breken, potje betalen.
Het tegenovergestelde is: 'payer nous et taiser vous'. Daar ben ik een actieve tegenstander van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
|
![]() Citaat:
Als het uw argument is dat er buiten cannabis nog andere drugs in de wereld zijn. Ik wéét dat. iedereen wéét dat. Maar dat is uw argument niet. Uw argument is: ik wil cannabis rap en goedkoop en niemand moet er zich mee moeien. Mij mij mij! Ik ik ik! Zelfs al zou alcohol misbruik morgen drastisch dalen , dan nog gaat gij cannabis problemen minimaliseren tot in het oneindige. Al die 'argumenten' a la 'jamaaaaar, alcohol is nog veel stouter dan cannabis': allemaal drogredenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
Daalt het aantal opvraag aanvragen doorcannabisgebruikers in uw cijfers? NEE! Nog altijd even hoog. ge hebt gewoon cijfers die alcohol in de mix gooien. Relatief zijn er minder cannabis aanvragen, maar in absolute cijfers, is het probleem exact even groot! Ge kunt ook de gokverslaafden erbij tellen, en dan daalt RELATIEF het aantal cannabis aanvragen ook. Maar het probleem van cannabisgebruikers die in de problemen komen, en waarvoor ik met mijn zuurverdiende centjes opvang voor moet betalen blijft EVEN GROOT. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
|
![]() Wat is dat nu voor dikke kul! het gaat altijd om het principe!
![]() Citaat:
Als ge naar de spoed gaat voor een puist, dan krijgt ge een serieuze rekening, als ge een gebroken been hebt niet. Uw maatschappij visie is puur communisme. Mensen hebben geen persoonlijke verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het principe van uw autoverzekering is niet toegepast op het riziv. Gij gelooft dat misschien, maar dat is niet het geval. Citaat:
Dat, volgens u, communistische principe is hier dus van toepassing. Er zijn genoeg landen die dit principe niet hanteren. Het staat u vrij om te verhuizen.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 oktober 2018 om 13:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, dat absolute getal zal zelfs minder zijn dan het totaal. Omdat ge de sosissen verkocht in den delhaize er niet gaat bijtellen. Echter, daar zullen sossissen maar een klein percentage van het totale pakket verkochte levenswaren beduiden. Dus, wat wilt ge nu bedoelen met dat percentage? Want noch beduidt het het aandeel van een bepaald produkt in verhouding met het totaal van alle produkten, noch correspondeert het met het absolute cijfer van het totaal van dat specifieke produkt.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 oktober 2018 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
OP 6.5 miljoen Vlamingen hebben er 227846 regelmatig een joint gerookt. Van die 227846 Vlamingen die regelmatig een joint roken hebben er 1628 hulp gezocht, al dan niet verplicht, omdat ze problematische cannabisconsumptie vertoonden. We spreken dus over 0.025% problematische cannabisgebruikers voor de gehele Vlaamse bevolking. We spreken dus over 0.71% problematische cannabisgebruikers tov van Vlamingen die regelmatig cannabis gebruiken. Als het me echt enkel en alleen te doen zou zijn om ik wil enkel echt rap en goedkoop cannabis kopen mag het systeem zoals het nu is blijven duren. ik ga wel naar de dealer hier in het dorp. En betaal tussen de 5 en 9 euro de gram. En als ik wil kan ik ook wat cocaine, MDMA, speed, LSD of XTC scoren. En rilatine. Niemand die zich hier mee moeit.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legale cannabis brengt toch op zijn minst al btw binnen? En belastingen op arbeid voor degenen die in die sector werken? En als de staat dan beslist dat ze daar nog een extra tax op willen heffen is dat voor mij ook prima. Bovendien; als ik goedkoop en gemakkelijk aan cannabis wil geraken plant ik het wel in mijnen hof. Maskers?? Hoe zit het overigens met uw leugenaarsmasker? Heb je dat al eens af laten vallen om je gore leugens recht te kunnen zetten?
![]() |
![]() |
#440 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas ziekelijk van je als je zo'n zegswijze letterlijk gaat interpreteren. Citaat:
Die bestuurder brengt zijn rekening bij de ziekenkas binnen. Ben jij van een andere planeet of zo? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals; over hoeveel mensen gaat dit?
![]() |