![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al de kosten van sigaretten worden niet eens gedekt door de btw, de mensen die werken in de sigaretten industrie EN de taxen! HALLOOOOO! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doen opiaten met je persoonlijkheid ? Wat doen benzodiazepinen met je persoonlijkheid ?
Mensen die sigaretten roken vinden het ontspannend en het kalmeert hun als ze wat stress hebben. Dus ze hebben een kalmere persoonlijkheid ![]() Je hebt zelf gerookt toch ? Wel als ik een tegenslag had was het eerste wat ik deed een sigaret opsteken....of als ik me zenuwachtig maakte ook. Ook als ik me goed voelde stak ik gelijk een sigaret op om me nog beter te voelen ![]() Met je persoonlijkheid doet cannabis ook niks. Je blijft nog steeds dezelfde persoon.De meeste mensen worden er wat relaxter van anderen wat vrolijker of net niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2018 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
|
![]() Citaat:
Want nu betaal ik mee voor uw loserhobby, en gij betaalt niet mee voor mijn hobby's. mag ik u er ook op wijzen, dat in tegenstelling tot gij, ik OOK op andere draden zit dan cannabis-draden, ;.... en dat ik hier in discussie ga met alle blowers, plus patrickve, die eigenlijk geen interesse heeft in cannabis, maar zijn ultra libertaire gedachtengoed komt uittesten op het fenomeen cannabis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb er wel op gewezen dat de overheid het prima vindt dat gordelgebruikers bevoordeeld worden. Dus als mensen vinden dat de gordel geen reden kan zijn voor een beperktere uitbetaling, de overheid dit afwijst. De overheid ziet dit als een rechtvaardige discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
|
![]() Ga janken bij de centra voor drugscentra. Ik heb die taartdiagram niet gemaakt. Dat hebben zij gedaan. Die keuze tot afbakening komt van hen.
Ga daar JANKEN! Ik heb u hun emailadres al eens gegeven! Hebt ge hen al op de vingers getikt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
|
![]() Citaat:
Ja! Dat was lachen! ![]() Dit zijn de cijfers uit 2009: Een en ander blijkt uit de studie die werd gemaakt door de VVBV (Vlaamse Vereniging van Behandelingscentra Verslaafdenzorg) op basis van 20 jaar gegevensregistratie van drugshulpverlening. Jaarlijks sterven in Vlaanderen en Brussel minstens 66 mensen aan een overdosis drugs. Alle overheden in België besteedden in 2004 voor 297 miljoen euro aan veiligheid, hulpverlening, preventie, onderzoek en beleid als maatschappelijk antwoord op de drugsproblematiek. Naast die indirecte kosten zijn er nog de directe kosten als gevolg van schade, werkverzuim enzovoort. Die zouden dubbel zo hoog zijn, dus ongeveer 600 miljoen euro. In 2018 zal het zeker boven het miljard liggen. Betaald met oa. mijn belastinggeld. Steeds meer jongeren belanden in psychiatrische instellingen ten gevolge van de complicaties door hun cannabisverslaving (psychosen, schizoaffectieve stoornissen, schizofrenie). Velen zijn niet in staat ooit nog te studeren of te werken en leven meestal van een leefloon, dat via het OCMW wordt toegekend. Talrijke OCMW's schuiven die mensen vervolgens door naar de dienst `Personen met een handicap', voor het verkrijgen van een inkomensvervangende tegemoetkoming en een integratietegemoetkoming. Dank u blowers! dank u wel! wacht, we gaan dat betalen met 15% BTW! ![]() Ik heb dat nooit als bron gebruikt, wel als argument dat zelfs uw geloofsgenoten en parochianen vinden dat de legalisatie toch niet de mirakeloplossing blijkt te zijn die fundamentalisten voorspiegelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#471 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet het aandeel wanneer je enkel illegale drugs beschouwt. Noch het aandeel met legale drugs erbij. Noch komt het overeen met het absolute cijfer. 't Is noch boter, noch vis.
![]() |
![]() |
#472 |
|
![]() Hoe? Wat 'dan toch'? Dat is het 'barmhartige Samaritaan' principe dat in onze wetgeving doorschemert.
Geleuter naast de kwestie?? Gij zijt er wel zelf over begonnen hé! Het Verzet Er zijn genoeg landen die dit principe niet hanteren. Ik heb dat al heel veel gemerkt, gij herinnert u uw eigen bijdragen niet. zelfs al is dat van de vorige dag! Klopt 100% Gij kunt met een verslaving altijd aankloppen bij een ziekenhuis, maar op een bepaald moment zegt de overheid: gij kost te veel en colloqueert u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
|
![]() Wel, dat vinden de opvangcentra niet, want anders doen ze de moeite niet om die cijfers in een diagram te zetten en wereldkundig te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn er ook mensen die op hun nagels bijten of kouwgom. Dat is wel het geval met alcohol, dat versterkt de gevoelens zowel in postieve als negatieve zin. Zo heb ik al zatte mensen gezien die alles heel grappig vonden en even later in tranen uit barsten. Laatst gewijzigd door Bobke : 23 oktober 2018 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik volg je redenering. Bij Alcohol en ook cannabis is dat meer uitgesproken. Doch is nicotine een zwaar verslavende substantie. Je hebt het steeds maar nodig. En gebruik je niet (meer) kan je persoonlijkheid wel degelijk wat op hol slaan wat denk ik genoeg bewijst. Een zware roker die zonder sigaretten valt is niet direct het aangenaamste gezelschap ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2018 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |||
|
![]() Citaat:
Dit zijn de effectieve cijfers voor 2013: Citaat:
de opbrengst aan taxen voor de Belgische staat door de verkoop van sigaretten bedroeg voor 2017 iets meer dan 3 miljard euro. Voor alcohol ongeveer 900 miljoen aan accijnsen. We zijn er al bijna door deze 2 producten alleen Citaat:
https://www.desleutel.be/verslaving/...van-verslaving
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 23 oktober 2018 om 16:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit zijn de cijfers van de opvangcentra (van 2015 ipv 2014).
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt moeilijk beweren dat kouwgom of nagens drugs zijn. Dat nicotine zwaar verslavend is is een feit maar om dat daarom een drug te noemen. Mensen die op hun nagels bijten hebben ook moeite om van hun slechte gewoonte af te raken. |
|
![]() |
![]() |