Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2018, 14:41   #321
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U wel?
Neen , absoluut niet........Walen buiten(als ze zich niet aanpassen en onze mooie taal aanleren)....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:43   #322
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
On s'en tape.
Grave gast gij hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:44   #323
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Begin alvast maar uw centen opzij te leggen om uw deel van de kosten der “Vlaamse Overwinning” te betalen. Voor de aankoop van uw nieuwe American Motorcycle zal er onvoldoende overblijven, vrees ik, ook al omdat uw aller idool The Donald het een excellent ideetje heeft gevonden om een handelsoorlog met de rest van de wereld te ontketenen, en Europa als tegengewicht flinke invoertaksen op USA-producten heeft voorzien…...

Ik zie u uiteindelijk van pure kommer en kwel nog eindigen op een Japanse scooter (*)…….

(*) U merkt ongetwijfeld dat ik het met passende terughoudendheid niet over een Franse scooter heb. Ik weet immers dat uw tikke-tikker dat niet aan zou kunnen.

De frustratie dat jouw land de order niet binnenhaalde moet diep zitten. Het is immers duidelijk dat je liever had gezien dat Michel zijn doel had bereikt.

Zou je er niet beter rekening mee houden dat de Belgische meerderheid uit Vlamingen bestaat, en dat dit ook het geval is in de federale regering?

Face it. De beslissing voor de nieuwe gevechtsvliegtuigen werd door een meerderheid genomen. Op volmaakt democratische wijze dus.
Dat is niet leuk voor "U en de uwen" maar dat is wel de prijs die Michel moet betalen voor het zijn premierschap.
Oud 26 oktober 2018, 14:45   #324
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Grave gast gij hé.
Aynerand valt eens te meer door de mand.
Oud 26 oktober 2018, 14:50   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Wie verwijst constant in het F35 dossier naar Vlaams nationalisten, dat bent u toch beste Gwylan, u doet mij inderdaad lachen. De debatten gisteren in de Kamer gezien, meerbepaald de fransdolle debatten?? Die zegden juist hetzelfde als u, Michel zou het bevel van Dewever(NVA) hebben uitgevoerd.
Dat is idd precies hetzelfde liedje dat Gwylan zingt.
Oud 26 oktober 2018, 14:51   #326
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Grave gast gij hé.
Toujours, j’emmerde tous ceux qui veulent me donner des ordres.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:51   #327
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit u heel diep hé meiske, ik heb er alle begrip voor hoor. Nu, om het een beetje te compenseren ga ik vanavond in de Carrefour een flesje of 2 bordeauxwijn kopen, bovenop de bestelling Franse pantservoertuigen kan dat toch ook al tellen , nietwaar?? Maak er u niet ziek in.....wie weet brengen jullie nog ooit eens iets op de markt waarvan wij kenners zeggen, hmmm , dat ziet er goed uit, dat kopen wij.....Geef de moed niet op....
Ik zal nog één keer op uw ongepaste ad hominem posts reageren. Wil mij daarbij toestaan te citeren uit mijn post 234 :

Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.

Ik herhaal dus eventjes voor uw goed begrip : ik vind de Belgische oerdomme politieke keuze jammer voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen. Voor mij zelve maakt het nul komma nul uit : het verandert volstrekt niets aan mijn leven op geen enkel gebied, en het kost mij geen ene eurocent.

Trust me, ik ben de sereniteit zelve. Niets Belgisch kan daar ooit aan veranderen. Het bijvoorbeeld op dit forum maken van een (Nederlands) taalfoutje raakt mij meer dan eender welke politieke stommiteit van de Belgische regering.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 14:57.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:52   #328
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of je het weet, maar er was bij deze beslissing allang geen Franse mededinger meer. Inderdaad, hoewel er heel lang geleden een informeel akkoord was om voor de Rafale te gaan, heeft Dassault geen correct gevolg gegeven aan de openbare aanbesteding. Als ik mij goed herinner had Dassault gewoon maar een brief van 4 pagina's gestuurd, en dat was geen aanvaardbaar antwoord op een openbare aanbesteding.

De keuze ging hem dus niet tussen een Frans en een Amerikaans toestel, maar tussen de F-35 en de Eurofighter van de UK, Duitsland, Italie en Spanje. Een Frans toestel zat niet in de lijn, omdat geen Franse constructeur een correcte offerte had gemaakt.
Amen.
Oud 26 oktober 2018, 14:53   #329
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Toujours, j’emmerde tous ceux qui veulent me donner des ordres.
Waarschijnlijk omdat u in het echte leven een nogal onderdanig jobje hebt.

Haal je echt zoveel voldoening uit je rollenspel op fora? Is dit personage hetgeen je stiekem eigenlijk zou willen zijn? Je ultieme droom?

Er is hier namelijk niemand die gelooft dat u meer dan 2.500 netto per maand verdient.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2018 om 14:54.
Oud 26 oktober 2018, 14:55   #330
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Over Frans-Vlaanderen gesproken, mits Frankrijk diep in de geldbuidel tast en enkele miljarden € bijlegt, dan zouden we - Vlaanderen - misschien bereid zijn om Wallonie te ruilen voor Frans-Vlaanderen.
Gratis mag ook
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:56   #331
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook zo, in de imperialistische Franstalige waandenkwereld.

De duidelijkste reden dat Belgie op termijn zal mislukken als land, we leven in twee totaal verschillende werelden.
De Walen begrijpen niet waarom we als Vlamingen niet onderdanig zijn naar hen en Frankrijk toe. Die mensen begrijpen niet waarom wij onze plaats niet kennen.
Alsof alle Vlamingen in hetzelfde wereldje zouden leven. In deze tijden van groeiend individualisme leeft iedereen in zijn eigen wereldje. Of denk je dat een blaaskaak uit Brasschaat of Knokke zoute in hetzelfde wereldje leeft als een no have uit Ronse ? Behalve dat iedereen overal naar zijn eigen schermpje zit te turen hebben we niks meer gemeen met elkander.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 14:57   #332
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gratis mag ook
Inderdaad. Wallonië gratis weggeven levert ons hoe dan ook een miljard of 10 per jaar extra op.
Oud 26 oktober 2018, 15:04   #333
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal nog één keer op uw ongepaste ad hominem posts reageren. Wil mij daarbij toestaan te citeren uit mijn post 234 :

Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.

Ik herhaal dus eventjes voor uw goed begrip : ik vind de Belgische oerdomme politieke keuze jammer voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen. Voor mij zelve maakt het nul komma nul uit : het verandert volstrekt niets aan mijn leven op geen enkel gebied, en het kost mij geen ene eurocent.

Trust me, ik ben de sereniteit zelve. Niets Belgisch kan daar ooit aan veranderen. Het bijvoorbeeld op dit forum maken van een (Nederlands) taalfoutje raakt mij meer dan eender welke politieke stommiteit van de Belgische regering.

Hebt U ondertussen begrepen dat de Vlamingen voor de F-35 kozen om de MR te laten verliezen bij de volgende verkiezing in 2019 en zodoende de vorming van een nieuwe federale regering onmogelijk te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid de facto als logisch gevolg.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 15:06   #334
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trust me, ik ben de sereniteit zelve. Niets Belgisch kan daar ooit aan veranderen.
Ik merk niets meer van de sereniteit die we van jou gewend zijn, Gwylan. Je komt in dit verband over als een gefrustreerde, verzuurde verdedigster der Franse belangen die haar zin niet kreeg.
Je herhaalde riedeltje dat de Vlamingen/Belgen de prijs zullen betalen voor hun domme keuze die, laat ons eerlijk blijven, door een democratische meerderheid werd gemaakt, spreekt boekdelen. In elke post die je schreef nadat de keuze voor de F35 viel heb je niet alleen de Vlaams-nationisten ervan beschuldigd dat zij, op hun dooie eentje, HUN keuze hebben doorgeduwd, maar wrijf je hen ook onder de neus dat zij die keuze duur zullen betalen.

DAT, kan jij niet weten, Gwylan. Maar zelfs ALS het zo zou zijn, dan nog is er geen enkele garantie dat de "Belgen " géén prijs zouden betalen voor een keuze voor het Franse vliegtuig.
De Fransen betalen wellicht voor een deel de prijs voor het feit dat ze niet eerlijk hebben meegedongen, maar via een uitzonderingsprocedure hun vliegtuigen probeerden te slijten.
Oud 26 oktober 2018, 15:06   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hebt U ondertussen begrepen dat de Vlamingen voor de F-35 kozen om de MR te laten verliezen bij de volgende verkiezing in 2019 en zodoende de vorming van een nieuwe federale regering onmogelijk te maken met de Vlaamse onafhankelijkheid de facto als logisch gevolg.
Pfffttt.....
Oud 26 oktober 2018, 15:10   #336
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk omdat u in het echte leven een nogal onderdanig jobje hebt.

Haal je echt zoveel voldoening uit je rollenspel op fora? Is dit personage hetgeen je stiekem eigenlijk zou willen zijn? Je ultieme droom?

Er is hier namelijk niemand die gelooft dat u meer dan 2.500 netto per maand verdient.
Inderdaad! Wie zo succesvol en rijk is als Duc van zichzelf insinueert dat hij is heeft noch tijd, noch goesting, noch enige behoefte om zijn tijd te spenderen op een Vlaams forum.
Oud 26 oktober 2018, 15:14   #337
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, die Oostkantons hebben de dappere Belgische soldaten veroverd op Duitsland.
Zo moeilijk is het toch niet. De Normandiërs zijn geen Vikings meer, maar Fransen. De Franssprekenden in Canada zijn geen Fransen meer, maar Canadezen. De Duitssprekenden in de Oostkantons zijn geen Duitsers meer, maar Belgen. Zo voelen ze zich ook. En de eertijds Vlamingen uit Frans-Vlaanderen zijn nu Fransen. En ik denk hier ook dat ze zich nu ook zo voelen. Spreekt de jeugd daar nog wel Vlaams? Moest het hier en daar nog zo zijn, het zal toch maar bitter weinig zijn , vrees ik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 15:21   #338
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit u heel diep hé meiske, ik heb er alle begrip voor hoor. Nu, om het een beetje te compenseren ga ik vanavond in de Carrefour een flesje of 2 bordeauxwijn kopen, bovenop de bestelling Franse pantservoertuigen kan dat toch ook al tellen , nietwaar?? Maak er u niet ziek in.....wie weet brengen jullie nog ooit eens iets op de markt waarvan wij kenners zeggen, hmmm , dat ziet er goed uit, dat kopen wij.....Geef de moed niet op....
Dat neemt niet weg dat het verhaal even droevig blijft. Heel wat Europese politici lopen nog altijd aan de leiband van de Yanks. Punt uit. Hoogtijd voor een nieuwe generatie jonge zelfbewuste Europese politici!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 15:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 15:28   #339
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Amen.
Het is u wellicht ontgaan dat de bedoelde post van forummer patrickve al eerder volkomen werd weerlegd in mijn post 287.

Hebt u eigenlijk enig idee over wat precies door de Belgische regering werd beslist en wat daarbij politiek op het spel staat, mevrouw, of reageert u eenvoudigweg als een stier op een rode lap telkens u de woorden “Frankrijk” of “Frans” worden voorgehouden ?

U bent volstrekt gerechtigd uw Vlaams-nationalisme te belijden : voor mij niet gelaten, zoals u inmiddels al lang hebt kunnen vaststellen. Maar op dit forum zijn er naar mijn overtuiging veel geschikter discussiedraden dan deze waar u dat met minstens een minimum aan kennis van zaken kunt doen, hoor.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 15:34.
Oud 26 oktober 2018, 15:33   #340
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Geheel logisch.

Ik heb mij zelfs laten vertellen dat de Franse voetbalploeg werd betaald door de Vlaams-nationalisten om zelf wereldkampioen te worden en dus de Belgen die eer en titel te ontzeggen, kwestie dat dit de Vlaamse onafhankelijkheid de facto als logisch gevolg zou hebben.

Zoals u inmiddels de facto hebt kunnen vaststellen. Toch ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be