![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een verheerlijkt lichaam, wat is dat? Het lijkt in elk geval geen aards bestaan te zijn want hij zegt Zoals Jezus in zijn eigen lichaam verrezen is zonder naar het aardse bestaan terug te keren Wetenschappers kunnen daar inderdaad niet veel mee aanvangen. Om echter terug te komen op de objectiviteit, als men het einde van de wereld in zicht stelt, dan kan ik me best voorstellen dat men ervan uitgaat dat dit binnen een redelijke termijn gebeurt. Een paar miljard jaar is m.i. geen redelijke termijn. Per miljard jaar mogen we rekenen op 3E7 generaties. Neem ongeveer 2E6 zielen per generatie, dit betekent dat er nog een paar 10^14 zielen zullen bijkomen. Dan spreken we nog niet over de mogelijke exploitatie van andere planeten. Hoe moeten we dit dan plaatsen in de context van het 'einde van de wereld?' Nog een laatst punt, in de tekst staat: En dit is geen leugen! Dit is waar.. Dit is geen toonbeeld van zelfzekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe komt het toch dat u telkens het onderwerp of mikpunt wordt van een discussie en dat het echte onderwerp in nevelen gehuld wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil u een ernstige discussie over een onderwerp, begin dan niet met een dwaze bewering. Dat kan helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil provoceren, is overduidelijk niet uit op een inhoudelijke discussie. Zoals aangegeven: probeer volgende keer op een ernstige manier uit de hoek te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er blijven vragen achter zoals wat betekent het einde van de wereld en wanneer verwacht u dit. Tenminste doe ik de moeite om de teksten te lezen en te analyseren die u aanreikt maar op mijn vragen komen geen antwoorden. U mag ook gewoon referen naar een tekst van de paus, ik kan het hem moeilijk zelf vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Door de discussie op een bepaald moment te stoppen is een consensus altijd onmogelijk. Ik vond het frapant dat er in de tekst van de paus stond 'dit is geen leugen, dit is de waarheid'. Kun je je inbeelden dat er zoiets in een wetenschappelijke publicatie zou staan? Er zou eens goed gelachen worden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, want op Twitter stuur ik steeds plaatjes naar de Paus, en hij is de enige die sommigen daarvan wel leuk vindt.
Ik heb al zeker 10 hartjes van hem gekregen. Dus als hij een fan wordt van mij, zal ik niet te beroerd zijn ook zijn fan te worden.
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch niet zo moeilijk noch oneerbaar om te beantwoorden, lijkt me. Voor Van den Berghe is dit blijkbaar wel een hele opdracht. Hij wil niet antwoorden en start dan een nieuwe discussie over iets heel wat anders. Ik heb in zulke ontwijkende futiele discussies geen zin meer. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 oktober 2018 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Citaat:
Om het eens anders aan te pakken: Ik geloof dat het verhaal van Markus dat Jezus een legioen duivels toestemming gaf om in tweeduizend zwjjnen te gaan die vervolgens in een meer stortten, gelogen is. Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was gewoon een illustratieve manier uit die tijd om tegen de achterban te zeggen dat Jezus de uitverkorene was van God en dat hij beschikte over veel macht . Macht over de demonen en zelfs macht over leven en dood (Lazarus, het dochtertje van Jaïrus, zichzelf). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 oktober 2018 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens uw eerste bericht zijn religieuze opvattingen strijdig met de wetenschap; in uw tweede bericht stelt u echter dat die religieuze opvattingen niet te toetsen vallen aan de waarneembare werkelijkheid. Als ze niet door de wetenschap af te toetsen vallen, hoe kunt u dan concluderen dat ze met de wetenschap strijdig zijn?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een aanzet dus voor een heel zinnige discussie. Maar verkiest de vlucht. Het zij zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist trouwens niet dat de wetenschap het terrein heeft betreden van de wereld van de geest en het geloof. Op welke wijze zou het geloof in een spirituele werkelijkheid strijdig zijn met de wetenschap? |
|
![]() |
![]() |