Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2018, 16:50   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Inderdaad, voor de voorzitter van de N-VA zijn er nu ook geen beperkingen meer, want wat in Zelzate gebeurt is "absoluut het doorbreken van het cordon sanitaire".

Bart De Wever vindt coalitie met PVDA in Zelzate ongehoord: ‘Voor ons zijn er nu geen beperkingen meer
nva is op dat vlak veel gevaarlijker...die zetten desnoods de deur wagenwijd open en zoekt al meteen een zondebok op voor de vermeende kier op.
Het is bv nu erg betwijfelbaar of hij niet in zee zou gaan met bv een Forza Ninove onder het mom dat het niet voldoet aan de voorwaarde: "‘Wij besturen gewoon nooit met mensen die geen democratisch fatsoen kennen"
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 17:12   #122
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En U weet waarschijnlijk ook niet dat N-VA

het Cordon nooit ondertekend heeft

Voor N-VA bestaat het Cordon gewoon niet.

ik denk dat je gelijk hebt, maar de VU heeft het cordon wel ondertekend

N-Va is de belangrijkste erfgenaam van VU en er zitten ook 35% ACW'ers in
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 17:22   #123
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht

jakkes, NVA erfgenaam VU..... wat een politieke kaping
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 17:29   #124
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
jakkes, NVA erfgenaam VU..... wat een politieke kaping
Nu ja, welk verschil is er echt tussen VU en N-VA. Beide zijn het partijen met een hobby nationalisme dat als eerste punt in de vuilbak beland als er postjes wenken.
Oud 11 november 2018, 17:36   #125
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu ja, welk verschil is er echt tussen VU en N-VA. Beide zijn het partijen met een hobby nationalisme dat als eerste punt in de vuilbak beland als er postjes wenken.
NVA doet alsof ze - op dat vlak - niet de VU is, maar leeft graag met het imago dat ze erfgenaam zijn
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 november 2018 om 17:36.
Oud 11 november 2018, 17:43   #126
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat dat nu de belangrijkste reden zijn voor het uiteenvallen van de vu ... die communautaire zienswijze en handelen....en waar zit onzen Geert ( en de rest van de Oranjehofgroep ) nu ?

Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2018 om 17:45.
Oud 11 november 2018, 17:50   #127
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Laat dat nu de belangrijkste reden zijn voor het uiteenvallen van de vu ... die communautaire zienswijze en handelen....en waar zit onzen Geert ( en de rest van de Oranjehofgroep ) nu ?
In die tijd (en ervoor) werd er door de andere kant gegniffeld dat Geert zonder VU misschien in de "CVP" en dan "CD&V" zou zitten. Dat is hem nu gelukt zonder er effectief in te zitten.
leve de manmanman club
Oud 11 november 2018, 17:59   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met beide handjes graaiend.
Oud 11 november 2018, 18:03   #129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
In die tijd (en ervoor) werd er door de andere kant gegniffeld dat Geert zonder VU misschien in de "CVP" en dan "CD&V" zou zitten. Dat is hem nu gelukt zonder er effectief in te zitten.
lol
Oud 11 november 2018, 18:06   #130
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik moet Beke voor één keer gelijk geven als hij dit zegt:

Citaat:
Ongelooflijk dat sp.a doet waar zelfs PS niet aan wil beginnen.
Crombez ziet er schijnbaar geen graten in:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ken~aef3a151d/

Wat een kat in het nauw niet allemaal doet he...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 18:08   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met beide handjes graaiend.
juist ja

Eerlijk gezegd, tussen ons ... en dan gaat het niet over ideeën etc... vind ik heel dat zootje, grote gouwleider aan top, getuigen van een ongelofelijk opportunisme
In feite stond het al in de sterren geschreven dat het communautaire in de diepvriezer zou belanden eens het zijn nut bewezen had als lokkertje
Oud 11 november 2018, 18:38   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
juist ja

Eerlijk gezegd, tussen ons ... en dan gaat het niet over ideeën etc... vind ik heel dat zootje, grote gouwleider aan top, getuigen van een ongelofelijk opportunisme
In feite stond het al in de sterren geschreven dat het communautaire in de diepvriezer zou belanden eens het zijn nut bewezen had als lokkertje
U hebt gelijk, het zijn Belgische politici.

En ze vertonen als dusdanig verachtelijk gedrag.
Oud 11 november 2018, 18:56   #133
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat denk je van het volgende ( dus ook een Peter Mertens valt mogelijks in die prijzen ) : macht corrumpeert
Je ziet dat zelfs in de laagste rangen bij dorpspolitiek of zelfs bij banale verenigingen waar er iets te winnen valt

Laatst gewijzigd door praha : 11 november 2018 om 19:08.
Oud 11 november 2018, 19:03   #134
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

N-VA erfgenaam van de VU?
Voor degenen die overgelopen zijn van de VU naar de N-VA en ook andere partijen is er misschien enige aandacht geweest van De Wever.
Maar als ge scherp hebt geluisterd vergeet je nooit hoe hij over de VU dacht.
Of heb ik dat weeral gedroomd?
Maar het feit dat koekoeksjongen er anders over denken maakt mijn rekening niet. Ik ken er een hele hoop die vroeger te laf waren om zich te uiten als Vlamingen maar al vlug op de eerste rij stonden doen ze bij de N-VA de postjes zagen blinken.
Dat smerig crapul van de VU wilden ze niet meer kennen.
Dat is mijn bevinding. Ik beweer niet dat het een juiste is maar op plaatselijk vlak heb ik het nooit anders geweten.
Als de honig zit in de bloem zijn de bijtjes niet meer stoem.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 19:48   #135
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
N-VA erfgenaam van de VU?
Voor degenen die overgelopen zijn van de VU naar de N-VA en ook andere partijen is er misschien enige aandacht geweest van De Wever.
Maar als ge scherp hebt geluisterd vergeet je nooit hoe hij over de VU dacht.
Of heb ik dat weeral gedroomd?
Maar het feit dat koekoeksjongen er anders over denken maakt mijn rekening niet. Ik ken er een hele hoop die vroeger te laf waren om zich te uiten als Vlamingen maar al vlug op de eerste rij stonden doen ze bij de N-VA de postjes zagen blinken.
Dat smerig crapul van de VU wilden ze niet meer kennen.
Dat is mijn bevinding. Ik beweer niet dat het een juiste is maar op plaatselijk vlak heb ik het nooit anders geweten.
Als de honig zit in de bloem zijn de bijtjes niet meer stoem.
2
leve de manmanman club
Oud 11 november 2018, 19:49   #136
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik moet Beke voor één keer gelijk geven als hij dit zegt:

" Ongelooflijk dat sp.a doet waar zelfs PS niet aan wil beginnen."

Crombez ziet er schijnbaar geen graten in:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ken~aef3a151d/

Wat een kat in het nauw niet allemaal doet he...
PS wil er niet aan beginnen omdat de PS sterk genoeg is.
leve de manmanman club
Oud 11 november 2018, 20:29   #137
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht

Het cordon was ook enkel tegen het Vlaams Blok die zich na een rechtszaak heeft ontbonden, Het Vlaams Belang zit in geen enkel cordon.

En als er dan toch een cordon is dan zou links onevenredig politieke winst maken hiermee. Wat er minstens zou moeten gebeuren is dat links een even groot percentage aan stemmen moet inleveren zodat er een evenwicht is.

Daarom dat PVDA ook in dat moreel cordon zit, om het evenwicht te onderhouden. Als PVDA uit het cordon komt dan staan alle deuren open voor het VB en andere kleine rechtse partijen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:30   #138
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik moet Beke voor één keer gelijk geven als hij dit zegt: Crombez ziet er schijnbaar geen graten in:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ken~aef3a151d/ Wat een kat in het nauw niet allemaal doet he...
Terug stel ik vast dat men niet kan ontkennen dat BDW niet scheldend…. In deze weer naar de essentie van het gegeven wijst!

Voor de verkiezingen werd door de meeste partijen hun partij programma onttrokken aan het zicht van de bevolking en overgoten met percepties allerhande.

Veel getater en vooral rond de pot gedraaid om toch maar percepties te presenteren die goed zouden kunnen scoren bij de kiezer.

AL de particratie partijen Vlaams en Franstalig met vakbonden enz. en vooral links verwijten tot discrimineren de NVA via verwijzing naar NVA programma >>>dat NVA niet verbergt <<< dat NVA rechts Nationalisten zijn!!

Dus hier en voor de NVA is het basis programma wel degelijk van belang.

Schelden sommigen zelfs: dat NVA extreem rechts zou zijn >>> rechts<<< is dus wel degelijk het economische programma werk platform van de NVA waar andere partijen naar verwijzen en sommigen zoals PS zelfs proberen op te blazen als extreem rechts!

Dus hier telt het programma van de NVA partij!

Hypocriet Links is inderdaad het sterkst in theater voeren, vooral als het hen goed uitkomt zoals nu in het negeren en wegwuiven van het BloedRood tot extreem links communistisch basis partij programma van PVDA.

Of Idem , word ook nooit verwezen door de linksen naar economisch programma van: Voorheen BloedRood Agalev met naamsverandering en het verwerpen van de geitenwollen sokken goocheltruc nu “Groen” Vooral verdoken onder groene camouflage boerka “Groen” nooit verwijst naar hun basis programma dat geschoeid is op besturen met economische extreem linkse structuur = alles aan en voor de staat = dictatuur.

Men kan niet ontkennen dat BDW niet scheldend, wel weer naar de essentie van het gegeven wijst!

BDW zegt: 'Extreemrechts en extreemlinks zijn spiegelbeelden als het om armoede en dictatuur gaat. De linkerzijde hamert altijd op het cordon sanitaire. Niet met extreemrechts en radicaal rechts, maar extreemlinks en radicaal links zijn even erg en wat mij betreft nog veel erger. Die hypocrisie mag stoppen. Dit is absoluut het doorbreken van het cordon sanitaire. ‘Wat N-VA betreft, geldt er geen cordon’, zegt De Wever. ‘Wij besturen gewoon nooit met mensen die geen democratisch fatsoen kennen. Voor de rest zijn er nu voor ons geen beperkingen meer.’

Terwijl Crombez sp.a weigert in te gaan op de essentie van het gegeven: het toelaten van de extreem linkse partij PVDA met communistische partij structuur toe te laten in Zelzate economische >> financiën <<< te beheren.

Links theater en zand in de ogen strooiend stelt Crombez en wimpelt heisa rond coalitie PVDA af: “Geef maar seintje als we stijgende kinderarmoede kunnen bespreken”

Zelzate>>>>Ebes ooit Sidmar enz... waren en zijn nog steeds zelfs met naam verandering de bastions van de vakbond in het Gentse waar de meeste bonussen uitgedeeld werden om hun links kiesvee te vergaren....

armoede?... 100% zeker wetend >>> boven op zijn pensioen >>> als gouden handdruk kreeg elektrieker werkend bij Ebes met som van die gouden handdruk voldoende om een appartement in Knokke aan de dijk te kopen... armoede????

Bla Bla Bla terwijl bewezen werd dat links ze geld afsnoepten van daklozen enz, enz…...

Scheef het al veel om te getuigen voor echt en waar: ik als zwaar invalide kreeg pas van deze “rechtse regering met NVA” Voor het eerst ik sinds 1983 uitkering krijg als zwaar invalide het levensminimum!

Al de regeringen voorheen ondanks al hun verkiezing beloftes BlaBla dat ze voor de minstbedeelden gingen zorgen >>> met CD&V en sp.a met hun zuilen de vakbond en ziekenkassen hebben NOOIT voor de langdurige zieken of invaliden gezorgd, gezorgd dat ze minimaal het levensminimum daadwerkelijk zouden krijgen!

De langdurige zieken of invaliden moesten maar hopen dat er familie was die hen hielp!!!! En nu verwijst Crombez naar kinderarmoede .... in Zelzate
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 11 november 2018 om 20:39.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 20:32   #139
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het cordon was ook enkel tegen het Vlaams Blok die zich na een rechtszaak heeft ontbonden, Het Vlaams Belang zit in geen enkel cordon.

En als er dan toch een cordon is dan zou links onevenredig politieke winst maken hiermee. Wat er minstens zou moeten gebeuren is dat links een even groot percentage aan stemmen moet inleveren zodat er een evenwicht is.

Daarom dat PVDA ook in dat moreel cordon zit, om het evenwicht te onderhouden. Als PVDA uit het cordon komt dan staan alle deuren open voor het VB en andere kleine rechtse partijen.
Toch wordt (zonder tegenspraak) VB vaak blok genoemd en niet belang.
Het feit dat VB zelf hier niet op reageert zegt heeeeeeel veel.
leve de manmanman club
Oud 11 november 2018, 20:34   #140
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Schelden sommigen zelfs: dat NVA extreem rechts zou zijn >>> rechts<<< is dus wel degelijk het economische programma werk platform van de NVA waar andere partijen naar verwijzen en sommigen zoals PS zelfs proberen op te blazen als extreem rechts!

In een vorige draad verkondigde je net dat NVA niet rechts is maar midden rechts. Bijna alsof je zelf "rechts" te beschimpend vond.

Maar goed, ik ben blij dat je duidelijkheid schept: NVA is volgens jou rechts-nationalistisch. Nu nog dat nationalisme verduidelijken want ik zie het niet, tenzij het belgisch is.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 november 2018 om 20:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be