Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2018, 00:22   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Uiteraard, maar het politieke on-evenwicht blijft, daarom ook zit PVDA mee in dat intussen morele cordon.
Werden de communisten in het naoorlogse België dan ooit als politieke partners gezien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:24   #162
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Een publicatie uit 1994? Zipper, kan je echt niet beter? Je hebt dat al 700 keer gepost en als het je enige argument moet voorstellen is de situatie problematisch. Zeg eens wat de Zelzatenaars aan gruwelen boen het hoofd hangt. Wel concreet zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:26   #163
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een publicatie uit 1994? Zipper, kan je echt niet beter? Je hebt dat al 700 keer gepost en als het je enige argument moet voorstellen is de situatie problematisch. Zeg eens wat de Zelzatenaars aan gruwelen boen het hoofd hangt. Wel concreet zijn.
waarschijnlijk evenveel als wanneer daar VB-ers mee zouden besturen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:30   #164
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Met het VB gaan we wel meer weirdo’s krijgen. Zoals Trumpie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 00:35   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met het VB gaan we wel meer weirdo’s krijgen. Zoals Trumpie.
Hoe kunt gij weten of die meer "weirdo'" zijn dan pvda-ers, vermits zij nog nergens bestuurd hebben ???
En Trump kan je beter laten beoordelen door Amerikanen.

Citaat:
Oud 12 november 2018, 00:39   #166
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dat betreft: voor mij maakt het cordon sanitaire niet uit. Ik heb een overtuiging die zeer ver staat van het VB dus is samenwerken met hen niet aan de orde voor partijen waar ik voor sta. Het standpunt van andere partijen zoals Open VLD en N-VA ten aanzien van het VB is hun zaak, niet de mijne.

Ik stel alleen vast dat men daar categoriek over is. Dat jij daar moeite mee hebt moet je uitleggen aan mensen uit die politieke families.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 november 2018, 00:46   #167
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dat betreft: voor mij maakt het cordon sanitaire niet uit. Ik heb een overtuiging die zeer ver staat van het VB dus is samenwerken met hen niet aan de orde voor partijen waar ik voor sta. Het standpunt van andere partijen zoals Open VLD en N-VA ten aanzien van het VB is hun zaak, niet de mijne.

Ik stel alleen vast dat men daar categoriek over is. Dat jij daar moeite mee hebt moet je uitleggen aan mensen uit die politieke families.
Ik heb een overtuiging die zeer ver staat van het regime van Noord-Korea en Venezuela. En het VB heeft tenminste nog nooit een foto van enige dictator op de frontpagina van hun partijblad geplaatst. En n-va houdt enkel vast aan het cordon, omdat het hen stemmen oplevert.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 november 2018 om 00:48.
Oud 12 november 2018, 00:50   #168
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een overtuiging die zeer ver staat van het regime van Noord-Korea en Venezuela. En het VB heeft tenminste nog nooit een foto van enige dictator op de frontpagina van hun partijblad geplaatst. En n-va houdt enkel vast aan het cordon, omdat het hen stemmen oplevert.
1. ik lees het partijblad van VB niet

2. de moordenaars van Gouden Dageraad tot uw vrienden rekenen is voor u geen punt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 12 november 2018, 00:55   #169
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. ik lees het partijblad van VB niet
ik ook niet, maar reken maar dat het in alle kranten zou staan, indien dat zou gebeuren

Citaat:
2. de moordenaars van Gouden Dageraad tot uw vrienden rekenen is voor u geen punt?
Dewinter is daar openlijk voor teruggefloten door Van Grieken. De partij heeft daar officieel afstand van genomen, van dat bezoek.
Informeer je dus beter, of liever, trek uwe kak al maar terug in met roddels te verspreiden.

Citaat:
Oud 12 november 2018, 00:55   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weirdo en wereldvreemde post.

Maar we zijn post truth. Dat is een feit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 06:12   #171
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Pvda is al decenia hetzelfde. Het zijn voluntaristische (en een beetje wereldvreemde) idealisten.

Net dat maakt hen zo gevaarlijk.

Idealisten zijn vaak wel sympathieke mensen, maar dan enkel zolang ze geen macht kunnen uitoefenen.

Vroeg of laat botst 'het ideaal' immers met 'de werkelijkheid', en dan komen daar onvermijdelijk brokken van.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 07:17   #172
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Filip De Winter is in het geheim een communist. Nu kan men dus ook zonder probleem het cordon met het VB doorbreken
Oud 12 november 2018, 08:51   #173
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Filip De Winter is in het geheim een communist. Nu kan men dus ook zonder probleem het cordon met het VB doorbreken
Juist nu dat in Zelzate....
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 08:55   #174
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat is dus het probleem met extreme partijen, ze doen hun ding terwijl ze iedere anders denken kende uitschelden en betichten van …. om ondertussen te eisen, eisen, eisen…

Wat Zelzate betreft is het steeds en bastion van de Linkse parasieten geweest omdat het kon, omdat het en grens stad is.

En vooral gesteund door de vakbonden in de mega bedrijven aldaar die steeds meer eisten …. Terwijl ons land miljarden subsidies MOET aanbrengt om die bedrijven toch draaiende te houden zodat ze concurrentieel blijven met het buitenland. Dus kost het de NIET omgekochte
als kiesvee in België Twee keer geld.

En wat geeft de Zelzate-naar zelf er voor in de plaats…. NIETS, TOTAAL Niets …. Als grens stad gaan ze met zen allen al jaren over de grens aankopen doen wat goedkoper is dan in België.

Jaren lang gaan/gingen ze 200m over de grens Brandstof kopen omdat ze daar goedkoper was dan in Belgie.

Weigeren dus belastingen/ accijnzen te betalen. Idem met de medicatie, weten ze verdorie zéér goed wat prijs voordeligst is in Nederland of in België.....

Maar eisen dan wel dat alles, sociale woningen, geneeskunde, enz. door papa staat bekostigt word terwijl ze er alles aandoen om toch maar niet en steentje bij te betalen aan belastingen.

Van linkse salon parasiet gesproken. En omdat ze denken nu nog meer papa staat te kunnen afromen kiezen ze voor PVDA. Want inderdaad PVDA zal alleen maar met geld kunnen strooien door het van mensen buiten Zelzate af te nemen! Het afroom systeem dat PS toepast op Vlaanderen om aan geld te geraken.
Want de eigen bevolking doen er alles aan om vooral géén belastingen te moeten betalen. Solidair hé….pakken waar het zit door De PVDA
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 november 2018 om 09:04.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 09:18   #175
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ze zijn al eens door het Zelzaatse volk beloond geweest:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...reem-links-is/
En hun beloning is ondertussen nog groter geworden!

Norbert
Ninove wordt dan weer niet beloond door de keuze van de kiezer.

Wat me opvalt is, hoe sommige mensen liever PVDA ook muilkorven, zoals het blok, maar moeten we niet de andere kant opkijken? Als het volk stemt voor A, moet A regeren, al dan niet in coalitie... Ik vind het niet juist dat als 1 partij 49% haalt dat dan 7 andere partijen een coalitie vormen, die kunnen nooit op een rechtere lijn zitten dan 1 partij. Per coalitie zou het percentage zetels vermenigvuldigd moeten worden met een getal kleiner dan 1.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 09:22   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
.......
Jaren lang gaan/gingen ze 200m over de grens Brandstof kopen omdat ze daar goedkoper was dan in Belgie.

Weigeren dus belastingen/ accijnzen te betalen. Idem met de medicatie, weten ze verdorie zéér goed wat prijs voordeligst is in Nederland of in België.....

Maar eisen dan wel dat alles, sociale woningen, geneeskunde, enz. door papa staat bekostigt word terwijl ze er alles aandoen om toch maar niet en steentje bij te betalen aan belastingen.

Van linkse salon parasiet gesproken. En omdat ze denken nu nog meer papa staat te kunnen afromen kiezen ze voor PVDA. Want inderdaad PVDA zal alleen maar met geld kunnen strooien door het van mensen buiten Zelzate af te nemen! Het afroom systeem dat PS toepast op Vlaanderen om aan geld te geraken.
Want de eigen bevolking doen er alles aan om vooral géén belastingen te moeten betalen. Solidair hé….pakken waar het zit door De PVDA
Nu horen we het ook eens van een ander.
Voor ze over sociale woningen beginnen kunnen ze al de voetpaden in orde brengen.
Dan kunnen de ouderen eens buiten komen zonder hun benen te breken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 09:46   #177
fransV
Gouverneur

Standaard

PVDA zijn die nu voor of tegen religieuze symbolen zoals hoofddoeken ?
niet verdoofd slachten ?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 10:24   #178
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
PVDA zijn die nu voor of tegen religieuze symbolen zoals hoofddoeken ?
niet verdoofd slachten ?
Vroeger waren ze tegen de almachtige kerk en religie maar tegenwoordig willen ze vooral niet praten over religie, dat is niet belangrijk meer. De religieuze standpunten van hun leden beschouwen ze nu als een privé zaak waar ze niets over te zeggen hebben.

Standpunten van hun website zijn allesverklarend.

"Dierenwelzijn ja, maar laten we niet stigmatiseren ..."

"Debat dierenwelzijn: nodig, maar laten we niet stigmatiseren"

“De hoofddoek verbieden zal niet tot integratie leiden”

"PVDA+ verheugd over recent advies Raad van State: “Hoofddoekenverbod niet langer houdbaar”"

"Borgerhout is een progressief district"

Er is wel 1 standpunt waar ik wel volledig mee akkoord ga al durven ze landen als Turkije, Jordanië, Pakistan, Marokko en Algerije niet te vernoemen. Dat is het grootste probleem met de PVDA, ze hebben duidelijk linkse standpunten maar vanaf dat er moslims bij betrokken worden verwatert alles tot "niet zo belangrijk" en "niet stigmatiseren".

"Onze samenwerking met landen die banden hebben met terroristische groeperingen – Saoedi-Arabië en Qatar op kop – moet stopgezet worden. Ook moet er een Europees embargo komen op de wapenverkoop aan Saoedi-Arabië en aan andere landen in het Midden-Oosten."

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 12 november 2018 om 10:25.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 11:38   #179
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
mag ik ff weeten waroom de , volgens jullie , extremlinksen in het cordon zitten? met en bron van de belgische staat, geen doorbrak of vlaams blokker site war staat dat de genomde linkse Partij in en cordon sanitair zit, zoals de vlaamse blok/belang?
Toemme toch Zephyr... hoeveel borrels had je achterover geslagen wanneer je dat bericht schreef?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 11:41   #180
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Net dat maakt hen zo gevaarlijk.

Idealisten zijn vaak wel sympathieke mensen, maar dan enkel zolang ze geen macht kunnen uitoefenen.

Vroeg of laat botst 'het ideaal' immers met 'de werkelijkheid', en dan komen daar onvermijdelijk brokken van.
dat zullen ze dan in Zelzate moeten ondervinden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be