![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1661 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1662 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Weer eens mis van je. |
|
|
|
|
|
|
#1663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U moet zoveel pochen met uw gelezen lectuur. Het stelt heus niet zoveel voor in vergelijking met de boeken over al deze onderwerpen geschreven. Eigenlijk stelt het peanuts voor.
Overigens, ik wacht al jaren op het antwoord op mijn vraag: hebt u nu die fameuze archieven al gevonden die u kende en waaruit zou moeten blijken dat Jozef gronden had in Jeruzalem? En kunt u ons hierover inlichten? Het wordt anders zo stilletjes aan tijd. Ik zo'n vast vermoeden gekregen dat die archieven alleen bestaan in uw fantasie. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2018 om 18:05. |
|
|
|
|
|
#1664 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom eens met feiten af waardoor we met zekerheid kunnen concluderen dat zijn wetenschappelijk werk onbetrouwbaar is, tendentieus of gekleurd. Geen veronderstellingen. Maak uw beschuldiging hard. |
|
|
|
|
|
|
#1666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U meent immers dat enkele auteurs hier de waarheid zouden neerschrijven. Alleen: Worden de conclusies van Vergeer trouwens algemeen aanvaard? Stemt iedereen ermee in? |
|
|
|
|
|
|
#1667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bewust verwarring? Of uit armoede in de argumentatie? Of gewoon allebei? Het begint op dat laatste te lijken! |
|
|
|
|
|
|
#1668 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Twee mogelijkheden : ofwel is dit trololo ofwel wil je bewust de combinatie van namen en de bijbehorende probabiliteitsberekening negeren. Omdat ze niet in je kraam past ?
|
|
|
|
|
|
#1669 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Theologen hun opinie over geloofszaken van hun eigen sekte hebben niets te maken met wetenschappelijk geverifieerde feiten. Dat laatste is wat mij interesseert. Ik ga ook niet aan de lokale imam gaan vragen of Mohammed 'echt bestaan' heeft. |
|
|
|
|
|
|
#1670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2018 om 19:34. |
|
|
|
|
|
|
#1671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het echt wetenschappelijk onderzoek rond de origine van de 3 abrahamische godsdiensten staat nog maar in zijn kinderschoenen. De 'vroege kerkvorsten' hebben hun job goed gedaan om hun mythe te construeren. |
|
|
|
|
|
|
#1673 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1674 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 23 november 2018 om 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#1675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat Brandon betreft: u bent nu juist de persoon, stelde in een post jaren geleden toen ik deze auteur aanhaalde, dat Brandon 'oude school' was. Waarschijnlijk omdat de tekst van Brandon niet paste in uw zoveelste constructie. En dat men zich moest richten op recentere werken. En nu voert u hem zelf weer op. Begrijpe wie begrijpe kan. |
|
|
|
|
|
|
#1676 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is al een poos geleden dat ik Vergeer heb gelezen. Maar zelfs uw repliek is maar even grotesk. Wat u (of Vergeer) er allemaal bij sleurt is te gek voor woorden. Allemaal hersenspinsels die zo goed als geen waarde hebben omdat ze nergens op steunen. Parallel bestuur... , waar gaan we dat nu weer vinden. Ik zal het maar vragen: bron?? Ben benieuwd. En kom niet af met de zin 'Gij zijt Petrus en op deze rots zal ik mijn kerk bouwen'. Want dat is een dooddoenertje. Ik vrees dat het weer uit zal draaien op 'wachten op Godot'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 november 2018 om 20:15. |
|
|
|
|
|
|
#1677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien moet men een onderscheid maken. Zo staat het onderzoek over de origine van de islam inderdaad in zijn kinderschoenen (en voor wat betreft het Jodendom maar evenzeer). En dit door het taboe in de islamlanden voor wat dit soort wetenschappelijk onderzoek betreft. Het zijn trouwens meestal Westerlingen die de islamgeschiedenis schrijven. |
|
|
|
|
|
|
#1678 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voor de Romeinen was Jezus en zijn nationalisten een bende oproerkraaiers ( zeloten ) zoals er wel meerdere waren toen. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1679 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En bij mij is het ook al een tijdje geleden dat ik deze boeken gelezen heb, maar ach, ik heb ze maar uit de kast te halen als ik ergens niet zeker van ben. Jij niet he ? Prutser... |
|
|
|
|
|
|
#1680 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|