![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In tegenstelling zijn er heel veel cannabis gebruikers die enkel en alleen cannabis gebruiken en nooit Alcohol gebruiken. In alle ontwenningscentra zullen ze U het zelfde vertellen. Alcohol is ons grootste probleem. Trouwens in die Paaz centra zijn de meeste mensen opgenomen voor Alcohol problemen. En nogmaals iedere drugsverslaafde is begonnen met een pintje of een glas wijn. Sowieso is beginnen met Alcohol al direct beginnen met iets heel straf ( paar miljoen doden per jaar ) En of die biertjes drinker daarna overstapt naar Coke of naar Wodka maakt niet zo veel uit behalve dan dat die wodka nog een pak dodelijker en verslavender zal zijn dan de coke. Uiteraard is wodka minder een probleem financieel en minder problematisch om te scoren. En om meer te weten over legaal een jointje roken volstaat het naar Nederland te fietsen (gedoogd) moet je niet voor naar de VS. Ik ga daar regelmatig eens kijken ...zie jij daar zo een andere dingen dan hier ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 november 2018 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alcohol heeft een opbouwend effect. Hoe meer je gebruikt hoe meer je dronken wordt. Tot je in coma gaat of gewoon doodgaat. Sommige andere drugs hebben dat niet maar wel een zogenaamd plafond effect. Je blijft even stoned ...zakt het effect wat weg kan je weer bij gebruiken maar je kan nooit door dat plafond gaan.
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoor alvast spreken over overlijden door een overdosis. |
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In feite zou een campagne "drink niet, rook een joint" levens redden. Laatst gewijzigd door Bach : 24 november 2018 om 19:15. |
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze willen naar een kick gaan die nog feller was dan de vorige, met in vele gevallen de dood als gevolg. Eens door dat plafond, zijn de gevolgen meestal erg. Bij alcohol, ligt dat helemaal anders, of je moet daar ook beginnen met 'coma drinken', met sterke drank dan, want met gewone pils is dat al een stuk moeilijker, en dan nog. Het verschil in tijd tussen inname en het effect is bij drugs vééél korter dan bij alcohol, en laat dat nu juist het grotere gevaar zijn bij drugs.
|
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De behandeling van mensen met een alcohol probleem is ook helemaal anders dan die met een drugsprobleem. Zowel lichamelijk als psychisch.
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Veel kosten aan die junkies, euthanasie is aangewezen. |
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Cannabis is rotzooi.
De dagen erna voel ik mij nog suf. alcohol >>>>>>> wiet |
|
|
|
|
|
#331 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie hier geen onderscheid gemaakt worden. Jij wel ? https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/ Leg eens uit ? Volgens jou is er dus nog altijd Alcohol en drugs ? Ik dacht dat ze in dat centrum het gewoon hebben over drugs en terecht. Of kunnen we het bijvoorbeeld ook hebben over cannabis en drugs dan ? Waarom blijf je braafjes dat onderscheid maken ? Alcohol is gewoon een drug als vele andere en dat het nu legaal of illegaal is maakt geen verschil. Het wordt hoog tijd dat ook de overheid ophoudt met te spreken over Alcohol en drugscontroles maar gewoon over drugscontroles.Zo weet iedereen waar hij of zij mee bezig zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2018 om 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel je voor. Ik heb precies hetzelfde als ik gebeft heb. Voel me daarna nog dagen suf. Wat een rotzooi....ik ben er mee gestopt.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 november 2018 om 10:28. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U hoeft niet te roken. Kan ook worden gegeten of gedronken. Wordt veel gedaan om medische redenen. Dus is het blijkbaar dan toch ietsje minder schadelijk dan 10 pinten.
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U kan 10 gewone pintjes drinken maar U kan evenzeer 10 Duvels drinken of een fles Wodka. Persoonlijk hou ik niet van zulke onvolledige verwarrende en onjuiste informatie ( Ook in cannabis zijn er sterke en minder sterke soorten.Iedere soort heeft zijn % THC en CBD. Marijuana or marihuana (herbal cannabis), consists of the dried flowers and subtending leaves and stems of the female Cannabis plant. This is the most widely consumed form, containing 3% to 20% THC with reports of up-to 33% THC. Ook met cannabis is het een groot verschil hoeveel en van welke soort cannabis U in die joint rolt. Er is zelfs cannabis waar U omzeggens helemaal niks zal van voelen inzake roes ( Veel CBD weinig THC) De ene joint is de andere niet net als de ene pint niet de andere is. En U bent niet verplicht cannabis te roken. U kan het evengoed eten of drinken. Uiteraard is gezien het illegale dat meestal een zooitje en allemaal moeilijk te controleren en te reguleren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2018 om 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pintjes zijn geen Duvels en nog minder een fles wodka. |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enig idee hoeveel soorten cannabis er zijn ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2018 om 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als ik mij niet vergis beweren jullie altijd dat cannabis toch zo onschuldig is. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Europees Commissaris
|
Bwa, niet gevaarlijker dan een paar Duvels, of ne whisky of twee.
|
|
|
#340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|