![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Waar geef ik u de indruk dat ik pedofilie in de kerk ontken? Op welk moment geef ik u de indruk dat ik een gelovige christen ben? En op welk moment wordt u blind en doof voor mijn argument dat de grootste roepers over dat we alle moslims niet over dezelfde kam mogen scheren, dit wel doen als het over christelijke priesters en paters gaat? Twee maten, twee gewichten?
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kwezelke dat achtereenvolgend een rabbijn, een imam zien binnengaan in een hoerentent spreken daar schande van. Als ze een priester zien binnengaan vragen ze zich af wie zou overleden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb met dat "die Huis" programma toch wel een probleempje. Moeten ze nu per se een flinke kwak kerosine er door jagen en naar Zuid-Afrika vliegen om daar met elkaar wat te zitten neuzelen? Kan dat verdomme hier niet gebeuren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Een rabbijn, een imam en een priester .... meestal de aanzet tot een mop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een priester, een dominee en een rabbijn zitten in de trein. Zegt de priester, kijk daarbuiten in de wei, die schapen en koeien, als God niet zou bestaan dan bestonden die koeien en die schapen ook niet. Zegt die dominee, als God niet zou bestaan dan zou de mens ook niet bestaan. Zegt die Rabijn, als God niet zou bestaan, dan zou zelfs God niet bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dit eveneens een heel goedkope veralgemening. Ik ben ook naar een college geweest en ik heb alleen weet van een verhaaltje van 1 leerling en dat was zelfs niet van een pater maar wel van een leraar niet geestelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Een pastoor, een dominee en een rabbijn hebben een discussie: wat is een goede methode om uit te maken hoeveel van de kerkinkomsten aan God gewijd moeten worden? De pastoor zegt: 'Ik weet een goede manier: we trekken een cirkel op de grond en proberen al het muntgeld er van een afstandje in te gooien. Wat buiten de cirkel valt, is voor God.' 'Ik weet wat beters,' zegt de dominee: 'We trekken een streep op de grond bij de muur en daar gooien we het geld naar toe. Alles wat tussen de streep en de muur blijft liggen, is voor God.' 'Dan weet ik nog wat beters,' zegt de rabbijn: 'We gooien al het geld in de lucht. En wat God vangt, dat mag Hij houden.'
Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2018 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Een rabbi, een priester en een dominee spraken elkaar over de wonderen die ze hadden meegemaakt.
De priester vertelde over een verschrikkelijke sneeuwstorm waarin hij verdwaald was geraakt. Hij bad tot God, en voorwaar, de sneeuwstorm hield op en op vijf meter zag hij zijn huis liggen. De dominee had ook iets dergelijks meegemaakt: hij was in zijn bootje op het meer, toen een hevige storm losbrak. Golven van vijf meter hoog bedreigden hem en de boot stond op het punt te kapseizen. Hij bad tot God en zowaar, de storm ging liggen en hij voer rustig de haven in. De Rabbi had ook zoiets meegemaakt: op Sjabbat, toen hij op terugweg was van sjoel naar huis zag hij een bundel van 50-eurobiljetten op straat liggen. Natuurlijk mocht hij die bundel niet aanraken, want het was Sjabbat en dan mag geld niet worden aangeraakt. Maar hij bad tot God en overal om hem heen was het Sjabbat, maar voorwaar, vijf meter om hem heen was het opeens donderdag.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Een priester en een imam delen hetzelfde compartiment in de trein.
Op een gegeven moment sluit de priester zijn bijbel en vraagt aan de imam: “Ik weet dat uw godsdienst U verbiedt om varkensvlees te eten. Hebt u er tijdens uw leven dan echt nog nooit van geproefd?” De imam klapt zijn koran dicht en antwoordt: “Wel om eerlijk te zijn, bij zeldzame gelegenheden is het mij inderdaad wel eens overkomen dat ik varkensvlees geproefd heb.” Maar mag ik u nu ook eens iets vragen,” zegt de imam, “uw godsdienst verplicht u tot een celibatair leven…” De priester onderbreekt hem en zegt: “Ik weet wat u nu gaat vragen, of ik ooit al eens van de verboden vruchten heb geproefd. Wel ik zal ook eerlijk zijn,” zegt de priester, “Ik heb inderdaad al een tweetal keren van de verboden vruchten geproefd.” De imam neemt zijn koran terug in de hand, knipoogt nog even naar de priester en zegt: “Veel lekkerder dan varkensvlees hé!” |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt je allicht nooit afgevraagd waarom die kinderen en hun ouders zwegen over wat hen "in het zwart" werd aangedaan. De schrik om zwart gemaakt te worden, mischien? Pedofilie en kindermisbruik, daar beschuldigde men die "heiligen" toch niet straffeloos van?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen die in de Congo was, waren er maar twee soorten maagden: meisjes jonger dan 12, en meisjes die ouder waren maar rapper dan hem konden lopen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een geluk dat er missionarissen waren die harder konden lopen dan 12 jarige negerkes, anders hadden we de geile boeken van Jef Geeraarts moeten missen. Dat bedoel je toch?
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() ze zijn het nog steeds blijkbaar ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...verantwoordel/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...lend-jongetje/
Citaat:
|