![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#3241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is optimisme strafbaar? Gaat men de leveranciers van Tesla straffen omdat die de deadlines van Musk niet haalden, of er problemen waren met de beloofde techniek? (bij model X vleugeldeuren) Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2018 om 12:04. |
|
|
|
|
|
|
#3242 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan het niet luchten dat een niet-typische CEO veel meer bereikt dan al die MBA/CFO gladgestreken figuren uit Wall str. he ? |
|
|
|
|
|
|
#3243 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3244 | ||
|
|
Citaat:
Hun productierates (sustained) zijn nog altijd ver ondermaats van wat hij eerder verkondigde. Heb jij rechtzettingen gezien? Citaat:
|
|
|
|
#3245 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3246 |
|
|
BTW, ik heb een kleine long positie in Tesla. 16 aandelen om de delta en gamma van de put in evenwicht te brengen.
Ik mag dus als stakeholder mijn mening geven. Trouwens, Tesla is het enige aandeel waarvoor ik recent een optie heb gekocht. In de meest andere gevallen (95%) verkoop ik opties.
|
|
|
#3247 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3248 | ||
|
|
Citaat:
Hij zal uit zijn pijp mogen komen om in december 30k te halen. Micele zal zijn spreadsheet met lineaire projecties mogen bijschaven. Citaat:
Zat je er niet in van $250 of zoiets? En hoelang was dat geleden?
|
|
|
|
#3249 | |
|
|
Citaat:
De S en de X zullen ook ooit verdwijnen. Tellen de productieprognoses tot dan niet meer? En hopelijk voor Tesla zullen die ook een opvolger krijgen.
|
|
|
|
#3250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maart ? Ik vind dat een aardige return. |
|
|
|
|
|
|
#3251 |
|
|
Als het maart dit jaar is, dan lijkt 40% ok.
Als het maart vorig jaar is, dan is dat toch al een pak minder. Bovendien is de return een momentopname en pas definitief bij het sluiten van de positie. De kans dat Tesla de komende weken terug onder de 300 zakt is niet klein.
|
|
|
#3252 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb andere standaarden als u. Trouwens ik ondersteun de missie van Tesla, dus ik zit er niet enkel en alleen in voor de centen. Ik wil graag "very long" blijven hier op. NIO heb ik nu een kleine positie, ook louter als "achja, what if". Kan evengoed niks worden (maargoed, ze zijn toch ook aan het rampen en de EV markt in China groeit snel...). |
|
|
|
|
|
|
#3253 |
|
|
Dus toch vorig jaar?
Dan zit je met Tesla inzake return/risk ratio toch in de laagste 25% van de NDX hoor. En neen, ik ga zeker niet voor de zogenaamde home-runs. Eerder voor een consistente groei met een aanvaardbaar risicoprofiel.
|
|
|
#3254 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maart of april dacht ik. Enne de tech sector...ik ben blij dat ik op TSLA zit. NVIDIA is een slachtveld. |
|
|
|
|
|
|
#3255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tesla bevestigt in een mail dat ze nu 1000 model 3 per dag kunnen produceren, Musk vraagt dat duurzaam en kwaliteitsvol te blijven doen...
Niets bijzonders dus, het was tenslotte aangekondigd. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Originele dakdrager voor model 3 was in enkele minuten uitverkocht voor $450:
(out of stock : best nog een hele hoop bijmaken) https://shop.tesla.com/us/en/product...roof-rack.html Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3257 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja waarom zou men eigenlijk nog een BMW kopen vraagt men zich af...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2018 om 10:44. |
||||
|
|
|
|
|
#3258 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Model 3 midrange versie geeft onverklaarbaar iets hoger verbruik dan de oude long range versie met Rwd.
1 kWh/100 miles meer. De wagen is lichter door het kleinere accupack (wslk 62 kWh) De EPA range is officieel 260 miles of 418 km. Citaat:
Wie weet gaat EPA nog eens testmetingen doen voor het oude en nieuwe model op dezelfde testbank, best gelijkwaardige opties (vooral *bandenbreedte en aero-velgdesign) Of was dit op aanvraag van Tesla zelf? Want eigenlijk moet de range hoger zijn voor de long range RWD, zie dezelfde range voor de AWD. Tesla vroeg die gelijk te zetten voor beide, alhoewel de AWD duidelijk meer verbruikt, maar die wordt in de regel ook altijd met de breedste velgen/banden gekocht. Zoals je ziet is het verbruik evenzo hoger in de stad alsook op de vlotte highway-cyclus (=minder miles per gallon equivalent). De long range rechts is de performance AWD versie, die is zwaarder en navenant krachtiger met 2 motoren. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2018 om 12:58. |
||
|
|
|
|
|
#3259 |
|
|
Allé jongens, dat jullie de geruchten nog niet hebben gepost over de kostprijs van het model 3 in NL en DE.
Die zou op €58800 liggen voor de AWD LR en €68600 voor de Performance.
|
|
|
#3260 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent weer van slechte wil, zoals gewoonlijk. Moeilijk discussieren met u, aangezien ge hierdoor nauwelijks objectief te noemen bent. Jurist van opleiding ? Die hebben hun mening altijd klaar en zoeken daarna naar de redenering.... Laatst gewijzigd door Tavek : 5 december 2018 om 15:29. |
|
|
|
|