Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2018, 21:27   #561
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dan gaan alle problemen in ons land opgelost zijn???
Q is grote voorstander van het verbinden van financiële hulp met geboortebeperking.

Ik niet.

Hopelijk snapte u de ironie alsook het blootleggen van de twee maten en twee gewichten bij Q.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 21:28   #562
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Q is grote voorstander van het verbinden van financiële hulp met geboortebeperking.

Ik niet.

Hopelijk snapte u de ironie alsook het blootleggen van de twee maten en twee gewichten bij Q.
Nogthans, onafhankelijk van welk standpunt we ook innemen is geboortebeperking hoogst noodzakelijk willen we onze wereld nog langer leefbaar houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2018, 21:38   #563
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogthans, onafhankelijk van welk standpunt we ook innemen is geboortebeperking hoogst noodzakelijk willen we onze wereld nog langer leefbaar houden...
Neen, wel eerlijke verdeling van de aardse rijkdommen.
Oud 2 december 2018, 21:43   #564
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wel eerlijke verdeling van de aardse rijkdommen.
Volstaat niet...
Het gaat niet op dat men aan de ene kant van de wereldbol, aangemoedigd tot in het absurde, blijft doorkweken en daarna owv de overbevolking bij zichzelf en de onmogelijkheid om die overbevolking op te vangen de mensen aanzet tot het veroveren van andere delen van de wereld... die dikwijls, zoals bij ons, ook al overbevolkt zijn...
Het lost niets op en het heeft enkel tot gevolg dat men de armoede verder uitbreidt over steeds grotere gebieden...
Oud 2 december 2018, 21:45   #565
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volstaat niet...
Jawel, daarnaast is er de oproep om verstandig om te gaan met die aardse rijkdommen.

Doe je dat op Amerikaanse wijze, dan maak je de aarde inderdaad kapot. De vraag is alleen of dat de wijze is die we nastreven.
Oud 2 december 2018, 22:28   #566
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, daarnaast is er de oproep om verstandig om te gaan met die aardse rijkdommen.

Doe je dat op Amerikaanse wijze, dan maak je de aarde inderdaad kapot. De vraag is alleen of dat de wijze is die we nastreven.
Hoe verklaart u dan dat de mensen uit een, alles behalve overbevolkt, Afrika staan te dringen om in een overbevolkt Europa te komen wonen???
Oud 2 december 2018, 22:29   #567
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verklaart u dan dat de mensen uit een, alles behalve overbevolkt, Afrika staan te dringen om in een overbevolkt Europa te komen wonen???

Citaat:
geen ... eerlijke verdeling van de aardse rijkdommen.
Oud 2 december 2018, 22:49   #568
marie daenen
Banneling

Standaard

Afrika is qua rijkdommen veel rijker dan Europa en zeker veel rijker dan la Belgique...
Oud 2 december 2018, 22:51   #569
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afrika is qua rijkdommen veel rijker dan Europa en zeker veel rijker dan la Belgique...
U leest over het woord "verdeling".
Oud 3 december 2018, 07:52   #570
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Van wanneer dateert de laatste peiling?
dat was een peiling expliciet na de rellen en al het geweld. Macron had die peiling graag gebruikt om heel het protest in de vuilbak te kieperen, maar dat sloeg even tegen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 07:56   #571
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Reportage Parijs was zaterdag het toneel van een stadsguerrilla. ‘Geweld is niet goed, maar deze regering wil maar niet naar ons luisteren.’
Woede, chaos en geweld
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181202_04004751

Citaat:
ParijsHet is tegen middernacht als ik de deur achter me dichttrek van ons kantoor, tegenover de Arc de Triomphe. Ik zet één stap en zie een slagveld. ‘Dit is een stadsguerrilla’, had een betoger me die dag gezegd. En voor me liggen nu de nachtelijke en nasmeulende restanten. Vele honderden hulzen van traangasgranaten liggen verspreid op de straatstenen. Links staat een uitgebrand en zwart geblakerd karkas van een auto, op z’n kop. Daarachter nog één, en dan nog één. Rechts staat een kordon oproerpolitie, dreigend met wapenschilden, helmen en gasmaskers.
De winkel naast mijn deur is een ruïne. De ruiten zijn ingeslagen, het interieur volledig geplunderd. De eigenaars kijken wanhopig naar hun leeggeroofde vitrine, tussen het gebroken glas. Het restaurant aan de overkant is er nog erger aan toe. De com?*plete voorgevel werd ’s avonds verwoest, daarna rende een groep gemaskerde jongeren naar binnen. Ze plunderden alles en gooiden stoelen en tafels naar buiten. Die werden in brand gestoken. Metershoge vlammen stegen op, waardoor ook de gevel van het gebouw al snel in lichterlaaie stond. In de appartementen boven het restaurant zag ik nog licht branden, toen het vuur zich verspreidde.
Verderop in de straat lopen in het donker nog steeds jongens rond, met ijzeren staven in hun handen en gasmaskers voor hun gezicht. ’s Middags had ik nog ‘collega’s’ van ze gezien: met mokerhamers. Ze sloegen er bushokjes, muren, zitbankjes en een bestelbusje mee stuk.
‘Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik demonstreer. En dat doe ik niet voor mezelf, maar voor mijn kleinkinderen. Zodat zij een betere toekomst krijgen’
demonstrant

Er valt hier aan de voet van de Arc de Triomphe, tegen middernacht, niet veel meer te halen. Alles is al kort en klein geslagen. De relschoppers druipen af. Een tele?*visiejournalist loopt nog wel rond – begeleid door zijn bodyguards, zoals hij al de ?*hele dag bewaakt wordt tegen betogers die ook geregeld verslaggevers aanvallen.
Geen oorlog maar anarchie
‘Dit is ongekend geweld’, had de ‘rechtse’ premier Edouard Philippe eerder op de dag gezegd. De ‘linkse’ burgemeester van Parijs, Anne Hidalgo, zei: ‘Frankrijk verkeert in een diepe crisis.’
Ik zie vooral een stad die ik nog nooit zo heb gezien. Parijs moest het toneel worden van een demonstratie van gele hesjes, maar werd het toneel van chaos en geweld, van onvrede en boosheid die explodeerde en wild en willekeurig om zich heen sloeg. Ik zag twee Amerikaanse toeristen met koffers hard wegrennen, toen een groep mannen met gele hesjes luid zingend op ze af kwam rennen.

Een beeld van Marianne, het symbool van Frankrijk, binnen in de Arc de Triomphe, werd beschadigd. epa/efe
De rellen begonnen om 9 uur ’s morgens aan de voet van de Arc de Triomphe, hielden daar de hele dag aan en verspreidden zich ’s avonds naar andere wijken. Vlak bij het Louvre wrikten demonstranten een enorm hekwerk los. Dat viel op een betoger, die nu in levensgevaar verkeert. Agenten werden overal aangevallen met stokken en bekogeld met projectielen. Zeker één man van de oproerpolitie werd door een groep betogers tegen de grond gewerkt, waarna de menigte hem begon te slaan en te schoppen. Als een lynchpartij.
Op een van de chiquere avenues draaide een dolle menigte onder luid gejoel een blinkende Porsche op zijn kop. Verderop werden de ruiten van bankkantoren ingeslagen. ‘Macron is ook zo’n bankier, hij is er alleen voor de rijken’, schreeuwde een ?*demonstrant.
‘Dit is geen oorlog, dit is anarchie’, zei een mevrouw met een geel hesje me. Ze stond zo verwonderd rond te kijken dat het leek alsof ze in de verkeerde film was beland. Naast haar schoten betogers, zich verschuilend achter hekken die ze als barricades neergezet hadden, met vuurwerk op agenten. Die schoten terug met traangas, waarna de hele menigte het op een rennen zette, inclusief de vrouw met het gele hesje.

Graffiti op de Arc: ‘De gele hesjes zullen overwinnen.’ ap
De jongeren renden een volgende straat in, zetten daar nieuwe barricades op, schoten opnieuw vuurwerk af – dit keer gecombineerd met het gooien van stenen – en de politie schoot opnieuw met traangas – dit keer gecombineerd met een waterkanon – waarna de menigte wéér wegrende naar een volgende straat.
‘Ik weet niet goed wat we nu moeten doen’, zuchtte de vrouw. ‘Zo kunnen we toch helemaal niet demonstreren?’ Een oude man naast haar – ook met een geel hesje – wreef in zijn rode ogen, als gevolg van de enorme wolken traangas die overal hingen. ‘Weet u: dit is de eerste keer in mijn leven dat ik demonstreer. En dat doe ik niet voor mezelf, maar voor mijn kleinkinderen. Dat zij een betere toekomst krijgen.’
Naast hem werden vuilnisbakken omgekieperd op straat. Er werden kerstbomen opgegooid en de stapel werd in brand gestoken. ‘Geweld is niet goed’, zuchtte de oude man. ‘Maar deze regering wil maar niet naar ons luisteren. Wat moeten we dan doen om ze te laten luisteren?
Les gilets jaunes triompheront !
Oud 3 december 2018, 08:38   #572
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Rode diesel is in opmars. In Brussel verkopen enkele tankstations het ondertussen gewoon aan de automobilisten.
Van Overtveldt zal onmiddellijk in actie schieten. (Itt in het dossier van de CumEx-Files)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 08:47   #573
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Rode diesel is in opmars. In Brussel verkopen enkele tankstations het ondertussen gewoon aan de automobilisten.
Van Overtveldt zal onmiddellijk in actie schieten. (Itt in het dossier van de CumEx-Files)
wat is er mis met gewoon een webcam te placeren op één of ander verkeersbord daar? dat kost 25 €, is een luciferdoosje groot en stuurt de beelden rechtstreeks door naar de computer van de politie.
waarna gerichte controle mogelijk is ...
Oud 3 december 2018, 08:52   #574
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Betogers samen met wat illegalen op ne vlieger naar 1 of ander Afrikaans land sturen.

Dan is het hier terug wat rustiger.

Met hun gezeik altijd.

Chapeau voor de politie en hun waterkanon.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 09:03   #575
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wel, wel, wel, in allerlei landbouwmachines wordt er al jaaaaren mazout gebruikt i.p.v. dure diesel.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 09:05   #576
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wel, wel, wel, in allerlei landbouwmachines wordt er al jaaaaren mazout gebruikt i.p.v. dure diesel.
die hebben dan ook een wettelijke uitzondering daarop.
Oud 3 december 2018, 14:31   #577
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die hebben dan ook een wettelijke uitzondering daarop.
Voor zover ik weet, is dat niet het geval.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 14:36   #578
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
toch wel, landbouwers hebben een uitzondering :

http://www.vilt.be/Welke_tractoren_m...blijven_rijden

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 december 2018 om 14:37.
Oud 3 december 2018, 15:06   #579
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Landbouwvoertuigen en koelwagens mogen op rode diesel rijden staat in het artikel.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 16:01   #580
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=9EbGxClRWfU

De flikken beginnen overal in Frankrijk de kant van de gele hesjes te kiezen.

Bibber ende Beef politiekers !!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be