Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2018, 17:09   #681
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Dwalen - De macht van de politie is veel te groot om er lichtzinnig mee om te gaan.

Noem wat die scholieren (als zij niet geïnfiltreerd zijn) gedaan hebben een overtreding of noem het een misdrijf maakt weinig uit.

Een arrestatie moet altijd waardig blijven.

Er kan geen sprake zijn van “vernederen of vernedering”.

Natuurlijk niet. Als men geweld gebruikt dan komt men geweld tegen, he. Als scholieren een school in brand steken, dan zou mij dat niet storen dat ze zelf in die brandende school opgesloten worden. Als zij mensen meppen geven, dan stoort het niet dat zij zelf ook meppen krijgen. Ik zou zelfs denken dat ze dan doodgeschoten mogen worden.

Als een scholier zich gedraagt, en met een bordje rondloopt met zijn eisen op, ja, dan kan men hem wat vriendelijker vragen van in het politiebusje te stappen.

Een beetje daarvoor hadden die scholieren ook geen waardig gedrag. Als je geen waardig gedrag hebt, dat moet je dat van de tegenpartij ook niet eisen.

Citaat:
Mensen op hun knieën zetten. Dat hoort daar niet bij
Mensen verplichten hun handen op het hoofd te zetten. Dat hoort daar niet bij
Mensen verplichten op hun knieën zetten met hun handen op hun hoofd. Dat hoort daar niet bij
Als dat een manier is om ze onder controle te houden, nadat ze hun school in brand wilden steken, dan vind ik dat geen probleem. Nog eens, mij zou dat niet gestoord hebben mochten ze in hun brandende school opgesloten worden. Je mag geweld gebruiken, maar verwacht U dan aan evenredig tegengeweld. Dat heeft niks met "politie" te maken. Ik zou verwachten dat als iemand bij mij thuis mijn huis in brand zou willen steken, en er geen politie is, ik die vent ook zou mogen overgieten met benzine en er de fik aan steken. Maar iemand die aanbelt en mij vriendelijk aanspreekt, die zou ik natuurlijk niet in de fik mogen steken.

Waarom zouden scholieren wel gewelddadig mogen zijn, zich onbeschoft gedragen, geen respect tonen voor anderen, en hun doelwitten, of zij die die doelwitten verdedigen, niet ? Als je geweld gebruikt, mag je je ook aan geweld verwachten. Als je onbeschoft bent, mag je je ook aan een onbeschofte reactie verwachten he.

Als, zoals mijn vrouw gezien heeft, een jonge vrouw haar auto beschadigd wordt door scholieren, en als ze uitstapt, zij zelf een pak rammel krijgt, dan zou ik het toch normaal vinden dat die scholieren met scherp neergekogeld worden. Dat is dan ook de reden waarom ik een groot voorstander ben van vrije wapendracht als burger. Dan denk je twee keer na voor je iemand aanrandt, want die trekt dan zijn blaffer en je bent dood he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2018 om 17:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 17:19   #682
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Als men geweld gebruikt dan komt men geweld tegen, he. Als scholieren een school in brand steken, dan zou mij dat niet storen dat ze zelf in die brandende school opgesloten worden. Als zij mensen meppen geven, dan stoort het niet dat zij zelf ook meppen krijgen. Ik zou zelfs denken dat ze dan doodgeschoten mogen worden.

Als een scholier zich gedraagt, en met een bordje rondloopt met zijn eisen op, ja, dan kan men hem wat vriendelijker vragen van in het politiebusje te stappen.

Een beetje daarvoor hadden die scholieren ook geen waardig gedrag. Als je geen waardig gedrag hebt, dat moet je dat van de tegenpartij ook niet eisen.

Als dat een manier is om ze onder controle te houden, nadat ze hun school in brand wilden steken, dan vind ik dat geen probleem. Nog eens, mij zou dat niet gestoord hebben mochten ze in hun brandende school opgesloten worden. Je mag geweld gebruiken, maar verwacht U dan aan evenredig tegengeweld. Dat heeft niks met "politie" te maken. Ik zou verwachten dat als iemand bij mij thuis mijn huis in brand zou willen steken, en er geen politie is, ik die vent ook zou mogen overgieten met benzine en er de fik aan steken. Maar iemand die aanbelt en mij vriendelijk aanspreekt, die zou ik natuurlijk niet in de fik mogen steken.

Waarom zouden scholieren wel gewelddadig mogen zijn, zich onbeschoft gedragen, geen respect tonen voor anderen, en hun doelwitten, of zij die die doelwitten verdedigen, niet ? Als je geweld gebruikt, mag je je ook aan geweld verwachten. Als je onbeschoft bent, mag je je ook aan een onbeschofte reactie verwachten he.

Als, zoals mijn vrouw gezien heeft, een jonge vrouw haar auto beschadigd wordt door scholieren, en als ze uitstapt, zij zelf een pak rammel krijgt, dan zou ik het toch normaal vinden dat die scholieren met scherp neergekogeld worden. Dat is dan ook de reden waarom ik een groot voorstander ben van vrije wapendracht als burger. Dan denk je twee keer na voor je iemand aanrandt, want die trekt dan zijn blaffer en je bent dood he.
Minderjarige scholieren moeten NIET betogen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 december 2018 om 17:20.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 18:06   #683
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klopt niet. Ze hebben de wettelijke mogelijkheid shopping te doen.

Bovendien betalen ze wel lonen en andere lasten. Het is maar normaal als de belasting lastig doet dat ze verhuizen. Tientallen andere landen ontvangen hen met de armen open. Het is niet voor de goede lucht dat Alexandre Van Damme van INBEV in Zwitserland gedomicilieerd is en bovendien is dit jaar ook de wereld aankoop van INBEV naar Zwitserland verhuisd is. Doen de belastingen nog wat lastig is INBEV het verleden voor België.

Dit zijn geen mensen of bedrijven die een nationaal gevoel hebben maar die daar gaan waar ze het meeste winst maken. Dit zijn geen mensen die het belangrijk vinden niet ver van hun familie of vrienden te wonen of die riskeren heimwee te krijgen naar hun geboortedorp. Dit zijn financiers en ondernemers die in termen van winst en taksen kijken. Voor hun part zitten ze in Monaco, Zwitserland, Singapore of Bangkok. Maak het hen moeilijk en ze zijn weg samen met de tewerkstelling en lasten die ze wel betalen.
Lijkt wel een europolitieker.

Die betalen ook zo goed als niks.
Oud 7 december 2018, 18:07   #684
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er lijkt mij een revolutie aan te komen.

Of niet?
Oud 7 december 2018, 19:46   #685
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er lijkt mij een revolutie aan te komen.

Of niet?
In feiten zouden we moeten hopen dat het eerder vandaag dan morgen gebeurt want hoe langer het wordt uitgesteld hoe groter de revolutie zal zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 20:10   #686
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Minderjarige scholieren moeten NIET betogen.
Dat is ook mijn opinie daarover. Zij zijn enkel maar loslopend crapuul, oftewel, gemanipuleerde jongeren die in het gareel lopen van een instrumentalisering.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 20:12   #687
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In feiten zouden we moeten hopen dat het eerder vandaag dan morgen gebeurt want hoe langer het wordt uitgesteld hoe groter de revolutie zal zijn...
In Belgie komt er geen revolutie.
Daarvoor nijpt het nog niet genoeg.
Als de Gele Hesjes kunnen bekomen dat we een béétje minder belastingen betalen, zullen we mogen content zijn.
Oud 7 december 2018, 21:20   #688
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen op hun knieën zetten. Dat hoort daar niet bij
Mensen verplichten op hun knieën zetten met hun handen op hun hoofd. Dat hoort daar niet bij
Dat hoort daar zeker bij. Als de politie met geweld wordt geconfronteerd, mag ze overgaan tot geweld. Geweld om de geweldenaar te overweldigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 21:30   #689
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dwalen - De macht van de politie is veel te groot om er lichtzinnig mee om te gaan.

Noem wat die scholieren (als zij niet geïnfiltreerd zijn) gedaan hebben een overtreding of noem het een misdrijf maakt weinig uit.

Een arrestatie moet altijd waardig blijven.

Er kan geen sprake zijn van “vernederen of vernedering”.

Mensen naakt in een cel zetten. Dat hoort daar niet bije
Mnsen op hun knieën zetten. Dat hoort daar niet bij

...
...
Het zijn SCHOLIEREN die zich gedragen als jonge pubers.
Die moet men behandelen zoals men vroeger kinderen behandelde.
Het zijn géén meerderjarigen.
Ze zullen niet doodgaan van wat ze daar hebben meegemaakt.
De macht v.d. politie is te groot om er lichtzinnig mee om te gaan.

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 december 2018 om 21:33.
Oud 8 december 2018, 02:39   #690
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Frankrijk provoceert graag.
Ze zullen de prijs daarvoor betalen.

Dit is een rode lap voor de stier.

89000 flikken morgen. Amai?
Oud 8 december 2018, 02:49   #691
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plus zoals destijds: als ze thuiskomen en tegen pa gaan klagen over de flikken moeten ze van pa nog een paar lappen tegen hun oren krijgen.
-Benadrukkend, om de zaken te verduidelijken indien ze het dan toch nog niet begrepen hadden.-

Simpel.
Oud 8 december 2018, 03:09   #692
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:

Zouden ze uberhaupt zoveel hebben?

Lijkt me eerder een afschrikmiddel en dat zal "zeker" nodig zijn.
Oud 8 december 2018, 03:14   #693
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat hoort daar zeker bij. Als de politie met geweld wordt geconfronteerd, mag ze overgaan tot geweld. Geweld om de geweldenaar te overweldigen.
Ik heb het al gezegd, dit is geen spelletje van stoute kinderen maar van een grote massa mensen die het alsmaar duurder wordende profitariaat beu zijn.

Macron kan maar beter wat luisteren en bij sturen of hij kan vertrekken denk ik.
Oud 8 december 2018, 06:34   #694
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Plus zoals destijds: als ze thuiskomen en tegen pa gaan klagen over de flikken moeten ze van pa nog een paar lappen tegen hun oren krijgen.
-Benadrukkend, om de zaken te verduidelijken indien ze het dan toch nog niet begrepen hadden.-

Simpel.
Dat is EXACT wat mankeert.Ouders zouden r a z e n d moeten zijn,niet wegens de politie die tenslotte maar reageert en nu gedwongen is een school(een SCHOOL!) letterlijk stil te leggen,maar op het gedrag van hun offspring dat blijkbaar anleiding geeft tot zulke zaken.
Ben net oud genoeg om meegemaakt te hebben dat inderdaad,een straf op school verkregen geen aanleiding was tot "medelijden" van mijn ouders en eventueel zelfs nog aanleiding gaf extra sancties...("grounded" )

De familie-eer was aangetast,niet door de schuld van de school-prefect (uitdeler van strafmaatregelen,genoteerd in de schoolagenda en te ondertekenen door de ouders)maar door MIJN schuld....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2018 om 06:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 06:44   #695
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik heb het al gezegd, dit is geen spelletje van stoute kinderen maar van een grote massa mensen die het alsmaar duurder wordende profitariaat beu zijn.

Macron kan maar beter wat luisteren en bij sturen of hij kan vertrekken denk ik.
Zij ZIJN het "profitariaat".....Grote kinderen in een volwassen lichaam.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2018 om 06:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 09:48   #696
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoeveel flikken waren er in mei '68 ?
Oud 8 december 2018, 10:03   #697
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zouden ze uberhaupt zoveel hebben?

Lijkt me eerder een afschrikmiddel en dat zal "zeker" nodig zijn.
Eerder rode lap extra....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2018, 10:38   #698
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als we het over de "casseurs" hebben, dan heb je het niet langer over de gele hesjes die, ongetwijfeld, terechte eisen naar voor schuiven. De "casseurs" hebben daar nu eenmaal niets mee te maken. U moet mij maar eens uitleggen welke boodschap iemand uitdraagt als hij de ruit van een geparkeerde auto inslaat. Is dat een teken van protest tegen Macron? Van wie is die auto dan wel? Van Macron dan wel?
Oud 8 december 2018, 11:15   #699
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als we het over de "casseurs" hebben, dan heb je het niet langer over de gele hesjes die, ongetwijfeld, terechte eisen naar voor schuiven. De "casseurs" hebben daar nu eenmaal niets mee te maken. U moet mij maar eens uitleggen welke boodschap iemand uitdraagt als hij de ruit van een geparkeerde auto inslaat. Is dat een teken van protest tegen Macron? Van wie is die auto dan wel? Van Macron dan wel?
Eigenlijk gaat het NIET over casseurs maar over de diepe ontevredenheid van 85% v.d. Fransen over het beleid van Macron & C°.
Oud 8 december 2018, 11:19   #700
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oja, dat profitariaat van de zelfverklaarde woordvoerder van de gele hesjes, nietwaar?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be