![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En achteraan gaan staan is mij ook wel duidelijk. Ik vind het echt wel normaal dat een roker op de laatste plaats komt als iemand een nieuwe long moet krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk niet dat, zelfs in de VS, dokters opiaten ed gaan voorschrijven als die parient geen pijn heeft. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie ook niet in waarom een Formule 1 piloot dan nog met spoed zou moeten worden geholpen ? |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens CNN blijkt uit rapporten dat autoriteiten pijnstillervoorschriften aantroffen in Prince’s huis in Minnesota, op het moment dat hij er levenloos werd gevonden. En inderdaad: de dag voor zijn dood zou een arts uit Minneapolis hem nog bezocht hebben en hem medicatie hebben voorgeschreven. Hoeveel mensen zitten hier niet aan de tramadol denk je zonder het echt nodig te hebben ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2018 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij bent blijkbaar ook van het principe dat wanneer het je eigen schuld is, je achteraan in de rij moet aansluiten en zelf opdraaien voor de kosten. En zo kom ik voor de zoveelste keer bij mijn vraag: Hoe ga je dat praktisch organiseren? Hoe beslis je op de spoedafdeling van het ziekenhuis bv. wie wel en wie geen schuld heeft aan zijn verwondingen? En wie dus eerst geholpen moet worden? Laat ons zeggen dat er twee mensen met een gebroken arm zitten. Hoe moet men dan beslissen wie er eerst geholpen wordt? Let wel: uw voorwaarde "eigen schuld: achteraan aanschuiven" moet toegepast worden. Twee mensen met een doorgesneden polsslagader. De ene heeft hem zelf overgesneden, bij de andere was het een arbeidsongeval. Gaan we die mensen eerst ondervragen? En hen op hun woord geloven? Of laten we de spoedarts eerst een koffie gaan drinken en stellen we een onderzoeksrechter aan? Twee auto's botsen op een kruispunt met verkeerslichten. De ene reed door het rood maar niemand weet wie van de twee dat deed. Wachten we in het ziekenhuis tot de verkeersexpert zijn oordeel heeft geveld? Of bent u zo inconsequent dat uw voorwaarde enkel geldt bij alcohol en cannabis?
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als dokter ze enkel voorschrijven wanneer het strikt noodzakelijk is. En wat als ik bij de dokter kom en zeg dat ik pijn heb? Hoe gaat hij vaststellen of ik daadwerkelijk pijn heb of niet? Ikzelf heb bv artrose in mijn rug. Ik neem daar geen pijnstillers voor omdat de pijn niet overdreven erg is. Maar ik wandel probleemloos bij de dokter buiten met een voorschrift voor pijnstillers als ik zeg dat de pijn te erg wordt. Mijn dokter heeft geen mogelijkheid om na te gaan of mijn pijn daadwerkelijk onhoudbaar is.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 december 2018 om 13:00. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe ga je dat praktisch organiseren? Hoe bepaal je wie voorrang krijgt in het ziekenhuis en wie niet? Je moet er immers eerst bepalen wie schuld heeft aan zijn verwondingen. Gaan we er naast spoedartsen ook spoedrechters stationeren? Of duwen we die verantwoordelijkheid naar degene die achter de balie zit? Zodat we die persoon nadien kunnen aanklagen wanneer blijkt dat je hebt moeten wachten in het ziekenhuis omdat ze aan iemand bezig waren die, in tegenstelling tot jijzelf, wel schuld had aan zijn verwondingen? Heel gemakkelijk is het om zoiets te roepen. Heel populair ook in bepaalde middens. Maar zodra er dan gevraagd wordt naar de praktische uitvoering van zo'n regel wordt het aardig stil. Zo ook nu weer. Het gaat er hier al pagina's lang over maar ik heb nog geen letter gelezen over hoe we die regel in de praktijk gaan toepassen.
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de kans is wel een pak groter dat je een produkt in handen zal krijgen waar niet mee 'gesjoemeld' is geweest. Maw, op alle medicijnen is er een controle. Een heel strenge controle zelfs, iets wat bij illegale zaken zelden of zelfs helemaal niet van toepassing is. Mooi voorbeeldje is hier bvb illegaal gestookte alcohol. De gevolgen zal iedereen wel al kennen zekers ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 9 december 2018 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerst was het verboden zijn een criterium, nu haalt ge er al ongevallen bij. Maar goed, ik ga nu eerst ook een koffie drinken. Zie ik wel of ik nog zin heb om altijd hetzelfde te herhalen. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als gij in de jungle zit, en ge moet 2 weken wandelen naar het volgende dorp, wat hoopt gij dat er in uwe rugzak zit? Joints van "heel goeie kwaliteit', of een paar blikskes Cola en een paar hamburgers? |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
|
Citaat:
Maar het is heel simpel, antwoordt zelf nu eens op uw eindvraag, ipv ze opzettelijk te ontwijken. Zijt gij geen voorstander van het zeer rechtvaardige principe: potje breken, potje betalen? |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
Ik zal ze nog eens opnieuw stellen. Gij leest toch ook die boertige smerige post van Fred, en gij denkt dan: 'da's normaal, zo gaan beschaafde mensen met elkaar om'? Over welke post hebt ge het? Ik heb het nooit over een post gehad. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |||
|
|
Citaat:
Gij schrijft letterlijk dit: We hebben ondertussen al profs, hulpverleners, politiemensen,... die inzien dat drugs aanpakken via een verbod zowat het domste is wat je kan doen. Daar staat dus: 'iedereen die slim is, die geeft mij (BigF dus) gelijk.' Ge weet wel, in uw typische pompeuze manier. Staat er ergens: 'ge hebt ook slimme mensen die tegen een verbod zijn'? Nee, in uw simplistisch wereldbeeld zijn alle slimme mensen tegen een verbod. Dat is nog niet eens het ergste: ge vergelijkt BDW ook met Hitler omdat hij voor een verbod is. Straffe argumenten! Citaat:
Waar wacht gij nog op! Uw politiek wereldbeeld is bovendien extreem links! Ze zullen u met open armen ontvangen! Bye! (Hoe dat gij u zelf keer op keer in de voet schiet is kostelijk!) Citaat:
Vooral het feit dat ge politiemensen een autoriteit geeft is bijzonder grappig. wie doet dat nu? |
|||
|
|
|
|
|
#180 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|