![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3361 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3362 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3363 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() En wat gaan de werkgevers doen ?
Met de Crafter van het werk heb ik 25 000 km gedaan op één jaar en zijn ritten bij van meer dan 300 km op een dag ....moest die elektrisch zijn..... ik kan die niet overal opladen op de locaties waar ik dan werkt .....midden op straat ergens in een veld ....zwaailampen aan dus regelmatig verbruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3364 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Crafter? watisda? Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3366 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
|
![]() Citaat:
Mij kunnen ze missen ....maar men moet het werk wat we doen verderzetten en nog continue verbeteren.....een eindeloos verhaal wil je blijven leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3367 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3368 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
![]() (die hebben immers een lange wielbasis) Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nissan heeft een bloedarmoedig modelleke, de NVe De aandrijftrein van een Nissan Leaf in een kleine bestelwagen gelepeld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3370 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Maar als ik die 2,8 tonners over de Duitse Autobahn zie vlammen aan >160 kmh zal dat idd armzielig zijn... Een batterijpack zoals een electrische bus zou dan niet slecht zijn. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3371 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Elektrische bestelwagens bestaan al zeer lang, zelfs al van na de 2 wereldoorlog.
Men koopt dat niet omwille van de hoge prijs, de lage actie radius. In geval van Chris die waarschijnlijk aan de waterdienst of zo werkt zijn die bestelwagens mobiele werkplaatsen die bijna alle beschikbaar gewicht opgebruikt hebben aan bedrijfsinrichting. Hoge batterij gewicht gaat nu eenmaal af van de ladingcapaciteiten die verminderen naargelang de batterij capaciteiten verhogen in gewicht. Dus is het nog lang geen optie om die elektrisch te kopen. Ook al omdat die diesels nu al een hoog verbruik hebben door hun lading gewicht in constant gebruik. Op elektrisch zou dat bereik nog lager uitkomen; om den duur dus onbruikbaar in de praktijk. Maar ja wie nooit enig werk en lading heeft zal het allicht wel beter weten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3372 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Lading max circa 730 kg. Trekvermogen max 450 kg Bereik 200 km plus minus. Beetje zot dat te kopen hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koeriers gaan dan eerder voor de ludospace modellekes zoals de Kangoo, Doblo of Citan. Kwa laadruimte ontlopen die elkaar niet veel. En voor werf/werkplaats wagens is de NV gewoon te klein. En in elektrische versie lachwekkend. Moeten ze een aanhangwagen met generator aanpikken om terug thuis te geraken vanop een werf/bouwplaats. Maar Tesla zal wel iets bruikbaars op de markt brengen waar men Apple-gewijs veel voor wil betalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3374 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Waar dan wel zo een wagentje voor geschikt is ? Een lokale handelaar die links en rechts in zijn omgeving al eens iets levert zoals wat broodjes aan bedrijven of zo. Het is dan nog de vraag of die lage opbrengsten deze hoge uitgaven compenseert.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3375 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 16:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3376 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Neen, omdat de prijzen van deze bestelwagentjes belachelijk laag liggen en die van die e-brol, belachelijk hoog voor wat je krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3377 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.301
|
![]() Het regent al een tijdje klachten op sociale media van klanten die een model 3 kochten, maandenlang moeten rijden op voorlopige kentekens en dat het héél lang aansleept eer ze hun definitieve kentekens krijgen voor de model 3.
Enkele twitteraars zijn wat gaan graven en stelden vast dat er een lange delay is van 45 dagen tussen de verkoop en de uiteindelijke registratie. Het gat tussen het aantal geleverde voertuigen en de geregistreerde bedraagt momenteel ca 30-35k stuks. Het rare is dat de noch de X, noch de S, noch de andere merken er zo lang over doen (minder dan een week) en dat de divergentie is begonnen eind Q2. Blijkbaar moet men de sales tax pas overdragen aan de overheid nadat het voertuig is geregistreerd. Zie je hem aankomen? Verder stelt de wet in de VS duidelijk dat de dealer (in dit geval Tesla) eigenaar blijft van de wagen tot de registratie een feit is. Ofwel is Tesla administratief gewoon een puinhoop. Ofwel doet men het bewust. Het feit dat Morton al na één maand de deur achter zich dicht trok, doet vermoeden hij dingen heeft gezien waar hij absoluut niets mee te maken wil hebben.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 15 december 2018 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3378 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.816
|
![]() Citaat:
Alleen zijn wegen geen slachtveld en zijn Tesla's geen tanks. Doch moet ik nageven dat Musk de mensen langer voor de gek kan houden dan aanvankelijk gehoopt door concurrentie. ' Verkoop van Tesla: Musk heeft WEL de auto-industrie bewogen om elektrisch te gaan. Als ik Musk was dan zou ik Tesla auto van de hand doen aan de hoogste bieder. Te denken valt aan Apple en de batterij unit nog een tijd zelf aan te houden. Dit om daarna te cashen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 december 2018 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3379 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Je hebt 2 of 3 gewone bestelwagentjes voor de prijs van 1 E. In promotie geraak je misschien zelfs aan 4. Tenslotte maar om te werken he.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 december 2018 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3380 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.462
|
![]() Tesla heeft geen dealernetwerk en mag in bepaalde US-Staten ook niet direct verkopen. In de moderne staten wel.
Ze willen - en moeten - natuurlijk binnen de respectievelijke wetten van die landen blijven. https://forums.tesla.com/de_DE/node/86845 Anders hadden ze al lang een klacht aan hun hals. De concurrentie geilt op zoiets. ![]() Leuke wetten daar is sommige achterlijke US-Staten. Naja wie weet heeft Tesla genoeg slimme juristen die dat in het voordeel van Tesla kunnen regelen. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Sinds eind Q2 is logisch Tesla wou de kaap van de 200.000 wagens zo lang mogelijk uitstellen en zo de Federale tax-trigger te verlaten naar 2019. Maar de parkeerplaatsen liepen overvol. En als de wagens eigendom van Tesla blijven dan komen ze niet bij die 200.000. ![]() En nu is er weer sprake van het opschorten van die federal tax trigger dus als Tesla ten dienste wil staan van hun consumenten, en ook voor hun eigen omzet, benutten ze elke mogelijkheid van die wetten. Wagens die ze niet op tijd kunnen leveren oppotten en pas later registreren zolang de wetten dat toelaten. Zie je hem aankomen? ![]() Maar wat heeft Europa daar nu mee te maken? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2018 om 21:08. |
![]() |
![]() |