Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2018, 14:58   #261
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja en neen. Het is een zegen en een vloek tegelijkertijd. De "coalitie macht" van de N-VA hangt af van de som N-VA + VB. Communicerende vaten spelen hier geen rol. VB 12% en N-VA 32%, of VB 27% en N-VA 17%, geeft de N-VA evenveel "coalitie macht", namelijk dat er maar 56% aan de andere kant is om een 50% coalitie mee te vormen.

Maar qua postjes is 32% natuurlijk plezanter dan 17%.

Aan de andere kant moet de N-VA zich voldoende "distantieren" van de Chinese muur om "proper" te blijven. Het is slappe-koord dansen hier.

Me dunkt dat De Heer De Wever Bart allang bewezen heeft erg goed koord te kunnen dansen.

Het publiek dat het spektakel tegen heug en meug moet aanschouwen, wordt er helemaal tureluurs van.

Nooit met de sossen, nooit met Groen, toch met Groen, toch met de sossen.

En dan plots, als "TINA" op de proppen komt, tóch met het VB.

Volgens mij wacht-ie voor dat laatste gewoon op "het juiste moment", en als z'n tegenstrevers niet snel leren even goed koord te dansen, zal het niet lang meer duren vooraleer dat "juiste moment" daar is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2018 om 14:58.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 14:58   #262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Belgie zelf is al ontelbare keren veroordeeld voor het schenden van de mensenrechten.
En daar waren nochtans geen VB'ers bij betrokken, alleen de paladijnen van het Belgisch establishment.

Wie zijn dan de nazi's?
Oud 21 december 2018, 14:59   #263
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geniaal he, tegelijkertijd aan de macht geweest zijn en oppositie kunnen spelen !
Daar draait heel het spel inderdaad om.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 14:59   #264
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar, want dat is al 40 jaar het geval...
Niet echt, anders zaten we niet met zo een schuldenberg. Men heeft steeds meer uitgedeeld dan men heeft geind.

Helaas zijn de belastingen in Belgie te laag voor het uitgavenpatroon van de BE staat. Inclusief de gewesten.

Het staat me bij dat de NVA daar een campagnepunt van had gemaakt 4 jaar geleden.

Dat is nu blijkbaar geen issue meer....laat de tekorten maar oplopen, zeggen ze. De opzegvergoedingen hebben we toch al.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 15:01   #265
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Weet je waarom ze daarmee weggeraken? Omdat het met de andere partijen nog 10 keer erger gesteld is. In het land der blinden is eenoog koning, maar dat lijkt maar niet door te dringen hé.
Precies! De Belgische partijen zijn het grootste uitschot in dit onland.

(Dit bericht is in deze stijl opgemaakt opdat Meneer P. het zou begrijpen)
Oud 21 december 2018, 15:03   #266
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet echt, anders zaten we niet met zo een schuldenberg. Men heeft steeds meer uitgedeeld dan men heeft geind.

Helaas zijn de belastingen in Belgie te laag voor het uitgavenpatroon van de BE staat. Inclusief de gewesten.

Het staat me bij dat de NVA daar een campagnepunt van had gemaakt 4 jaar geleden.

Dat is nu blijkbaar geen issue meer....laat de tekorten maar oplopen, zeggen ze. De opzegvergoedingen hebben we toch al.
Briljante strategie, het establishment werkt er met gaarnte aan mee.
Oud 21 december 2018, 15:06   #267
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Briljante strategie, het establishment werkt er met gaarnte aan mee.
Newsflash: jij hangt aan de tet van de staat te zabberen.

Als die tet droog staat, ga je dorst hebben.
Oud 21 december 2018, 15:07   #268
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kan hij altijd "confederalisme" op tafel leggen om de onderhandelingen onmogelijk te maken he

Als men U "dwingt" om te regeren, kan je alles en de poetsvrouw opeisen.

De Heer De Wever Bart zit - voorlopig toch nog - op rozen.

Zolang zijn politieke tegenstrevers er niet in slagen zijn tactiek en strategie met een bétere tactiek en strategie te overklassen, zal hij op z'n rozen kunnen blijven zitten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 15:07   #269
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Newsflash: jij hangt aan de tet van de staat te zabberen.

Als die tet droog staat, ga je dorst hebben.
Maak u over mij niet ongerust vriend, ik waardeer het, maar de strijd gaat tegen Belgie, tegen elke prijs.

Als ik dorst heb dan vind ik wel iets om te drinken, wettelijk of onwettelijk, nooit van wakker gelegen.
Oud 21 december 2018, 15:28   #270
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u over mij niet ongerust vriend, ik waardeer het, maar de strijd gaat tegen Belgie, tegen elke prijs.

Als ik dorst heb dan vind ik wel iets om te drinken, wettelijk of onwettelijk, nooit van wakker gelegen.
Dat weet ik.
Oud 21 december 2018, 15:41   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je vergeet er, uiteraard, bij te vertellen welke politici de hoogste ontslagvergoedingen opstreken,en welke ze zelfs weigerden. Je vergeet erbij te vertellen wie meer uitdeelde dan "men" inde, en aan wie er werd uitgedeeld.

Eender waar het over gaat, je laat geen kans voorbijgaan om naar de N-VA te sneren, maar je vergeet dat er in de Vlaamse regering en hun administraties wel degelijk bespaard werd. Je vergeet de drek die de N-VA over zich heen kreeg omdat ze de miljardentransfers nog maar ludiek in beeld bracht.

Ik heb jou nooit kritiek weten geven op de grote Belgische staatsmannen die zich niet de minste zorgen maken over het uitgavenpatroon van BE. Die vinden dat hun recht op een half miljoen euro ontslagvergoeding, of meer, belangrijker is dan het uitgavenpatroon van BE. De Croo senior is zo iemand.

Citaat:
September 2009

Herman De Croo (Open Vld) vindt de ontslagpremies van politici rechtvaardig. De voormalige Kamervoorzitter reageert daarmee op de beslissing van de Waalse regering om die premies te halveren.

Ex-voorzitter José Happart (PS) kreeg maar liefst 530.000 euro als vertrekpremie. Het Waals parlement en het parlement van de Franse Gemeenschap besloten daarop om de extra ontslagpremies voor parlementsvoorzitters, ondervoorzitters, leden van het bureau en fractieleiders te halveren. De vier Franstalige partijen (PS, MR, cdH en Ecolo) hadden in juli al een akkoord om deze premies terug te schroeven, maar aan verworvenheden uit het verleden wordt niet geraakt.

In het federale en het Vlaamse parlement zijn er voorlopig geen plannen om de premies te verlagen. "Op Vlaams niveau is er nog geen enkel initiatief genomen", zei parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA). In de Kamer wordt er voorlopig nog gewacht op een premie-inventaris van de quaestuur. "Ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Op de volgende conferentie van de voorzitters wordt dit besproken", aldus Kamervoorzitter Patrick Dewael.

Voormalig Kamervoorzitter Herman De Croo vindt de maatregelen niet nodig: "Die ontslagpremies zijn rechtvaardig.
https://www.gva.be/cnt/aid864294/her...ontslagpremies

De belastingen zijn niet veel te laag in Belgique. Ze zijn veel te hoog. Dat heeft niets te maken met het uitgavenpatroon van de belastingplichtige gewone burger maar wel met de geldhonger van de politici die verantwoordelijk zijn voor de gang van zaken in BE.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2018 om 15:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 15:44   #272
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu dikke dokter Maggi het roer opnieuw in handen neemt, en het Marrakesh-pact getekend is, hoef jij je geen zorgen meer te maken over het migratieprobleem.

Voor het geval je het vergeten bent. Francken is met 51% veruit de populairste politicus van Belgique. Maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Bovendien maken de media bijzonder graag reclame voor de partij van Francken. Toch heeft Francken niet kunnen voorkomen dat migratie kommer en kwel is gebleven. Maar dat lag niet aan Francken....
Van gans België ? Of van Vlaanderen ? Volgens mij stemme in Brussel en Wallonië drie mensen op Francken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 15:48   #273
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb liever dat we ze in asielcentra steken ipv dat ze in Brussel op straat blijven rondhangen.

Als ze dan afgekeurd worden mogen ze terug de vlieger op. Dat is beleid voeren. Niet die idiote quota.

Onlangs nog eens in Brussel geweest ? Vind je dat een houdbare situatie ?

Jij wel Tavek ? Spijtig dat ik je niet heb gezien.....hadden we een klapke kunnen doen. Ik ken daar de meest toffe kroegen

PS : Je reactie vind ik wel waarheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 december 2018 om 15:50.
Oud 21 december 2018, 15:55   #274
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk kunnen de traditionele partijen vrij simpel komaf maken met de NVA en het VB. Kaap hun thema weg: voer een streng migratiebeleid en dwing migranten tot integratie. Cfr. Denemarken.

De zever die ze nu hebben met zweeppartijen zoals de NVA en het VB zijn zelf geschapen. Als je ze zo neutraliseert, gaan ze wellicht weer onder de kiesdrempel eindigen.

Natuurlijk. Migranten en miserie met asiel zijn nu net de reden van bestaan van NVA en VB. Eigenlijk heeft het VB gans zijn bestaan te danken aan de allochtonen. Wie zou er nu VB stemmen als er hier morgen alleen nog Belgen van geboorte zouden rondlopen ?
Hoe meer boel de allochtonen maken in Brussel hoe groter het orgasme van VB.

Dus die mannen een Francken incluis die teren op zoveel mogelijk ellende met asielzoekers. Die willen in feite geen oplossingen (kijk maar hoe hij in Brussel de boel laat verzieken).Het is hun reden van bestaan.
Over wat zou een Tom Van Grieken het nog moeten hebben in een onafhankelijk Vlaanderen met alleen maar Vlamingen van geboorte ?
Wie zou dan de schuld krijgen van alles wat foutloopt ? Ik denk de Limburgers
Ik stel met spijt vast dat men dat in Vlaanderen in tegenstelling tot in Brussel en Wallonië niet inziet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 december 2018 om 16:03.
Oud 21 december 2018, 16:08   #275
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk. Migranten en miserie met asiel zijn nu net de reden van bestaan van NVA en VB. Eigenlijk heeft het VB gans zijn bestaan te danken aan de allochtonen. Wie zou er nu VB stemmen als er hier morgen alleen nog Belgen van geboorte zouden rondlopen ?
Hoe meer boel de allochtonen maken in Brussel hoe groter het orgasme van VB.

Dus die mannen een Francken incluis die teren op zoveel mogelijk ellende met asielzoekers. Die willen in feite geen oplossingen (kijk maar hoe hij in Brussel de boel laat verzieken).Het is hun reden van bestaan.
Over wat zou een Tom Van Grieken het nog moeten hebben in een onafhankelijk Vlaanderen met alleen maar Vlamingen van geboorte ?

Ik stel met spijt vast dat men dat in Vlaanderen in tegenstelling tot in Brussel en Wallonië niet inziet.
In Vlaanderen zijn er veel met oogkleppen. Vanmorgen Bourgeois op de radio gehoord. Eerst klagen over een nieuwe grens (BREXIT) die zulke grote (financiële) problemen oplevert. Om daarna doodleuk te verklaren dat hij voor een nieuwe grens in eigen land kiest.

Jongens toch. Dat ge met zo een (tegenstrijdig) geleuter, in opiniepeilingen (en kieslokalen) veel stemmen krijgt, dat slaat mij met verstomming.

bron: https://radio1.be/2019-trekken-we-vo...confederalisme
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 16:10   #276
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn er veel met oogkleppen. Vanmorgen Bourgeois op de radio gehoord. Eerst klagen over een nieuwe grens (BREXIT) die zulke grote (financiële) problemen oplevert. Om daarna doodleuk te verklaren dat hij voor een nieuwe grens in eigen land kiest.

Jongens toch. Dat ge met zo een (tegenstrijdig) geleuter, in opiniepeilingen (en kieslokalen) veel stemmen krijgt, dat slaat mij met verstomming.

Trump is president geworden.

Het kan nog erger dus.
Oud 21 december 2018, 16:15   #277
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump is president geworden.

Het kan nog erger dus.

om depressief van te worden...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 16:18   #278
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij wel Tavek ? Spijtig dat ik je niet heb gezien.....hadden we een klapke kunnen doen. Ik ken daar de meest toffe kroegen

PS : Je reactie vind ik wel waarheid.

Merci.

En ik woon in een gemeente met een asielcentrum. Dus ik zou ook kunnen denken: laat ze maar in brussel blijven.

Alleen is Brussel noord nu een echte probleemzone geworden. Als ik in het Ellips gebouw moet zijn bvb paseer ik vanalles hoor...
Oud 21 december 2018, 16:22   #279
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

om depressief van te worden...
Kop op Panda. Laat U niet gaan. Denk aan The Dude

Naam: images.jpg
Bekeken: 124
Grootte: 8,0 KB
Oud 21 december 2018, 16:22   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Gelukkig bestaan er nog mensen zonder oogkleppen zoals jij, die geen grenzen willen trekken rond hun eigen provincie.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be