Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2018, 09:42   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Naast de kwestie.
Zij zijn degenen die binnen hun partij autoriteit hebben, en hun carriere ligt achter hen. Zij kunnen in alle vrijheid spreken en hoeven geen druk te vrezen.
De coup die intrigant Mick Daman ineen stak om Peeters te wippen is crapuleus en hij lacht de liberale kiezer daarmee uit in zijn gezicht.
Ondertussen heeft hijzelf wel ontslag mogen nemen als voorzitter, maar daarmee waren de gevolgen nog niet opgelost.
Wat had je nu eigenlijk gedacht? Van het moment dat olijke Matthias zichzelf tot burgemeester uitriep op de dag van de verkiezingen, wist je al dat het daar de ene farce na de andere zou worden bij Open VLD Gent. Het kan wel zijn dat het een leuke posterboy is, maar als puntje bij paaltje komt, kies je toch best iemand die capabel is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 09:44   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Mathias is verduiveld goed bezig. Men mag niet vergeten wat voor een partij de (o)VLD is. Dat is trekken en duwen en wagen. The man scores. Daar mag je zeker van zijn. Blauwe burgemeester in Gent. Dat telt. Progressieve liberalen en Gent dat is een goed huwelijk. Ik zie hem nog groene stemmen weghalen in 2024, mark my words.
Ah maar jongens toch. Ik had het kunnen weten dat jij een fanboy zou zijn van een fils a papa zonder noemenswaardige skills. Je weet toch dat hij daar alleen zit omdat hij uit een beroemde politieke familie komt en omdat hij goed valt bij een bepaald deel van de vrouwelijke bevolking.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 24 december 2018, 10:55   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat had je nu eigenlijk gedacht? Van het moment dat olijke Matthias zichzelf tot burgemeester uitriep op de dag van de verkiezingen, wist je al dat het daar de ene farce na de andere zou worden bij Open VLD Gent. Het kan wel zijn dat het een leuke posterboy is, maar als puntje bij paaltje komt, kies je toch best iemand die capabel is.
Moest ik in Gent wonen, dan had hij 100% zeker mijn stem gekregen.

Daman is een briljante marketeer maar ook een gewiekste zakenman die er niet voor terug deint om zijn vennoten zwaar te rollen. Wie zijn trajekt kent en weet hoe hij sjacherde met zijn telemarketing bedrijf zal geen verwondering hebben dat hij zijn ouwe truken nog steeds toepast. De man is een smeerlap.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:17   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We vatten de VLD in de Gentse situatie samen:
- ze hebben de sjerp gewonnen, maar krijgen een hoofddoek er bij
- ze jagen een flink deel van hun kiezers in de richting van de nva (gelet dat de stap naar het Belang nogal groot is, en er in het Belang in Gent geen aantrekkelijke leidersfiguur aanwezig is).

Mattiaske de scoutsleider (in de Franstalige scouts van Gent) zal kumbaya mogen zingen om de leden terug in één kring te krijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:18   #65
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Om echt kiezers van Open VLD weg te halen, gaat N-VA toch vers bloed moeten aantrekken in Gent.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:18   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah maar jongens toch. Ik had het kunnen weten dat jij een fanboy zou zijn van een fils a papa zonder noemenswaardige skills. Je weet toch dat hij daar alleen zit omdat hij uit een beroemde politieke familie komt en omdat hij goed valt bij een bepaald deel van de vrouwelijke bevolking.
Fils ?* papa? Zijn papa is maar een minabel schertsfiguur.
Zijn grand papa, dat was tenminste een groot schertsfiguur.
Dus: fils ?* grand-papa.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 december 2018, 11:22   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Om echt kiezers van Open VLD weg te halen, gaat N-VA toch vers bloed moeten aantrekken in Gent.
Ik denk niet dat Christofke de overstap gaat doen, maar zijn bloed is verdomme nog vers genoeg om een vet feestje te brouwen.
Ik bedoel maar: er liggen kansen te rapen in de nva.
Maar zijt gerust, de nva-gent weet goed welke 1 of 2 daarvoor in aanmerking komen.

Oud 24 december 2018, 11:23   #68
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat Christofke de overstap gaat doen, maar zijn bloed is verdomme nog vers genoeg om een vet feestje te brouwen.
Ik bedoel maar: er liggen kansen te rapen in de nva.
Maar zijt gerust, de nva-gent weet goed welke 1 of 2 daarvoor in aanmerking komen.
Als er nu één afdeling is waar ik geen vertrouwen in heb, dan is het wel N-VA Gent.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:27   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We vatten de VLD in de Gentse situatie samen:
- ze hebben de sjerp gewonnen, maar krijgen een hoofddoek er bij
- ze jagen een flink deel van hun kiezers in de richting van de nva (gelet dat de stap naar het Belang nogal groot is, en er in het Belang in Gent geen aantrekkelijke leidersfiguur aanwezig is).

Mattiaske de scoutsleider (in de Franstalige scouts van Gent) zal kumbaya mogen zingen om de leden terug in één kring te krijgen.
Nochtans :

https://www.parool.nl/kunst-en-media...6-gr_U3-C9NEFE

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 11:36   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er nu één afdeling is waar ik geen vertrouwen in heb, dan is het wel N-VA Gent.
Inderdaad. Er ligt nochtans zoveel potentieel in Gent.
Oud 24 december 2018, 12:27   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Steben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Clercq heeft nochtans voor de verkiezingen beloofd dat met hem aan de top het circulatieplan zou gewijzigd, bijgestuurd, veranderd... zou worden. Op zijn minst twee knips zouden weer geopend worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 13:13   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat ken jij van die afdeling daar?
Heel weinig, of nul de kloten?

Oud 24 december 2018, 13:41   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel België heeft de saga van 'incompetente Elke versus de vlaamse GraaiGaai Bracke' in geuren & kleuren kunnen volgen in de pers. Wekenlang. Zelden zo een sacochengevecht tussen viswijven gezien.

N-VA haalde een desastreus resultaat in Gent, niet alleen omwille van de intellectuele capaciteiten van de kiezer binnen deze stad die toch wel een 'slagske' hoger liggen dan in die andere Vlaamse stad die denkt dat ze belangrijk is en ook langs de Schelde ligt

maar ook omwille van de mentale bloedarmoede bij het lokale n-va personeel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 17:35   #74
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heel België heeft de saga van 'incompetente Elke versus de vlaamse GraaiGaai Bracke' in geuren & kleuren kunnen volgen in de pers. Wekenlang. Zelden zo een sacochengevecht tussen viswijven gezien.

N-VA haalde een desastreus resultaat in Gent, niet alleen omwille van de intellectuele capaciteiten van de kiezer binnen deze stad die toch wel een 'slagske' hoger liggen dan in die andere Vlaamse stad die denkt dat ze belangrijk is en ook langs de Schelde ligt

Lap se! Nu hebben ze in Gent ook al bloedarmoede!
Dank zij Panda krijgen we toch achtergrond nieuws.
En ik die dacht dat die ziekte; bloedarmoede; alleen te vinden is bij de bleekscheten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 17:43   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bracke is de enige die nog op zijn stoel zit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 22:53   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(niet dat ik in Gent woon of zo, maar hoe zuidelijker in Oost-Vlaanderen, tot ongeveer aan de taalgrens, vlakbij dorpjes als Vloesberg, Frasnes en co, daar moet je zijn om de interne keuken van de nva van Gent te kunnen doordringen.

Oud 25 december 2018, 06:04   #77
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een fils ?* papa als burgemeester en wie trouwt zal dat bij moeke Mieke doen. Tof voor de Gentenaars.
Je kan ook samenwonen, he.

Linkiewinkies van tegenwoordig

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 06:10   #78
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is, wat kent Siegfried Bracke van Vlaams-nationalisme.

Nul de kloten? Of minder?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 13:11   #79
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest ik in Gent wonen, dan had hij 100% zeker mijn stem gekregen.

Daman is een briljante marketeer maar ook een gewiekste zakenman die er niet voor terug deint om zijn vennoten zwaar te rollen. Wie zijn trajekt kent en weet hoe hij sjacherde met zijn telemarketing bedrijf zal geen verwondering hebben dat hij zijn ouwe truken nog steeds toepast. De man is een smeerlap.
Matthiaske heeft zijn belofte inzake de knips nog sneller ingeslikt dan BDW zijn afkeer voor de sossen. Ondertussen ligt Open VLD Gent op apegapen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 13:21   #80
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Matthiaske heeft zijn belofte inzake de knips nog sneller ingeslikt dan BDW zijn afkeer voor de sossen. Ondertussen ligt Open VLD Gent op apegapen.
Vwalla, weeral een bewijs dat het tijd wordt dat Brabanders afstand moeten nemen van die Vlaanderaars!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be