![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#3781 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Petterke (standkachel) is daar ook verboden. Ik vraag me af hoe dpg zijn dieselwagen gaat afkoelen als die ergens bij 30 graden buiten staat te bakken. Misbruiken mag men het natuurlijk ook niet... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2018 om 11:25. |
||
|
|
|
|
|
#3782 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vergeet de vampire drain niet mee te tellen op uw telraam.
|
|
|
#3783 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vampire drain in sleep mode valt goed mee, die is ingecalculeerd. De vampire drain bij een ICE-batterij lijkt me toch veel significanter. In een koude winter kan de batterij op 2 maanden al plat zijn.(dit jaar valt voorlopig mee) Om de 4 weken doe ik een passieve Volt-meting (zekeringskastje bovenaan) zakt de batterij naar 12,2 Volt (opgeladen 13,2 V) leg ik de druppellader er een tiental uren aan. Die klak-klak ervaring van verleden maart wil ik niet meer meemaken. Ik dacht al dat mijn nog recente batterij naar de vaantjes was. Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2018 om 11:56. |
|
|
|
|
|
|
#3784 |
|
Banneling
|
Laat eens een gewone wagen een maand stilstaan. Kans is groot dat je de startkabels kunt uithalen.
Die Tesla zal de helft van zijn batterij kwijt zijn, maar nog perfect rijden en na een laadbeurt gewoon terug volop kunnen gaan. (nota: ik heb zo eens een batterij naar de kloten gelopen, door een firmawagen 2 maand te laten staan op de parking). |
|
|
|
|
|
#3785 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3786 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Om hoge startstromen af te geven (verschillende 100'en A) is lood-zuur superieur qua gewicht en qua kost. |
|
|
|
|
|
|
#3787 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
E-wagens hoeft men niet "te starten". Het tractie-batterijpack van een Tesla kan gemakkelijk boven 1000 Amp afgeven aan de motor. Een Tesla heeft ook nog een gewone kleine 12 V loodbatterij, nodig voor enige dingen, ook in standby, verlichting enz... (ook daarvoor houdt je best de druppellader in huis, af en toe bijladen kan geen kwaad indien men eens zeer weinig of niet gereden heeft (vliegtuigvakantie)) https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...cation.107340/ Ik ben benieuwd wanneer men gaat omschakelijken naar extra Li-ions, bvb 24 of 48 VDC, de verbruikers moeten dan navenant zijn, of er moet een dc-dc-trapje tussenliggen. De combinatie van beide bestaat al een tijdje, Audi bvb 48 VDC: Citaat:
extra 48 Volt-systemen (Li ions) lijken zich door te zetten, de vele redenen worden hier nog eens uitgelegd: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 26 december 2018 om 14:04. |
|||
|
|
|
|
|
#3788 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3789 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is ook al lang niet meer waar. Ik gebruik regelmatig 24V (22.2V nominaal, 25.2V vol)lithium-accu's die 500A+ kunnen buitenstampen, en die wegen geen kilo.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#3790 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik zeg niet dat het technisch niet mogelijk is (ik heb het over Li-ion, niet over LiFe-fosfaat). Een goede 18650 li-ion cel kan al snel een piek ontlaadstroom van 20 a 40 A aan, dus aan 4,15~4,2 V per cel, kan je makkelijk de topologie opstellen om een pack te maken die dergelijke ontlaadstromen aankan... alleen zal dit een grootte-orde duurder uitvallen dan een loodzuur batterij.
|
|
|
|
|
|
#3791 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ergo, loodaccu is alleen nog voor stationaire toepassingen of daar waar een tegengewicht nodig is om de taken van het voertuig te kunnen vervullen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#3792 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3793 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3794 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tesla gaat Europees Superchargernetwerk versneld uitbreiden voor de komst van model 3. Ook de nog snellere V3-charger gaat komen. Het zal ook nodig zijn. Tesla verwacht ca. 110.000 model 3 extra te verkopen in Europa, daar komen nog minstens 25.000 nieuwe S/X bij. Of ca. extra 130k Teslas in Europa. Op 10.000 steekt het niet.
Ook aan de Europese steden zal vooral gedacht worden, extra compacte city-superchargers (die kunnen 72 kWDC afgeven): https://electrek.co/2018/08/13/tesla...-supercharger/ (in USA/Canada zijn die er al) Citaat:
CCS-laadnetwerk Europa: Citaat:
https://www.chademo.com/chademo-surp...-installation/ http://chademo-map.com/ Tesla Suc actueel Europa: 431 Suc-stations maal gemiddeld 10 laadpalen = 4310 laadpunten. https://supercharge.info/map Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2018 om 11:32. |
||
|
|
|
|
|
#3795 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarom had ik het ook over FFH´s. Dus in "en ralenti draaien" is er niet bij ook al denk je nu indruk te kunnen maken door over "thermodynamica" te gaan lullen. Laatst gewijzigd door dpg : 27 december 2018 om 18:47. |
|
|
|
|
|
|
#3796 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In beide gevallen wordt brandstof verstookt & CO2 uitgestoten. Mijn wagen moet trouwens draaien om te kunnen opwarmen en het gros vand e belg zijn wagens ook. |
|
|
|
|
|
|
#3797 |
|
Banneling
|
Net op de hollander een paar trailers vol met I-pace's tegengekomen op de A2.
Toch CUV volgens mij. |
|
|
|
|
|
#3798 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom de pravda-sites zo de S in de kijker zette (best verkopende luxewagen, blabla) en zedig zwegen over de X binnen zijn segment.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 27 december 2018 om 20:07. |
|
|
|
|
|
|
#3799 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een I-pace is zelfs iets korter (1,2 cm) dan een model 3. De F- en E-Pace zijn ~9 cm hoger, zijn alleszins meer SUV. De I-Pace heeft ~1,56 cm hoogte of net in het midden tussen de limousines van Jaguar (~1,46-1,50) en de SUVs (~ 1,65): https://nl.automobiledimension.com/j...fmetingen.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2018 om 20:21. |
||
|
|
|
|
|
#3800 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Tesla X is wegens zijn hoogte, grootte van de koffer enz... bij de Luxe-SUVs ingedeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sports_utility_vehicle De Tesla X afmetingen en vergelijkende concurrentiewagens onderaan in deze link: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2018 om 20:44. |
|||
|
|
|