Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2018, 09:32   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
2 !

Je bent wel het schelden en beledigen als ultiem middel vergeten.
Vind je dat ik aan het "schelden" was? Ik heb rustig aan Panda uiteengezet hoe ik zijn reacties op mijn berichten ervaar. Zo bijvoorbeeld omtrent die hedendaagse Hanza-groep waarvan enkel de naam nog een connectie met de Middeleeuwen heeft. Toch gaat hij in zijn antwoorden het tendentieus becommentariëren, met als enige bedoeling de voorstanders van dergelijke hedendaagse Hanze als oubollige nostalgici naar een voorbije periode uit de verf te laten komen. Dat noem ik de waarheid geweld aandoen. Maar zie je, het ligt volledig in de lijn van zijn gebruikelijk discours waarbij Vlaamsgezinden door hem systematisch worden gelijkgesteld met "vendelzwaaiers", deelnemers aan Vlaamse Zangfeesten, deelnemers aan Ijzerbedevaarten enz. Om maar te zwijgen over allusies waarbij regelmatig het adjectief "bruin" wordt gehanteerd.

Je kunt natuurlijk er gewoon niet op reageren. Maar dan leg je je erbij neer dat hij hier altijd het hoge belgicistische woord voert. Maar dat gun ik hem niet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 10:35   #62
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez dan, bedankt. Verontschuldiging is aanvaard.
Gelukkig nieuwjaar.
Voor u ook de beste wensen in 2019.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 11:57   #63
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vind je dat ik aan het "schelden" was?

.
Hoe kom je erbij ?

Ik onderschrijf volledig de inhoud van je reactie.

Ik vond alleen dat je nog te beleefd was tegenover betrokkene en de vernoemde "kenmerken" vergat .

Voor iedereen !!!!!

Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 16:20   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vind je dat ik aan het "schelden" was? Ik heb rustig aan Panda uiteengezet hoe ik zijn reacties op mijn berichten ervaar. Zo bijvoorbeeld omtrent die hedendaagse Hanza-groep waarvan enkel de naam nog een connectie met de Middeleeuwen heeft. Toch gaat hij in zijn antwoorden het tendentieus becommentariëren, met als enige bedoeling de voorstanders van dergelijke hedendaagse Hanze als oubollige nostalgici naar een voorbije periode uit de verf te laten komen. Dat noem ik de waarheid geweld aandoen. Maar zie je, het ligt volledig in de lijn van zijn gebruikelijk discours waarbij Vlaamsgezinden door hem systematisch worden gelijkgesteld met "vendelzwaaiers", deelnemers aan Vlaamse Zangfeesten, deelnemers aan Ijzerbedevaarten enz. Om maar te zwijgen over allusies waarbij regelmatig het adjectief "bruin" wordt gehanteerd.

Je kunt natuurlijk er gewoon niet op reageren. Maar dan leg je je erbij neer dat hij hier altijd het hoge belgicistische woord voert. Maar dat gun ik hem niet.
Ik denk dat het hoge belgicistische woord van Panda weinig effekt heeft op de forummers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 16:27   #65
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat het hoge belgicistische woord van Panda weinig effect heeft op de forummers.
Het 'hoge Belgicistische woord' van Panda maakt duidelijk wie de burgers en wie de onderdanen van dit land zijn volgens zijn politieke opvattingen.
Oud 31 december 2018, 17:57   #66
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Absurd dat Hanze verbond. Het lijkt wat zoals frustratie van de Nederlanders omdat ze als kleiner land minder in de EU pap te brokken hebben. In geval dit ernstig doorgaat , weinig zorgen in te maken, kan dit de EU alleen maar afzwakken. De kans is trouwens onbestaande.

Het enige wat men in de media terug vind zijn nogal flou uitleg met veel self wishing met zero concrete doelstellingen. Het enige wat ze eventueel kunnen om in de wetten van de EU te blijven is wederzijdse handel tussen die landen promoten zonder enige wettelijke vorm want dan treden ze in botsing met de EU. Maar op het einde van de rit blijven het nog altijd bedrijven die handel drijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 10:34   #67
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het enige wat ze eventueel kunnen om in de wetten van de EU te blijven is wederzijdse handel tussen die landen promoten zonder enige wettelijke vorm want dan treden ze in botsing met de EU. Maar op het einde van de rit blijven het nog altijd bedrijven die handel drijven.
dat is volgens mij niet waar het over gaat.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 10:44   #68
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hoeveel Waalse steden liggen er aan de Noordzee of aan de Baltische zee?
Hoeft ook niet. Novgorod in Rusland was ook lid van de Hanze.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 11:23   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dat is volgens mij niet waar het over gaat.
Dus geen handel maar een soort retorische bijeenkomsten. Ik heb het artikel van Noels gelezen en het is veel wishful thinking maar echt concreet nee. Voor de rest is er zelfs op internet (uitzonderlijk, doorgaans wordt je overspoeld) weinig tastbare informatie.
Oud 1 januari 2019, 11:43   #70
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoeft ook niet. Novgorod in Rusland was ook lid van de Hanze.
Novgorod is geen Hanzestad, wel een stad waar een kantoor van de Hanze gevestigd was.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 12:11   #71
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Novgorod is geen Hanzestad, wel een stad waar een kantoor van de Hanze gevestigd was.
Toch wel een belangrijk kantoor. Volgens de kaart in onderstaande link waren er in Groot-Brittannie ook "maar" enkel kantoren. Bovendien waren steden als Berlijn, Osnabruck of Erfurt wel volwaardige Hanze-leden en waren ze ook niet gelegen aan de kust.

https://pages.uoregon.edu/kimball/grd.Hanse.htm
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 12:15   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Britse zakenkrant Financial Times schreef er al meermaals over en kwam tot de conclusie dat het gaat om een groep landen met een sterke concurrentiekracht, een gezonde begroting én een groot gezamenlijk gewicht.

Dixit Geert Noels.

Ben dus op de site van de FT geweest en heb hun eigen zoekmachine gestart wat ze in het verleden in hun krant schreven met het trefwoord Hanze. Blijkt dat er één vermelding is van een Hanze University (niets met te maken dus) in november 2015. Niet netjes dus van Geert Noels om zijn retoriek te ondersteunen flagrant te liegen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 januari 2019 om 12:21.
Oud 1 januari 2019, 12:17   #73
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch wel een belangrijk kantoor. Volgens de kaart in onderstaande link waren er in Groot-Brittannie ook "maar" enkel kantoren. Bovendien waren steden als Berlijn, Osnabruck of Erfurt wel volwaardige Hanze-leden en waren ze ook niet gelegen aan de kust.

https://pages.uoregon.edu/kimball/grd.Hanse.htm
Voor zover heeft duitsland nooit enige kustlijnen gehad en is in principe een binnenlandse land...het land is omgeven door de helft aan buurlanden die wel de kustlijnen hebbben en andere buurlanden die vergelijkbaar zijn als duitsland zoals zwitserland en oostenrijk en Hongarije... !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 1 januari 2019 om 12:19.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 12:34   #74
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Voor zover heeft duitsland nooit enige kustlijnen gehad en is in principe een binnenlandse land...het land is omgeven door de helft aan buurlanden die wel de kustlijnen hebbben en andere buurlanden die vergelijkbaar zijn als duitsland zoals zwitserland en oostenrijk en Hongarije... !
Geografie is ook al uwe fort niet.
Oud 1 januari 2019, 12:49   #75
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geografie is ook al uwe fort niet.
Ach zo...beter dat ik er foert aan zeg....uit het hoofd gekwakt zonder te weten dat de kustlijnen bedoelt degene die het dichtst grenzen aan de zeeën...meren en rivieren tellen niet mee of wel ?
ze hebbe wel in die omschrijving wel een heel klein strookje..maar dat is niet veel tegenover frankrijk spanje nederland polen denemarken enz ovoort

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 1 januari 2019 om 12:51.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2019, 12:54   #76
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ach zo...beter dat ik er foert aan zeg....uit het hoofd gekwakt zonder te weten dat de kustlijnen bedoelt degene die het dichtst grenzen aan de zeeën...meren en rivieren tellen niet mee of wel ?
Neem eens een kaart van Duitsland en kijk gans bovenaan en bestudeer die Duitse kustlijnen eens. Honderden kilometers Noordzee en Oostzeekust.
Oud 1 januari 2019, 14:12   #77
Hollander

Standaard

Citaat:
De Britse zakenkrant Financial Times schreef er al meermaals over en kwam tot de conclusie dat het gaat om een groep landen met een sterke concurrentiekracht, een gezonde begroting én een groot gezamenlijk gewicht.

Dixit Geert Noels.

Ben dus op de site van de FT geweest en heb hun eigen zoekmachine gestart wat ze in het verleden in hun krant schreven met het trefwoord Hanze. Blijkt dat er één vermelding is van een Hanze University (niets met te maken dus) in november 2015. Niet netjes dus van Geert Noels om zijn retoriek te ondersteunen flagrant te liegen.
dan hebt u ongetwijfeld deze over het hoofd gezien:

https://www.ft.com/content/aedbe32a-...e-8771d5404543

https://www.ft.com/content/83e0427c-...2-6786f39ef675
Oud 1 januari 2019, 14:50   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Klopt, het staat onder Hanseatic.
Oud 1 januari 2019, 15:31   #79
Hollander

Standaard

Citaat:
Klopt, het staat onder Hanseatic.
volkomen begrijpelijk. Ik moest ook even zoeken. Een duidelijker bronvermelding zou handiger zijn.
Oud 1 januari 2019, 20:41   #80
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Vlaanderen als gerespecteerde lidstaat van het Hanzeverbond?

Gewoon doen!

Linkse en belgicistische traantjes.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be