![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#3861 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Times change my dear. Better change along or become obsolete. |
|
|
|
|
|
|
#3862 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3863 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb gisteren een tijdje op een Tesla X mogen kijken.
Ik geef de "expert-criticasters" eigenlijk gelijk. De fitting van de bodypannels lijkt wel door Lada gedaan en als je onder/in de wagen gaat kijken is het duidelijk dat een hele hoop samengestelde onderdelen een pak simpeler kunnen gemaakt worden. Maar het blijft een beest van een wagen. Spijtig dat die bijna evenveel kost als een rijdwoning. En die schoonheidsfoutjes, da's gewoon een kwestie van tijd om een volgende generatie Tesla's te laten ontwerpen door werkloze ICE ingenieurs.
|
|
|
#3864 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Veel minder goed verging het Tesla. De Amerikaanse pionier van elektrische wagens zag zijn verkoop met 23 procent dalen, tot 878. standaard.be Laatst gewijzigd door dpg : 2 januari 2019 om 20:06. |
|
|
|
|
|
|
#3865 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vice-productiechef van Tesla (pas sinds juni 2016) komt direct van Audi, helemaal onervaren Citaat:
Europese model 3 zal het * > 3 jaar zijn na de ontwikkeling Model X. Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2019 om 21:37. |
||
|
|
|
|
|
#3866 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan nog, blijven de bodypanels slecht gefit en is de wagen te ingewikkeld kwa aantal componenten en "massaproductiegewijze" winstmogelijkheden.
En zoals ik schreef, het is spijkers op laag water zoeken, maar op een wagen die evenveel kost als een kleine woonst in Blegië, is dat wel spijtig. En de wagen waarover ik spreek is eentje die in november 2018 is afgeleverd.
|
|
|
#3867 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Grondig bekeken heb ik wel het model 3, die kost iets meer dan de helft van de X. En die bodypanels waren verrassend goed gefit. (wslk ook dankzij die fijnere adjustments) ... op de m3owners site - dus die rijden met een model 3 - geven op panel gaps kwaliteit: Citaat:
Natuurlijk hoop ik dat die pakweg 4-5% nog gaat verminderen. Dat zal wel in orde komen tegen halfweg 2019. Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 01:26. |
|||
|
|
|
|
|
#3868 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3869 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Btw helaas sinds november 2018 heeft Tesla blijkbaar nog eens verbeteringen kunnen terwerkstellen aan zijn panelgaps, ik heb de link nog ff bijgevoegd in vorige post. hierzie: https://teslamodel.club/2018/11/08/t...th-panel-gaps/ Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 01:31. |
||
|
|
|
|
|
#3870 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hetzelfde verschil.
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3871 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar kwaliteit is maar bijzaak door de druk van de aandeelhouders en daarom heeft men alles op volume gezet. Dat ze daarmee in hun eigen voet aan het schieten zijn zal later wel duidelijk worden. Laatst gewijzigd door dpg : 3 januari 2019 om 07:10. |
|
|
|
|
|
|
#3872 |
|
Banneling
|
We shall see.
Met deze verkoopscijfers & productiecijfers zullen de kwartaalresultaten waarschijnlijk weer stevig in het zwart zitten. Positieve cash flow geeft ruimte om aan schuldverplichtingen te voldoen & investeringen (GF3) te kunnen beginnen. Beren zien er een verhaal, stieren zien er een verhaal in. Beetje story of the Tesla stock. Ik begin zelfs een beetje te denken dat de 35k Model 3 in China gebouwd gaat worden met lokale batterijcellen.... |
|
|
|
|
|
#3873 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, ik heb een model X in het echt gezien, ik heb me er ook even ingezet. De deuren stonden open in de showroom. Tevreden nu?
Jij hebt blijkbaar nog nooit in een model 3 gezeten en grondig bekeken met alle toeters en bellen. Ik wel, ik was daar op de eerste dag. Citaat:
Aluminium, staal, thermoplast, enz... Als de gaps maar gelijk groot zijn en niets scheef zit. Thuis staat bvb ene met afneembare thermoplastdelen, die panelgaps zijn veel ruimer want naargelang temperatuur moeten die groter uitvallen. Citaat:
Ik heb die overigens al zelf eens gedaan. Bij handgemaakte autos gaat dat meestal. - - - - Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 10:46. |
||
|
|
|
|
|
#3874 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tesla kan zich zelfs permitteren een geste te doen en de prijs met $ 2000 te verlagen in de USA.
Een model 3 mid range begint nu bij $44k ipv $46k: https://electrek.co/2019/01/02/tesla...redit-model-3/ Wall Street zag dat gisteren niet zo graag. Die geilen op geld. Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 10:51. |
|
|
|
|
|
#3875 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Tesla voor de kleine man is nu ook in Europa te koop. Beginnende aan 58,000 euro...
|
|
|
|
|
|
#3876 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2019 om 11:13. |
||
|
|
|
|
|
#3877 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De eerste rekenmachine hier in België kon ... + - / x en was redelijk duur mijn eerst tijdens schooltijd was een van "TI" einde jaren '60 begin jaren '70 .... en de draagbare telefoons bestonden toen ook al .....was zoals een rugzak met een antenne van een 2 m lang |
|
|
|
|
|
|
#3878 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tesla model 3 had in december een US recordverkoop van 25.250 stuks, en bijna 140k m3 voor gans 2018.
Tesla blaast de ICE-concurrentie in dat segment gewoon weg. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3879 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is een erg teleurstellende prijs. Veel te hoog om concurrentie aan te gaan met het middenklasse bedrijfswagensegment
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#3880 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|