Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2019, 00:21   #3861
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Kunnen de Amerikanen al een klok in een auto aflezen als er geen wijzers opstaan ?
10 j geleden was het "geen klok met wijzers dan was de auto" zo goed als onverkoopbaar
20 jaar geleden was het "gsm zonder knopkes is onverkoopbaar" en kijk nu

Times change my dear. Better change along or become obsolete.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 00:22   #3862
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mitsubishi i-MiEV
De puur elektrische Mitsubishi verloor snel aan populariteit, ondanks een samenwerking met Citroën en Peugeot. Na negen jaar is het gedaan. Zijn bereik van maximaal 150 kilometer en de enigszins vreemde vormgeving zijn niet meer van deze tijd.

EV is al op zijn retour.
Allez dan.......
Oud 2 januari 2019, 06:51   #3863
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb gisteren een tijdje op een Tesla X mogen kijken.

Ik geef de "expert-criticasters" eigenlijk gelijk. De fitting van de bodypannels lijkt wel door Lada gedaan en als je onder/in de wagen gaat kijken is het duidelijk dat een hele hoop samengestelde onderdelen een pak simpeler kunnen gemaakt worden.

Maar het blijft een beest van een wagen. Spijtig dat die bijna evenveel kost als een rijdwoning.

En die schoonheidsfoutjes, da's gewoon een kwestie van tijd om een volgende generatie Tesla's te laten ontwerpen door werkloze ICE ingenieurs.
Oud 2 januari 2019, 20:06   #3864
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mitsubishi i-MiEV
De puur elektrische Mitsubishi verloor snel aan populariteit, ondanks een samenwerking met Citroën en Peugeot. Na negen jaar is het gedaan. Zijn bereik van maximaal 150 kilometer en de enigszins vreemde vormgeving zijn niet meer van deze tijd.

EV is al op zijn retour.
Procentueel ging de grootste sprong voorwaarts naar Jeep. Het dochtermerk van Fiat en Chrysler zag zijn verkoop met 88 procent toenemen tot 4.930.

Veel minder goed verging het Tesla. De Amerikaanse pionier van elektrische wagens zag zijn verkoop met 23 procent dalen, tot 878.

standaard.be

Laatst gewijzigd door dpg : 2 januari 2019 om 20:06.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2019, 21:19   #3865
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En die schoonheidsfoutjes, da's gewoon een kwestie van tijd om een *volgende generatie Tesla's te laten ontwerpen door werkloze ICE ingenieurs.
De Tesla X kwam einde 2015 op de markt.

De vice-productiechef van Tesla (pas sinds juni 2016) komt direct van Audi, helemaal onervaren door 25 jaar Audi en was daar productiechef van de A4/A5/Q5 de laatste 5 jaar tot mei 2016....
Citaat:
https://www.linkedin.com/in/peter-ho...inger-5a140aba

Peter Hochholdinger
Vice President Production Tesla

Verenigde Staten Auto-industrie

Huidig Tesla

Vice President Production
Tesla juni 2016 – heden 2 jaar 8 maanden Fremont, CA

Samenvatting

AUDI AG 16 jaar 2 maanden
Senior Director of Production, Models A4/A5/Q5

april 2011 – mei 2016 5 jaar 2 maanden
Ingolstadt

Body shop ? Paint shop ? Final assembly ? Analysis and start of Production center
In charge of the production of 380,000 vehicles per year ? 10,200 employees
? Overall responsibility for a budget of 750 m euros

Experienced manager who has been successfully leading various departments for the past 20 years; management of the entire process chain of the Audi production in Ingolstadt, Germany. In charge of the division press plant and press tool making at Audi

Career Progression

Audi AG, Ingolstadt, Germany, Senior Director Press shop Devision, 2007 to 2011

Audi AG, Ingolstadt, Germany, Project Manager Business optimizing Program, 2006 to 2007

Audi AG, Ingolstadt, Germany, Director Tool shop, 2000 to 2006
Currently, working at Audi, one of the world’s leading premium car manufacturers. In charge of the production of the models A4, A5, Q5 incl. 14 derivatives allocated to 2 assembly lines with a daily production of 1,750 vehicles, annually 380,000 vehicles in superior quality. Supervisory authority of 10,200 employees and an annual budget of 750 m euros.

Earlier Career

Audi AG, Ingolstadt, Germany, Director Machining Dept. & Sales and Control, 1997 to 2000
Audi AG, Ingolstadt, Germany, Head of Assembly Dashboard, tires & Testing, 1996 to 1997
Audi AG, Ingolstadt, Germany, Assistant to the Board member of Production, 1994 to 1996
Audi AG, Ingolstadt, Germany, Planning Engineer Tool Shop, 1992 to 1994
Audi AG, Ingolstadt, Germany, Trainee Production, 1991 to 1992

Education

Engineering graduate of Materials science, University of Erlangen-Nuremberg, 1991

State-examined and certified Materials tester, Eisenwerksgesellschaft Maximilianshütte mbH, 1983
*Model 3 kwam ~2 jaar na model X.
Europese model 3 zal het * > 3 jaar zijn na de ontwikkeling Model X.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2019 om 21:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 00:47   #3866
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan nog, blijven de bodypanels slecht gefit en is de wagen te ingewikkeld kwa aantal componenten en "massaproductiegewijze" winstmogelijkheden.

En zoals ik schreef, het is spijkers op laag water zoeken, maar op een wagen die evenveel kost als een kleine woonst in Blegië, is dat wel spijtig.

En de wagen waarover ik spreek is eentje die in november 2018 is afgeleverd.
Oud 3 januari 2019, 00:56   #3867
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan nog, blijven de bodypanels slecht gefit en is de wagen te ingewikkeld kwa aantal componenten en "massaproductiegewijze" winstmogelijkheden.

En zoals ik schreef, het is spijkers op laag water zoeken, maar op een wagen die evenveel kost als een kleine woonst in Blegië, is dat wel spijtig.

November afgeleverd? Als die 6 weken onderweg was september-oktober gemaakt... En wat hebben we hier gevonden?
Citaat:
https://teslamodel.club/2018/11/08/t...th-panel-gaps/

Tesla patents new clamping system to help with panel gaps
November 8, 2018

One of the biggest complaints that Tesla has received over the years is about the abnormally large panel gaps that are sometimes visible on its vehicles.

Now the company has applied for a patent on a new clamping system that could help with the panel gap issue.

Tesla explains the need for a new clamping system in the patent application released last week:

“In many applications including, but not limited to, automobiles, a number of parts it is desirable to allow one or more degrees of freedom in movement between parts to allow for securing in a desirable way that increase the aesthetic appearance of the final assembly, especially when one or both parts are flexible or otherwise manufactured with a large tolerance in the dimensional limits. For instance, the clamping of an electric vehicle’s front-trunk space (or “frunk”) formed from a plastic to a fender or another adjacently located panel requires a degree of freedom to allow the panel and the frunk to move relative to one another in at least one direction during assembly. However, traditional designs of clamps are not well suited to this or similar applications.”

According to the filing, Tesla’s solution is a clamping system that enables some wiggle room for adjustment while keeping the panels linked together.

Dylan Cox, who was a long time Tesla mechanical design engineer until he left for Amazon last year, is credited with the invention.

The system is described in the patent application:

“The clamping assembly has a retainer member having a groove therein, the groove extending linearly in a first plane disposed angularly with respect to a second plane intersecting the nose portion and defining a pair of open ends located in the first plane. The clamping assembly also has a tab member, the tab member adapted to be received within the groove of the retainer member via one of the pair of open ends of the groove, wherein the tab member is adjustable in position within the groove along the first plane.”

According to the automaker, it would allow the panels to be adjusted to a greater degree while staying firmly attached.

Here are a few drawings that Tesla submitted with the application:

It’s unknown if Tesla already started using this clamping method or if they intend to, but the panel gap issues seem to have been mostly fixed for the Model 3.

In the early production of all of Tesla vehicles, it was often an important issue and the Model 3 was no exception.

Owners often shared on social media pictures of vehicles with less than acceptable panel gaps at delivery, but that mostly stopped earlier this year.

In April, Tesla said that the standard deviation of Model 3 panel gaps has improved by ‘nearly 40%’ on average since the start of production:
Ik heb de Tesla X niet grondig bekeken in de Store. Prijskaartje was 100k en een sjiek, dat heb ik wel gezien.

Grondig bekeken heb ik wel het model 3, die kost iets meer dan de helft van de X.

En die bodypanels waren verrassend goed gefit. (wslk ook dankzij die fijnere adjustments)

... op de m3owners site - dus die rijden met een model 3 - geven op panel gaps kwaliteit:
Citaat:
https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=756674994 | Survey / Panel Gaps

Excellent: 58%
Very good: 30%
Good: 8%

Fair: 3%
Poor: 1%
Tot zover uw waarde van uw "dan-nog-argument".

Natuurlijk hoop ik dat die pakweg 4-5% nog gaat verminderen.
Dat zal wel in orde komen tegen halfweg 2019.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 01:26.
Oud 3 januari 2019, 01:17   #3868
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb de Tesla X niet grondig bekeken in de Store. Prijskaartje was 100k en een sjiek, dat heb ik wel gezien.
Dus u hebt nog geen X in het echt gezien? Spijtig, want het is een indrukwekkende wagen.
Citaat:
Grondig bekeken heb ik wel het model 3, die kost iets meer dan de helft van de X.
Da's al een pak interessanter voor jan Modaal, als die leeft voor de heilige koe.
Citaat:
En die bodypanels waren verrassend goed gefit.
Dan nog? En nog straffer op de m3owners site - dus die rijden met een model 3 - geven op panel gaps kwaliteit:
Is dan ook , naar ik hoop, de volgende generatie ontworpen door...
Citaat:
Tot zover uw waarde van uw "dan-nog-argument".
Is geen argument, het is een observatie.
Citaat:
Natuurlijk hoop ik dat die pakweg 4-5% nog gaat verminderen.
Dat zal wel in orde komen tegen halfweg 2019.
Laat ons hopen dat er een electrische wagen komt die hetzelfde kan als mijn Duitse monovolume voor een vergelijkbaar prijskaartje. Maar dat lijkt zeer onwaarschijnlijk.
Oud 3 januari 2019, 01:29   #3869
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u hebt nog geen X in het echt gezien? Spijtig, want het is een indrukwekkende wagen.
Je leest niet goed. Ik schreef niet grondig.

Citaat:
Is geen argument, het is een observatie.
Van 1 wagen?

Btw helaas sinds november 2018 heeft Tesla blijkbaar nog eens verbeteringen kunnen terwerkstellen aan zijn panelgaps, ik heb de link nog ff bijgevoegd in vorige post.

hierzie: https://teslamodel.club/2018/11/08/t...th-panel-gaps/

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 01:31.
Oud 3 januari 2019, 01:55   #3870
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je leest niet goed. Ik schreef niet grondig.
Hetzelfde verschil.
Citaat:
Van 1 wagen?
Toevallig net die ene met een aantal panelgaps.

Citaat:
Btw helaas sinds november 2018 heeft Tesla blijkbaar nog eens verbeteringen kunnen terwerkstellen aan zijn panelgaps, ik heb de link nog ff bijgevoegd in vorige post.
Geleverd in november, zoals ik schreef, da's waarschijnlijk samengesteld in in oktober, in de Tesla assemblagehal in Tilburg.
Oud 3 januari 2019, 07:09   #3871
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Afwerking heeft alles met de tijd die je krijgt om je werk uit te voeren te maken, gewoonweg alles.
Maar kwaliteit is maar bijzaak door de druk van de aandeelhouders en daarom heeft men alles op volume gezet.
Dat ze daarmee in hun eigen voet aan het schieten zijn zal later wel duidelijk worden.

Laatst gewijzigd door dpg : 3 januari 2019 om 07:10.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2019, 10:16   #3872
Tavek
Banneling

Standaard

We shall see.

Met deze verkoopscijfers & productiecijfers zullen de kwartaalresultaten waarschijnlijk weer stevig in het zwart zitten. Positieve cash flow geeft ruimte om aan schuldverplichtingen te voldoen & investeringen (GF3) te kunnen beginnen.

Beren zien er een verhaal, stieren zien er een verhaal in. Beetje story of the Tesla stock.

Ik begin zelfs een beetje te denken dat de 35k Model 3 in China gebouwd gaat worden met lokale batterijcellen....
Oud 3 januari 2019, 10:36   #3873
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetzelfde verschil.
Euh, ik heb een model X in het echt gezien, ik heb me er ook even ingezet. De deuren stonden open in de showroom. Tevreden nu?

Jij hebt blijkbaar nog nooit in een model 3 gezeten en grondig bekeken met alle toeters en bellen. Ik wel, ik was daar op de eerste dag.

Citaat:
Toevallig net die ene met een aantal panelgaps.
Alle wagens hebben panel gaps de ene iets ruimer dan de andere.
Aluminium, staal, thermoplast, enz...
Als de gaps maar gelijk groot zijn en niets scheef zit.

Thuis staat bvb ene met afneembare thermoplastdelen, die panelgaps zijn veel ruimer want naargelang temperatuur moeten die groter uitvallen.

Citaat:
Geleverd in november, zoals ik schreef, da's waarschijnlijk samengesteld in in oktober, in de Tesla assemblagehal in Tilburg.
Ik ben bijna zeker dat ze daar geen panel gaps adjustments doen.

Ik heb die overigens al zelf eens gedaan. Bij handgemaakte autos gaat dat meestal.

- - - -

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 10:46.
Oud 3 januari 2019, 10:48   #3874
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla kan zich zelfs permitteren een geste te doen en de prijs met $ 2000 te verlagen in de USA.

Een model 3 mid range begint nu bij $44k ipv $46k:
https://electrek.co/2019/01/02/tesla...redit-model-3/

Wall Street zag dat gisteren niet zo graag. Die geilen op geld.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 januari 2019 om 10:51.
Oud 5 januari 2019, 11:05   #3875
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De Tesla voor de kleine man is nu ook in Europa te koop. Beginnende aan 58,000 euro...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 11:12   #3876
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Tesla voor de kleine man is nu ook in Europa te koop. Beginnende aan 58,000 euro...
Ik wist niet dat de kleine man een Porsche wou bestellen.

Citaat:
4,8 seconden 0-100 km/u

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2019 om 11:13.
Oud 5 januari 2019, 11:13   #3877
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 jaar geleden was het "gsm zonder knopkes is onverkoopbaar" en kijk nu

Times change my dear. Better change along or become obsolete.
bestond die toen al?

De eerste rekenmachine hier in België kon ... + - / x en was redelijk duur mijn eerst tijdens schooltijd was een van "TI" einde jaren '60 begin jaren '70 .... en de draagbare telefoons bestonden toen ook al .....was zoals een rugzak met een antenne van een 2 m lang
chris k is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 11:19   #3878
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tesla model 3 had in december een US recordverkoop van 25.250 stuks, en bijna 140k m3 voor gans 2018.

Tesla blaast de ICE-concurrentie in dat segment gewoon weg.

Citaat:
Tesla’s report also substantiates our Tesla Model 3 delivery estimates. According to our estimates, Tesla delivered 25,250 Model 3 sedans in the U.S. in December. Tesla reported sales of 63,150 Model 3 vehicles in Q4 2018. Our data shows 61,650 delivered. Due to some vehicles going to Canada (approximately 1,500), we’re happy with the success of our research.

On the year as a whole, Tesla delivered 145,846 Model 3 sedans. Our records account for some 139,722 delivered in the U.S., leaving the remaining 6,314 deliveries to Canada.

https://insideevs.com/december-2018-...s-report-card/
Oud 5 januari 2019, 11:19   #3879
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een erg teleurstellende prijs. Veel te hoog om concurrentie aan te gaan met het middenklasse bedrijfswagensegment
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 11:21   #3880
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is een erg teleurstellende prijs. Veel te hoog om concurrentie aan te gaan met het middenklasse bedrijfswagensegment
Gelukkig maar, op elke hoek een Tesla zien staan is ook niet wat de mensen willen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be