![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet echt de indruk dat ze hem echt 'opvoeren'. Hij wijkt vaak af van de partijlijn, meestal door meer rechtse standpunten in te nemen dan we van CD&V gewend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zit jij te argumenteren over trivialiteiten over de problemen van n-va omdat ze er niet in slagen van in west vlaanderen competent personeel te vinden voor hun lijsten... En dat nadat de raid op Gent ook al een nederlaag was omwille van de geborneerdheid van hun lokale kandidaten die liever elkaar naar de strot vliegen... Ik heb een aangeboren hekel aan tsjeven, dat is quasi-genetisch en niet te bij te sturen. Maar ik ben niet blind : de tsjeven wisten en weten in west-vlaanderen politiek talent aan zich te binden en n-va kon en kan dat niet. Onder andere omdat ze neerkijken op wat wij het 'middenveld' noemen wat in west vlaanderen een belangrijke sociale functie heeft. Wie west-vlaanderen politiek wil veroveren met een oelewapper als Sanderke Loones doet gewoon een zwaktebod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, Marianne Thyssen was duidelijk, "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen." Het is maar dat je weet wat je als Vlaming kan verwachten van de CD&V.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bekijkt het direct zo confronterend. Is dat de uiting van een angstreactie? Onder meer ben ik op dat idee gekomen, door de reactie van Peeters destijds (alleen naar het federale om ... hij ging het daar eens op orde stellen ...), maar hij is een levend voorbeeld geworden voor vele anderen om net niet dat dat moordende federale niveau te gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel een Vlaamse Republiek stichten ofwel #tous ensemble de Molenbeek in . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs het Blok heeft nu een poeslieve campagne aangevat .... Daar zitten natuurlijk nog heel veel echte tsjeven, ouderwetse sossen, koningsgatlikkende liberalen ..., maar we gaan steun krijgen van enkele anderen. Niet in de vorm van overlopen, of manifest openlijk bla bla ... wel vanuit het binnenste van hun eigen partij. Idem dito voor de Waalse politicus die uitsluitend intern het Waalse gewest en Franstalige gemeenschap aan het opgroeien zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de diepe wortels van het ACW in West-Vlaanderen betreft, de oorzaak is in de eerste plaats historisch. De katholieke kerk heeft aldaar zeer lange tijd een hondstrouwe aanhang gehad. Destijds waren ACW, de parochiezaal en de priester-"proost" onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hetzelfde geldt overigens ook, mutatis mutandis, voor Limburg. Sedert de kerk sterk aan invloed heeft ingeboet is de band met die kerk grotendeels weggevallen. Maar de rest van de middenveld-constructie is gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de kassa maar blijft rinkelen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 januari 2019 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kaloten hebben een natuurlijke werving voor toekomstig politiek personeel omdat zij het middenveld 'bezitten' in west vlaanderen. Waarom denk je dat bv Groen keihard inzet op werving in Chiro of scouts kringen ? Als je geen eigen middenveld en bijbehorende organisaties 'hebt' moet je gaan leentjebuur spelen bij de concurrentie. West vlaanderen is altijd al Tsjevië geweest, en is dat tot op zekere hoogte nog altijd. Zolang N-VA geen eigen middenveld organisaties heeft die vergelijkbaar zijn met de tsjeven hun organisaties zullen ze altijd achtervolgingskoers moeten voeren en nooit kunnen leiden. En daarom zit N-VA bijvoorbeeld met een klungel als Sander Loones te broddelen in west vlaanderen, in plaats van iemand met talent binnen te halen ==> geen wervingskracht, enkel opportunisten komen af wanneer het succes voorspelbaar is. Of het toch proberen met onnozelaars wiens enige 'wapenfeit' is dat hun papa een ouwe volksunie-krijger was. Succes ermee...
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 januari 2019 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Panda; eerlijkshalve moet ik toegeven dat je soms wel zaken vermeld die waarheid bevatten. Als gewezen Volksunie-onnozelaar kregen wij destijds onze kieslijst niet vol en heb ik helse toeren moeten uithalen om hem wel vol te krijgen. Nu Dewever gekomen is en succes meer voorspelbaar was of vermoed kon worden kwamen er massaal strontvliegen afgevlogen op de vermoedelijk meer gedekte tafel. Maar of ze lang zullen blijven betwijfel ik. Als de stront opdroogt zijn de vliegen foetchie!!! Ik heb niet de minste binding nog met die elementen. Trouwens ze zijn nog steeds bezig met mekaar de nek om te wringen. Ik heb het vanaf het prille begin zien gebeuren en mijn schop afgekuist. En nee! Ik ben niet overgelopen naar een andere partij. Genoeg is genoeg geweest. Ik trek mijn plan en de rest moet dat ook maar kunnen. Ik wens hen veel geluk. Het zal nu misschien beteren want ze zitten in de coalitie voor zes jaar. Misschien zal de weg vanaf nu niet meer vol liggen met gekloven schedels en gebroken botten. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 januari 2019 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder zit jij hier zo maar vanop jouw middenveld-podium te pontificeren met een air van onfeilbaarheid over "een klungel als Sander Loones". Wat weet uitgerekend jij daar nu in godsnaam over? Heb jij soms "autoriteit"? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk nog altijd dat Wallonie zich zal afscheuren van Vlaanderen
Belgie zal bestaan zolang Vlaanderen nuttig is voor Wallonie. Als Vlaanderen uitgezogen is en ze alle lasten (Brussel?) van de splitsing kunnen afschuiven op een ander, dan zullen ze rap naar Frankrijk gaan. Laat ze maar Nazi roepen en laat ze maar afgeven op het Vlaamse egoisme. De solidariteit gaat maar in 1 richting! Als ze ooit moet omdraaien, dan zijn ze weg. Laatst gewijzigd door Odol : 4 januari 2019 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu nét het probleem... Frankrijk wil ze niet,die hebben in eigen land al armoedezaaiers genoeg rondlopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Just de Kemelberg zal nog te zien zijn, met daar op nen hoop kemels die indertijd de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom kom nou ...alsof jouw water-theorie een typisch Vlaams probleem zou zijn. Het watergevaar stelt zich dan nog meer voor Nederland. Denk jij nu echt dat iedereen zich zo maar bij dergelijk doemdenken neerlegt? Nederland en Vlaanderen beschikken over de beste waterbouwkundige ondernemingen ter wereld: DEME en De Nul voor Vlaanderen, Boskalis en Van Oord voor Nederland.
|
![]() |
![]() |