![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht u een beetje de zaak volgen, dan wist u dat daar een ja of neen al staat. Het gerecht is trouwens duidelijk en DvL eveneens. Leg de puzzels samen en u kan niet anders concluderen dat beiden juist hetzelfde zeggen. De ene heeft het immers over het "impliciete"; de andere over het "formele".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4982 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan de uitzending herbekijken als u dat wenst. U geeft dus toe dat Dries gelogen heeft want u geeft nu toch al toe dat het parket dat niet gedaan heeft. Meer moest ik niet weten. Dank u.
![]() |
![]() |
#4983 | |
Minister
|
![]() Dit is het communique deze morgen verstuurd door Mevr Schoonjans, persmagistraat parket Oost-Vlaanderen:
Citaat:
De zin : Een ‘impliciete inverdenkingstelling’, wordt gelijkgesteld met een ‘formele inverdenkingstelling’ door de onderzoeksrechter (art. 61bis, al. 1 van het Wetboek van strafvordering). is juridische onzin. Een leugen ! Noteer, het is niet het parket noch woordvoerdster Schoonjans die iemand in verdenking stelt, het is de onderzoeksrechter ! Laatst gewijzigd door piazzolla : 11 januari 2019 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom neemt Schoonjans het woord "impliciet" in de mond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4985 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een huiszoeking impliceert een verdenking van "iets", vandaar de impliciete verdenking, tot een eventuele inbeschuldigingsstelling volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4986 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een huiszoeking houdt geen inverdenkingstelling in. De wet is daar heel duidelijk over. Dat laatste kan maar op twee manieren gebeuren: door kennisgeving of bij verhoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder door te zeggen (Dries) dat hij van niets wist, wist eigenlijk iedereen al dat hij aan het liegen was.
Heel Vlaanderen weet dat er een onderzoek lopende is naar Dries en Schild & Vriend. Een onderzoek wordt naar mijn weten pas gestart als er 'verdenkingen' tot iets zijn. Bijkomende was er die huizoeking geweest. Maar Dries, die 'wist van niets'... ![]() Een heel klein beetje serieus blijven mag wel wat mij betreft dan toch.
![]() |
#4988 | |
|
![]() Citaat:
Vlaams Belang kondigt de kandidatuur van Dries Vanlangenhove aan, onmiddellijk verspreidt het parket fake news om hem te beschadigen. En het komt natuurlijk ook goed uit om de aandacht af te leiden van het geklungel met de gestolen harddisken. De burger heeft meer dan gelijk dat hij de media, het gerecht, politie niet vertrouwt. Merk ook dat de vorige keer vlak voor de verkiezingen S&V in het nieuws kwam, en dat gebruikt werd om N-VA te treffen. Het zou mij niet verwonderen dat ze diezelfde vuile truuk nog eens toepassen, maar deze keer met Vlaams Belang.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 januari 2019 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ? Je beweerde toch zo goed de wet te kennen ? ![]() Zwemmen, daar zouden ze u een medaille voor moeten geven. Echt waar ! ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 11 januari 2019 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijnbaar moet ik nogmaals herhalen dat volgens de wet een huiszoeking geen inverdenkingstelling inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4991 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol.... 'Dries wist van niets'
![]() En dan lees ik net dit '...Dries V.L. heeft reeds gebruikt gemaakt van deze bijkomende rechten die hem toekomen, door onder meer een formeel verzoek tot inzage in het strafdossier in te dienen bij de onderzoeksrechter, hetgeen door laatstgenoemde werd afgewezen....' Nen dikke leugenaar ja. ![]() ![]()
![]() |
#4992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu begin ik er écht plezier in te krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
#4994 | |
|
![]() Citaat:
Men onderzoekt of iemand iets met iemand te maken heeft. Om een voorbeeld te geven (echt gebeurd) : op een dag krijg ik een enveloppe van de politie in de brievenbus. Daarin stond ongeveer (lang geleden, dus ik heb die brief niet meer) iets als "Uw naam wordt genoemd in het kader van een misdrijf." Ik werd gevraagd mij te melden bij het politiekantoor. Uiteindelijk bleek dat iedereen met die VOORNAAM van de regio waar ik woon werd uitgenodigd, ik moest ook vingerafdrukken afgeven, die enkel hiervoor zouden gebruikt worden. Er was een moord gebeurd, en men wist dat het slachtoffer veel omgegaan was met een zekere xyz (mijn voornaam). Over de schrijfwijze wist men niets, feitelijk wist men heel weinig. Volgens uw redering zijn er op dat moment dus duizenden mensen "in verdenking gesteld", gewoon omdat ze die voornaam hadden. Dat klopt natuurlijk van geen kanten. In verdenking stellen is een formele zaak.
![]() |
![]() |
#4995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw kennis van de wet hebben we hier al duidelijk mogen lezen. ![]()
![]() |
![]() |
#4996 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huiszoeking was bij hem, en op dat mandaat staat wel toevallig zijn volledige naam. En dan heb ik het nog niet over het feit dat iedereen wel al wet dat er een onderzoek lopende is naar hem & Schild&Vriend. En dan doodleuk komen zeggen dat hij van niets wist... Bovendien had hij zelf al contact opgenomen met het gerecht, dat is al meer dan duidelijk genoeg dat hij wél van iets wist hé. Maw, hij was gewoon aan het liegen bij de VRT, zoveel is nu wel al duidelijk ondertussen. ![]() Soit. Genoeg woorden aan vuil gemaakt. Voor de rest zal het gerecht wel haar werk doen.
![]() |
![]() |
#4997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom spreekt Schoonjans over "impliciet". Dat had ze niet moeten doen als die inverdenkingstelling formeel was gebeurd. Het past gegoten in elkaar. Alleen weigert u het te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4998 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De wet : Citaat:
Laatst gewijzigd door piazzolla : 11 januari 2019 om 00:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel kan iedereen die een huiszoeking heeft moeten ondergaan, de rechten uitoefenen van een formeel inverdenkinggestelde, nl. inzage in het dossier. Dat het parket DvL dit geweigerd heeft, zegt wel iets over de ernst van de ten laste gelegde feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |