Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2019, 09:42   #481
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Awel, als gij vindt dat vijzen in symbiose leven met de mens, dan moogt gij dat vinden.
Ik stel dat uw stelling dat kiekens in een legbatterij in symbiose leven met de mens even idioot is als stellen dat vijzen in symbiose leven met de mens.

Gij verwart de logische "als A dan B", en "B".

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 09:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 09:43   #482
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben dol op katten, vooral vanwege hun onafhankelijkheid van karakter. Het zijn beesten die het concept van onderdanigheid niet kennen he. Zij blijven altijd meester.

Honden hebben dat wat domme "trouwe toegewijde dienaar" gedrag.
Dat ook is een vergissing.

Recente studies tonen aan dat er in de hersens van katten en honden weinig verschil zit in hun relatie met de mens. De kat is bvb even blij als de hond als ge thuiskomt. De hond toont het gewoon overdreven, de kat toont het 'onderdreven'.

trouwens, ge geeft zelf een voorbeeld dat uw eerdere stellingen ondergraaft.
Dat moet ge kunnen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 09:46   #483
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De kat is bvb even blij als de hond als ge thuiskomt.
Iedereen is blij als ik thuis kom. Inderdaad mijn katten ook. Om van mijn goudvissen niet te spreken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 09:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 09:48   #484
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, dat is mijn stelling niet. Mijn stelling is dat parasieten vrijer zijn en een voordeel hebben.
Néé! Uw stelling is wel degelijk dat parasitisme het enige samenlevingsmodel is tussen soorten, en meer bepaald tussen mensen. Daar komt het voor u altijd op neer. Volgens uw (ingebeelde)'natuurwetten' is profiteren van anderen de enige manier om te overleven.
Daarom dat ge ethiek 'een modeverschijnsel' vindt van de laatste 200 jaar , dat binnen 50 jaar zal uitsterven.

Niet tevéél terugkrabbelen, hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 11:23   #485
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Néé! Uw stelling is wel degelijk dat parasitisme het enige samenlevingsmodel is tussen soorten, en meer bepaald tussen mensen.
Allez, ik stel voor dat ge discussies houdt met uzelf: een deel van U is de ingebeelde patrickve, van wie ge beter weet dan ik wat zijn stellingen zijn, en de andere is de "echte" geertvdb, die kan aantonen dat zijn ingebeelde patrickve ongelijk heeft. Ik wou dat ik twee geertjes was, dan konden wij samen spelen, zeker he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 15:53   #486
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Niet tevéél terugkrabbelen, hé!
Deze ganse discussie van U is vertrokken van mijn bewering:
" Het is uiterst libertarisch om zoveel mogelijk van bestaande systemen te profiteren."

toen gij mij zogezegd verweet van inconsistent te zijn tussen mijn libertarische uitlatingen en het gegeven dat ik in een land leef op kosten van "een systeem" waar ik op parasiteer.

Ik stel nergens dat "parasiteren" de enige vorm van interactie is tussen soorten. Het is wel een bijzonder slimme vorm van ageren, omdat profiteren vrijheid geeft: wat ge profiteert, ontlast U van werkelijk dingen moeten te doen, en het risico te lopen dat parasieten met uw resultaat gaan lopen.

Maar natuurlijk is het zelfs logisch onmogelijk om gans een ecosysteem te hebben waar enkel paar geparasiteerd wordt.

Niettemin kan men stellen dat gans het dierenrijk als principe heeft om te parasiteren op het plantenrijk, gewoon omdat het dierenrijk geen voedsel kan produceren (er zijn misschien een klein aantal uitzonderingen). En ja, ik geef zonder blozen toe dat sommige planten van de nood een deugd gemaakt hebben, en ook een beetje voordeel halen hieruit, omdat dieren dan weer iets kunnen wat planten veel moeilijker kunnen: zich ver verplaatsen. Maar dat is ten eerste achteraf gekomen, waar planten, geconfronteerd met het feit dat beesten hen nu kwamen oppeuzelen, soms ook iets uitgevonden hebben om daarvan gebruik te maken. Dieren hebben echter vanaf de eerste dag planten opgepeuzeld: ze kunnen niet anders, en hebben nooit de moeite genomen om al het werk van de planten zelf te doen. Veel gemakkelijker om ze die moeite laten te doen, en op 't einde op te peuzelen.

Ik zou die eerste dieren dus "libertariers" noemen, want die hadden door dat het dom is om met veel moeite uw eigen eten te maken, terwijl ge het eten dat anderen voor zichzelf gemaakt hebben, gewoon kunt oppeuzelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 15:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 02:59   #487
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen is blij als ik thuis kom. Inderdaad mijn katten ook. Om van mijn goudvissen niet te spreken.
en uw kakkerlakken zijn misschien nog blijer
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 03:03   #488
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hoe los jij dan de overbevolking op, inteelt en religies die anderen uitmoorden?
de overbevolking lost zichzelf op

iedereen is er nu wel van overtuigd en kan er voor zorgen dat je geen 20 kinderen meer moet hebben

overbevolking staat in relatie tot de voedselproductie, zolang er genoeg eten is is er geen overbevolking

laten we hopen dat fanatieke religieuze groeperingen tot inzicht komen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 03:08   #489
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat gaat gewoon niet. De oplossing aan uw probleem is precies oorlog, uitbuiting en armoede. De oplossing willen vermijden is geen oplossing.

Oorlog is een manier om de sterksten over te laten en de zwakkeren oftewel af te maken, oftewel uit te buiten. Uitbuiten is de natuurlijke hierarchie der dingen. En armoede is de normale manier om de bevolking binnen redelijke grenzen te houden. Als je die drie normale manieren van doen, die de evidente problemen oplossen die er altijd automatisch ontstaan, met alle manieren wil weren, dan gaat uw spel niet werken ; het resultaat daarvan zal natuurlijk weeral oorlog, armoede en uitbuiting zijn. Zoals het hoort.


er moet gestreefd worden naar een goede organisatie
en the pursuit of happiness nastreven, niet de overheersing
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 07:44   #490
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
en uw kakkerlakken zijn misschien nog blijer
Kortom, ik ben een universele bron van vreugde
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 07:45   #491
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
de overbevolking lost zichzelf op

iedereen is er nu wel van overtuigd en kan er voor zorgen dat je geen 20 kinderen meer moet hebben

overbevolking staat in relatie tot de voedselproductie, zolang er genoeg eten is is er geen overbevolking
Je hebt het begrepen, maar dan wel in de omgekeerde richting: als er niet genoeg eten is, lost het overbevolkingsprobleem zichzelf op... om weer te kweken tot er weer niet genoeg eten is, enz...

Merk op dat je geen 20 kinderen moet hebben om "overbevolking" te hebben, maar gewoon meer dan 2 per vrouw. Als je meer dan 2 kinderen per vrouw hebt, dan ga je "overbevolking" bekomen, vroeg of laat.

En als je groepen mensen hebt, waarvan sommige gemiddeld meer dan 2 kinderen per vrouw hebben, en anderen minder dan 2 kinderen per vrouw, dan gaat die eerste groep helemaal de tweede overwoekeren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2019 om 07:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 07:49   #492
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
de overbevolking lost zichzelf op
Klopt, moeder natuur laat wel een plaag los als het te gortig word.

Citaat:
iedereen is er nu wel van overtuigd en kan er voor zorgen dat je geen 20 kinderen meer moet hebben
Meh, De stier van Marcinelle had een ander idee...
Citaat:
overbevolking staat in relatie tot de voedselproductie, zolang er genoeg eten is is er geen overbevolking
Escuseer. Brussel is een prachtvoorbeeld. Eten genoeg, maar weet u hoeveel moeite het kost om de Zenne leefbaar te krijgen en te houden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 09:22   #493
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kortom, ik ben een universele bron van vreugde
Universele empathie
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 10:35   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Universele empathie
Ik kan ook zonder het te beseffen een bron van vreugde zijn he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:19   #495
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt het begrepen, maar dan wel in de omgekeerde richting: als er niet genoeg eten is, lost het overbevolkingsprobleem zichzelf op... om weer te kweken tot er weer niet genoeg eten is, enz...

Merk op dat je geen 20 kinderen moet hebben om "overbevolking" te hebben, maar gewoon meer dan 2 per vrouw. Als je meer dan 2 kinderen per vrouw hebt, dan ga je "overbevolking" bekomen, vroeg of laat.

En als je groepen mensen hebt, waarvan sommige gemiddeld meer dan 2 kinderen per vrouw hebben, en anderen minder dan 2 kinderen per vrouw, dan gaat die eerste groep helemaal de tweede overwoekeren.
Ongeveer, maar het wordt al opgelost door de 'voortplantingstactiek' te verminderen, transgenders, homo's, lesbienne's weten inmiddels al dat ze hun functie verliezen als het vaststaat dat ze alleen van geslacht willen veranderen of op mannen of op vrouwen vallen...automatisch volgt daar uit dat de waarde van hun eigen functie tot het voortbrengen van nageslacht echter op de ladder belangrijke prioritaire zaken daalt...iets willen is toch iets anders dan te accepteren dat er redenen zijn dat je los van de genenbepaling van jouw ouders in een verkeerd lichaam bent terechtgekomen.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:50   #496
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

"Blanke mensensoort verdwijnt"

Als we lang genoeg wachten worden ook de negers en de marokkanen hier blank.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 16:16   #497
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Blanke mensensoort verdwijnt"

Als we lang genoeg wachten worden ook de negers en de marokkanen hier blank.
Inderdaad. Wij waren trouwens ook negers toen we hier toekwamen. En toen hadden we vitamine-K nodig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 16:39   #498
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Als blanke vind ik het erg dat mijn soort verdwijnt, ja. Als wij ons al moeten schamen voor onze 1,7 kinderen per gezin terwijl er in Afrika vrouwen rondlopen die tegen de 40 kinderen krijgen (I kid you not), dan komen wij blanken hier in Europea inderdaad in de problemen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 16:51   #499
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Wij waren trouwens ook negers toen we hier toekwamen. En toen hadden we vitamine-K nodig.
Een theorie is dat blank en blond ontstaan is door inteelt en dan hier dominant werd door het wisselende en zachtere klimaat.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 18:12   #500
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Tot 15000 jaar geleden zou enkel bruine ogen bestaan hebben. Wel straf, ik denk eerder vooral bruine ogen met uitzondering. Blond haar zelfde patroon. Uitzondering die in het donkere noorden het goed doet.
Eerder vitamine D Patrick? Donkere huid heeft meer zonlicht nodig om vitamine D aan te maken. En blanken meer kans op kanker bij veel zon.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 januari 2019 om 18:15.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be