Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2019, 21:19   #701
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Etniciteit is een cultureel gegeven. Of denkt u dat culturele identiteit aan de bomen groeit?
Ze kweken die met hun fantaziekte en geloven er ook nog in.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:14   #702
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uwen baas uitschijten? Not good.
Wie is mijnen baas ? Denkt gij dat ik een N-VA-er ben ?
Het enige wat ik plezant vond aan de N-VA is dat ze op een zeker ogenblik het onmogelijk gemaakt hebben om een regering te vinden. En ik bewonder ook hun professionalisme (alles is relatief) in de politiek (professionalisme in de politiek is een beetje zoals een professioneel in de liefde he). Daar steken ze ver boven al de rest, die aan ideologieen vast zou hangen.
Maar dat maakt ook dat ik nooit of te nimmer bij hen binnen zou mogen. Ik denk zelfs dat ik bij het VB niet eens binnen mag

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2019 om 22:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:16   #703
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wie is mijnen baas ? Denkt gij dat ik een N-VA-er ben ?
Het enige wat ik plezant vond aan de N-VA is dat ze op een zeker ogenblik het onmogelijk gemaakt hebben om een regering te vinden. En ik bewonder ook hun professionalisme (alles is relatief) in de politiek (professionalisme in de politiek is een beetje zoals een professioneel in de liefde he). Daar steken ze ver boven al de rest, die aan ideologieen vast zou hangen.
Maar dat maakt ook dat ik nooit of te nimmer bij hen binnen zou mogen. Ik denk zelfs dat ik bij het VB niet eens binnen mag
Bingo, jij bent NVA
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:17   #704
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De VN zal het schandaaltje dan mooi intern houden, en dan kan Maggie doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is.
De schijn is veel belangrijker dan de inhoud voor deze illegitieme regering.
Ja, dat is wel waar van het uit te besteden aan professionele multinationals in de sector zoals de UN.
Oud 19 januari 2019, 22:17   #705
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Olala De Grote Bleiter van Antwerpen komt in aktie.

Hij gaat zijn Calimerodansje nog eens opvoeren. Hopelijk barst hij ook in tranen uit.
Zolang hij maar niet van het podium valt verkleed als panda-beer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:19   #706
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bingo, jij bent NVA
Ik heb er 1 keer voor gestemd, toen Belgie bijna 2 jaar verlost was van regering, en daar was ik kontent van. Maar ik ga dat niet meer doen. Mijn enige opties zijn VB of blanco, met sterke voorkeur voor blanco. Het voordeel van VB te stemmen is dat dat een echte "lege stoel" stem is, terwijl een blanco stem gewoon niet meetelt, maar aan de andere kant ben ik niet zeker of het cordon stand zal houden. En ik heb geen goesting om het VB zien te doen wat de N-VA gedaan heeft. Wat automatisch het geval zal zijn als het cordon opgegeven wordt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2019 om 22:20.
Oud 19 januari 2019, 22:20   #707
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als partijvoorzitter is zijn enige insteek in dit verhaal dat het hem uiteraard ZWAAR stoort dat het uitkomen van deze fratsen de zorgvuldig en maandenlang georchestreerde profilering van Theo Francken als strenge bewaker van de asielpoorten van het avondland aan diggelen slaagt.

Plots blijkt het kabinet-Francken een soort nachtwinkel te zijn waar mensen met de juiste connecties papieren konden bestellen.

Dan zit de Grote Leider met een dubbel probleem hee : zijn normale politieke concurrenten gaan hem dan jennen met het feit dat zijn partij aan mensenhandel meedoet en zijn vijand op extreem rechts (het Blok) gaat hem jennen dat zijn kampioen Theo eigenlijk een importeur van makakken is.

Het moeten geen vrolijke dagen zijn voor die arme Bart...
Ook kamp-commandanten zijn omkoopbaar.
Oud 19 januari 2019, 22:23   #708
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Theo Francken spreekt dit tegen.
Wie gelooft die man nog ?
Oud 19 januari 2019, 22:29   #709
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er 1 keer voor gestemd, toen Belgie bijna 2 jaar verlost was van regering, en daar was ik kontent van. Maar ik ga dat niet meer doen. Mijn enige opties zijn VB of blanco, met sterke voorkeur voor blanco. Het voordeel van VB te stemmen is dat dat een echte "lege stoel" stem is, terwijl een blanco stem gewoon niet meetelt, maar aan de andere kant ben ik niet zeker of het cordon stand zal houden. En ik heb geen goesting om het VB zien te doen wat de N-VA gedaan heeft. Wat automatisch het geval zal zijn als het cordon opgegeven wordt.
Je gaat in verdediging. Not good.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 23:20   #710
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nooit zomaar blanco stemmen!
Trek dan ten minste een streep over je stemformulier.
Anders loop je nog het risico dat jouw stemformulier gebruikt wordt om voor nog een andere partij wettelijk te stemmen.
Voorzitters van telbureaus kunnen bewust wel even door het raam kijken terwijl bepaalde tellers in combine rode bolletjes invullen voor hun kandidaat van voorkeur. Kan niet hoor ik zeggen. Goed het kan niet dus.
Iedereen akkoord? Dan zwijg ik er over.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 00:24   #711
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook kamp-commandanten zijn omkoopbaar.
Kapo Henri is van alle markten thuis. Sieg Heil!
Oud 20 januari 2019, 04:51   #712
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat Francken zitten leuren heeft met die humanitaire visums: 200 onder Maggie De Block en meer dan 2000 onder Theo Francken.
Citaat:
Tijdens de burgeroorlog in Irak en Syrië, die ontstond na de Irakoorlog in 2003 met de val van het regime van Saddam Hoessein en de Arabische lente in 2010, werden in 2014 en 2015 de Jezidi's van Irak door Islamitische Staat (IS of ISIS) aangevallen, vermoord of afgevoerd en als slaven verkocht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Genocide_op_de_Jezidi%27s

Zouden we het er over eens kunnen zijn dat dit ook iets met het verschil heeft te maken?

Ik weet het, je ziet je kans om je gal te spuwen, het is de NVA, en de NVA is sowieso foei, en dan kunnen alle humanistische overwegingen en principes vlug even op stal worden gezet.

Maar als we het eens even van de menselijke kant gaan bekijken, zou dat verschil gezien de gruwelijkheden die bepaalde bevolkingsgroepen in het bijzonder daar overkwam er ook voor iets kunnen tussen zitten?
Gruwelijkheden die pas ten volle in de openbaarheid kwamen toen De Block al op gezondheid zat, een departement waar levensreddende medicijnen 335 keer hoger kunnen zijn in aankoopprijs dan enkele jaren geleden, en waar flinke Maggie werkelijk geen voet voor heeft verzet.

De politieke verantwoordelijkheid ligt sowieso bij Francken, of ie er nu van af wist of niet, maar ga je nu écht als een rechtsextremist gaan leuren met verschillen in visa-aantallen of doen alsof het niet normaal is dat groepen mensen, (zelfs al zijn het dan de weinig resterende christenen of jezidi uit het Midden-Oosten, mensen waar velen hier blijkbaar niet het minste respect voor kunnen opbrengen, want sjonge ja zeg, christenen begot), die zo specifiek worden opgejaagd en vermoord, verkracht, verhandeld en verminkt er doelbewust worden uitgepikt op "humanitaire" gronden???

De reden dat ik hier alleen nog maar lees en zelden reageer is omdat ik de kracht niet meer kan opbrengen om nog op de voortdurende kortzichtige, bij wijlen welhaast hersenloze dommigheid die op dit forum wordt geponeerd te reageren, maar soms is het zo buikkrampopwekkend erg dat ik het heel af en toe niet laten kan...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 04:56   #713
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Henri "pardoes de berg af" 1 die iemands geloofwaardigheid in twijfel trekt.

Tenenkrommend...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 20 januari 2019, 05:05   #714
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het cordon houdt stand, daar hoef je geen glazen bol voor te hebben.

Een blanco stem telt dan misschien niet mee, een stem tegen de traditionele partijen verzwakt wel de machtspositie van de partijen waar je in principe tegen ageert door blanco te stemmen.

Op NVA moet je allang niet meer stemmen om het establishment pijn te doen, ze maken intussen zelf deel uit van het meubilair in de Wetstraat.
Het enige voordeel is dat je er nog altijd de oudere machtspartijen mee kan raken, maar da's dan ook alles.

Op VB kun je als democraat en als humanist niet stemmen, die zien een Congolees van de vierde generatie nog altijd als "nen vrèmden". Daar zit écht rabiaat racisme ingebakken, en geen zinnig mens kan racisme als normaal beschouwen.

Pvda is het perfecte, minst schadelijke alternatief.

Je moet bijlange geen marxist zijn om dat in te zien.

Oud 20 januari 2019, 05:13   #715
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onlangs nog gehoord dat die Assyrische gemeenschap zeer gesloten is, met stamhoofden en zo.
Inderdaad, onvoorstelbaar wat een problemen die Assyriërs allemaal veroorzaken.

Om te beginnen weten de meeste mensen niet eens wat een Assyriër is, laat staan dat er hier rond lopen. Dat kan niet licht opgevat worden.

Ze schoppen geen keet, ze vallen niet op, ze hebben veelal eigen zaken, ze lijken bijna Belgischer dan de autochtoon. Dat valt onweerlegbaar onder de noemer verdachte handelingen.

Ze schijnen zelfs een gesloten gemeenschap te vormen (wat moet je er anders over zeggen als er werkelijk niks over te zeggen valt) en stel je voor, ze zouden zelfs stamhoofden hebben zeg je?

Dat kan niet gezond zijn, gauw buiten kieperen die zooi!

Fuck man, wat jij allemaal debiteert!

Oud 20 januari 2019, 08:11   #716
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Pvda is het perfecte, minst schadelijke alternatief.
Jaawadde

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2019 om 08:14.
Oud 20 januari 2019, 08:13   #717
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nooit zomaar blanco stemmen!
Trek dan ten minste een streep over je stemformulier.
Anders loop je nog het risico dat jouw stemformulier gebruikt wordt om voor nog een andere partij wettelijk te stemmen.
Verdomme, nooit aan gedacht !

Blanco cheque, letterlijk...
Oud 20 januari 2019, 08:16   #718
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat in verdediging. Not good.
- De wereld is in 7 dagen geschapen, 6000 jaar geleden, en Eva praatte met een slang.
- Maar nee gij, er zijn dinosaurusbeenderen gevonden die miljoenen jaren oud zijn.
- Ah, je gaat in verdediging. Not good
Oud 20 januari 2019, 08:17   #719
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn geloofwaardigheid heeft al een héle tijd een ferme deuk gekregen.

Men zal alle registers moeten opentrekken om het toch nog een beetje geloofwaardig te laten overkomen.

Ik wil niet gaan doom denken maar ik denk dat het ver einde verhaal is.
Oud 20 januari 2019, 10:11   #720
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn geloofwaardigheid heeft al een héle tijd een ferme deuk gekregen.

Men zal alle registers moeten opentrekken om het toch nog een beetje geloofwaardig te laten overkomen.

Ik wil niet gaan doom denken maar ik denk dat het ver einde verhaal is.
Einde verhaal zal het wel niet zijn maar het zal mss wel wat stemmen kosten.

Gans de demarche rond Marrakesh zal hen stemmen doen verliezen aan de centrum zijde terwijl ze met de huidige situatie nu ook niet de stemmen aan de rechter zijde zullen kunnen recuperen.

Maar goed, het is nog geen mei en het ziet ernaar uit dat ze toch nog samenwerken om bepaalde wetten erdoor te krijgen dus mss valt het nog wel mee.

De vraag zal echter zijn indien de huidige coalitie verder zal kunnen regeren. Dit zal meer afhangen van wat er in het zuiden gebeurt dan in Vlaanderen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be