![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijstduwers zijn quasi altijd personen waarvan men verwacht veel stemmen te kunnen behalen, zonder een verkiesbare plaats te ambiëren. De plaats van lijstduwer is helemaal geen plaats om trouwe partijmilitanten te belonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt inderdaad soms wel. Maar dan van de eigen partij. En niet van een vreemde snoeshaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon de waarheid. Mensen die rechts zijn, zijn conservatief en eigenlijk bang voor verandering. Het liefst zouden ze alles laten zoals het was. Er zijn er zelfs die terug willen gaan naar het korporatisme van de Middeleeuwen waar alles gedurende ééuwen onveranderd bleef. Niet erg snugger. Ik ben er zeker van dat zo ettelijke mensen kent. En meer dan ettelijke zelfs.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2019 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen Rutten aan haar vriendin Turtelboom de moeilijke boodschap moest brengen dat ze niet weerhouden was stond de opvolging uiteraard klaar in de gang. Hier is dat blijkbaar niet het geval, dus het lijkt op een laatste-minuut-beslissing van betrokkene zelf. Debacker is een zeer intelligente kerel, maar is hij een politicus die stemmen kan ronselen ? Zou hij geraakt zijn waar hij was zonder dat Dirk Sterckx er de brui aan gaf en hij zijn reeds verdiende plaats als opvolger kon innemen ? Dat was toen in 2011. In 2014 is hij opnieuw als eerste opvolger kunnen KDG opvolgen. Voor zover ik zie, heeft hij nooit zelf de harde strijd om de gunst v/d kiezer moeten zien te veroveren. Hij is een intellectueel, een partijman door en door, ex voorzitter v/d jongeren, Liberales, enz enz maar hij is geen volkspoliticus. Mij lijkt het niet zo denkbeeldig dat de man gewoon geen zin had om in provincie antwerpen waar hij eigenlijk weet dat hij zich gaat kapot rijden tegen het antwerps fenomeen BDW na 14 oktober een tweede keer een lap tegen zijn kop te krijgen in korte tijd. Want hij raakte dan wel verkozen als gemeenteraadslid, maar briljant was de score zeker niet. Dat zou zijn kansen op verlenging van zijn ministerschap toch totaal kelderen na 26 mei moest hij opnieuw een ondermaats resultaat neerzetten, ditmaal in de kamer. (waar hij voordien nooit opkwam...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat je ook niet moet dwarsliggen om dwars te liggen zoals een Hollander. Soms moet je gehoorzaam zijn en soms moet je ongehoorzaam zijn naar gelang de situatie. Ik snap dan ook die aversie niet van een beetje discipline in de maatschappij te brengen...
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men zo praat... Wat heeft het dan nog zin om bij een partij te zijn en zich daarvoor 100% in te zetten om zijn plaats te laten afsnoepen door een vreemd 'onafhankelijke'. Een partij die zich respecteert moet op eigen kracht stemmen halen en niet door huurlingen zoals een JMDD.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2019 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard kan men mensen belonen met een plaats op de lijst. Men zal dit echter niet doen met de plaats van lijstduwer omdat lijstduwers gewoon stemmen willen trekken zonder per se zelf verkozen te worden. Wie wil er nu als beloning een quasi-onverkiesbare plaats? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft hypocriet tot in de kist denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat die onzekerheid hem teveel werd? Dat hij daarom besliste om terug naar zijn roots te gaan? Maar dat men deze ochtend gauw afgesproken heeft om dan maar te doen alsof hij toch de eerste plaats gekregen zou hebben? Gwendolien met haar penisnijd, ze is wat aan het veroorzaken in haar clubje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tientallen jaren aan onderzoek hebben aangetoond dat mensen rechtser stemmen als ze zich bedreigd voelen of bang zijn. Een ander mooi voorbeeld: Conservatieve mensen geven de voorkeur aan vertrouwde muziek, herkenbare schilderijen en eenduidige poëzie, waar progressieve mensen iets liever voor abstractere vormen van kunst kiezen. Dit valt te verklaren door de behoefte aan zekerheid van conservatieven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2019 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is geen kwestie van snoepen of afsnoepen geweest. Maar U gaat wel de gevaarlijke richting uit. U denkt teveel na. In mijn vorige schrijfsels schreef ik uitdrukkelijk dat ik als partijmilitant op zeker ogenblik ook de afweging maakte of mijn inbreng in de partij gewaardeerd werd. En toen bleek dat hogere diploma's meer waardering genoten; zowel bij het plebs als anderen; besloot ik van te stoppen. Met ook het besef in het achterhoofd dat dit de beste manier was om sommigen een kloot af te trekken. Akkoord. Plaatselijke politiek; dat wel. Maar o zo leerrijk. Het deed dan ook enorm deugd dat het partijtje; van diploma's onder mekaar; bij de eerstvolgende verkiezingen geen enkele verkozene noch had. Het is dus geen kwestie geweest van gelijk hebben maar wel van gelijk krijgen. Ongelijk geeft men trouwens nooit toe in de politiek. Ik zeg soms nog tegen kiezers die zich vragen stellen over mijn verdwijnen destijds dat de kiezer altijd gelijk heeft en dat zijn kennis moet gewaardeerd worden. En nog zijn er die het niet snappen. Als ze personen met een hoger diploma verkiezen boven iemand met dertig jaar inzet in een partij dan betekent dit dat de kiezer niets afwist van de partij zelf waarvoor hij zijn stem uitbracht. Of heb ik weer ongelijk misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal maar wat bepaalde onderzoeken vaststellen. Nog een resultaat van onderzoek: Het wetenschapsprogramma Labyrint van de VPRO en Teleac was gisterenavond geheel gewijd aan de verkiezingen. In het programma vertelde hoogleraar Cognitieve Neurowetenschappen Victor Lamme over zijn hersenonderzoek naar de politieke voorkeuren van mensen. Uit zijn onderzoek is naar voren gekomen, dat mensen die ‘rechts’ stemmen zich veel sterker door emoties als angst laten leiden, dan mensen die ‘links’ stemmen. Onder een MRI-scan was te zien dat rechtse stemmers een grotere amygdala hebben. Dat is de plek in de hersenen die negatieve emoties als angst signaleert. Linkse stemmers bleken over een grotere mediale prefrontale cortex te beschikken, het gebied dat ervoor zorgt dat angsten onderdrukt worden. (VPRO 2010) |
|
![]() |
![]() |