![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, in zekere zin heeft de boom die kast wordt dit selectiemechanisme doorstaan. Alleen is er een catalysator aan het werk die de boom een kast maakt en dit geval is dit de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals in mijn vorige reactie gesteld, het gaat om het vormen van nieuwe soorten? Anders gezegd, kan spontaan, van soort A een nieuwe soort (of nieuwe soorten) B en C ontstaan? Het antwoord is duidelijk ja, ik zie niet in waarom niet.
Het enige wat u hier doet is onzin droppen gewoon omdat je dan de mogelijkheid niet in overweging moet nemen. Hebt u als eens gedacht wat dit met uzelf zou doen indien de feiten voor u duidelijk zouden worden? Gans uw leefwereld zou in elkaar storten. Elke zaak die u als waarheid beschouwde zou één grote leugen blijken te zijn (wat ook zo is trouwens). Dit doe me denken aan een grap. Een gek in een tehuis denkt dat hij een worm is. Jaren probeert men hem ervan te overtuigen dat dit niet zo is, dat hij gewoon een mens is. Er is veel beterschap en hij gaat bij de psychiater voor een finale consultatie. Deze psychiater vraagt de man wat hij is en hij bevestigt dat hij een mens is en geen worm. Na wat aandringen blijft hij bij zijn standpunt, hij is een mens, geen worm. De psychiater is tevreden en zegt de man dat hij naar huis mag. Maar dan heeft de man nog één bedenking en zegt:"Ja dokter, ik weet dat ik geen worm ben, en jij weet dat ik geen worm ben, maar als ik buiten kippen tegen kom, zullen zij wel weten dat ik geen worm ben?" Ik laat u zelf gissen naar de relevantie van de mop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker.
Citaat:
Virussen zijn primitieve levende wezentjes, tussen levenloos en leven in volgens de wetenschap. En ook die zijn uit het hogere leven van de microwezentjes. Zoals onze huizen niet uit stenen, maar door ons zijn gemaakt. Stenen maken geen huizen. En zo maakt de levenloze natuur geen leven.
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan de God van de Bijbel vragen.
Ik zelf zou jou kunnen vragen hoe de wetenschap meent dat uit de levenloze natuur het leven tevoorschijn is gekomen. Wat doe je met de levenloze natuur zonder Geest?
![]() |
#785 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de levende wezens zelf hebben geen bewustzijn van de werking van hun eigen zeer complexe organisme. Noch kunnen de domme atomen dat hebben. Citaat:
Ook door eindeloos uit proberen? Of door zeer bewust en goed na te denken? Citaat:
En is zeer handig om het slot open te krijgen. Maar de natuur is wel blind en zal daarom nooit een evolutie kunnen scheppen. Citaat:
Niet de blindheid is de verklaring, maar het zeer hoge bewustzijn van de microwezentjes. Iets uit proberen is slechts een heel klein gedeelte van de werking van ons bewustzijn. Het is iets ondergeschikts en niet de essentie.
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar virussen hebben zowel eigenschappen van levende als van dode materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Logica van een evolutionist is; er ontstond een bacterietje die miljoenen jaartjes er over doet om de bomen te ontwerpen en alle plantenleven vervolgens gaat hij over naar de eerste vissen en vervolgens doet hij er miljoenen jaren over om diverse dieren te ontwerpen doormiddel van mutatie pas op dat bacterie weet hoe het eindresltaat de mens zal uitzien... Miserie en dan constateren van oh, ik vind hier fossielen, ik zal maar een mooi verhaaltje er om spinnen zodat het klopt dat er evolutie is gebeurd, ik heb namelijk wel een reputatie te verdedigen dus leg ik het onderwijssysteem maar deze onzin op zodat iedereen zonder kritische noten het zonder probleem zal aannemen ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 januari 2019 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel gelovige wetenschappers hebben dit al lang begrepen en richten zich daarom nu tot het metafysische. Ze zitten daar veilig en niemand kan iets bewijzen omdat niemand iets kan waarnemen. Je zou mss beter de strijd opgeven en je bij hen gaan vervoegen, het komt minder onnozel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk is het zelfs van aannemen van dit verhaal dat er helemaal geen kritiek op kwam, u stelt het omgekeerde voor ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 januari 2019 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leven is niks anders dan de optimisering van het beste fotocopieermachien. Niet omdat daar een "wil" achter zit, maar gewoon omdat informatie behouden blijft in fotocopieermachines. De informatie die dus automatisch geoptimiseerd wordt, is "beter fotocopiemachien maken". Meer is daar niet aan. En de informatie wordt over miljoenen jaren vergaard, gewoon doordat de betere fotocopiemachines beter zichzelf copieren, dan andere minder goed werkende fotocopiemachines. Maar die selectie zou niet kunnen plaatsvinden als er geen "strijd" of "competitie" was. En die competitie gaat hem over eindige resources. Al die fotocopiemachines moeten vechten voor dezelfde onderdelen. Sommige fotocopiemachines ontwikkelen technieken om andere fotocopiemachines te ontmantelen voor hun onderdelen: men noemt dat predatoren. Andere fotocopiemachines zijn gewoon beter in het onttrekken van onderdelen aan hun omgeving, en zetten minder efficiente copiemachines zonder onderdelen. Hierdoor komt er een escalatie in gevechtstechnieken, die telkens meer en meer informatie bijhouden van wat nu werkt (lukt in copies maken) en vergeet wat niet werkt (sterft uit). We krijgen op die manier dus een automatisme dat meer en meer informatie vergaart over wat werkt, gebaseerd op willekeurig varieren. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2019 om 11:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Jan's wereldbeeld zit toch wel vreemd in elkaar. Ik ben er nog niet uit of hij denkt dat de aarde 6000 jaar oud is of niet. Of hij wil aanvaarden dat de aarde miljarden jaren oud is of niet. En of hij wil aanvaarden dat er ooit dinosauriers hebben geleefd. Het rare is dat hij blijkbaar niet wil horen van die slang die met Eva praat. Maar dat zou nochtans consequenter zijn. Je hebt het aardse paradijs, en daarbuiten lopen olifanten en tyrannosaurus rond. Het zal moeilijk zijn om te beweren dat tyrannosaurus nooit geleefd heeft. Die moet dus mensen zijn tegengekomen. Of niet ? Maar dan zitten we wel met een probleem: waarom zijn er nooit dynausaursbeenderen en mensenbeenderen in dezelfde grondlagen gevonden ? Want als Jan moet toegeven dat de sauriers leefden VOOR er mensen en olifanten waren, dan moeten die olifanten er VOOR ogenblik t0 NIET geweest zijn, en na ogenblik t0 wel. Dus moet daar plots, in het midden van de savanne, PLOEF een koppel olifanten tevoorschijn zijn getoverd uit het niets. Dat die "ploef" er tijdens de schepping van 6 dagen gekomen is, is dan toch coherenter (het was ploef tijd) dan te stellen dat de aarde miljarden jaren oud is, er lang geleden "ploef" een koppel tyrannosaurussen ontstaan is, veel later zijn die dood gegaan, en veel later nog "ploef" verscheen daar uit het niets, een koppel olifanten in de savanne. En nog veel later, "ploef" was daar een mensenkoppel, maar blijkbaar niet (of wel ?) Adam en Eva in een of andere luxetuin (of niet ?). De letterlijke bijbellezing lijkt mij dan toch coherenter dan hier en daar een stukje wetenschap, en hier en daar een stukje vervormd bijbelverhaal. Want die "ploef, daar stonden opeens twee olifanten" dat moet toch eigenaardig zijn als wereldbeeld. Dan moet je elke morgen met vrees in uw kelder gaan, want het zou wel eens kunnen dat, ploef, daar een nieuwe krokodillensoort is ontstaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2019 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vertel jouw verhaal van evolutie dan, en hoe kom je op die feiten, en wat beschouwt u als bewijs voor de evolutie...u hebt tenslotte redenen om dat te verdedigen als je vind dat evolutie de enigste en juiste argument is dat de wereld van vandaag verklaart ! Vertel jouw visie hierop, zal voor de gelegenheid een luisterend oortje hebben, zonder hierop kritische feedback te geven ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij doet ook geen poging om het uit te leggen. Zijn enige statement is dat hij de bijbel niet letterlijk leest maar wel volgens de traditie van de katholieke kerk. Wat dit juist is, daar hebben we het raden naar. Natuurlijk, als je geen klaar en duidelijke statements maakt dan kan men er ook geen inconsequenties in vinden en dit is wel leuk meegenomen. Dit is ook een beetje de strategie van de ietsisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cathol..._and_evolution Johannes-Paulus II stelde dat evolutie nu een aanvaard wetenschappelijk gegeven is dat in overeenstemming is met het geloof. Hij maakte enkel maar een uitzondering voor de "menselijke ziel". Benedictus VI stelde zelfs: Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: