![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geen geld, en die mensen kunnen idd wel meer dan schilderen en behangen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en Calvo zal daarin het voortouw nemen. Donald zal direct buigen voor zoveel wijsheid en overtuigingskracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Investering destijds van ongeveer 40.000 euro. Dat mijn warmtepomp draait op meestal zonne-energie, neem ik er graag bij. Als er veel zon is, worden mijn buffervaten van 4 maal 200 liter en mijn boiler van 200 liter opgewarmd. Mijn wasmachine draait ook met warm water, zo moet ik geen dure energie verspillen om koud water op te warmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een streng mitigatie beleid zou ons 5% GDP van de wereld kosten in 2100 ; 4 graden verwarmen zou ons 2% GDP kosten aan gevolgen. Ofwel is er daar iets niet duidelijk, oftewel is de conclusie eigenaardig: mitigatie kost veel meer dan het gevolg van geen mitigatie ? Echter, ik begrijp al die scenario's niet, als we zien dat China van plan is om zijn CO2 uitstoot te stabiliseren van nu tot 2040. Terwijl wij normaal gezien geen gram CO2 meer zouden mogen uitstoten na 2050 als we de doelstellingen van 2 graden willen halen. Hoe valt dat te rijmen ? Wat zijn die scenario's technologisch en in de praktijk ? Welke energiebronnen gebruikt men met 2 miljard Afrikanen, zonder CO2 uitstoot in 2050, wanneer die gasten op ons levensniveau komen ? Nu kernenergie niet meer op het lijstje staat, leest men overal Carbon sequestration. Maar dat is een niet-bestaande technologie ! Hoe sla je miljarden tonnen CO2 op met de garantie dat die binnen de 10 000 jaar niet vrij komen ? Geen kat die het weet he. Als ik technologie mag uitvinden die nog niet bewezen is, dan kan ik vanalles projecteren. Men heeft ook andere zaken. Ik lees daar "energie efficientie". Maar men houdt dan geen rekening met Jevons' paradox. Hoe efficienter iets wordt, hoe meer het consumeert. Ik heb begrepen dat data centers binnen een paar jaar 10% van de stroom gaan gebruiken. Extrapoleer dat naar 2050, en we gaan aan veel hogere percentages zitten. Nu is de vraag maar: gaan we dingen zoals bandbreedte beperken ? Gaat 5G gestopt worden ? Denk je echt dat je dit soort ontwikkelingen gaat tegenhouden en dat als je energie gebruik efficienter maakt, dat dat geen nieuwe gebruiksopportuniteiten geeft ? En dan is de vraag: wie gaat zich dat ontzeggen, om anderen hun klimaat beter te maken ? Waarom zouden landen die niet bedreigd zijn door klimaatsverandering zich daaraan houden ? Denk je bijvoorbeeld echt dat die 2 miljard Afrikanen geen 5G gaan gebruiken ? Maw, die grafiekjes zijn projecties van kosten van onbestaande technologie die nog moet bewezen worden op de schaal die men daar aanwendt, en zonder rekening te houden met normale economische opportuniteiten. Tenzij je de wereld in een grote USSR verandert, kan je dat nooit bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd hoeveel van die betogers binnen een maand zullen staan in te checken in Zaventem, bij het begin vh Krokus-verlof.
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want jij denkt dat het bij Anuna niet om de macht te doen is zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *kuch* New Green Deal *kuch*
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel ja, veel kleintjes maken een groot. Extrapoleer dat op mondiaal vlak, en het resultaat doet uw mond openvallen van verbazing
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() De wetenschap is niet akkoord met Bart De Wever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_gas Citaat:
Het is gewoon een "jaloersheidspuntje", maar echt een probleem oplossen doe je daarmee dus niet. Als je alle vliegverkeer NU stopt, dan ga je de klimaatseffecten met 2 of 3 jaar uitstellen. Waaw. |
||
![]() |
![]() |