Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2019, 22:23   #461
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
... .... .... .... mooi, maar maakt niet deel uit van het globaal-CO2-monitoring systeem.

Mogelijk niet nauwkeurig genoeg.
Niet nauwkeurig ? denk het wel ....zijn waarden door gebruikt worden voor Belgische en Europese studies....is voor wetenschappelijk gebruik.

Laatst gewijzigd door chris k : 6 februari 2019 om 22:24.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 23:37   #462
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
wij hebben ook iets waar we heel nauwkeurig gassen mee kunnen meten ....een Emmerson installatie ...CO2 en N20 hebben we al gemeten ....voor onze studie verantwoordelijken.
Een Emerson ? Is het een X-Stream, die kunnen wel tot 0,1 ppm CO2 meten (en N2O meten, is het voor rioolwaterzuiveringsinstallaties of zo ?).

Nu klimaatonderzoekers zullen allicht wel iets nauwkeurigere toestellen gebruiken, zoals een Picarro, die tot ppb niveau voor CO2 kunnen gaan.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2019, 17:34   #463
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een Emerson ? Is het een X-Stream, die kunnen wel tot 0,1 ppm CO2 meten (en N2O meten, is het voor rioolwaterzuiveringsinstallaties of zo ?).

Nu klimaatonderzoekers zullen allicht wel iets nauwkeurigere toestellen gebruiken, zoals een Picarro, die tot ppb niveau voor CO2 kunnen gaan.
Ja dacht ik ..heb niet kunnen zien welk type zat vandaag de hele dag in Vilvoorde in de "Kruidfabriek" aan onze teststand ( naast de WC's ) bezig er is een raam waar je die piloot-opstelling kan zien is bijna af .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2019, 19:01   #464
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Moest Audi eerst gesaneerd worden? Een Hollander Bram Schot moet er aan beginnen. De Messias...

Nieuw onderzoek toont aan dat Audi - Porsche ... niet meekunnen met Tesla betreft productiekosten electrische wagens...

Ze zouden 600.000 wagens moeten verkopen om break even te draaien bij hun E-wagens die nu uitkomen of er al zijn...

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/premiu...0-000161978234

Wie der neue Chef Bram Schot die Wende schaffen will

Audi – der Sanierungsfall

Die Quattro-Marke baute einmal die besten Autos der Welt. Es folgten Jahre der Ermattung, der Selbstüberschätzung und des Betrugs. Jetzt muss es ein Mann richten, der nur durch Zufall Chef wurde: der Holländer Bram Schot.

Manche sehen in ihm schon einen Messias.

Hoe de nieuwe baas Bram Schot de bocht wil maken

Audi - de renovatiezaak

Het merk Quattro heeft ooit de beste auto's ter wereld gebouwd. Er volgden jaren van vermoeidheid, overmoed en fraude. Nu moet het een man zien te rechten die slechts toevallig baas werd: de Nederlander Bram Schot.

Sommigen zien hem al als een Messias.
Citaat:
https://electrek.co/2019/02/09/tesla...e-engineering/

According to the report, Audi and Porsche could delay the PPE in order to improve the cost and be competitive with Tesla.

The PPE is becoming increasingly important for Audi according to Manager-Magazin’s report, which describes a failing e-tron program:

The e-tron as the first electric Audi is not only late. It does not reach some target values and has become far too expensive with more than two billion euros in development costs. The approximately 600,000 cars sold for the break-even are now regarded as an illusion.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2019 om 19:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 11:25   #465
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ze moeten kiezen.

Ofwel hun diesel/bezine activiteiten die NU winstgevend zijn afdumpen en all in gaan voor EV's.

Ofwel hun EV activiteiten afdumpen en all in blijven gaan op diesel en benzine.

Hybrides zijn een tussenoplossing die duur en inefficient is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 11:53   #466
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze moeten kiezen.

Ofwel hun diesel/bezine activiteiten die NU winstgevend zijn afdumpen en all in gaan voor EV's.

Ofwel hun EV activiteiten afdumpen en all in blijven gaan op diesel en benzine.

Hybrides zijn een tussenoplossing die duur en inefficient is.
Met de diesel/bezine activiteiten betalen ze de kosten van de EV en brengen deze tegen kostprijs op de markt.

Er is immers geen markt voor EV, alleen maar reglementering pro EV waardoor deze op de markt moeten komen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 11:54   #467
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze moeten kiezen.

Ofwel hun diesel/bezine activiteiten die NU winstgevend zijn afdumpen en all in gaan voor EV's.

Ofwel hun EV activiteiten afdumpen en all in blijven gaan op diesel en benzine.

Hybrides zijn een tussenoplossing die duur en inefficient is.
En ze zullen verder proberen de E-wagens van Tesla, Hyundai, Nissan en andere af te breken... helaas lukt dat helemaal niet meer met de komst van het model 3.

Volgens het Duitse *CAR verwachten ze dat 18.000 model 3 enkel in 2019 gaan verkocht worden in Duitsland. Dat lijkt weinig maar in de krachtige premium-middenklasse en zelfs sportwagenklasse is dat significant.

Wat de Tesla S in het topsegment in Europa al voor brokken gemaakt heeft hebben ze al ondervonden, de best verkochte Oberklasse-wagen, reeds in 2017.

Citaat:
* https://insideevs.com/tesla-model-3-...arket-germany/
Tesla Model 3 Expected To Dominate Electric Car Market In Germany
Duitsers hebben veel geld geïnvesteerd om hun benzinewagens krachtiger en zuiniger te krijgen, ook door gewichtsbesparing (kost veel meer als men denkt), helaas wordt dat gewoon teniet gedaan door een EV uit Californië...

Ze doen er best aan Tesla niet meer te vergelijken met ICEs, zeker als ze zoals gewoonlijk altijd veel waarde gehecht hebben aan zuinigheid en dus schadelijke emissies bij vergelijkbare prestaties...

Zelfs de oudbakken e-Golf die dit jaar afgelost wordt door de ID Neo wint al nipt het totaal kostenplaatje tegen een benzine Golf:
http://www.manager-magazin.de/fotost...ke-157127.html

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 12:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 12:14   #468
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze moeten kiezen.

Ofwel hun diesel/bezine activiteiten die NU winstgevend zijn afdumpen en all in gaan voor EV's.

Ofwel hun EV activiteiten afdumpen en all in blijven gaan op diesel en benzine.

Hybrides zijn een tussenoplossing die duur en inefficient is.
According to Carlos Tavares, the CEO of PSA which is the manufacturer of Peugeot, Citroen, and Opel, "everybody needs to realize that clean mobility is like organic food, it's more expensive". The problem with EVs is that they still cost €7,800, or approximately $8,800, more on average to produce compared to conventional ones. For plug-in hybrids, the extra costs are still around €5,000.


En de klant wil daar niet voor betalen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 12:20   #469
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
According to Carlos Tavares, the CEO of PSA which is the manufacturer of Peugeot, Citroen, and Opel, "everybody needs to realize that clean mobility is like organic food, it's more expensive". The problem with EVs is that they still cost €7,800, or approximately $8,800, more on average to produce compared to conventional ones. For plug-in hybrids, the extra costs are still around €5,000.


En de klant wil daar niet voor betalen.
Laatste hopeloze stuiptrekkingen.

Zelfs een oudbakken E-Golf is iets gunstiger dan een Golf benzine, Diesel ligt nog verder achterop:

(en dan moet de goedkopere Neo nog komen als vervanger van de E-Golf)

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/fotost...ke-157127.html

VW E-Golf vs. VW Golf

Kosten über 15.000 Kilometer Laufleistung im Jahr (deutscher Durchschnitt):

VW E-Golf (Elektro): 47,0 Cent pro Kilometer

VW Golf 1.5 TSI ACT BMT Comfortline DSG (Benzin): 47,3 Cent pro Kilometer

VW Golf 2.0 TDI BMT Comfortline DSG (Diesel): 50,2 Cent pro Kilometer

Kostensieger im Antriebs-Vergleich: Elektro. Der E-Golf schneidet wegen gestiegener Spritpreise erstmals über 10.000, 15.000, 20.000 und 30.000 Kilometer jährlicher Fahrleistung besser ab als Benziner und Diesel. Der im Verbrauch sparsame E-Golf ist schon in der Basisversion gut ausgestattet. Vergleichbare konventionelle Modell kosten um die 30.000 Euro und somit kaum weniger. Der ADAC rechnet sämtliche Kosten wie Wertverlust, Treibstoffverbrauch und Reparaturen auf die Fahrleistung um.
De klant betaalt graag minder.

De laatste ladingen E-Golf uit de inventaris haalden een EV-recordverkoop in Nederland in januari 2019, wslk veel goedkope leasing, een Golf E kost onder of ~ €500 leasing# (vanaf €467#) . Wslk tot de E-Golf stock uitgeput is zie link#



Citaat:
# https://www.zakelijkelektrischleasen...iAAEgIxTvD_BwE
Leasing vanaf € 467

Wat is de levertijd van de Volkswagen e-Golf?

De Volkswagen e-Golf wordt nieuw niet meer geproduceerd, in verband met de komst van de Volkswagen I.D. in 2020. Echter zijn er nog diverse nieuwe en voorraadmodellen verkrijgbaar, die vlot kunnen worden geleverd.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 12:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 14:45   #470
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
According to Carlos Tavares, the CEO of PSA which is the manufacturer of Peugeot, Citroen, and Opel, "everybody needs to realize that clean mobility is like organic food, it's more expensive". The problem with EVs is that they still cost €7,800, or approximately $8,800, more on average to produce compared to conventional ones. For plug-in hybrids, the extra costs are still around €5,000.


En de klant wil daar niet voor betalen.
Lease markt, daar zal de (r)evolutie beginnen. Daar is 7000 euro extra aankoopkost minder relevant, maar de belastingen, fuel cost, onderhoud, restwaarde, des te meer.

Dusja, ik ben zeker met u akkoord dat in het begin EV's nog niet voor jan en alleman gaan zijn. Maar ik zie ze wel doorbreken van bovenaf naar onder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 15:59   #471
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lease markt, daar zal de (r)evolutie beginnen. Daar is 7000 euro extra aankoopkost minder relevant, maar de belastingen, fuel cost, onderhoud, restwaarde, des te meer.

Dusja, ik ben zeker met u akkoord dat in het begin EV's nog niet voor jan en alleman gaan zijn. Maar ik zie ze wel doorbreken van bovenaf naar onder.
Aankoopkost is enkel relevant bij E-wagens, bij ICE niet. lol.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 18:00   #472
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lease markt, daar zal de (r)evolutie beginnen. Daar is 7000 euro extra aankoopkost minder relevant, maar de belastingen, fuel cost, onderhoud, restwaarde, des te meer.

Dusja, ik ben zeker met u akkoord dat in het begin EV's nog niet voor jan en alleman gaan zijn. Maar ik zie ze wel doorbreken van bovenaf naar onder.
7000$ meer produktiekost voor een wagen die men niet in rekening kan brengen omdat de klant niet bereid is zoveel meer voor zoveel minder te betalen.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 februari 2019 om 18:01.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 18:55   #473
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De klant betaalt graag minder.
De gewone klant heeft weinig aan die TCO berekeningen.

Bij EV's is de vaste kost veel hoger, en de variabele kost proportioneel lager dan ICE's ondanks gelijke TCO... en toch zal de 'klant' kiezen voor de auto met de lagere vaste kost (aankoopsprijs).

De reden is dat men niet altijd het grotere bedrag kan neerleggen. En indien men leent, dan moet de meerkost van lenen van het extra bedrag (tussen aankoopkost EV en ICE) ook in rekening gebracht worden. Anderzijds, kan men ook redeneren dat de economische waarde van geld dat men nu niet uitgeeft groter is dan wanneer men dat geld in de toekomst zou uitgeven (voor variabele kosten).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 20:32   #474
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
De gewone klant heeft weinig aan die TCO berekeningen.

Bij EV's is de vaste kost veel hoger, en de variabele kost proportioneel lager dan ICE's ondanks gelijke TCO... en toch zal de 'klant' kiezen voor de auto met de lagere vaste kost (aankoopsprijs).

De reden is dat men niet altijd het grotere bedrag kan neerleggen. En indien men leent, dan moet de meerkost van lenen van het extra bedrag (tussen aankoopkost EV en ICE) ook in rekening gebracht worden. Anderzijds, kan men ook redeneren dat de economische waarde van geld dat men nu niet uitgeeft groter is dan wanneer men dat geld in de toekomst zou uitgeven (voor variabele kosten).
In het segment van +30k euro is lease koning. BMW, Audi en Volvo draaien hoofdzakelijk op lease. De maandprijs, die mede sterk bepaald wordt door operationele kosten, speelt hierbij een grote rol.

In het lagere segment waar particuliere kopers veelal zitten is het inderdaad een ander verhaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 20:37   #475
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
7000$ meer produktiekost voor een wagen die men niet in rekening kan brengen omdat de klant niet bereid is zoveel meer voor zoveel minder te betalen.
ICE's met dezelfde prestaties en comfort zijn alvast duurder, soms ook in aankoopsprijs natuurlijk.

Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, zelfs Alfa Romeo is meestal duurder dan een Model 3 long range AWD. Linkje nodig?

De klant is niet meer bereid meer geld te betalen voor zoveel minder bij trage plofmobielen. .

Een model 3 heeft zelfs 2 motoren, ene mag zelfs in panne vallen. lol

Tesla model 3 long range AWD 346 PK € 58.800 (-2500 premie)
Tesla model 3 long range AWD P 450 PK € 69.700 (-2000 premie)

Audi S4 quattro 354 PK € 62.550

BMW 440i xdrive 326 PK € 59.050
BMW M4 431 PK € 84.750 (enkel rwd)

Mercedes C 400 4 matic 333 PK € 55.539
Mercedes AMG C43 4 matic 390 PK € 67.639
Mercedes AMG C63 476 PK € 91.476 (enkel rwd)

Jaguar XE sport 4x4 300 PK € 57.740

Alfa Romeo Guilia Q 510 PK € 83.700

Die 5 ICE-merken met hun sportieve middenklassers gaat de klant niet meer betalen wegens te duur en wat te slap, bovendien veel hogere verbruikskosten en taksen. Niet te doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 20:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 20:56   #476
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
ICE's met dezelfde prestaties en comfort zijn alvast duurder, soms ook in aankoopsprijs natuurlijk.

Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, zelfs Alfa Romeo is meestal duurder dan een Model 3 long range AWD. Linkje nodig?

De klant is niet meer bereid meer geld te betalen voor zoveel minder bij trage plofmobielen. .

Een model 3 heeft zelfs 2 motoren, ene mag zelfs in panne vallen. lol

Tesla model 3 long range AWD 346 PK € 58.800 -2500 premie
Tesla model 3 long range AWD P 450 PK € 69.700 -2000 premie

Audi S4 quattro 354 PK € 62.550

BMW 440i xdrive 326 PK € 59.050
BMW M4 431 PK € 84.750 (enkel rwd)

Mercedes C 400 4 matic 333 PK € 55.539
Mercedes AMG C43 4 matic 390 PK € 67.639
Mercedes AMG C63 476 PK € 91.476 (enkel rwd)

Jaguar XE sport 4x4 300 PK € 57.740

Alfa Romeo Guilia Q 510 PK € 83.700

Die 5 ICE-merken met hun sportieve middenklassers gaat de klant niet meer betalen wegens te duur en wat te slap, bovendien veel hogereverbruikskosten en taksen.
lol

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:06   #477
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In Nederland zijn de voordeeltjes serieus aan het smelten op EV.

https://www.google.com/amp/s/www.aut...109851%3famp=1

Dat zal hier niet veel beter worden, misschien nog erger?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:08   #478
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In Nederland zijn de voordeeltjes serieus aan het smelten op EV.

https://www.google.com/amp/s/www.aut...109851%3famp=1

Dat zal hier niet veel beter worden, misschien nog erger?
Particulieren gaan er binnenkort een dikke bonus krijgen op de aankoop van een EV.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:17   #479
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Particulieren gaan er binnenkort een dikke bonus krijgen op de aankoop van een EV.
Dat heb ik ook horen waaien, die 2000-2500€ is namelijk een aalmoes, meestal gewoon het meerbedrag aan meer-BTW wat je terug kan krijgen.

Zelfs vuile diesels kregen (8-12 jaar geleden) bijna het dubbele tijdens de ecopremie.

NVA en Open VLD is alleszins voor een verlenging van de premie na 2019, en wie weet een aanpassing:

Citaat:
https://nl.metrotime.be/2019/02/06/n...-op-de-korrel/

Regeringspartij N-VA neemt het nut van de Vlaamse zero-emissiepremie op de korrel. Met die premie wil de Vlaamse regering mensen aansporen een elektrische wagen of een wagen op waterstof te kopen. Maar volgens Matthias Diependaele (N-VA) trekt de premie onvoldoende mensen over de streep en gaat het om “een financieel cadeautje”. Hij stelt voor om het geld voor de premie te investeren in meer omkadering zoals laadinfrastructuur. Minister van Energie Lydia Peeters (Open Vld) is het daar niet mee eens. Zij gelooft wél in het nut van de premie en wil ze graag verlengen na 2019. Sinds 2016 kan de Vlaming een premie krijgen bij de aanschaf van een zero-emissiewagen, zoals een volledig elektrische wagen of een auto op waterstof. De premiehoogte is afhankelijk van de prijs van het voertuig en bedraagt maximaal 4.000 euro. Er is jaarlijks een maximumbudget van 5 miljoen euro.
De premie stopt in principe eind 2019, maar Vlaams minister van Energie Lydia Peeters liet vandaag in het Vlaams Parlement verstaan dat ze voorstander is van een verlenging van de premie. “Er zijn voldoende redenen om de premie te behouden tot na 2019”, zo zei de Open Vld-minister vandaag.

Uit cijfers blijkt wel dat de premie al enkele jaren onder de verwachtingen blijft. Zo werden er in 2016 720 premies toegekend voor een bedrag van 3,3 miljoen euro. In 2017 waren er slechts 314 premies voor een bedrag van 1,1 miljoen euro en vorig jaar ging het om 383 premies voor een bedrag van 1,3 miljoen euro.

“Ik stel vast dat er vorig jaar 2.666 zero-emissie voertuigen in Vlaanderen werden ingeschreven, maar er slechts 383 premies werden aangevraagd. De overgrote meerderheid vraagt dus niet eens een premie”, stelt Matthias Diependaele.

Volgens hem volstaat de premie helemaal niet om de doelstelling van 7,5 procent elektrische wagens in 2020 te halen. “De 2.666 ingeschreven exemplaren vorig jaar waren goed voor een marktaandeel van 0,82 procent. De zero-emissiepremie verandert daar spijtig genoeg niets aan”, aldus Diependaele. Hij bestempelt de premie als een “spielerei” en pleit ervoor om de middelen voor de premie te verschuiven naar omkadering, zoals laadinfrastructuur.

Minister Peeters gelooft wel in de kracht van de premie als financiële incentive om mensen over de streep te trekken. Zij wijst er ook op dat het aandeel elektrische voertuigen in de inschrijvingen eind 2018 is gestegen naar 1,94 procent. Zij gelooft wél in het halen van de 7,5 procent elektrische voertuigen tegen eind 2020. “Als ik de sprong zie die we in het laatste kwartaal van 2018 hebben gemaakt, dan hoop ik alleszins dat we die 7,5 procent gaan halen, maar u kunt mij nu echt niet vragen om de doelstelling te verlagen naar 4 of 5 procent.”
En zeggen dat die CO2 ecopremie 10 jaar geleden tot 300 miljoen per jaar gekost heeft, nu wordt er amper 1/250e gespendeerd. 1,5 - 2 miljoen = peanuts. De scholieren die naar Brussel gaan hebben gelijk.

Daarenboven vergeten de politici dat er meestal een pak meer BTW gekasseerd wordt op E-wagens.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 21:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:22   #480
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Particulieren gaan er binnenkort een dikke bonus krijgen op de aankoop van een EV.
Dat dit behoorlijk grote gevolgen heeft voor je portemonnee moge duidelijk zijn. Als Jaguar de I-PACE ook in 2021 nog aanbiedt voor 80.330 Euro, moet je namelijk jaarlijks liefst (0,22 * 80.330 =) 17.672,60 bij je salaris optellen. Bij een belastingtarief van 49,5 procent betaal je hiervoor onder de streep (17.672,60 * 0,495 =) circa 8.748 Euro per jaar aan
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be