Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
6 februari 2019, 22:23 | #461 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Niet nauwkeurig ? denk het wel ....zijn waarden door gebruikt worden voor Belgische en Europese studies....is voor wetenschappelijk gebruik.
Laatst gewijzigd door chris k : 6 februari 2019 om 22:24. |
6 februari 2019, 23:37 | #462 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Nu klimaatonderzoekers zullen allicht wel iets nauwkeurigere toestellen gebruiken, zoals een Picarro, die tot ppb niveau voor CO2 kunnen gaan. |
|
7 februari 2019, 17:34 | #463 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Citaat:
|
|
10 februari 2019, 19:01 | #464 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Moest Audi eerst gesaneerd worden? Een Hollander Bram Schot moet er aan beginnen. De Messias...
Nieuw onderzoek toont aan dat Audi - Porsche ... niet meekunnen met Tesla betreft productiekosten electrische wagens... Ze zouden 600.000 wagens moeten verkopen om break even te draaien bij hun E-wagens die nu uitkomen of er al zijn... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 februari 2019 om 19:07. |
||
11 februari 2019, 11:25 | #465 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Ze moeten kiezen.
Ofwel hun diesel/bezine activiteiten die NU winstgevend zijn afdumpen en all in gaan voor EV's. Ofwel hun EV activiteiten afdumpen en all in blijven gaan op diesel en benzine. Hybrides zijn een tussenoplossing die duur en inefficient is. |
11 februari 2019, 11:53 | #466 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Er is immers geen markt voor EV, alleen maar reglementering pro EV waardoor deze op de markt moeten komen. |
|
11 februari 2019, 11:54 | #467 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
Volgens het Duitse *CAR verwachten ze dat 18.000 model 3 enkel in 2019 gaan verkocht worden in Duitsland. Dat lijkt weinig maar in de krachtige premium-middenklasse en zelfs sportwagenklasse is dat significant. Wat de Tesla S in het topsegment in Europa al voor brokken gemaakt heeft hebben ze al ondervonden, de best verkochte Oberklasse-wagen, reeds in 2017. Citaat:
Ze doen er best aan Tesla niet meer te vergelijken met ICEs, zeker als ze zoals gewoonlijk altijd veel waarde gehecht hebben aan zuinigheid en dus schadelijke emissies bij vergelijkbare prestaties... Zelfs de oudbakken e-Golf die dit jaar afgelost wordt door de ID Neo wint al nipt het totaal kostenplaatje tegen een benzine Golf: http://www.manager-magazin.de/fotost...ke-157127.html Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 12:14. |
||
11 februari 2019, 12:14 | #468 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
En de klant wil daar niet voor betalen. |
|
11 februari 2019, 12:20 | #469 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
Zelfs een oudbakken E-Golf is iets gunstiger dan een Golf benzine, Diesel ligt nog verder achterop: (en dan moet de goedkopere Neo nog komen als vervanger van de E-Golf) Citaat:
De laatste ladingen E-Golf uit de inventaris haalden een EV-recordverkoop in Nederland in januari 2019, wslk veel goedkope leasing, een Golf E kost onder of ~ €500 leasing# (vanaf €467#) . Wslk tot de E-Golf stock uitgeput is zie link# Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 12:30. |
|||
11 februari 2019, 14:45 | #470 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Dusja, ik ben zeker met u akkoord dat in het begin EV's nog niet voor jan en alleman gaan zijn. Maar ik zie ze wel doorbreken van bovenaf naar onder. |
|
11 februari 2019, 15:59 | #471 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
|
|
11 februari 2019, 18:00 | #472 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 11 februari 2019 om 18:01. |
|
11 februari 2019, 18:55 | #473 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
De gewone klant heeft weinig aan die TCO berekeningen.
Bij EV's is de vaste kost veel hoger, en de variabele kost proportioneel lager dan ICE's ondanks gelijke TCO... en toch zal de 'klant' kiezen voor de auto met de lagere vaste kost (aankoopsprijs). De reden is dat men niet altijd het grotere bedrag kan neerleggen. En indien men leent, dan moet de meerkost van lenen van het extra bedrag (tussen aankoopkost EV en ICE) ook in rekening gebracht worden. Anderzijds, kan men ook redeneren dat de economische waarde van geld dat men nu niet uitgeeft groter is dan wanneer men dat geld in de toekomst zou uitgeven (voor variabele kosten). |
11 februari 2019, 20:32 | #474 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
In het lagere segment waar particuliere kopers veelal zitten is het inderdaad een ander verhaal. |
|
11 februari 2019, 20:37 | #475 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, zelfs Alfa Romeo is meestal duurder dan een Model 3 long range AWD. Linkje nodig? De klant is niet meer bereid meer geld te betalen voor zoveel minder bij trage plofmobielen. . Een model 3 heeft zelfs 2 motoren, ene mag zelfs in panne vallen. lol Tesla model 3 long range AWD 346 PK € 58.800 (-2500 premie) Tesla model 3 long range AWD P 450 PK € 69.700 (-2000 premie) Audi S4 quattro 354 PK € 62.550 BMW 440i xdrive 326 PK € 59.050 BMW M4 431 PK € 84.750 (enkel rwd) Mercedes C 400 4 matic 333 PK € 55.539 Mercedes AMG C43 4 matic 390 PK € 67.639 Mercedes AMG C63 476 PK € 91.476 (enkel rwd) Jaguar XE sport 4x4 300 PK € 57.740 Alfa Romeo Guilia Q 510 PK € 83.700 Die 5 ICE-merken met hun sportieve middenklassers gaat de klant niet meer betalen wegens te duur en wat te slap, bovendien veel hogere verbruikskosten en taksen. Niet te doen. Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 20:57. |
|
11 februari 2019, 20:56 | #476 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
11 februari 2019, 21:06 | #477 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
In Nederland zijn de voordeeltjes serieus aan het smelten op EV.
https://www.google.com/amp/s/www.aut...109851%3famp=1 Dat zal hier niet veel beter worden, misschien nog erger?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
11 februari 2019, 21:08 | #478 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
11 februari 2019, 21:17 | #479 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
|
Citaat:
Zelfs vuile diesels kregen (8-12 jaar geleden) bijna het dubbele tijdens de ecopremie. NVA en Open VLD is alleszins voor een verlenging van de premie na 2019, en wie weet een aanpassing: Citaat:
Daarenboven vergeten de politici dat er meestal een pak meer BTW gekasseerd wordt op E-wagens. Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 21:29. |
||
11 februari 2019, 21:22 | #480 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Dat dit behoorlijk grote gevolgen heeft voor je portemonnee moge duidelijk zijn. Als Jaguar de I-PACE ook in 2021 nog aanbiedt voor 80.330 Euro, moet je namelijk jaarlijks liefst (0,22 * 80.330 =) 17.672,60 bij je salaris optellen. Bij een belastingtarief van 49,5 procent betaal je hiervoor onder de streep (17.672,60 * 0,495 =) circa 8.748 Euro per jaar aan
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |