Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2019, 21:34   #481
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat dit behoorlijk grote gevolgen heeft voor je portemonnee moge duidelijk zijn. Als Jaguar de I-PACE ook in 2021 nog aanbiedt voor 80.330 Euro, moet je namelijk jaarlijks liefst (0,22 * 80.330 =) 17.672,60 bij je salaris optellen. Bij een belastingtarief van 49,5 procent betaal je hiervoor onder de streep (17.672,60 * 0,495 =) circa 8.748 Euro per jaar aan
Je hebt het over Nederland, daar is de ICE veel zwaarder belast dan hier. Geef daar eens een linkje van. Of moet ik het doen?

Wil je een linkje wat daar een vervuilende ICE getaxeerd wordt in vergelijking met een E-wagen?

Vul de EV en 2 ICE-wagens maar in: https://www.autowereld.com/nieuwe-autos/vergelijken
EV - benzine - diesel (neem ongeveer dezelfde vermogens)

Voor de Belgische particulieren -die een E-wagen willen kopen- ziet het er goed uit:

https://nl.metrotime.be/2019/02/06/n...-op-de-korrel/

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 21:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:40   #482
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

Altijd zonde als de lof van die wagens (lof verdienen ze, ook al zien die Tesla's er qua design niet uit ), bezongen wordt door blinde fundi's... Haalt de boodschap eigenlijk onderuit.

https://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988

De beste tijd in een productie Model 3 is tot nader order 1:46:8 (1:41:28 in een compleet getuned model), waarmee het zowat al die andere vermeldde modellen moet laten voorgaan.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 21:46   #483
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je hebt het over Nederland, daar is de ICE veel zwaarder belast dan hier. Geef daar eens een linkje van. Of moet ik het doen?

Wil je een linkje wat daar een vervuilende ICE getaxeerd wordt in vergelijking met een E-wagen?

Vul de EV en 2 ICE-wagens maar in: https://www.autowereld.com/nieuwe-autos/vergelijken
EV - benzine - diesel (neem ongeveer dezelfde vermogens)

Voor de Belgische particulieren -die een E-wagen willen kopen- ziet het er goed uit:

https://nl.metrotime.be/2019/02/06/n...-op-de-korrel/
De link staat toch bij mijn post?

Uiteraard is N verschillend van B ....maar kijk eens naar de gigantische bijtelling op 3 jaar verschil van nu.

Ik vrees dat het hier niet minder zal worden

Maar klik eerst op de link en lees hem eens
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:01   #484
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Altijd zonde als de lof van die wagens (lof verdienen ze, ook al zien die Tesla's er qua design niet uit ), bezongen wordt door blinde fundi's... Haalt de boodschap eigenlijk onderuit.

https://fastestlaps.com/tracks/laguna-seca-post-1988

De beste tijd in een productie Model 3 is tot nader order 1:46:8 (1:41:28 in een compleet getuned model), waarmee het zowat al die andere vermeldde modellen moet laten voorgaan.
Nog belachelijker is het als men die wagens voor hun vermogen gaat bewonderen, terwijl ze van verkeerslicht naar verkeerslicht kunnen racen want op de autobaan hangen ze altijd tussen twee vrachtwagens om toch maar op hun bestemming te geraken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:12   #485
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De link staat toch bij mijn post?

Uiteraard is N verschillend van B ....maar kijk eens naar de gigantische bijtelling op 3 jaar verschil van nu.

Ik vrees dat het hier niet minder zal worden

Maar klik eerst op de link en lees hem eens
Ik ben particulier en koop een wagen in BE.

Ik hoef je link niet te lezen.

Ik weet dat EV wagens in NL relatief gunstiger zijn dan in BE, dat is algemeen geweten. Heb er trouwens al een link van gegeven.

Nederland is pro-EV hoeveel jij hier ook wilt wijsmaken.

Dat ziet men trouwens aan het aantal openbare laadpunten per inwoner:

Laadstations per 100.000 inwoners

https://www.wijkopenautos.be/magazin...eit-in-europa/

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 22:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:20   #486
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ben particulier en koop een wagen in BE.

Ik hoef je link niet te lezen.

Ik weet dat EV wagens in NL relatief gunstiger zijn dan in BE, dat is algemeen geweten. Heb er trouwens al een link van gegeven.
Uiteraard als het niet in uw propaganda kraam past...



Nederlanders zelf zijn niet zo pro zoveel bijtellingen meestal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2019 om 22:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:24   #487
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteraard als het niet in uw propaganda kraam past...



Nederlanders zelf zijn niet zo pro zoveel bijtellingen meestal.
Lees eens uw kraam:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=242

Elektrisch auto voor het eerst goedkoper dan diesel auto

donderdag 7 juni 2018

Voor het eerst was het in 2017 in Nederland goedkoper om in een elektrische auto dan rijden dan in een dieselauto. Wie 30.000 kilometer per jaar rijdt in een elektrische auto is gemiddeld 829 euro per maand kwijt, terwijl een dieselauto gemiddeld 861 euro per maand kost.

Dit blijkt uit de Car Cost Index van LeasePlan, waarin de maandelijkse kosten voor het bezit van een voertuig in 21 Europese landen waaronder Nederland wordt vergeleken. Hierbij wordt uitgegaan van een kleine tot middelgrote auto, waarbij in het specifiek is gekeken naar de kosten van een BMW i3, Ford Focus/Focus Electric, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Opel/Vauxhall Corsa, Renault Clio, Renault Zoe, Smart Fortwo, Volkswagen Golf/e-Golf en Volkswagen Polo. De kosten zijn inclusief brandstof, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering.

Opvallend is dat Nederland tegelijkertijd van alle 21 onderzochte landen één van goedkoopste landen is om elektrisch te rijden. Indien wordt uitgegaan van 20.000 kilometer per jaar zijn de maandelijkse kosten van een elektrische auto alleen in Noorwegen, Polen en Hongarije lager.

Benzineauto blijft het goedkoopst

Een benzineauto blijft in Nederland het meest goedkope voertuig om te bezitten. Gemiddeld kost een benzineauto in ons land 785 euro per maand bij 30.000 kilometer per jaar, ten opzichte van 829 euro voor een elektrische auto en 861 euro voor een dieselauto.

De kosten van elektrisch rijden variëren sterk in Europa. Zo kost een elektrische auto in Hongarije gemiddeld 597 euro per maand, terwijl dezelfde auto in Italië met 986 euro maar liefst 389 euro duurder is. Noorwegen is het enige land waarin elektrisch rijden in sommige gevallen de goedkoopste optie is. Automobilisten die 20.000 kilometer per jaar rijden zin zijn Noorwegen met een gemiddelde maandelijkse kostenpost van 670 euro goedkoper uit dan met een benzineauto (731 euro) of dieselauto (722 euro).

LeasePlan wijst erop dat automobilisten met een elektrische auto fors besparen op de brandstofkosten. Zo besteden elektrische rijders gemiddeld 39 euro aan brandstof per maand, ten opzichte van 110 euro per maand voor benzinerijders en 78 euro per maand voor dieselrijders.

'Iedereen moet zich groen kunnen verplaatsen'

“EV (red: elektrisch voertuig) is één van de beste manieren om klimaatverandering aan te pakken. De uitdaging is dat iedereen in staat moet zijn een elektrische auto te kopen of te leasen en zich voortaan ‘groen’ te verplaatsen.
De meest recente cijfers over de eerste maanden in 2018 laten een nog positievere ontwikkeling zien in de kosten van EV. Het feit dat er de komende jaren ook nog eens allerlei nieuwe modellen op de markt komen, steunt onze overtuiging dat EV een steeds toegankelijker en vanzelfsprekender alternatief wordt voor benzine- en dieselauto’s", zegt Erik Henstra, managing director van LeasePlan Nederland.

Henstra verwacht dat de toenemende hoeveelheid elektrische occasions die op termijn op de markt beschikbaar wordt en de mogelijkheid deze voertuigen te leasen een impuls zal geven aan de populariteit van elektrische voertuigen in Nederland.

'Actie van beleidsmakers blijft nodig'

Tex Gunning, CEO van LeasePlan: “Het goede nieuws is dat berijders nu ook vanuit kostenaspect kunnen kiezen voor een elektrische auto. De kosten van EV (Elektrisch Vervoer) zijn meer concurrerend en steeds aantrekkelijker. Echter nog niet in alle landen. De Car Cost Index legt bloot dat beleidsmakers actie moeten blijven ondernemen op sleutelvraagstukken zoals belastingen (in Nederland: BPM, wegenbelasting, bijtelling) en de beschikbaarheid van oplaadstations om zo met elektrisch rijden een gedegen vervoersalternatief door heel Europa te bieden.”

Dat is geen propaganda maar gewoon de cijfers:

bron: https://www.maakindustrie.nl/nieuws/...an-diesel-auto

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 22:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:39   #488
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Wink

Alstemblieft zulle...micele is weeral in zijn gat gebeten.

Ik geef alleen eens door hoeveel ze nu betalen en hoeveel in 2021 .
En dat het verschil gigantisch is.
In Nederland....en dat zal hier niet veel anders worden.

Tis maar dat je het weet en trek er verder uw plan mee.

Dit dus;
voor dezelfde auto betaal je dus (maximaal vijf jaar lang) 1.670 Euro per jaar als je ‘m op kenteken zet in 2018, 4.293 Euro per jaar als je ‘m op kenteken zet in 2019/2020 en 8.748 Euro per jaar als je ‘m op kenteken zet in 2021.

Zeg ik iets verkeerd?
Ik dacht van niet he!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 11 februari 2019 om 22:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:44   #489
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alstemblieft zulle...micele is weeral in zijn gat gebeten.

Ik geef alleen eens door hoeveel ze nu betalen en hoeveel in 2021 .
En dat het verschil gigantisch is.
In Nederland....en dat zal hier niet veel anders worden.

Tis maar dat je het weet en trek er verder uw plan mee.
Weet me dat te zeggen in 2021. LOL. En uw glazen bol voor Be is wslk je natte duim?

Iemand die in 2020 nog een EV koopt in NL zit dus nog 5 jaar save, want verlaagde bijtelling geldt 60 maanden.:

Citaat:
https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bijtelling

Geldigheidsduur verlaagd bijtellings-percentage

Het bijtellingspercentage dat geldt bij de eerste ingebruikname van de auto (de dag waarop het kenteken van de auto voor het eerst op naam is gesteld) blijft van toepassing gedurende 60 maanden (gerekend vanaf de eerste dag van de maand volgend op de eerste ingebruikname). Hierbij zijn eigenaar- en gebruikerswisselingen niet relevant, net als het wel of niet onder de bijtelling vallen.
Daag Mambo, tot 2021 als die geplande wetsverandering er door komt. Weet me iets te linken, allez in Nederland ga ik wel niet wonen.

Vanaf 2021 verwacht ik wel goedkopere EV wagens en veel meer keuze.
We zullen zien. 2020 heb ik altijd al een tof bouwjaar gevonden.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 22:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 23:03   #490
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Weet me dat te zeggen in 2021. LOL. En uw glazen bol voor Be is wslk je natte duim?

Iemand die in 2020 nog een EV koopt in NL zit dus nog 5 jaar save, want verlaagde bijtelling geldt 60 maanden.:



Daag Mambo, tot 2021 als die geplande wetsverandering er door komt. Weet me iets te linken, allez in Nederland ga ik wel niet wonen.

Vanaf 2021 verwacht ik wel goedkopere EV wagens en veel meer keuze.
We zullen zien. 2020 heb ik altijd al een tof bouwjaar gevonden.
Tja aan de snelheid dat jij uw tesla zult kopen en geleverd krijgen ....zal het eerder het jaar 3000 zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 23:07   #491
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En als uw biv op pk komt zoals het hoort trouwens komt jouw auto er nooit.

Wij hebben er met meer dan 300 pk en wat minder dan 300pk .....en gewone mensen zelfs niet met master aan hun muur kunnen dat aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 23:26   #492
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik geef alleen eens door hoeveel ze nu betalen en hoeveel in 2021 .
En dat het verschil gigantisch is.
In Nederland....en dat zal hier niet veel anders worden.
Kijk eens naar Noorwegen:
https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/

Citaat:
Tis maar dat je het weet en trek er verder uw plan mee
Tis maar dat je het weet en trek er verder uw plan mee.

Citaat:
Dit dus;
Dit dus een vb bij een VW E-Golf in Noorwegen: (kijk eens naar de eindprijs)



Dat gaat ook ingevoerd worden in Vlaanderen heb ik horen waaien.

Citaat:
In Nederland....en dat zal hier niet veel anders worden.
In Noorwegen geldt dat al vele jaren... en dat zal hier niet veel anders worden.

Citaat:
Zeg ik iets verkeerd?
Ik dacht van niet he!
Zeg ik iets verkeerd? Ik denk het niet. Mag ik dat niet denken? Ik dacht van wel hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 februari 2019 om 23:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 23:44   #493
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kijk eens naar Noorwegen:
https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/


Tis maar dat je het weet en trek er verder uw plan mee.


Dit dus een vb bij een VW E-Golf in Noorwegen: (kijk eens naar de eindprijs)



Dat gaat ook ingevoerd worden in Vlaanderen heb ik horen waaien.


In Noorwegen geldt dat al vele jaren... en dat zal hier niet veel anders worden.


Zeg ik iets verkeerd? Ik denk het niet. Mag ik dat niet denken? Ik dacht van wel hé.
Je mag denken wat je wilt.
Maar de tarieven voor Nederland zijn wat ze zijn.
En hier zal dat ook zo zijn. Of erger.

En nu terug naar denken wat je wilt, een vliegende aap of micele in wonderland....maak er iets leuk van
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 09:11   #494
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je mag denken wat je wilt.
Fijn.
Citaat:
Maar de tarieven voor Nederland zijn wat ze zijn.
Die zijn wat ze nu zijn, niet pas in 2020 of 2021.

Citaat:
En hier zal dat ook zo zijn. Of erger.
Je hebt duidelijk problemen met tegenwoordige tijd.
In BE zijn ze zoals ze vandaag zijn.

1. In NL ook zoals vandaag (ICE-vervuiler bestraft met veel hogere bijtelling)

2. En in Noorwegen ook zoals vandaag (idem, en EV beloond met BTW-vrijstelling)

3. BE: aalmoes voor middenklasse EV, je krijgt gewoon het meer aan BTW terug dat je voorgeschoten hebt, maar je moet erom bedelen met paperassen. De meeste vragen het zelfs niet aan, link metro heb ik gegeven.

4. andere landen zoals D, 4k bonus maar de helft komt van de constructeur.
D wil die premie ook verlengen of zelfs verhogen (hangt van de verkiezingen af, lol)

Citaat:
En nu terug naar denken wat je wilt, een vliegende aap of micele in wonderland...
Jij denkt hier alleszins de duimzuigende fantasieaap van lalaland te zijn.

Citaat:
maak er iets leuk van
Droom nog wat verder van je vergane oliebakken.

Vlaanderen of België streeft alleszins naar veel meer EV-wagens tov van vandaag. De link van NVA en Open VLD heb ik gegeven.

Hoe gaan ze - het milieubeleid - dat oplossen? (zijn die scholieren dan voor nougabollen gaan protesteren?)

- Ofwel de mensen belonen met een hogere milieubonus.

- Ofwel veel meer openbare laadpalen zetten. (de grafiek van NL versus BE heb ik ook gegeven)

- nog extra maatregelen? zoals een hogere NOx en CO2 taks? (zie vb Noorwegen)

- - Ofwel een mix van beide eerste, of een mix met een hele soep belastingen die de vervuiler betaald.

Daag Mambo, slaapwel.
Of wil je nog de moeite doen dit hieronder rustig door te lezen? (De laadstations/100.000 inwoners zet ik ertussen, nvdr)
Niet doen als je gefrustreerd bent, slecht voor je fossiel hart.

Bron metro:

Regeringspartij N-VA neemt het nut van de Vlaamse zero-emissiepremie op de korrel. Met die premie wil de Vlaamse regering mensen aansporen een elektrische wagen of een wagen op waterstof te kopen. Maar volgens Matthias Diependaele (N-VA) trekt de premie onvoldoende mensen over de streep en gaat het om “een financieel cadeautje”. Hij stelt voor om het geld voor de premie te investeren in meer omkadering zoals laadinfrastructuur. Minister van Energie Lydia Peeters (Open Vld) is het daar niet mee eens. Zij gelooft wél in het nut van de premie en wil ze graag verlengen na 2019. Sinds 2016 kan de Vlaming een premie krijgen bij de aanschaf van een zero-emissiewagen, zoals een volledig elektrische wagen of een auto op waterstof. De premiehoogte is afhankelijk van de prijs van het voertuig en bedraagt maximaal 4.000 euro. Er is jaarlijks een maximumbudget van 5 miljoen euro.

De premie stopt in principe eind 2019, maar Vlaams minister van Energie Lydia Peeters liet vandaag in het Vlaams Parlement verstaan dat ze voorstander is van een verlenging van de premie.
“Er zijn voldoende redenen om de premie te behouden tot na 2019”, zo zei de Open Vld-minister vandaag.

Uit cijfers blijkt wel dat de premie al enkele jaren onder de verwachtingen blijft.
Zo werden er in 2016 720 premies toegekend voor een bedrag van 3,3 miljoen euro.
In 2017 waren er slechts 314 premies voor een bedrag van 1,1 miljoen euro en vorig jaar ging het om 383 premies voor een bedrag van 1,3 miljoen euro.

“Ik stel vast dat er vorig jaar 2.666 zero-emissie voertuigen in Vlaanderen werden ingeschreven, maar er slechts 383 premies werden aangevraagd. De overgrote meerderheid vraagt dus niet eens een premie”, stelt Matthias Diependaele.

Volgens hem volstaat de premie helemaal niet om de doelstelling van 7,5 procent elektrische wagens in 2020 te halen. “De 2.666 ingeschreven exemplaren vorig jaar waren goed voor een marktaandeel van 0,82 procent. De zero-emissiepremie verandert daar spijtig genoeg niets aan”, aldus Diependaele. Hij bestempelt de premie als een “spielerei” en pleit ervoor om de middelen voor de premie te verschuiven naar omkadering, zoals laadinfrastructuur.

openbare laadpunten per 100.000 inwoners:
nvdr Micele

Minister Peeters gelooft wel in de kracht van de premie als financiële incentive om mensen over de streep te trekken. Zij wijst er ook op dat het aandeel elektrische voertuigen in de inschrijvingen eind 2018 is gestegen naar 1,94 procent. Zij gelooft wél in het halen van de 7,5 procent elektrische voertuigen tegen eind 2020. “Als ik de sprong zie die we in het laatste kwartaal van 2018 hebben gemaakt, dan hoop ik alleszins dat we die 7,5 procent gaan halen, maar u kunt mij nu echt niet vragen om de doelstelling te verlagen naar 4 of 5 procent.”

- - -- - - -

De diesel is overigens opgeslagen. Er wordt meer biodiesel B7 gemaakt van palmolie, (groen wordt extra gekapt). Of nog zo een gedrocht wat ze niet afgeschaft krijgen.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2019 om 09:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 10:04   #495
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog belachelijker is het als men die wagens voor hun vermogen gaat bewonderen, terwijl ze van verkeerslicht naar verkeerslicht kunnen racen want op de autobaan hangen ze altijd tussen twee vrachtwagens om toch maar op hun bestemming te geraken.
Nee het is gewoon belachelijk om de Model S/3 te gaan vergelijken met (pseudo)-sportvarianten van de gewone productiemerken, enkel om een punt te maken wat betreft pk en koppel. Daar dienen die Model S/3 domweg niet voor.

Voor verplaatsingen van punt A naar punt B voldoen die meer dan ruimschoots en kunnen ze echt wel meer dan tussen vrachtwagens hangen (dat punt proberen te maken is ook gewoonweg idioot en van hetzelfde kaliber als Tesla ophemelen op basis van pk en koppel) en kunnen ze stevige concurrenten zijn voor de traditionele premium merken.

Als je kiest voor de M-reeksen, de AMG-reeksen, de RS-reeksen, de Abarth-reeksen en weet ik veel welke varianten , dan kies je niet alleen een wagen om van A naar B te gaan, dan kies je ook voor sportiviteit en race-karakteristieken (en dat is niet hetzelfde als drag-karakteristieken). Dat die modellen Tesla afdrogen op hun eigen domein, is pure logica; die tijden op Laguna Seca (of Nurburg for that matter) zijn dus niet verwonderlijk. Die modellen daarentegen op drag-karakteristieken gaan vergelijken en op basis daarvan willen beweren dat Tesla die wagens verslaat, is pure onnozelheid. Ideaal fundi-gedrag, maar verder even pointless als stellen dat je met Tesla alleen snel aan een groen licht weg bent en verder tussen vrachtwagens moet gaan hangen.

Als je Tesla werkelijk op zijn drag-performance wil gaan price-benchmarken, dan kom je in de tuning-categorie terecht, waar ze om het even wat opvoeren tot idioot hoge pk's en koppels.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 10:23   #496
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nee het is gewoon belachelijk om de Model S/3 te gaan vergelijken met (pseudo)-sportvarianten van de gewone productiemerken, enkel om een punt te maken wat betreft pk en koppel. Daar dienen die Model S/3 domweg niet voor.

Voor verplaatsingen van punt A naar punt B voldoen die meer dan ruimschoots en kunnen ze echt wel meer dan tussen vrachtwagens hangen (dat punt proberen te maken is ook gewoonweg idioot en van hetzelfde kaliber als Tesla ophemelen op basis van pk en koppel) en kunnen ze stevige concurrenten zijn voor de traditionele premium merken.

Als je kiest voor de M-reeksen, de AMG-reeksen, de RS-reeksen, de Abarth-reeksen en weet ik veel welke varianten , dan kies je niet alleen een wagen om van A naar B te gaan, dan kies je ook voor sportiviteit en race-karakteristieken (en dat is niet hetzelfde als drag-karakteristieken). Dat die modellen Tesla afdrogen op hun eigen domein, is pure logica; die tijden op Laguna Seca (of Nurburg for that matter) zijn dus niet verwonderlijk. Die modellen daarentegen op drag-karakteristieken gaan vergelijken en op basis daarvan willen beweren dat Tesla die wagens verslaat, is pure onnozelheid. Ideaal fundi-gedrag, maar verder even pointless als stellen dat je met Tesla alleen snel aan een groen licht weg bent en verder tussen vrachtwagens moet gaan hangen.

Als je Tesla werkelijk op zijn drag-performance wil gaan price-benchmarken, dan kom je in de tuning-categorie terecht, waar ze om het even wat opvoeren tot idioot hoge pk's en koppels.
Pointless maar de realiteit.

Ik maak jaarlijks zo een 50.000km op de Duitse autobahn, ik heb nog nooit een Tesla links van me gezien, altijd rechts, altijd aan +/- vrachtwagen snelheden.

Ze moeten daar niet hangen, ze doen het wel ondanks hun groot vermogen maar met hun beperkt bereik.

Terwijl al de rest van het sportieve segment me wel degelijk links voorbij flitst.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 11:59   #497
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Porsche wil mss bijleren over snelle E-sportwagens:

Citaat:
http://www.trlnews.com/2018/06/20/fa...startup-rimac/

German automaker Porsche on Wednesday announced it has acquired 10% stake in Rimac Automobili, the Croatian electric vehicle (EV) company behind the world’s fastest electric car. Porsche also said it will partner with Rimac on the development of future electric-car technologies. Rimac unveiled its C Two electric hypercar, earlier this year, which can accelerate from 0-100 kmph in 1.85 seconds.
Tja Porsche.... de Tesla Roadster gaat eraan komen, dat werd eens tijd.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2019 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:46   #498
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Pointless maar de realiteit.

Ik maak jaarlijks zo een 50.000km op de Duitse autobahn, ik heb nog nooit een Tesla links van me gezien, altijd rechts, altijd aan +/- vrachtwagen snelheden.

Ze moeten daar niet hangen, ze doen het wel ondanks hun groot vermogen maar met hun beperkt bereik.

Terwijl al de rest van het sportieve segment me wel degelijk links voorbij flitst.
De vraag is uiteraard of de Duitse autobahn, uniek in zijn soort en waarschijnlijk ook uitstervend, nog relevant is in de vergelijking van wagens. Ook in Duitsland zijn er steeds meer snelheidsbeperkingen & wordt er ook reeds gesproken over een maximumsnelheid (alhoewel dat nog vloeken in de kerk is, maar het zal lokaal en geleidelijk aan gaan).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:54   #499
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Pointless maar de realiteit.

Ik maak jaarlijks zo een 50.000km op de Duitse autobahn, ik heb nog nooit een Tesla links van me gezien, altijd rechts, altijd aan +/- vrachtwagen snelheden.

Ze moeten daar niet hangen, ze doen het wel ondanks hun groot vermogen maar met hun beperkt bereik.

Terwijl al de rest van het sportieve segment me wel degelijk links voorbij flitst.
Is natuurlijk een dikke dpg leugen. Ik had ook niet anders verwacht van onze olieboer.

Mij hebben reeds een paar Teslas ingehaald terwijl ik 150 kmh reed.

Een Tesla geraakt op verre afstanden het snelste als men 150-160 kmh gemiddeld rijdt, desnoods sneller , er zijn immer superchargers genoeg. Desnoods nog wat sneller rijden want hoe leger de accu is aan een Supercharger desto sneller laadt hij op, de beginstroom is altijd hoger, en nooit te vol laden best juist genoeg tot de volgende Suc met wat reserve, vanaf 50% neemt namelijk de laadsnelheid langzaam af. Ik kan natuurlijk ook het rijbereik opzoeken bij hoge snelheden de range neemt minder snel af dan men denkt.

Dit is al een paar maal gedocumenteerd in het verleden met oudere *Teslas, nu zijn de Teslas nog wat zuiniger, en de Superchargers veel talrijker.
Bovendien is de route- en tripplanner zodanig geoptimaliseerd dat de computer perfect uitrekend hoe snel je ergens kunt komen adhv je gereden snelheden, men krijgt al op voorhand de laadduur op je scherm, en dit zelfs rekening houdend met relief en zelfs weersomstandigheden.

* 111 kmh gemiddelde, files niet meegerekend, kruissnelheden tot 150 kmh

Citaat:
https://www.impulse.de/leben/mit-111...d/2051764.html

Mit 111 km/h zum Weltrekord

Wie schnell waren Sie unterwegs?

In der Spitze waren es zwischen 140 und 150 km/h, im Durchschnitt lagen wir bei 111 km/h, wenn man die Staus herausrechnet. Das ist also kein Unterschied zu einem Auto mit Benzinmotor. Das Entscheidende für den Rekord waren aber die kurzen Ladezeiten: Wir haben die Strecke so geplant, dass die Batterien möglichst leer waren, wenn wir eine Ladestation angesteuert haben, weil sie sich dann am schnellsten aufladen lassen. Das ist wie beim Handy: je leerer der Akku, desto schneller geht das Aufladen.
Citaat:
Met 111 km / u het wereldrecord

Hoe snel was je onderweg?

In de top, het was tussen 140 en 150 km / h, gemiddeld waren we bij 111 km / h, de congestie niet meegerekend. Dus dat is niet anders dan een auto met een benzinemotor. De beslissende factor voor het record waren echter de korte laadtijden: we hebben de route zo gepland dat de batterijen zo leeg mogelijk waren toen we een laadstation activeerden, omdat ze dan de snelste kunnen opladen. Het is net als de mobiele telefoon: hoe leeger de batterij, hoe sneller het laadproces.
Waarmee ik alweer bewijs dat dpg weer warme lucht aan het blazen is. lol.

Onze forummer Araneus kan dit bevestigen, of heeft dit al gedaan.

Een grafiek is ook eenvoudig, waar men het verbruik kan aflezen bij 120 kmh , 140 kmh tot 160 kmh.



https://cleantechnica.com/2018/08/19...r-on-highways/

De snellaadkurves staan er ook in, kijk hoe de laadpower geleidelijk afneemt na 50% geladen:


Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2019 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 22:27   #500
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

vervolg,

Dit is het verbruik naargelang snelheid van een "zuinige" benzinemotor VW Golf 1,4 TSi met amper 122 PK, ik kan er ook vinden die wat zwaarder zijn.



Tesla model 3 = groen:


Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2019 om 22:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be