Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie is de grootste Turk aller tijden?
Attila de Hun 5 12,20%
Alparslan 1 2,44%
Yavuz Sultan Selim 1 2,44%
Fatih Sultan Mehmet 3 7,32%
Mimar Sinan 3 7,32%
Ataturk 28 68,29%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 00:33   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
In de middeleeuwen waren de "blanke" Brabançons uit onze gewesten in heel Europa bekend en berucht als onbehouwen, baldadige en wreedaardige huurlingen. Ze vormden bendes in dienst van de krijgsheren die het best betaalden.
En tijdens de eerste kruistochten stonden de Arabieren in Klein-Azië verbaasd over het gebrek aan medische kennis bij de Frankische ridders. Terwijl de Arabieren alle soorten wonden konden genezen, hielden de Franken het doorgaans bij amputaties als een wond begon te etteren. Belachelijk, maar waar.
Alweer een van de zovele mythes die de wereld worden ingestuurd door mensen die nauwelijks iets of helemaal niets van de geschiedenis afweten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 00:36   #182
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En zijn meestal verturkste, tot de islam bekeerde Grieken. En deel van hen spreekt trouwens tot op de dag van vandaag Grieks onder elkaar.
Ik had het over lazzen. Trouwens mijn grootvader was een laz.

Het waren echter nooit Grieken. Ze werden wel door de Turken Rum genoemd.

Het zijn meestal slimme mensen en ook gelovig.

Ze hebben meestal lichte oog- en haarkleur.

Ze zijn bekeerd tot Islam. Sindsdien zijn ze de Turkse sultans en Islam altijd trouw gebleven.

Jan nu je er toch reageert op één van men tekst. Wil je ook eventjes zeggen welke Turk volgens jou de allergrootste was? Enigste wat je doet is dit topic ruïneren. (offtopic zijn)
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 00:37   #183
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
1) ik ben geen Jood en ook geen Armenier.
2) bekende top sporters ? en wat hebben zij aan de mensheid gegeven ? nothing! ook in Afrika heb je "bekende sporters".
Je weet wat ik bedoel EL Turco.
Jullie zijn veroveraars en moordenaars.
Miljoenen Armenen werden door jullie genadeloos afgeslacht.

En wat de mongolen-tataren in mijn land - Rusland gedaan hebben in de middeleeuwen is nog erger.

Trouwens, door turkse threads te lezen zoals deze hier zie ik dat jullie zich minderwaardig voelen.. en terecht ook
Ik voel me niet minderwaardig en ik ben niet minderwaardig, de Turken evenmin.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 21 januari 2005 om 00:37.
Oud 21 januari 2005, 00:38   #184
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Onmogelijk, hij doet zulke uitspraken om gewoon sympathie te krijgen van extreem-rechtse autochtonen. Respect die hij op straat, op werk en op andere gebied nooit krijgt van een autochtoon wil hij op dit forum krijgen.

Hij is gewoon een gefrustrureerde Oost-blokker. Omdat zijn vriendje jaarlijks x-percentage moet afgeven aan mafia (misschien de Turkse) wil hij Turken zwartmaken met zijn russische accent.
hahahahahahahahahahahah respect krijgen op een forum ? Mijn nick is niet verbonden aan een persoon, als mijn nick hier "respect" krijgt, dan wat ben ik ermee ? Je moet mij niet aan uzelf meten jong.

Let me tell u EL turco : door idioten zoals gij hier, krijg IK hier in Belgie een negatieve stempel "vreemdeling". Omdat jullie, turken en marokanen hier in Belgie zich niet kunnen gedragen.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 00:42   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over lazzen.
En ik had het over de verturkste en tot de islam bekeerde Grieken aan de Zwarte Zee die er nog steeds leven en onder elkaar nog steeds Grieks spreken.
Oud 21 januari 2005, 00:43   #186
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
jij kunt het echt niet verkroppen dat de blanke europeanen de grootste verwezenlijkingen inzake wetenschap en cultuur hebben voortgebracht hé?
Het tegengestelde is waar. Waar zie je mij afgeven op de Westerse beschaving of hun verwezenlijkingen? Het enige wat ik tracht te doen is de éénzijdige visie op de Ottomaanse periode aan te vullen. Bij andere onderwerpen ga ik enkel in op uiterst rechtse nonsens. Gewoon rechts heb ik geen moeite mee. De wereld is namelijk niet zwart-wit maar vol nuance.
Ik ben zelf blank en volbloed Europeaan. Zelfs mijn naam, Kenan, is naast hebreeuws ook keltisch. De mondeling overgeleverde kronieken van mijn familie gaan terug tot minstens 200 jaar terug en spelen zich volledig af in Europa. Waarom zou ik op mezelf schoppen?
Mijn reactie op kelt is plagend en schertsend bedoeld. Hij weet dat ook. Ik ken hem al langer dan vandaag van op een ander forum.
Het merendeel van mijn posts op dit forum zou je als luchtig kunnen omschrijven. Als je mijn posts minder verzuurd leest, zou je dat merken. Je hebt me zelfs eenmaal verdacht van een echte Vlaming te zijn die zich voortdoet als Turk. Je gruwt waarschijnlijk bij de gedachte een zogenaamde allochtoon niet te kunnen herkennen wanneer hij langs je staat of met je spreekt. Het moet verschrikkelijk zijn om met zulke paranoïde gevoelens te moeten leven.
Oud 21 januari 2005, 00:46   #187
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
hahahahahahahahahahahah respect krijgen op een forum ? Mijn nick is niet verbonden aan een persoon, als mijn nick hier "respect" krijgt, dan wat ben ik ermee ? Je moet mij niet aan uzelf meten jong.

Let me tell u EL turco : door idioten zoals gij hier, krijg IK hier in Belgie een negatieve stempel "vreemdeling". Omdat jullie, turken en marokanen hier in Belgie zich niet kunnen gedragen.

Het komt eruit, eindelijk. Dat je niet gerespecteerd wordt ligt echt niet aan mij.

Wie ben jij wel om me idioot te noemen?

Je bent éénmaal een vreemdeling. Ook al je integreert, in u geval assimileert ben je een vreemdeling. Maar een vreemdeling kan best een goede burger zijn hoor. Dus hij kan perfect Nederlands praten, omgaan met zijn buren (niet in u geval blijkbaar) ...
Maar een vlaming kan je niet worden, je bent een Rus en je moet er fier op zijn, op je identiteit.

Een wannabee-vlaming ... Ik krijg den indruk dat ze rotte peren ginder nor hier sturen.

Trouwens, criminelen van Oost-Bloklanden in ons land zijn actiever dan de Turkse criminelen. Vergelijk aub Turken niet met de Marokkanen.
Hun reputatie is aparte geval.
Als ik me niet vergis, liggen de cijfers bij Marokkanen 10 keer hoger dan bij Turken.
Oud 21 januari 2005, 00:53   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent éénmaal een vreemdeling. Ook al je integreert, in u geval assimileert ben je een vreemdeling. Maar een vreemdeling kan best een goede burger zijn hoor. Dus hij kan perfect Nederlands praten, omgaan met zijn buren (niet in u geval blijkbaar) ...
Maar een vlaming kan je niet worden, je bent een Rus en je moet er fier op zijn, op je identiteit.
Merkwaardig toch wel om dit van u te horen nadat u enkele berichten eerder nog betoogde dat Sinan - toch een Griek - door zijn aanvaardiging van de islam volgens u een Turk werd... Volgens uw bovenstaande redenering kon dat evenwel niet.

Blijkbaar hanteert u twee maten en twee gewichten naar gelang het u uitkomt.
Oud 21 januari 2005, 00:57   #189
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:

Het komt eruit, eindelijk. Dat je niet gerespecteerd wordt ligt echt niet aan mij.

Wie ben jij wel om me idioot te noemen?

Een wannabee-vlaming ... Ik krijg den indruk dat ze rotte peren ginder nor hier sturen.

Trouwens, criminelen van Oost-Bloklanden in ons land zijn actiever dan de Turkse criminelen. Vergelijk aub Turken niet met de Marokkanen.
Hun reputatie is aparte geval.
Als ik me niet vergis, liggen de cijfers bij Marokkanen 10 keer hoger dan bij Turken.
lol, ik krijg meer respect op het werk dan je ooit zou krijgen in uw kebabzakje geloof mij maar

een Vlaming zal ik nooit kunnen worden, ik ben hier niet geboren en niet opgegroeid, mijn mentaliteit is ook anders ik woonde in Rusland tot ik volwassen geworden ben.

Maar ik woon hier momenteel, en ik geef om dit land, snapt ge ? Ik vind het erg dat Turken dit land zo verkloten.

Op mijn identiteit ben ik absoluut niet fier.
Mijn land (en die van u ook) heeft in de 20ste eeuw ernstige misdaden begaan teden de mensheid.
Bezetting van de Baltische staten, bezetting van Polen, het installeren van communisme in Oost-Europa en veel meer.
Daar kan ik niet fier op zijn.
Je bent blijkbaar wel fier op wat uw land gedaan heeft, op alle gepleegde moorden.

PS. Als ik bekende Russen met bekende Turken vergelijk dan winnen wij hoor Zie, ik kan ook nationalistisch zijn
Oud 21 januari 2005, 01:00   #190
JusticeLover
Banneling

Standaard

Als ik is eventjes herlees wat ik allemaal heb geschreven, voel ik me niet echt prettig.

Als ik je heb gekwetst, bied ik mijn verontschuldiging aan.

Trouwens je teksten over Turken zijn niet echt lief.
Oud 21 januari 2005, 01:03   #191
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
lol, ik krijg meer respect op het werk dan je ooit zou krijgen in uw kebabzakje geloof mij maar

een Vlaming zal ik nooit kunnen worden, ik ben hier niet geboren en niet opgegroeid, mijn mentaliteit is ook anders ik woonde in Rusland tot ik volwassen geworden ben.

Maar ik woon hier momenteel, en ik geef om dit land, snapt ge ? Ik vind het erg dat Turken dit land zo verkloten.

Op mijn identiteit ben ik absoluut niet fier.
Mijn land (en die van u ook) heeft in de 20ste eeuw ernstige misdaden begaan teden de mensheid.
Bezetting van de Baltische staten, bezetting van Polen, het installeren van communisme in Oost-Europa en veel meer.
Daar kan ik niet fier op zijn.
Je bent blijkbaar wel fier op wat uw land gedaan heeft, op alle gepleegde moorden.

PS. Als ik bekende Russen met bekende Turken vergelijk dan winnen wij hoor Zie, ik kan ook nationalistisch zijn
Kebabzaak heb ik nog niet geopend.

Mooie levensverhaal.

Turken ... kloten ... dit ... land? Als ik nu schrijf wat ik allemaal denk ga ik dinges doen dat niet mag van men geloof. Maar denk twee keer na eerder je iets schrijft.

Tuurlijk ben ik niet fier op moorden dan wel tegen onschuldige burgers (hadden Turken wel onschuldige mensen vermoord?) Maar soit, ik ben fier op mijn volk, cultuur en geschiedenis.

Het kan mij geen barst schelen wat je vind van je eigen volk,... Boeit niet meer.

Turken winnen wel

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 21 januari 2005 om 01:15.
Oud 21 januari 2005, 01:08   #192
Shizie
Banneling

Standaard

EL Turco. je hebt gelijk. Ik verspil mijn tijd aan nutteloze discussie hier

Sorry als mijn woorden u een onaangenaam gevoel gaven.

ik ga slapen nu, morgen vroeg opstaan en gaan werken ://

Belgie is te klein voor een grote aantal vreemdelingen. En door jullie taalrijke aanwezigheid "kloten" jullie dit land.. Dit bedoelde ik. Misschien heb ik geen goeie woord gekozen.

Anyway slaap lekker en PEACE!!!

After all, we willen allemaal lang en gelukkig leven, right :O
Oud 21 januari 2005, 01:08   #193
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Merkwaardig toch wel om dit van u te horen nadat u enkele berichten eerder nog betoogde dat Sinan - toch een Griek - door zijn aanvaardiging van de islam volgens u een Turk werd... Volgens uw bovenstaande redenering kon dat evenwel niet.
Trouwens wie was volgens jouw de grootste Turk ooit?

Blijkbaar hanteert u twee maten en twee gewichten naar gelang het u uitkomt.
Dat zijn aparte gevallen. Men maakt een een nieuwe revolutie mee, nationalistische. Tot die nationalisten behoren geen vreemdelingen.

Toen was het anders. Ottomaanse Rijk werd bestuurd door Turken. Het was wel een cocktail van volkeren (o.a grieken, armeniers, bulgaren,...). Als er iemand zich bekeerde tot islam en Turks sprak en gebouwen maakte... was hij zeker een "Turk". Hij behoorde dus niet tot de Grieken die plannen maakten om Turkse Gouverneur van Grece te vermoorden.

Vergelijk appelen met peren niet met elkaar. Time is changin' ...

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 21 januari 2005 om 01:10.
Oud 21 januari 2005, 01:14   #194
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
EL Turco. je hebt gelijk. Ik verspil mijn tijd aan nutteloze discussie hier

Sorry als mijn woorden u een onaangenaam gevoel gaven.

ik ga slapen nu, morgen vroeg opstaan en gaan werken ://

Belgie is te klein voor een grote aantal vreemdelingen. En door jullie taalrijke aanwezigheid "kloten" jullie dit land.. Dit bedoelde ik. Misschien heb ik geen goeie woord gekozen.

Anyway slaap lekker en PEACE!!!

After all, we willen allemaal lang en gelukkig leven, right :O
Thanks, mor die glimlach is niet zo sympathiek. Maar ja boeren na het eten vinden ze in Rusland aangenaam dus dat waarschijnlijk ook.

Ik ga ook slapen wel ga ik morgen naar school Dat ook op een vrijdag, tweede dag van Offerfeest

Mooie woorden, hetzelfde.

Mij maakt het niet uit of ik lang leef, zolang ik maar leef als een goede moslim 8)
Oud 21 januari 2005, 06:32   #195
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij maakt het niet uit of ik lang leef, zolang ik maar leef als een goede moslim
Gelieve geen provocerende teksten te plaatsen.

Citaat:

Hij bedoelt dat je toch nooit wordt geaccepteerd als niet-vreemdeling op straat ben je nog steeds die ene allochtoon.

Nog een vraagje aan Jan:

sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:44   #196
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Als reactie op mijn bericht over het rauwe optreden van de "brabançons" in de middeleeuwen (en over de weinig ontwikkelde Frankische geneeskunde in die tijd) meende een woodbe historicus dit te moeten posten:

Citaat:
Alweer een van de zovele mythes die de wereld worden ingestuurd door mensen die nauwelijks iets of helemaal niets van de geschiedenis afweten.
Zonder enig argument. Want Jantje wil er zich op een klassiek-kinderachtige manier van afmaken: "Ge liegt".
Mag ik even de Grote Winkler Prins (9de druk, deel 5, blz. 44) citeren?

"Brabanciones (middeleeuws Lat., afgeleid van het Fr. brabançons = Brabanders), naam waarmee de georganiseerde benden huurlingen, doorgaans voetknechten, werden aangeduid die in de 12de en 13de eeuw West-Europa onveilig maakten. Zij verschenen onder die naam in 1166 in de keizerlijke legers in Duitsland en Italië en sinds 1173 eveneens in de troepenmachten van Engeland en Frankrijk. Bij de onregelmatige betaling van hun soldij of tijdens de onderbreking van de vijandelijkheden zwierven zij plunderend rond op zoek naar nieuwe opdrachtgevers. Allerlei outlaws en kruisvaarders die naar hun woonplaats niet wilden of konden terugkeren, sloten zich bij hen aan. Vooral in Frankrijk had men te lijden onder hun rooftochten, brandstichtingen en moordpartijen. (...)"
Het artikel wordt afgesloten met een drietal literatuurverwijzingen.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 18:42   #197
sinan123
Banneling

Standaard

Tuurlijk weet de Grote Winkler Prins niks over het verleden, alleen Jan van den Berghe weet dat.

''U weet hoogenaamd niet waar u het over heeft''
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be