Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2019, 15:36   #301
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een snotneus dus. Had het kunnen weten
We kunnen allemaal nog geen 70 zijn hé Fred.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 16:10   #302
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We kunnen allemaal nog geen 70 zijn hé Fred.
Inderdaad. Dat is voor vele zelfs niet weggelegd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 16:35   #303
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die twee zouden zot zijn dat niet te doen zo.

dat heet gezond en intelligent beleggen Profiteur.

ik zou hen ook aanraden slechts op 10 of 15 jaar max te lenen.

en dat een keer of vier vijf te doen tijdens hun loopbaan.
Om dan een dikke villa te kopen en dan? Slaaf van dat groot huis zijn waar ze bijna nooit aanwezig zijn. Moet ik nu medelijden of leedvermaak met dergelijke omhooggevallen Johnnies en Marina's hebben?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 16:46   #304
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Om dan een dikke villa te kopen en dan? Slaaf van dat groot huis zijn waar ze bijna nooit aanwezig zijn. Moet ik nu medelijden of leedvermaak met dergelijke omhooggevallen Johnnies en Marina's hebben?
Als ge het ding hebt afbetaald hebt ge wel een kast van 350-400k staan.

En als ge dan nog eens erft (meestal rond diezelfde periode) hebt ge nog eens een serieuze klets erbij.

Dan kunt ge beginnen na te denken over het helpen van uw kinderen (die dan zelf willen bouwen) en/of uw eigen toekomst (minder werken, ergen anders wonen...).

En dat gaat, want ge hebt kapitaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 17:33   #305
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Als je met 2 bent zijn het niet enkel je eigen prioriteiten die tellen. Voor gelovige mensen is het huwelijk iets heel speciaals en dat moet ik respecteren.
Het is overigens een schatting. Bij een vriend van mij kostte het een pak meer, bij anderen net iets minder.
Iemand die daar 20.000 euro voor uitgeeft is een volstrekte idioot, en dat staat totaal los van het feit of er verzwarende omstandigheden (gelovig zijn) aanwezig zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 17:43   #306
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn man vind z'n spaargeld en inkomen te laag voor een hypotheek. En op mijn inkomen kan hij niet rekenen (voor 20 jr). Hij koopt niet en gelijk heeft 'm.

Dus hoe kan je rond komen? Oprecht zijn, geen competitie met andere mensen boven uw middelen willen voeren, proberen altijd wat te sparen, enz.
Waarom ? Vreest hij dat je het gaat afbollen met een ander ?

En nog iets : waarom zeg je "HIJ koopt niet..." als het gaat over een gezamenlijke aankoop ? Je beseft toch dat je niet meer in de bergen van Pakistan zit maar dat wij notarissen hebben die een akte maken op de 2 partners hun naam ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:03   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb twee keer op nul gestaan (sinds mijn 18de) in mijn leven:

toen ik afstudeerde en toen ik mijn huis kocht
Idem hier. En dat is/was zo bij de meeste mensen die ik goed ken en die daar open over praten. De klassieke fout maken en kijken naar de uitzonderingen die via papa of schoonpapa een bouwgrond en soms zelfs gewoon een afgewerkte woning krijgen heeft geen zin.
Wat wel zo is, is dat er quasi niemand nog een aankoop van een woning kan financieren zonder dat ze (minimaal) 20% eigen middelen kunnen inbrengen. Bij bouwprojecten is dat nog gortiger omdat grond in Vlaanderen belachelijk duur is geworden.
Die 20%, die de banken vragen om hun eigen kredietrisico op nul te plaatsen en daarvoor in ruil een lagere rentevoet geven maakt dat zeeer veel jonge koppels een 'schenking' of 'onderhandse lening' krijgen of aangaan bij ouders en schoonouders.
De onderliggende redenering is dan : 'we kunnen ze nu beter wat hulp geven, met geld dat ze anders binnen X jaar toch zouden krijgen na erfenis dan dat ze nu 20 of 25 jaar teveel rente moeten afbetalen'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:15   #308
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom ? Vreest hij dat je het gaat afbollen met een ander ?

En nog iets : waarom zeg je "HIJ koopt niet..." als het gaat over een gezamenlijke aankoop ? Je beseft toch dat je niet meer in de bergen van Pakistan zit maar dat wij notarissen hebben die een akte maken op de 2 partners hun naam ?
Je kan mensen uit de bergen van Pakistan halen, maar je kan Pakistan niet uit de mensen halen.

Ze is moslim, ze is eigendom.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 februari 2019 om 18:16.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:20   #309
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan mensen uit de bergen van Pakistan halen, maar je kan Pakistan niet uit de mensen halen.

Ze is moslim, ze is eigendom.
Ik dacht dat hij van een Paki berg kwam, maar dat zij geboren en getogen Antwaarpse was eigenlijk...hoe stoempte daar dat Pakistan terug in mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:38   #310
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik dacht dat hij van een Paki berg kwam, maar dat zij geboren en getogen Antwaarpse was eigenlijk...hoe stoempte daar dat Pakistan terug in mss?
Tja, als we echt in detail gaan, dan is ze een mannelijke poster die een stuk of vijf dubbelnicks heeft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 18:41   #311
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, als we echt in detail gaan, dan is ze een mannelijke poster die een stuk of vijf dubbelnicks heeft.
Ezwijgh u lip joenge! A moedr!

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 februari 2019 om 18:42.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 19:26   #312
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge het ding hebt afbetaald hebt ge wel een kast van 350-400k staan.

En als ge dan nog eens erft (meestal rond diezelfde periode) hebt ge nog eens een serieuze klets erbij.

Dan kunt ge beginnen na te denken over het helpen van uw kinderen (die dan zelf willen bouwen) en/of uw eigen toekomst (minder werken, ergen anders wonen...).

En dat gaat, want ge hebt kapitaal.
Tavek ge moet wel A of B zeggen! Ik heb zo een kast staan (geschat 850000) en die is in optie voor verkoop genomen. Ik heb nu pas een derde keer goed geërfd en mijn kinderen zijn beter bezig dan toen ik zo oud als hun was. Dus mijn droom is een mooi buitenverblijf ergens in een zonnig land als Spanje en hier enkel nog een adres. Maar daar hoort dan gaan werken zeker niet meer bij.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:11   #313
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zou ik niet durven schrijven. "Werken" is nog steeds de bron van iets te verwerven, behalve als je het krijgt.
Dan weet je echt niet waarover je spreekt.
Hard werken brengt helemaal niet meer op zoals 30 jaar geleden en de extra uitgevonden 'uitgaven' van vandaag zouden in die tijd door de bevolking gewoon als bedrog zijn beschouwd.
Voeg daarbij een totaal weggevreten vrijheid om zelf wat extra te verdienen (en dan bedoel ik dat in de brede zin van het woord) om in 2019 te landen.

In de jaren 80/90 hielp zowat de hele vriendenkring bij het bouwen van een huis. De ene keer bij die, de andere keer bij de volgende. Niemand betaalde wat en na een tijdje had de hele bende zijn stekje gevonden.

Organiseer dit vandaag en je bent geruïneerd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:23   #314
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Moet ge nu eens proberen, een vriend toelaten op je werf en die nog iets laten doen zonder dat aan te geven bij de (r)overheid.

Je moet tegenwoordig al opgeven als er familieleden op de werf zouden komen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:31   #315
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tavek ge moet wel A of B zeggen! Ik heb zo een kast staan (geschat 850000) en die is in optie voor verkoop genomen. Ik heb nu pas een derde keer goed geërfd en mijn kinderen zijn beter bezig dan toen ik zo oud als hun was. Dus mijn droom is een mooi buitenverblijf ergens in een zonnig land als Spanje en hier enkel nog een adres. Maar daar hoort dan gaan werken zeker niet meer bij.
Wat houdt u tegen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:50   #316
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moet ge nu eens proberen, een vriend toelaten op je werf en die nog iets laten doen zonder dat aan te geven bij de (r)overheid.

Je moet tegenwoordig al opgeven als er familieleden op de werf zouden komen...
Ja, ik wil alleen maar duidelijk maken dat gisteren gisteren was en vandaag vandaag. Grote muil opzetten aan +50 jaar en het vanzelfsprekend vinden dat de jeugd het vandaag gewoon kan overdoen is zo dom dat het meer op kwaadwilligheid lijkt.

Op mijn 17 schilderde ik volledige wagens buiten op de gazon bij mijn ouders.
Niet met de borstel maar met een oude compressor en spuitpistool.
Met 2 vrienden om de twee weken ééntje. Tussen 5 en 6 uur s'morgens vloog de verf over de platen muur bij de buren. Nooit ééntje komen klagen want als er wat fout ging met hun wagen prutsten we tot het ding het weer deed. Vandaag mogen de koeien geen scheet meer laten...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:53   #317
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hier op de staat is een jong koppel zelf aan het bouwen.

Pa, schoonpa, nonkels, enz...komen helpen, alleen in de weekends en op feestdagen. Gaat dus tergend traag vooruit.

Net om niet tegen de lamp te lopen vermoed ik. Want de vaders zijn jonggepensioneerde Ford mannen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 21:56   #318
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier op de staat is een jong koppel zelf aan het bouwen.

Pa, schoonpa, nonkels, enz...komen helpen, alleen in de weekends en op feestdagen. Gaat dus tergend traag vooruit.

Net om niet tegen de lamp te lopen vermoed ik. Want de vaders zijn jonggepensioneerde Ford mannen.
Ik weet niet of 'niet tegen de lamp lopen' nog mogelijk is.
In wezen moet er ook belastingen worden betaald op eigen werk.
Het zou kunnen dat dat 30 jaar geleden ook al 'uitgevonden' was maar iedereen veegde daar zijn voeten aan.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 22:07   #319
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bij het bouwen of verbouwen van een woning kunt u altijd een beroep doen op familieleden en vrienden. Maar mag dit wel?

Het sociale luik in de gratis hulp bij bouwwerken is complex. De regel zegt dat derden u gratis mogen helpen op voorwaarde dat er geen sprake is van werkomstandigheden die typisch zijn voor een werkgever-werknemer relatie. Met andere woorden:

het werk, de prestatie moet volledig gratis zijn
en de helpers mogen niet gebonden zijn aan specifieke arbeidsuren.
Familieleden
In de praktijk laat men de hulp van familieleden toe tot en met de vierde graad (neven en nichten). Strikt genomen is het maar toegelaten tot de tweede graad (grootouders of kleinkinderen), maar in principe zal men nooit problemen maken wanneer u geholpen wordt door een neef of oom.

Vrienden en kennissen
Vrienden mogen wettelijk gesproken niet komen helpen. Als er geen familiale verwantschap is, zal de sociale inspectie dit overmaken aan de economische inspectie die een proces-verbaal (pv) kan opstellen voor de overtreding van de wet op het sluikwerk.

Of hiervoor werkelijk sancties getroffen zullen worden, hangt van diverse factoren af. Als de bouwheer zelf aanwezig is op de werf, zal de inspectie minder snel problemen maken dan wanneer de vriend volledig op zijn eentje komt werken in het huis.

Verder speelt ook de omvang van de werken een rol. De sanctie kan oplopen tot enkele duizenden euro's, zowel voor de bouwheer als voor degene die hem geholpen heeft.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 22:10   #320
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier op de staat is een jong koppel zelf aan het bouwen.

Pa, schoonpa, nonkels, enz...komen helpen, alleen in de weekends en op feestdagen. Gaat dus tergend traag vooruit.

Net om niet tegen de lamp te lopen vermoed ik. Want de vaders zijn jonggepensioneerde Ford mannen.
Familie in tweede graad mag dat. Onbelast, maar je moet de namen wel opgeven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 februari 2019 om 22:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be