Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2019, 14:22   #361
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die doen ook maar wat van hen gevraagd wordt
Innuendo. Je hebt je tanden er verkeerd ingezet.
Hun acties zijn spontaan en hun enthousiasme volkomen begrijpelijk.
Jij kan natuurlijk niet 'afgezet' worden voor het verspreiden van een stompzinnige conspiratietheorie.
Hahahahaha


Plooi toch zo mijn observatie niet om, je lijkt wel John Massis zaliger.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2019 om 14:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 14:52   #362
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Stompzinnige clichés.

Je plaat blijft hangen.

Als ik communisten wil steunen, stem ik PVDA. Die zijn ook voor diversiteit trouwens.

Vergroening van de wereld is progressief en kan enkel over links en deels centrum. Niet over reactionairen.
Nee, vergroening van de wereld kan alleen als je 90% van de wereldbevolking mee krijgt en het voor hen betaalbaar houdt.
Vergroening van de wereld maakt geen enkele kans als je ze in het kleine elitaire Groenlinkse hoekje trekt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 14:52   #363
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De quote is correct - maar onvolledig, en heeft absoluut niets te maken met communisme.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 15:01   #364
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De quote is correct - maar onvolledig, en heeft absoluut niets te maken met communisme.
Wat is dan de volledige quote volgens jou? En waar heeft het volgens jou dan wel mee te maken?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 15:36   #365
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wat is dan de volledige quote volgens jou? En waar heeft het volgens jou dan wel mee te maken?
Wat Edenhofer in dat interview zegt, is dat de klimaatopwarming gestopt moet worden, en dat we dus moeten stoppen met CO2 uit te stoten. Maar ... als we (heel de wereld) stoppen met CO2 uitstoten, dan valt een gigantische geldstroom van Westerse olie- en gasgebruikers naar Saoedische en Russische leveranciers stil. Hun grondstofvoorraden worden plotseling waardeloos. Dat betekent inderdaad een grootschalige herverdeling van rijkdom - van landen en ondernemers die olie of gas verkopen naar landen en ondernemers die actief zijn in alternatieve energie. Reken er maar op dat de producerende landen daar niet blij mee zijn, en op die internationale conferenties al hun invloed gebruiken om klimaatakkoorden tegen te werken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:02   #366
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wat Edenhofer in dat interview zegt, is dat de klimaatopwarming gestopt moet worden, en dat we dus moeten stoppen met CO2 uit te stoten. Maar ... als we (heel de wereld) stoppen met CO2 uitstoten, dan valt een gigantische geldstroom van Westerse olie- en gasgebruikers naar Saoedische en Russische leveranciers stil. Hun grondstofvoorraden worden plotseling waardeloos. Dat betekent inderdaad een grootschalige herverdeling van rijkdom - van landen en ondernemers die olie of gas verkopen naar landen en ondernemers die actief zijn in alternatieve energie. Reken er maar op dat de producerende landen daar niet blij mee zijn, en op die internationale conferenties al hun invloed gebruiken om klimaatakkoorden tegen te werken.

Als de olieboer corporaties niet tijdig overschakelen naar duurzaam, krijgen ze te maken met fatale kapitaalvernietiging.

De Saudis kochten 12 atoomcentrales bij Trump
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:05   #367
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Stompzinnige clichés.
Luckas Vander Taelen en Hermes Sanctorum, 2 mensen die - in tegenstelling tot hun voormalige partij - nooit hun groene engagement verloren zijn, hebben nochtans geen geheim gemaakt van de redenen waarom ze, elk afzonderlijk, gedégouteerd de partij hebben verlaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vergroening van de wereld is progressief en kan enkel over links en deels centrum.
Bovenstaande zin moet één van de meest kant-noch-wal rakende uitspraken zijn op dit forum. En dat kan tellen!

Wat is "vergroening van de wereld" volgens jou?
Besef je dat de wereld letterlijk groener aan het worden is, mede dankzij de hogere CO2 concentratie in de atmosfeer?

CO2 uitstoot globaal verminderen zal alleen maar slagen mits:
  • vermindering van de wereldbevolking
  • electriciteits-productie met 4de generatie kernreactoren op basis van thorium

Geen van die twee maatregelen heeft iets te maken met links/rechts of progressief/conservatief tegenstellingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet over reactionairen.
Wat is volgens jou een "reactionair" en wat heeft dat te maken met de discussie hier?

Nadenken over manieren om de CO2 uitstoot te verminderen is een bij uitstek technische discussie. In paats van technische argumenten aan te dragen kom jij af met nietszeggende kreten als "links", "centrum", "progressief", "reactionair", waarbij je sommige kreten als een onderscheiding op je eigen borst speldt, en andere kreten als een verwijt naar anderen slingert.

Mijn bedoeling in post #356 was om het morele failliet van "groen" & "links" aan te tonen. In plaats van het te weerleggen heb je het alleen maar treffend geïllustreerd.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:15   #368
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Er is geen moreel failliet. Dat ligt 100% aan de andere kant, maar goed, ga je gang. Je zal gestopt worden in je failliet, omdat het het failliet van de planeet zou zijn. En dat hebben de jongeren blijkbaar goed begrepen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:32   #369
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Nee, vergroening van de wereld kan alleen als je 90% van de wereldbevolking mee krijgt en het voor hen betaalbaar houdt.
Vergroening van de wereld maakt geen enkele kans als je ze in het kleine elitaire Groenlinkse hoekje trekt.
Inderdaad. Maar begin daar maar eens aan Ik denk dat bijna 90 % van de wereldbevolking nog nooit een vuilbak heeft gezien van dichtbij laat staan dat ze weten dat er iets is als milieu en klimaat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2019 om 16:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:35   #370
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Luckas Vander Taelen en Hermes Sanctorum, 2 mensen die - in tegenstelling tot hun voormalige partij - nooit hun groene engagement verloren zijn, hebben nochtans geen geheim gemaakt van de redenen waarom ze, elk afzonderlijk, gedégouteerd de partij hebben verlaten.



Bovenstaande zin moet één van de meest kant-noch-wal rakende uitspraken zijn op dit forum. En dat kan tellen!

Wat is "vergroening van de wereld" volgens jou?
Besef je dat de wereld letterlijk groener aan het worden is, mede dankzij de hogere CO2 concentratie in de atmosfeer?

CO2 uitstoot globaal verminderen zal alleen maar slagen mits:
  • vermindering van de wereldbevolking
  • electriciteits-productie met 4de generatie kernreactoren op basis van thorium

Geen van die twee maatregelen heeft iets te maken met links/rechts of progressief/conservatief tegenstellingen.



Wat is volgens jou een "reactionair" en wat heeft dat te maken met de discussie hier?

Nadenken over manieren om de CO2 uitstoot te verminderen is een bij uitstek technische discussie. In paats van technische argumenten aan te dragen kom jij af met nietszeggende kreten als "links", "centrum", "progressief", "reactionair", waarbij je sommige kreten als een onderscheiding op je eigen borst speldt, en andere kreten als een verwijt naar anderen slingert.

Mijn bedoeling in post #356 was om het morele failliet van "groen" & "links" aan te tonen. In plaats van het te weerleggen heb je het alleen maar treffend geïllustreerd.
Scherp gefileerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:40   #371
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad. Maar begin daar maar eens aan Ik denk dat bijna 90 % van de wereldbevolking nog nooit een vuilbak heeft gezien van dichtbij laat staan dat ze weten dat er iets is als milieu en klimaat
Dat is t probleem niet. Mensen zijn van goede wil en de consumptie kan vergroenen door de productie te vergroenen.
Met mee krijgen bedoel ik de vergroening realiseren zonder pakweg 50% van de bevolking in armoede te storten.

De oplossing zal dus niet in nieuwe taxen kunnen liggen. Het is de productie en aanbodzijde die zal moeten veranderen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:41   #372
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het begint met de vergroening van de economie, vooral de energieopwekking. Dat is NR1.

Ik heb a tien keer gezegd dat de consumenteninvloed achteraan komt in vergelijking met overheidsmaatregelen en industriële omschakeling. Dat zijn de belangrijkste invloeden. En dat is waar Greta rechttoe rechtaan op mikt. Wat minder vliegtuig zal het verschil momenteel niet maken. Dat is momenteel maar even uitstotend als trein en auto. Individueel je consumptiepatroon veranderen heeft maar een beperkt effect en is ook maar beperkt mogelijk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:44   #373
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wat Edenhofer in dat interview zegt, is dat de klimaatopwarming gestopt moet worden, en dat we dus moeten stoppen met CO2 uit te stoten. Maar ... als we (heel de wereld) stoppen met CO2 uitstoten, dan valt een gigantische geldstroom van Westerse olie- en gasgebruikers naar Saoedische en Russische leveranciers stil. Hun grondstofvoorraden worden plotseling waardeloos. Dat betekent inderdaad een grootschalige herverdeling van rijkdom - van landen en ondernemers die olie of gas verkopen naar landen en ondernemers die actief zijn in alternatieve energie. Reken er maar op dat de producerende landen daar niet blij mee zijn, en op die internationale conferenties al hun invloed gebruiken om klimaatakkoorden tegen te werken.
Wat jij beschrijft is technologische disruptie. Zoals bijvoorbeeld de opkomst van het internet. Of van de smartphone. Het is logisch dat de ene daar rijk van wordt en de andere zijn business model in rook ziet opgaan. Er is echter weinig kans dat de winnaars van een dergelijk proces arm en/of laag-opgeleid zullen zijn. Of wanneer we over landen spreken: arm, corrupt en met een belabberde gezondheidszorg, onderwijs en infrastructuur.

Edenhofer daarentegen wil een collectieve schuld opleggen aan de industrielanden, om dan hun rijkdom uit te delen aan de Derde Wereld:

https://web.archive.org/web/20110112...ds-wealth.html

Citaat:
The book contains a parable: A group of hikers, who represent the world community, walks through a desert. The industrialized nations drink half of the water and then say generously: “Let us share the rest." The others reply: “This is not possible; you have already drunk half of the water. Let us talk first about your historical responsibility." I think if we are arguing about the water supply because we cannot agree on the ethical principles, then we will die of thirst. What we need to look for is an oasis that is the non-carbon global economy. It's about the common departure for this oasis.
Die neiging om mensen in te delen in groepen puur op basis van hun economisch succes, om dan iedereen in de succesvolle groepen collectief te straffen voor de relatieve economische tegenslag van de andere groepen, komt recht uit het draaiboek van het communisme.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 16:48   #374
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wat is volgens jou een "reactionair" en wat heeft dat te maken met de discussie hier?
.
Misschien kan dit het wat duidelijker maken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Rechts is veel te reactionair om groen te zijn. Ze zijn volledig deel van het pollutie en fossiele probleem. Rechts=reactionair=fossiel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeer juist. De nagel op de kop! Niet alleen rechts overigens. De traditionele politici zijn dit. Als ik nu hoor wat die Greta Thunberg zei in het Europees Parlement, dan moeten platbroeken zoals een Junker in de grond zinken van schaamte. Alles hebben ze laten verloederen voor de commercie. Voor het geld. Om de winst van het grootkapitaal dat voorrang kreeg.

Een typevoorbeeld op dit vlak van zulke mosselachtige politieke figuren op klimaatvlak is bij ons een Bart De Wever. Eigenlijk is dit een echte lilliputter op dit punt en dit als onderdanige lakei van het grootkapitaal. Als we op zulke politici moeten wachten voor wat betreft klimaatmaatregelen, dan is het wachten op Godot.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Tja, zijn ecorealisme is dat van de ecologische ondergang. Reactionair tot en met. Alles moet van innovatie komen, zoals altijd in de geschiedenis, zegt hij. Innovatie is een noodzakelijk onderdeel van de toolbox, dat spreekt vanzelf. Maar het is natuurlijk de fossiele innovatie die ons op de rand van de doem gebracht heeft in de voorbije twee eeuwen. Maar Groenen waren doemdenkers… Ik noem de reactionairen [B]doemdoenders[/b]. Onze generatie, de mijne toch, heeft inderdaad een historische schuld opgebouwd. De geschiedenis is allerminst in het algemeen een succesverhaal, zoals de historicus BDW beweert. Niet alleen de politici hebben zich uitverkocht aan het kapitaal. Ik muntte lang geleden de term 'het verraad van de ingenieurs'. Pollutie en toxiciteit interesseerde hen nauwelijks. Dat is een van de dingen die ook sterk veranderde de laatste tijd
Yep, steeds meer ingenieurs gaan nu meteen in de groene duurzame sector werken en niet alleen ingenieurs. The times they are rechanging, not fast enough, but rechanging. Reactionairen zijn (aarts&winst-)conservatieve mensen die veranderingen ten goede met alle middelen trachten tegen te houden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2019 om 16:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 17:00   #375
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien kan dit het wat duidelijker maken:


Yep, steeds meer ingenieurs gaan nu meteen in de groene duurzame sector werken en niet alleen ingenieurs. The times they are rechanging, not fast enough, but rechanging. Reactionairen zijn (aarts&winst-)conservatieve mensen die veranderingen ten goede met alle middelen trachten tegen te houden.
100 % akkoord: in Zonhoven, Limburg, werd Festicup uitgeroepen tot Starter v.h. Jaar. Ze produceren daar herbruikbare , mooie plastic bekers (3 soorten) voor allerlei feesten & festivals !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 17:57   #376
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Als ik Anuna'ke en haar groupies op het nieuws bezig zag dan moest ik aan een optreden van een of andere zwarte rapper denken. Ik viel bijna letterlijk uit de zetel van het lachen. Dat kind is toch echt de pedalen kwijt geraakt en denkt dat mensen haar bewonderen. Misschien beter eens aan enkele transmigranten geven. Wie weet vindt ze een gangbang met een paar Afrikanen nog lekker ook
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:00   #377
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Je blijft steken in de faze ven het uitlachen. Tijd om over te schakelen naar de faze van het negeren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:01   #378
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord: in Zonhoven, Limburg, werd Festicup uitgeroepen tot Starter v.h. Jaar. Ze produceren daar herbruikbare , mooie plastic bekers (3 soorten) voor allerlei feesten & festivals !!!
Ik ben tegen plastic en vermijd het waar ik kan.
Typisch een van die dingen wiens gebruik best door autoriteiten beperkt wordt
en door innovatieve bedrijven door minder milieubelastend materiaal vervangen wordt. Weg reglementeren is nog altijd beter dan recycleren. De productie opdrijven is geen goed idee.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2019 om 18:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:03   #379
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Als ik Anuna'ke en haar groupies op het nieuws bezig zag dan moest ik aan een optreden van een of andere zwarte rapper denken. Ik viel bijna letterlijk uit de zetel van het lachen. Dat kind is toch echt de pedalen kwijt geraakt en denkt dat mensen haar bewonderen. Misschien beter eens aan enkele transmigranten geven. Wie weet vindt ze een gangbang met een paar Afrikanen nog lekker ook
Als ik Het Zweedse Greta Thunberg op het nieuws zag, dan dacht ik: fantastisch, subliem hoe dat meisje & al die jonge gasten vol enthousiasme optraden voor ONS klimaat !

Enthousiasme doet léven ! Goethe.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 18:04   #380
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je blijft steken in de faze ven het uitlachen. Tijd om over te schakelen naar de faze van het negeren
Het is dan ook van gewoon belachelijk naar extreem belachelijk aan het gaan. Elke keer dat ik denk dat het niet zotter meer kan dan is het de keer er na boenk er op. Ik negeer dat schaap niet, integendeel. Ik zie graag hoe ze zich eeuwig belachelijk aan het maken is.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be