Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 14:46   #161
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Wat mij vooral aan de hele zaak ergert, is het feit dat de organisaties geen open kaart hebben gespeeld van in het begin. Nu, na de grote TV-show en op een moment dat de meeste solidariteitsacties afgelopen zijn en de giften binnen verklaren ze geen giften van het Vlaams Belang te willen; het geld van de 1.000.000 kiezers van het Vlaams Belang waren daarvoor wel welkom me dunkt.
Eerst gebruik maken van het opgewekt solidariteitsgevoel van de mensen, om daarna te zeggen dat hun ideologie verwerpelijk is.
Dit ruikt volgens mij naar bedrog en ik hoop dat de kiezers van het Vlaams Belang dan ook massaal hun geld zullen terugvragen.
Citaat:
Citaat:
13 januari 2005
Reactie op aanval van Vlaams Belang op Oxfam

Naar aanleiding van de publieke aanval op 12 januari van het Vlaams Belang tegen Oxfam-Solidariteit wensen wij duidelijk te melden dat wij geen giften vanwege het Vlaams Belang zullen aanvaarden.

Als wij een dergelijke gift weten te identificeren, zal die terug naar afzender worden gestuurd. Hun politiek programma staat haaks op onze visie en praktijk van internationale solidariteit. Bovendien wensen wij uitdrukkelijk te stellen dat de besteding van onze fondsen volledig transparant is en sinds jaren wordt gecontroleerd door de bevoegde instanties, zoals het Ministerie van Financiën, het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking. Wij sturen ons jaarrapport ook telkens door naar de Nationale Bank, en in een beknopte versie naar alle schenkers.
[size=6]
Zeg nu niet dat ze het niet aangekondigd hadden.[/size]

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 21 januari 2005 om 14:46.
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:51   #162
athena
Parlementslid

Standaard

Dat is een reactie van Oxfam alleen, deze reactie gaat niet uit van Tsunami 12-12, een een berichtje op een website is nog iets anders dan het breed uitsmeren in de media, als ze het eerlijk hadden willen spelen hadden ze dat eveneens moeten vermelden bij de grote TV-show van 14 januari
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:53   #163
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het Vlaams Belang hoeft trouwens geen dictatuur meer in te stellen als ze ooit aan de macht komen. Die dictatuur is al ingesteld door de zichzelf democratisch noemende partijen.

wie niet luisteren wil moet voelen he Skill.
Waar slaat dat laatste nu weer op?

Hoort ge mij ergens één politieke partij goedpraten?

Waarom telkens over 'de andere democraten' te spreken als het overduidelijk over het eigenbelang ging? Je hoeft ze er niet telkens zelf bij te halen.
Of het met het eigenbelang beter zou zijn, geloof ik geen bal van!
Eén pot nat, allemaal.

Ik vind meeheulen met het eigenbelang onder het mom van tegendraadsheid eerder een vorm van tegenstrijdigheid.

Ofwel is't omdat ik voor al die "wij-zij" maar weinig voel, dat het lijkt alsof ik niet luister.
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:55   #164
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yann als republikeins Vlaams nationalist wil ik U applaus geven voor deze tussenkomst. ik moet niets van Belgie en de BUB hebben maar ik vind deze reactie getuigen van een grote volwassenheid in deze materie.

(we zullen ooit nog wel eens frontaal tegen mekaar aanrijden in deze forums maar voor deze reacties wil ik U een bloemetje toesmijten)

Wat een verademing in tegenstelling tot de verkramping bij sommige anderen. Mijn compliment.
Tja, waarom zou ik dit goedkeuren? Ik vind het positief dat het VB deze actie steunt, en meer kan ik daar niet over zeggen. Nu 1212 blijkbaar kan beslissen wie mag steunen, en wie niet, heb ik al spijt dat ik gesteund heb. Een gekregen paard mag men niet in de bek kijken!
Oud 21 januari 2005, 14:57   #165
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tja, waarom zou ik dit goedkeuren? Ik vind het positief dat het VB deze actie steunt, en meer kan ik daar niet over zeggen. Nu 1212 blijkbaar kan beslissen wie mag steunen, en wie niet, heb ik al spijt dat ik gesteund heb. Een gekregen paard mag men niet in de bek kijken!
Is het omdat er enorme tegenkanting kwam toen ze zeiden dat ze 12-12 NIET gingen steunen dat ze opeens besloten om het toch te doen?

@athena: Het VB had aangegeven toch niet te willen steunen, dusjah.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:58   #166
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nu, na de grote TV-show en op een moment dat de meeste solidariteitsacties afgelopen zijn en de giften binnen verklaren ze geen giften van het Vlaams Belang te willen; het geld van de 1.000.000 kiezers van het Vlaams Belang waren daarvoor wel welkom me dunkt.
Die mensen hebben ook niet gesuggereerd dat Oxfam onbetrouwbaar is, integendeel.

Citaat:
Dit ruikt volgens mij naar bedrog en ik hoop dat de kiezers van het Vlaams Belang dan ook massaal hun geld zullen terugvragen.
Zou alleen maar betekenen dat ze niet echt solidair zijn. Want nogmaals: niemand heeft tot nu toe aangetoond dat het geld niet goed wordt besteed.
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:01   #167
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Is het omdat er enorme tegenkanting kwam toen ze zeiden dat ze 12-12 NIET gingen steunen dat ze opeens besloten om het toch te doen?

@athena: Het VB had aangegeven toch niet te willen steunen, dusjah.
Het VB heeft nooit aangegeven de slachtoffers in Zuidoost-Azië niet te willen steunen. Het VB had alleen enkele aanmerkingen op één van de mede-organiserende vereningen van de actie 12-12, het VB heeft echter geoordeeld dat het helpen van de slachtoffers belangrijker is dat ideologische tegenstellingen, Oxfam heeft duidelijk anders geoordeeld.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:01   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet er iemand het e-mailadres waarmee je contact kan opnemen om je gestortte geld terug te vragen?
Oud 21 januari 2005, 15:01   #169
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:

[size=6]
Zeg nu niet dat ze het niet aangekondigd hadden.[/size]
Over welke "publieke aanval" heeft oxfam het Griffin ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:05   #170
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
Die mensen hebben ook niet gesuggereerd dat Oxfam onbetrouwbaar is, integendeel.

Zou alleen maar betekenen dat ze niet echt solidair zijn. Want nogmaals: niemand heeft tot nu toe aangetoond dat het geld niet goed wordt besteed.
Oxfam, evenals UNICEf gaat alle giften onderzoeken ook die van particulieren en alle giften die organisatie van ver of van dicht kan linken aan de partij Vlaams Belang terugstorten. Dus heel de hetze heeft niets te maken met de insinuatie van Vanhecke als zou Oxfam onbetrouwbaar zijn, het gaat hier over een zuivere ideologische hetze, Oxfam zocht gewoon een stok om te slaan en die heeft ze met de uitspraak van Vanhecke gevonden.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:06   #171
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Waar slaat dat laatste nu weer op?

Hoort ge mij ergens één politieke partij goedpraten?

Waarom telkens over 'de andere democraten' te spreken als het overduidelijk over het eigenbelang ging? Je hoeft ze er niet telkens zelf bij te halen.
Of het met het eigenbelang beter zou zijn, geloof ik geen bal van!
Eén pot nat, allemaal.

Ik vind meeheulen met het eigenbelang onder het mom van tegendraadsheid eerder een vorm van tegenstrijdigheid.

Ofwel is't omdat ik voor al die "wij-zij" maar weinig voel, dat het lijkt alsof ik niet luister.
Het enige verschil voor mij tussen het VB en de anderen is dat het VB voor een onafhankelijk Vlaanderen zal zorgen. en dat vind ik wel goed. zeg maar heel goed.

En dat ik er telkens 'andere democraten' bijhaal is omdat die altijd maar de pretentie hebben zichzelf democratisch te noemen en andere niet.

ik denk dat U meer voor die "wij-zij" voelt dan U voor zichzelf durft toe te geven... Waarom anders telkens maar weer forums openen over "zij"...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 januari 2005, 15:06   #172
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Weet er iemand het e-mailadres waarmee je contact kan opnemen om je gestortte geld terug te vragen?
[email protected]
Oud 21 januari 2005, 15:08   #173
Tegendradigaard

Standaard

Voor de achtenzevenendriehonderdertigste keer stilaan :

waar heeft Van hecke gezegd dat oxfam een criminele organisatie is ?

en voor den tweede keer : over welke "PUBLIEKE AANVAL" spreekt oxfam ?

Komaan mannen laat eens wat licht schijnen over het domme volk, soooorrryyyyyy dat domme volk natuurlijk.

Oud 21 januari 2005, 15:14   #174
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Komaan mannen laat eens wat licht schijnen over het domme volk, soooorrryyyyyy dat domme volk natuurlijk.
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=43

Ben jij Marokkaan ofzo?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:15   #175
ingenious

Standaard

Citaat:
Het VB heeft nooit aangegeven de slachtoffers in Zuidoost-Azië niet te willen steunen. Het VB had alleen enkele aanmerkingen op één van de mede-organiserende vereningen van de actie 12-12, het VB heeft echter geoordeeld dat het helpen van de slachtoffers belangrijker is dat ideologische tegenstellingen, Oxfam heeft duidelijk anders geoordeeld.
het VB heeft bij mijn weten van in het begin opgeroepen om het VIN te steunen, een organisatie die niks ervaring in ZO-Azie heeft. van in het begin maken ze oxfam zwart met allerlei ongefundeerde, laag-bij-de-grondse insinuaties als zouden ze geld achterhouden en er zichzelf mee verrijken. dan roepen ze geld te willen geven en verschieten ze ervan dat men hun geld niet wil aannemen. en dan zijn ze verontwaardigd, en kruipen ze in hun slachtofferrolletje, want kijk, 'oxfam zijn de stoute meneren zoals wij altijd gezegd hebben'. en ze hebben het weer mooi gespeeld blijkbaar, want velen trappen er schoon in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:17   #176
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gaan we de homohuwelijktopic tactieken bovenhalen?

Geef me bewijs ... want 'k mis een vijs ... en ik draai dit grijs ... wat een tegendraads paradijs ... Hollebolle gijs begeeft zich op glad ijs ... Lang leve Fair trade appelspijs ... en de ronde radijs ... allemaal maar blablablabla-gewijs!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:18   #177
athena
Parlementslid

Standaard

Een organisatie als unicef zou zich toch ook wel eens mogen bezinnen, Oxfam is een private hulporganisatie en hoeft daarom volgens mij niet volledig neutraal te zijn (ze moeten er dan ook wel duidelijk voor uit komen), maar unicef is het kinderfonds van de Verenigde Naties, de organisatie die alle landen en volkeren vertegenwoordigt, zeg maar de wereldbevolking, door zich zo duidelijk politiek te positioneren verliest de V.N. in mijn ogen een groot deel van zijn geloofwaardigheid en ook zijn recht om zich op te werpen als de organisatie die de wereldbevolking in zijn geheel vertegenwoordigt.
athena is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:19   #178
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
het VB heeft bij mijn weten van in het begin opgeroepen om het VIN te steunen, een organisatie die niks ervaring in ZO-Azie heeft. van in het begin maken ze oxfam zwart met allerlei ongefundeerde, laag-bij-de-grondse insinuaties als zouden ze geld achterhouden en er zichzelf mee verrijken. dan roepen ze geld te willen geven en verschieten ze ervan dat men hun geld niet wil aannemen. en dan zijn ze verontwaardigd, en kruipen ze in hun slachtofferrolletje, want kijk, 'oxfam zijn de stoute meneren zoals wij altijd gezegd hebben'. en ze hebben het weer mooi gespeeld blijkbaar, want velen trappen er schoon in.
http://www.volkinnood.org/tsunami.html

dat geld gign dus wel degelijk naar de Tsunami. En ja, de uitspraak van VanHecke was dom en ja het VB is een beetje hypocriet om eerst niet te storten en uiteindelijk wel, maar wat is dat allemaal in vergelijking met de arrogantie om in naam van de slachtoffers 12.500€ extra noodhulp te weigeren omwille van partijpolitieke motieven?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:19   #179
ingenious

Standaard

Citaat:

ge moet natuurlijk ook willen lezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=91

Citaat:
UIT HET NIEUWSBLAD:
Vlaams Belang vindt Tsoenami 12-12 te links

Vlaams Belang (VB) denkt nog na aan wie de partij ,,een substantieel bedrag voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië'' zal schenken. De kans is klein dat het Tsoenami 12-12 wordt.

,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Gistermorgen besliste de VB-partijraad dat hij een groot bedrag - ,,hoe groot hoeft niemand te weten'' - zal schenken aan de slachtoffers van de tsoenami. Maar Tsoenami 12-12 , de grote solidariteitsactie die heel het land heeft gemobiliseerd, krijgt dat bedrag wellicht niet op de rekening. VB-voorzitter Frank Vanhecke: ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is'' deel uitmaakt van Tsoenami 12-12, waardoor dat consortium voor hem niet de moeite waard is. Een standpunt dat de partij deelt, dixit Vanhecke.

Vlaams Belang voelt er veel voor zijn geld te geven aan het volksnationalistische humanitaire Volk in Nood (VIN). Die vzw heeft weliswaar nog geen projecten lopen in Zuidoost-Azië - hij richt zich naar de Balkan met zijn acties - maar wil best wel enkele niet-gouvernementele organisaties zoeken die daar goed werk leveren. Vanhecke: ,,Zij garanderen dat de volle honderd procent van het geld bij de slachtoffers terechtkomt. Dat is het belangrijkste.'' (FrP)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:19   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dit is een terdege schandalige actie (geen reactie!) van Oxfam.

Tsunami 12-12 was toch een gecombineerde ophaling van fondsen meen ik. Indien één van de deelnemers (weze het oxfam, Rode Kruis etc.) n�*dat de actie in het groot en breed op TV en via allerlei partikuliere intiatieven breed werd uitgesmeerd gaat beweren dat geld "van een bepaalde politieke partij" niet aanvaard wordt, dan is dat een kaakslag voor iedereen die enige sympathie koestert tov die partij.
Bovendien - en dat is veel erger - is het een kaakslag voor ALLE mensen die gestort hebben in de hoop er anderen mee te kunnen helpen.

Ik schreef reeds dat ik niks had gestort, wegens continu Foster Parents Plan ouder. Indien Foster parents ooit zulke uitspraken doet (over gelijkwelke partij trouwens) dan EIS ik mijn geld onmiddellijk terug!

Als een humanistische bijdrage voor mensen in nood moet bepaald worden (of k�*n bepaald worden) aan uw politieke kleurtje, dan is voor mij de kous af.

(Ik denk trouwens dat moest ik mijn Foster bijdragen al die jaren al rechtstreeks aan het kind/ouders gestort hebben, ze al lang niet meer in het hutje-met-ondertussen-dankzij-jarenlange-bijdragen-via-foster-parents-waterput hadden gewoond.)
Met een 2500 euro kan je ginderachter wel al een en ander organiseren dacht ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 januari 2005 om 15:22.
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be