Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2019, 22:33   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Al Gore vloog en vliegt ook veel rond. Ik accepteer dat voor dit goede doel.
Als ik een enorm impact gehad zou hebben op de massa's voor deze goede zaak zou ik ook enorm veel rongevlogen hebben, Die verwijten van hypocrisie zijn doorzichtig vanwege tegenstanders. Vanwege medestanders zijn ze ongepast. .
Al Gore mag dus CO2 in de atmosfeer gooien zoveel hij wil. Hij doet dat zogezegd "voor het goede doel". Dat is pas schijnheilig!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 22:48   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al Gore mag dus CO2 in de atmosfeer gooien zoveel hij wil. Hij doet dat zogezegd "voor het goede doel". Dat is pas schijnheilig!
It's called a 'trade off'.

Ga jij nu maar te voet overal ter wereld jouw blijde boodschap verkondigen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 22:51   #63
eno2
Banneling

Standaard

Hij heeft enorm veel gedaan voor de groene golf. Was hij President geworden dan waren we al tien keer verder gevorderd nu.
Oud 23 februari 2019, 22:57   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft enorm veel gedaan voor de groene golf.
Hij staat dus op de pay roll van Volkswagen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 23:02   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
It's called a 'trade off'.

Ga jij nu maar te voet overal ter wereld jouw blijde boodschap verkondigen
De schijnheiligheid druipt er weer eens af. Anuna mag wel veertien keer het vliegtuig nemen per jaar. Iemand anders dan weer niet. Blijkbaar mag de ene dus veel CO2 de lucht ingooien omdat hij overal verkondigt dat we minder CO2 in de lucht moeten gooien...
Oud 23 februari 2019, 23:06   #66
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft enorm veel gedaan voor de groene golf. Was hij President geworden dan waren we al tien keer verder gevorderd nu.
Met zijn hypocriete mond. Hij heeft een goudader ontdekt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 23:12   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met zijn hypocriete mond. Hij heeft een goudader ontdekt.
Om dan nog te zwijgen over zijn eigen levensstijl, in het bijzonder het huis waarin hij woont alsook het energieverbruik dat ermee gepaard gaat.
Oud 24 februari 2019, 10:34   #68
eno2
Banneling

Standaard

Jullie willen of kunnen er geen smeet van snappen. Gypsy tot daar aan toe, maar van iemand die zogezegd bekommerd is over uitstoot en zijn eigen levensstijl daarnaar aanpast, is zulke blindheid .... ik zoek het juiste woord en vind het niet.... op zichzelf onbegrijpelijk.
Oud 24 februari 2019, 10:57   #69
eno2
Banneling

Standaard

HIER NOG ZO EENTJE DAT HAAR HELE LEVEN ROND DE WERELD VLOOG, DE HYPOCRIETE:

Ze had moeten thuisblijven en in haar tuintje zingen voor de buren.

In een interview over haar afscheid op 78 zei ze vandaag:

Citaat:
We have to depend on the young – they unite about climate change. We adults don’t know how to deal with it. That little movement has the most potential of anything we’ve seen in the US in the past 40 years.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg joan baez.JPG‎ (66,8 KB, 86x gelezen)

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2019 om 11:12.
Oud 24 februari 2019, 11:03   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Om groen zelf maak ik me maar beperkt zorgen maar eerder hun extreem linkse ondergrond. Men kan die mediageile brossende snotapen ook al in die zin zien evolueren. Ze kunnen amper alleen pissen en ze zijn zo stom dat ze zelf niet beseffen dat ze zelf vervuilers zijn maar leggen de schuld bij iedereen maar niet bij zichzelf. Dat ze proberen de economie te verkloten daar heb ik wel problemen bij.
Luckas Vander Taelen heeft een zeer interessant opiniestuk geschreven, waarin hij de tsjeverigheid van ecolo fileert.
In Vlaanderen en Wallonië stemden zij mee het verbod op onverdoofde slacht. In Brussel daarentegen gaan ze op de rem staan, puur om electorale redenen.
De auteur vergelijkt hen met de oude CVP van de jaren 50, daar draaide ook alles rond het geloof.

Citaat:
De nieuwe groene tjeven
20 februari 2019

Eigenlijk is het heel simpel: Ecolo wil niet naar de verkiezingen in Brussel als een partij die het onverdoofd slachten wil verbieden. Volgens de laatste peilingen zouden de Franstalige groenen wel eens de grootste van het Brussels Gewest kunnen worden en daarom vindt Ecolo het niet zo verstandig om nu een debat te hebben over een thema dat heel gevoelig ligt in de partij.

Het probleem is dat Ecolo in het Waals Parlement wel voor dat verbod gestemd heeft, na wekenlange discussies met alle betrokken partijen. Moslims, Joden, Gaia: allemaal mochten ze uitgebreid hun argumenten voorstellen. Iedereen kwam ruim aan het woord en dan vonden de Waalse parlementsleden, dus ook die van Ecolo, dat ze voldoende redenen hadden om met een sereen gemoed het verdoofd slachten te verplichten.

Men zou dus kunnen verwachten dat Ecolo, een partij die dierenrechten altijd hoog in het groene vaandel gevoerd heeft, consequent zou zijn en zich in Brussel niet anders zou gedragen dan in Wallonië.
CVP

Dat was buiten de dubbelzinnigheid van de partij gerekend die zich als het op geloofskwesties aankomt meer en meer als een confessionele partij begint te gedragen. Als het over de moslims gaat tenminste. In een Brusselse gemeente wou Ecolo niet weten van een intern reglement dat het dragen van religieuze tekens voor ambtenaren verbood. De groene partij vond dat een discriminatie voor de hoofddoekdragende burgers.

Ecolo begint meer en meer te lijken op de CVP van de jaren vijftig. Daar bepaalde de godsdienst ook het hele partijprogramma. In Brussel ging die tjeverigheid van Ecolo nog verder: het Brussels Parlement had nog ruim de tijd in deze legislatuur om Vlaanderen en Wallonië te volgen en zo voor het hele land een gelijkaardige wetgeving op het onverdoofd slachten in te stellen, wat eigenlijk de logica zelf is.

Halal-slagerij

Maar daar wou de meerderheid niet van weten. Dat komt omdat de PS in Brussel tegen een verbod is en dat heel fier uitbazuint. Brussels parlementslid Jamal Ikazban (PS) liet zich in een halal-slagerij filmen om triomfantelijk te verklaren dat het rituele slachten in Brussel toegelaten blijft, ‘dit in tegenstelling tot in Vlaanderen en Wallonië, en in weerwil van de pogingen van partijen zoals Groen, N-VA en MR.’

Groen had zich bij monde van parlementslid Annemie Maes duidelijk voorstander van een verbod verklaard. Maes kreeg echter geen verkiesbare plaats meer op de lijst, en is er zelf van overtuigd dat dit veel te maken heeft met haar ondubbelzinnige stellingnames op het vlak van dierenrechten. Groen had vorig jaar het verbod in Vlaanderen schoorvoetend goedgekeurd en een paar maanden eerder een uitstekend parlementslid geofferd op het altaar van het politiek correcte denken: Hermes Sanctorum kon het jarenlange treuzelen van Groen niet meer aanzien en verliet de partij.

In Brussel moesten de Vlaamse Groenen wel kleur bekennen omdat Annemie Maes van geen wijken wou weten. Maar Ecolo ging op de rem staan, met even voorspelbare als ongeloofwaardige argumenten. Voormalig minister Evelyne Huytebroeck verklaarde aan stadskrant BRUZZ : ‘We moeten een breed debat voeren, zoals in Wallonië. We willen de mensen hierover niet tegen elkaar opzetten, en niemand provoceren. Wij willen liever iedereen rond tafel: én religieuze gemeenschappen én bijvoorbeeld GAIA, om zo tot een oplossing te komen.’

Dat dit debat al twee keer gevoerd is, in twee parlementen van dit land en dat alle argumenten al uitvoerig aan bod zijn gekomen, dat is blijkbaar niet genoeg voor Huytebroeck. Het zal wel iets te maken hebben met de Brusselse specificiteit, vermoed ik. Of met electoraal opportunisme, maar dat wil natuurlijk niemand gezegd hebben.
Khomeiny

Ecolo had zich ook helemaal anders kunnen opstellen en aan de Brusselse moslim-kiezers eindelijk eens uitleggen dat er in de Koran niets staat over de verplichting om halal-vlees te eten. Maar dat dit een uitvinding is van ayatollah Khomeiny, die dat invoerde na zijn islamitische machtsgreep in Iran.

Maar die emancipatorische ambitie heeft Ecolo niet. De partij gaat mee in het religieuze opbod van de islamitische hardliners binnen de PS. Huytebroeck verkiest een wollig discours, om geen kiezer te schofferen :’Wij willen dat breder zien,’ gaat ze in het interview verder , ‘en de hele levenscyclus van het dier bekijken. Want ook bijvoorbeeld het fokken en het transport zijn belangrijke factoren in dierenwelzijn, niet alleen het slachten zelf. In onze partij gaan ook stemmen op om geen enkel dier nog te slachten.’

Een ongezien voorbeeld van de nieuwe tjeverigheid: het eigenlijke debat vermijden door het eindeloos uit te breiden. Of om in de animale sfeer te blijven: de vis te verdrinken, het debat dood te knijpen door er een overdosis argumenten aan toe te voegen in de hoop dat niemand het nog moet hebben over waar het eigenlijk echt over gaat. De vraag namelijk welke wetten in dit land overheersen: de democratische of de religieuze…
bron : https://doorbraak.be/onverdoofd-slac...groene-tjeven/

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 februari 2019 om 11:04.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 11:14   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
. ik zoek het juiste woord en vind het niet.... op zichzelf onbegrijpelijk.
Het heeft te maken met bigotterie natuurlijk, maar ik wil het niet eens te veel benadrukken.
Oud 24 februari 2019, 13:23   #72
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie willen of kunnen er geen smeet van snappen. Gypsy tot daar aan toe, maar van iemand die zogezegd bekommerd is over uitstoot en zijn eigen levensstijl daarnaar aanpast, is zulke blindheid .... ik zoek het juiste woord en vind het niet.... op zichzelf onbegrijpelijk.
"Hatelijk gezeik" misschien ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 13:33   #73
eno2
Banneling

Standaard

De deniers mogen rondvliegen zoveel ze willen, maar de warmisten moeten thuisblijven en vooral de klimaatactivisten dan…

Hoewel die twee laatsten het verschil kunnen maken tussen enorme rampspoed en menselijk lijden en klimaatconflicten en een leefbare toekomst.

Go figure....

Hoe hypocriet is dat?

Gezegd door een Groene die de laatste 19 jaar 4000km ofte vier uur één keer in één richting vloog….

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2019 om 13:35.
Oud 25 februari 2019, 11:49   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al Gore vloog en vliegt ook veel rond. Ik accepteer dat voor dit goede doel.
Als ik een enorm impact gehad zou hebben op de massa's voor deze goede zaak zou ik ook enorm veel rongevlogen hebben, Die verwijten van hypocrisie zijn doorzichtig vanwege tegenstanders. Vanwege medestanders zijn ze ongepast. .
Dat is ergens evident he. Als je wil dat mensen "anders gaan leven" dan moet je ook "anders gaan leven". Als je niet wil dat mensen "anders gaan leven" dan mag je voortleven zoals je gewoon was.

Raar dat je dat niet ziet.

Als ik zeg:
- ik weet dat ik door rond te vliegen een klimaatsverandering veroorzaak, maar ik nodig iedereen uit om ook rond te vliegen, die klimaatsverandering kan de pot op, ik ga daarvoor niet laten van rond te vliegen, en ga dat ook niet aan anderen vragen ;
dan ben ik perfect consistent met mijzelf. Ik doe dan wat ik zeg dat anderen ook mogen doen, besef daar de gevolgen van, en heb daar het standpunt over dat we die maar moeten aanvaarden.

Als ik zeg:
- hela mensen, wie rondvliegt gaat een klimaatsverandering veroorzaken, gelieve niet meer rond te vliegen, dat moet overal tegengewerkt worden, behalve voor mij, want ik verkondig het goede woord ;
dan ben ik een hypocriete hufter. Want ik doe dan niet wat ik wil opleggen aan anderen.

simpel, nee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 11:50   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De deniers mogen rondvliegen zoveel ze willen, maar de warmisten moeten thuisblijven en vooral de klimaatactivisten dan…

Hoewel die twee laatsten het verschil kunnen maken tussen enorme rampspoed en menselijk lijden en klimaatconflicten en een leefbare toekomst.
Die eersten aanvaarden het idee dat er een rampspoed komt, en beslissen dat iedereen die mag veroorzaken, omdat dat anders iets ergers doet: het comfort van nu omzeep helpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 18:01   #76
eno2
Banneling

Standaard

De Groene golf gaat internationaal

Behalve children for climate is er ook

the Green New Deal, a 10-year plan to mobilize America toward 100% renewable energy.
Oud 25 februari 2019, 18:03   #77
eno2
Banneling

Standaard

Over rondvliegen: Als deniers en ACC- cynici mogen rondvliegen om het klimaat kapot te maken, mogen wij rondvliegen om het klimaat te redden.
Oud 25 februari 2019, 21:31   #78
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Luckas Vander Taelen heeft een zeer interessant opiniestuk geschreven, waarin hij de tsjeverigheid van ecolo fileert.
In Vlaanderen en Wallonië stemden zij mee het verbod op onverdoofde slacht. In Brussel daarentegen gaan ze op de rem staan, puur om electorale redenen.
De auteur vergelijkt hen met de oude CVP van de jaren 50, daar draaide ook alles rond het geloof.

bron : https://doorbraak.be/onverdoofd-slac...groene-tjeven/
Februari vorig jaar: https://m.hln.be/nieuws/binnenland/7...hten~a06b6130/

Ecolo had ook toen geen standpunt. De moslimstem moet en zal worden binnengehaald.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 21:48   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al Gore houdt er een exuberante levensstijl op na. Daarnaast vliegt hij de wereld rond op een tempo die aan het ongelooflijke grenst. Hij ontkent het zelfs niet. De man spuugt de CO2 aan een hels tempo de atmosfeer in. Bijgevolg is hij dan ook de laatste om ons de les te lezen. Vooral aan mensen die hun verplaatsingen zoveel mogelijk met de fiets uitvoeren, seizoensgebonden trachten te eten en dergelijke meer.
Oud 26 februari 2019, 08:42   #80
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Go figure....

Hoe hypocriet is dat?

Gezegd door een Groene die de laatste 19 jaar 4000km ofte vier uur één keer in één richting vloog….
'Rondvliegen zoveel ze willen'...

Het gaat er om dat de ecologische voetafdruk van Al Gore gewoon tien keer groter is dan van het klootjesvolk (wat vandaag de gele hesjes zijn) waarvan hij vindt dat ze hun gedrag moeten aanpassen.

Al Gore mag vliegen van mij, maar met welke factor zou de CO2 uitstoot toenemen indien iedereen zo'n grote uitstoot had als hij?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 februari 2019 om 08:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be