![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de jeugd protesteert tegen "onze" (?) levensstijl, dan is het ook aan haar een andere levensstijl te beleven en te promoten. En laat het nu zo zijn dat ik daar heel weinig van merk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedere mens moet het doen met zijn mogelijkheden. Met mijn handicap had ik onlangs hulp nodig in mijn tuin. Sturen ze daar inderdaad een jeugdig iemand van 24 jaar. Hij heeft een hele dag in mijn tuin rondgelopen met zijn walkie-talkie aan zijn oor. Na een paar pogingen om er iets van gedaan te krijgen heb ik het opgegeven. En toen ik tot overmaat van de ramp nog bezoek kreeg is meneerke nog binnenshuis een koffie; sorry een paar cola's; komen meedrinken met mijn bezoek. Ik ben dan ook een te beleefd mens. Ik zal wel tweemaal nadenken voor ik nog hulp voor de tuin vraag. Om 2,45 uur is hij vertrokken. Hij was moe! Maar toen de rekening kwam had hij wel tot 4,15 uur gewerkt. De jeugd dus! Voor in de tuin klusjes te komen doen zijn ze dus niet geschikt. Zouden ze hun vuilbak zelf aan de straat kunnen zetten voor ophaling? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 februari 2019 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mirakels bestaan niet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is onze ganse jeugd nu zo ? Neen hé ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het waar is wat ik in de krant las, dan worden uw kerncentrales vlug overbodig. De vorsers van de KUL hebben zonnepanelen ontwikkeld die voldoende waterstof produceren, zo gaat het verhaal van de vorsers. Waterstof is klimaatneutraal en vervuilt niet. Indien men 20 van die zonnepanelen op zijn dak plaatst, kan men een heel jaar elektriciteit produceren zonder beroep te doen op het net. Daar gaan uw kerncentrales. Ik heb het u gezegd in één van mijn posten: de ontwikkeling van alternatieve energie zal razendsnel gaan. En dit is er een voorbeeld van. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dit verhaal kan ook verbindend zijn, het is immers positief klimaatregelend, en ook de technologische revolutie waar BDW het over had hopelijk zet de volgende regering dan ook massaal middelen in om deze oplossing meteen zo algemeen mogelijk in te gaan zetten in BE ... het zou dit land ook meteen in de speerpunt van de technologische ontwikkeling zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Wat BDW betreft, die beperkte zijn 'technologische revolutie' op het NVA-congres hoofdzakelijk tot nieuwe kerncentrales... En om dit te onderstrepen nodigde hij een lobbyer uit van de kernenergie. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als ik mij niet vergis zette hij in op een MIX van hernieuwbare en kernenergie. bovendien is het zonneklaar dat, indien dit artikel naar waarheid en realiteit blijkt, kernenergie op slag uit de markt ligt (en daar zal BDW ook geen traan om laten me dunkt) ... dan komen we er mss met slechts de twee recentste centrales enkele jaren langer open te houden tot deze technologie kan overnemen. Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2019 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eindelijk een zinnig discussiepunt De eindmeet ligt nog ver maar ik hoop dat ze zo vlug mogelijk bereikt wordt. Maar ik heb wel één vrees. Het grote geld zit overtallig in de grote zandbak. Mocht er één detail zitten in de nieuwe evolutie waarop octrooi kan genomen worden dan zal dit opgekocht worden en dan zitten we met zekerheid vast voor twintig jaar in de smeerolie. Da grote vijand van de wetenschap is het grote geld. Laatst gewijzigd door werkman : 26 februari 2019 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
als deze technologie zo veelbelovend blijkt als in het artikel aangekondigd ... dan staan we voor een revolutie die haast niet te bevatten is, want dan spreken we van schone onuitputtelijke gratis energie voor iedereen beschikbaar ... vermits het veel weg heeft van een Jommekes prof Gobelyn scenario, ben ik nog even terughoudend. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2019 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat is het totale rendement van gans de installatie, hoeveel heb je nodig om comfortabel kunnen te gebruiken, de industrie laten te draaien, de treinen laten te rijden en alle elektrische wagens doen te rijden ? Ik zie niet goed waar de "fundamentele doorbraak" zit, hoor. Je hebt een zonnepaneel dat elektriciteit maakt, elektriciteit die waterstof maakt, en dan nadien, waterstof die in een cel terug elektriciteit maakt. We kennen de rendementen van dat alles, dat is niet om naar huis te schrijven. De vraag is bijvoorbeeld of die waterstof, met haar (gevaarlijke) opslag, het eigenlijk wint van andere batterij technieken, en of dit rendabel is, en opschaalbaar naar industriele niveaus. Wanneer de eerste 1 GW zonne/waterstof centrale ? EDIT: ik heb nu pas gezien dat ze 15% rendement halen. Ja, dat is wel enorm. Dit is inderdaad veelbelovend. Tot hier toe zat gans die cyclus onder de 1%. Als het opschaalbaar is, moeten we vooral de kaas van het brood niet laten eten, en dit spul EXPORTEREN naar zonnerijke landen zoals SA. Als dit goed werkt, is kernenergie inderdaad niet meer nodig. Maar wel eerst alle fossiele centrales uitschakelen. Als dit goed werkt, dan hebben we ook geen "politiek" nodig voor "klimaat" maar lost de markt - zoals gewoonlijk - het probleem op. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 februari 2019 om 11:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de opslag van waterstof betreft, is deze wat gevaarlijker dan het opslaan van butaangas. Maar dit is zeker geen onoverkomelijk probleem. Maar goed, we zullen zien. Dit soort zonnepanelen zou anders wel een soort ei van Columbus kunnen zijn voor groene energie en voor een gezonder leefmilieu. Bovendien zouden ze zeer rendabel zijn voor wat de productie betreft van waterstof. Dat zeggen de onderzoekers toch. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een commercieel zonnepaneel vandaag haalt een rendement van meer dan 20%. Experimentele zonnecellen (het soort waar universiteiten mee werken) halen vlot 30%. Met een electrolyse die op industriële schaal een rendement van 70% haalt (experimentele PEM-electrolysers halen 80%) kom ik met de huidige commercieel beschikbare technologie aan 14%, en aan 24% met experimentele technologie. Wat uitzonderlijk is, is dat deze panelen het vocht uit de lucht halen - waardoor er geen ontziltings- en/of zuiveringsinstallatie nodig is. Wat heel waarschijnlijk ook betekent dat ze in SA niet toepasbaar zijn. Laatst gewijzigd door gertc : 26 februari 2019 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waar kunnen we die vinden ? Dat ziet er "super" interessant uit !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waterstoftankstations schieten als paddenstoelen uit de grond. Vooral in Duitsland gaat het hard. In 2019 groeit het aantal richting de honderd. In ons land liggen plannen voor op zijn minst negen nieuwe stations. ![]() Het lijkt me zelfs zo dat , indien de vindingen van de KUL kloppen, de elektrische wagen zoals we die nu kennen wel eens het pleit zou kunnen verliezen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |