![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verdomd; zit de Jan ook al in de politiek? Ik verschiet van niks meer. Hij heeft toch altijd geleken op een brave huisvader. Wat gaat die doen in de politiek? Alles in de wereld staat momenteel op zijn kop. Meteen begrijp ik ook waarom ik de laatste tijd meer en meer zeg tegen velen dat ze niet zo dom zijn als ze er uitzien. En ze beschouwen het nog als een complimentje. Jongens toch! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Vergelijk uw openingspost met uw bovenstaande reactie en met de volledige alinea van Becaus.
’de klimatologische omstandigheden in Vlaanderen, Wallonië en Brussel zijn totaal anders’’ U als jurist weet u dat de gehele zin behoort te citeren. U haalt hem uit zijn verband door selectief te citeren. U schrijft hem feitelijk zelf door de plaats van het werkwoord te wijzigen, anders zou het te snel opvallen. U probeert de schrijver te beschadigen opdat de lezer de echte "Belgische" boodschap, n.l. herfederaliseren en zakken vullen, als detail zou afdoen. Nice try, maar oh zo doorzichtig. U kan beter.
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opgepast Marie. Heb vele malen in de pers gestaan met mijn zienswijze over "De Demervallei'. Daaruit volgend heb ik in diverse besprekingsgroepen gezeten met Vlamingen. Iedereen was er graag bij want als de pers (toendertijds!) er zich mee moeide dan was iedereen graag in de belangstelling. Gratis reclame krijgt iedere politieker graag. En iedereen wilde dus zijn zegje doen. Mijn plannen beoogden bijna gratis waterzuivering op een speciale manier; verhoging van de grondwaterstand met zuiver water en verbetering van fauna en flora. Ook weer op een bijna gratuite manier. En wat waren de problemen? Natuurpunt had ooit gelezen dat er in bepaalde droog liggende beken ooit een klein waterplantje zou gegroeid hebben. Allen op zoek achter dat verdwenen plantje. Natuurlijk niet meer vindbaar want in waterloopjes zonder water groeien geen waterplantjes. Maar als zij het anders denken groeien die er wel. Dus heibel. Boeren willen ook geen kleine beekjes met zuiver water want een beek dient om de smurrie van varkens en koeien af te voeren naar zee. Liever geen pottekijkers dus in hun omgeving. En in kleine waterlopen met zuiver water kweken de ratten. Dus het simpel volk uit de omgeving wilde maar niet begrijpen dat waterratten leven van de smurrie die ze zelf in de natuur achterlaten. Dus van die simpelen mocht het ook al niet. En grondwaterstand opvoeren kan je niet via droogstaande beken. En nog minder met water dat in de riolering terecht komt. Fauna en flora? Grootse plannen voor de ijsvogel uitgaande van natuurpunt. Folders en masse gedrukt. Wat een mooi vogeltje toch. Maar in een droge gracht vindt het geen prooien. (visjes, salamanders; kikker- en paddelarven enz.enz. En in de winter ook niet in grachten met stilstaand water want dan vriest alles dicht. Idem dito voor doodaars en reigers. Die plannen van voor dertig jaar terug waren zo veelomvattend dat ze van vele dwarsliggers er niet mochten komen. En nu; na dertig jaar maken ze nog steeds ruzie over die plannen. Ik weet niet hoe het er in Wallonië aan toe gaat. Maar......met de Vlamingen is er echt niks te beginnen. De belangen zijn zo divers dat er geen beginnen aan is. En als je dan met een minister zit die zich moet in tweeën snijden dan is het ook logisch dat je van die kant niets mag verwachten. Dit land is een prairie waar op iedere molshoop ruzie wordt gemaakt. Maar noteer Marie! Ik heb met zekerheid in veel meer besprekingsgroepen gezeten dan jij. Ik krijg er luizen van op mijn rug als ik ze begin te tellen. En gratuit nog wel. Een sos met vergoedingen in VZW's was ik ook niet. En naar die besprekingen vloog ik per Zeppelin. Gratis dus. ![]() Dus ook geen fietsvergoeding. Trouwens dikwijls ook te ver. Het Demerbekken was niet klein hoor. Einde! Laatst gewijzigd door werkman : 26 februari 2019 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oei! Iedereen is weer een frit gaan eten. Marie; waar zit je? Oppassen met wat je hier zegt hoor. Elk woord wordt hier gewikt en gewogen. Wat veel lijkt over de taalgrens is dikwijls nog miniem als je onze grens passeert. Uitkijken in alle geval dat je niet begint te denken als Walen. Dan kan het af en toe wel eens fout lopen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is er geen enkel voorstel tot herfederalisering ingediend. Dat zou trouwens een 2/3de meerderheid en een meerderheid per taalgroep vereisen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je de politieke reactie in Walbanië hebt gezien op de klimaatmarsen (opstoot van haast communistisch, anti kapitalisme tov bedrijven (klimaattaks voor grote bedrijven)) dan weet je dat heel deze Franstalige demarche puur politiek gestuurd is om een linkse agenda door te duwen. uiteraard kansloos om daar ook Vlaamse steun voor te vinden. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2019 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grote vraag of heel die klimaatkwestie, gelukkig voor de rede, niet veel en veel te vroeg gekomen is om op de verkiezingen te kunnen doorwegen... Maar dat la Belgique er achter zit om zo te proberen de Vlaamse vervlaamsing en verrechtsing tegen te gaan... Daar kan je donder op zeggen... Daarvoor zijn alle middelen, zelfs die des duivels, goed... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was duidelijk te zien bij heel de behandeling van de varkenspest in het zuiden van het land... een pest die daar is uitgebroken door het invoeren van besmette everzwijnen uit Polen... want de 'arme' jagers moesten toch, al was het wettelijk totaal verboden, voldoende wild hebben om op te kunnen schieten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ik had moeten zetten: geen burger wil meer belastingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Conclusie: andere tijden, he.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen nood aan aanpassingen aan een klimaatplan laat staan dat er meerdere klimaatplannen zouden nodig zijn. Er is nood aan overbodigheid van klimaatplannen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 maart 2019 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zoiets absurd. Denk jij nu echt dat lokale milieumaatregelen een wegwerpplastic ban kunnen waarmaken ? Zoiets dient op Europees niveau gedecreteerd te worden. De repressie tegen inbreuken tegen Europese milieumaatregelen dient over het volledige grondgebied even streng te zijn.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |