![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even opmerken dat de officiële leeuwenvlag heraldisch maar twee kleuren heeft. Het rood is immers een versierkleur. Geen hoofdkleur. Daarom droegen de schildknapen van de graven van Vlaanderen indertijd geen rood-geel-zwart, maar enkel geel en zwart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een leugen : hij toonde helemaal niet de Vlaamse Leeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft toch de mooiste, de zwarte.
De Vlaamse.
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister eens, bemoeiziek ventje. Deze draad betreft een discussie omtrent de Vlaamse vlag. Jij bent daar je neus komen tussen steken met de bedoeling mij uit mijn tent te kunnen lokken en te trollen over iets totaal anders. Daarom ga ik jouw ook geen pretje gunnen waardoor je nog wat verder zou kunnen jennen. Ik wens een trol niet te voeden. Omtrent wat ik ben en over mijn opvattingen heb jij volstrekt geen zaken. En voor jouw meningen heb ik helemaal geen belangstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zwart/gele is eeuwen oud. Maar Panda wil die mordicus vastspijkeren aan de WO2-collaboratie. Zijn vergelijking met de zuidelijke Confederale vlag uit de Amerikaanse burgerloorlog is van de pot gerukt, want dat was heraldisch een totaal nieuwe vlag. De Confederalen hebben geen gebruik (misbruik) gemaakt van de reeds eerder bestaande Federale vlag.
Het zwaar collaborerende Franse Vichy-regime gebruikte ook de Franse driekleur in haar propaganda. Maar dat heeft Frankrijk niet belet om de bleu-blanc-rouge na september 1944 verder te gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zie je maar, Belgische SS: goed. Vlaamse SS: slecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De confederale vlag was voor het grootste deel van de burgeroorlog deze: ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Pas op, pas op, het is nog altijd de papfles waaraan de francofonie zich lavent en waarmee het zijn eigen racistische instellingen verschoont...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is een manier als een andere om de criminele misdaden van La Belgique jegens de Vlamingen , vooral de eerste honderd jaar van haar bestaan, te maskeren, want voor vele Vlamingen was de collaboratie vooral een welgemeende Fuck You naar die Belgische Staat die hen tot dan enkel pure ellende had bezorgd.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 maart 2019 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vlag van de Vlaamse Beweging is deze: Het hangt er natuurlijk maar vanaf wat je als 'echte Vlaamse Leeuw' ziet...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 maart 2019 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop van niet. De versie met rode klauwen vind ik veel esthetischer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Deze vlag (zwarte leeuw met rode muil en rode klauwen) werd door vele studentenclubs overgenomen en werd (h)erkend als de strijdvlag. En later ook door het Vlaams Parlement overgenomen. De louter Zwarte Leeuw werd helaas bezoedeld door de collaboratie. En is eigenlijk een schandleeuw. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 maart 2019 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De schandvlag van het VNV is: ![]() De schandvlag (vlag uiterst links) voor de Vlaamse SS ers en Oostfronters is: ![]() De mogelijke schandvlag voor toekomstige collaborateurs zou kunnen zijn: ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 maart 2019 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |