![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan toch! Kindermisbruik is altijd en overal af te keuren maar betrekkingen tussen instemmende volwassenen moeten kunnen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eens een dief, altijd een dief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand heeft hier geschreven dat hij/zij 'homoseksuele gedragingen' goedkeurt! Gij keurt het af, en dat is belachelijk. Wat anderen doen in de slaapkamer interesseert mij geen knijt. Dat het u zo interesseert (en met uitbreiding de kerk) is krankzinnig. Bemoei u met uw eigen zaken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Banneling
|
![]() Het is simpel he. Jan mag ijveren om zijn visie op te leggen aan de samenleving. Als Jan daarop wordt aangesproken dan belemmeren we hem in het uitoefenen van zijn vrije meningsuiting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u dit niet eens als grensoverschrijdend gedrag ziet zegt iets over uw religieus fanatisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen mogelijkheid meer tot abortus, geen holebi rechten, vrouwen aan de haard,en Jan als inquisiteur. The handmaids tale, daar staat Jan zijn mening voor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral als die mening een "oordeel" inhoudt van uw persoon, gedrag, eigen meningen en dergelijke meer. Aan de andere kant, is de normale interactie tussen mensen, natuurlijk "agressie". Dus kan men dat normaal vinden, tenslotte is leven een strijd en hoort het agresseren van anderen daarbij. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2019 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij moogt daarover oordelen, en gij moogt dat zelfs zeggen aan mensen die uw oordeel willen horen. Maar niet aan mensen die daarover niet lastig gevallen willen worden. Dat is een agressie. Het is een vorm van verwijt. Het is een psychologische druk. En als ge het herhaaldelijk doet, is het een vorm van intimidatie, pesterij en lastig vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dan kwaad worden, wijzen op het recht om uw vrije mening mogen te uiten aan jan en alleman, en dat je wel het recht hebt om hun neus lelijk te vinden, nee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2019 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk jij echt dat die agent denkt" nou ja van jezus mag je geen homo zijn? " Of denkt die agent, die man valt anderen lastig, op basis van hun seksuele geaardheid, op een negatieve manier, en tussen komt met de beleefde vraag om mensen met rust te laten? Echt, hilarisch uw opvattingen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Antwerpse burgemeester was duidelijk in de media, geen tolerantie voor dit soort zaken. En terecht, je gaat toch evenmin mensen die uit een kerk komen aanspreken met " achterlijke druif, God bestaat niet, doe iets aan je hersendefect?" Volgens Jan is dat dus ok! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er was natuurlijk ook het fenomeen van de Westboro Baptist Church. Misschien heeft Jan wel zulke voorbeelden van meningsuiting in gedachten. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 maart 2019 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mensen aanspreken op hun geaardheid en ze dit verwijten, is een daad, geen uiting van een mening. En daden kunnen wel gestraft worden, daar zal dan een rechter moeten over oordelen of die daad ernstig genoeg is te bestraffen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij op straat mensen wil gaan aanspreken op hun geaardheid, be my guest. Als je daarmee ergens een wet overtreed zal een rechter daar wel over beslissen. Waar mij het om te doen was is dat de discussie begon over homo's op tv. Ik zal daar misschien fout in geweest zijn maar toen jij stelde dat homo-relaties abnormaal zijn, dat je homo-relaties afkeurt en dat homo-relaties op tv promoties zijn voor die relaties ging ik er van uit dat jij tegen homo-relaties op tv bent. Ik veronderstel dat dat klopt? Waar heel de fout nu blijkbaar begonnen is, is bij het woordje "vertellen". Ik ga er vanuit (en in de meeste gevallen klopt dat ook wel) dat iemand die ergens heel erg tegen gekant is (zoals jij tegen homo-relaties bv) dat het liefst verboden zou zien. Natuurlijk kan jij dat op je eentje niet maar als er genoeg mensen opdraven met die mening kan de wetgever daar wel aan toegeven. En daar komt mijn "vertellen" vandaan. Als de wetgever, onder invloed van genoeg mensen met die mening, homo-relaties verbiedt vertellen de wetgever en de tegenstanders middels een wet aan homo's wat ze wel en niet mogen doen. Dus nee, ik bedoelde met "vertellen wat ze wel en niet mogen doen" niet u die op straat een homo-koppel aanspreekt. Wat niet wegneemt dat ik mensen persoonlijk aanspreken op hun relatie wel degelijk een beperking van hun vrijheid vindt. Of op zijn minst behoorlijk ongepast. En nee, ongepast gedrag is niet verboden maar dat wil niet zeggen dat ik er mee in moet stemmen. Ma soit; aangezien het hier nu al zo lang over gaat denk ik dat ik kort samen mag vatten: -Jij bent tegen homo-relaties want je vind ze abnormaal omdat je geloof dat zo voorschrijft. Je bent ook tegen homo-relaties op tv want dat staat gelijk aan het promoten van relaties waar je tegen bent. Maar je bent niet voor een verbod op homo-relaties of het vertonen van homo-relaties op tv. -Voor jou hoeft de wetgever homo's dus niet te vertellen wat ze wel en niet mogen doen. -Bij een eventueel referendum over al dan niet toestaan van homofilie en alles wat daar bij hoort ga jij dus 'toestaan' stemmen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 1 maart 2019 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |