![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier in de Maaskant is de streektaal Limburgs. Er zijn huisartsen die geen Limburgs spreken. Dat vind ik geen probleem. Ik kies wel een huisarts die mijn Limburgse streektaal (moedertaal) spreekt. In België is iedereen vrij zijn (huis-)arts te kiezen. In België is iedereen vrij om in de privésfeer de taal te spreken die hij zelf verkiest. Dat er flaminganten zijn die dictatoriale trekjes hebben is al lang geweten. Laatst gewijzigd door pajoske : 28 februari 2019 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die dokter van wacht de streektaal niet spreekt ,dan is dat een probleem voor zijn patiënten. Daar elke huisarts verplicht zijn deel van de wachten moet doen ,moet elke huisarts dus de streektaal kunnen spreken. Het Limburgs is geen streektaal in dit land ,maar een dialect van een streektaal,het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bijsluiters van de medicatie is in het Maasland ook niet in het Limburgs geschreven,maar in de streektaal het Nederlands.
Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 februari 2019 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 1 maart 2019 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ik u een cursus aanbevelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Toen enkele jaren geleden een vriendin, (huisarts in opleiding) zich ging aanbieden op een stageplaats bij een huisarts-stagemeester, was een van de eerste vragen of ze de plaatselijke Limburgse streektaal begreep. 95% van de patiënten gebruikten namelijk het Limburgs in contact met de arts. Een Turkse klant, werkzaam als verzorgster in het bejaardenhuis vertelde mij dat de communicatie met de bewoners dikwijls moeilijk was omdat ze het Limburgs niet begreep, maar enkel standaard Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
,of is het "Belangske" ook in het Maaslands geschreven daar aan de Maaskant? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Gij beseft precies niet dat er nog mensen zijn die maar tot hun 12e naar school gingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
begrijpen dan een Franstalige arts, daar het Limburgs een Nederlands dialect is en geen Franstalig dialect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Neen, neen, dat geldt niet voor de franstaligen... Mens is franstalig racistisch als men de franse taal boven de minimale mensenrechten van om het even wi stelt... Maar voor zover gaat de franstalige logica natuurlijk niet... Het zijn de Vlamingen die hun kolonisatie niet lusten die racistisch zijn voor hen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik meer dan dertig jaar geleden kennis maakte met mijn man was die er halstarrig van overtuigd dat Bruxelles een franstalige stad en zeker geen tweetalige stad was en dan zag die al dat Vlaams gezaag natuurlijk als extremistisch... Waarom dacht die dat??? Hewel omdat dat zo werd aangeleerd door de franstalige media en politici aan franstalige kant... Dus geindoctrineerde kolonisatie en anti-Vlaams racisme tot in de kiem van la Belgique... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |