Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2019, 14:49   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor mij is de uitleg simpel : opportunisme. Sterke Jan wou bewijzen dat hij in tegenstelling tot zijn voorganger(s) er wel in zou slagen om de ontoereikende effectieven van de Brusselse politie in te vullen. En dus verlaagde hij de normen : tweetaligheid is blijkbaar niet belangrijk voor minister Jan.
Dan kijk ik echt wel uit naar de bewijzen waaruit moet blijken dat minister Jan de taalnormen heeft verlaagd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:49   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wie is het hoofd van zo'n zone in het Brussels Gewest?
Zeg Jan onder ons ....zo morgenvroeg overschakelen op het niveau van 8 jarigen dat moet nogal een aanpassing zijn in uw geval ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:51   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zeg Jan onder ons ....zo morgenvroeg overschakelen op het niveau van 8 jarigen dat moet nogal een aanpassing zijn in uw geval ?
Terwijl voor jou: 'pies of keek', niet?
Oud 3 maart 2019, 14:52   #44
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie is het hoofd van zo'n zone in het Brussels Gewest?
Per zone een burgemeester, uiteraard.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:52   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Per zone een burgemeester, uiteraard.
Is het dan niet de bevoegdheid van de burgemeester als hoofd van de lokale politie te waken over de wettelijke toestand binnen zijn korps?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:53   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kijk ik echt wel uit naar de bewijzen waaruit moet blijken dat minister Jan de taalnormen heeft verlaagd.
Misschien voel je je gelukkiger als ik het anders uitdruk : 'dat hij nog harder dan vroeger al het geval was zijn kloten veegt aan de taalnormen' ?

Beter zo ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:54   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien voel je je gelukkiger als ik het anders uitdruk : 'dat hij nog harder dan vroeger al het geval was zijn kloten veegt aan de taalnormen' ?

Beter zo ?
komma vergeten tussen was en zijn...
Oud 3 maart 2019, 14:58   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan niet de bevoegdheid van de burgemeester als hoofd van de lokale politie te waken over de wettelijke toestand binnen zijn korps?
Als ik het goed begrijp is zo een minister van binnenlandse zaken voor niks nodig ?
Oud 3 maart 2019, 15:12   #49
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is heel simpel: selor-attest artikel 12 wettelijk verplichten bij elk sollicitatieformulier. Geen attest => vuilbak.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:43   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De oplossing is heel simpel: selor-attest artikel 12 wettelijk verplichten bij elk sollicitatieformulier. Geen attest => vuilbak.

En dan nu de hamvraag : zou er nooit 1 van de geniale kabinetsleden van minister Jan op dat idee gekomen zijn ? Of paste het gewoon niet in hun kraam om de statistiek v/d aanwervingen op te poetsen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:45   #51
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, dan gaan er niet veel Franstaligen aan het werk geraken.

Deal, dus !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:53   #52
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we nog een degelijke pers, om dergelijke mistoestanden publiek te maken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...&utm_term=feed

https://www.gva.be/cnt/dmf20190303_0...een-nederlands
Die "degelijke pers" publiceerde die artikels na opmerkingen van VB-Kamerlid Barbara Pas.

Anna gaat nog gelijk krijgen ook :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Panda is stiekem verliefd op Barbara Pas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 16:54   #53
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En, als die persoon de wettelijke toestand aan zijn laars lapt, mag de bevoegde minister niet tussenkomen?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:11   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, als die persoon de wettelijke toestand aan zijn laars lapt, mag de bevoegde minister niet tussenkomen?
Neen een minister mag nooit tussenkomen. Dat is een protocolaire functie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2019 om 17:12.
Oud 3 maart 2019, 17:16   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de burgemeester op het matje roepen. Dat is dan weer de taak van het gewest.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:29   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die "degelijke pers" publiceerde die artikels na opmerkingen van VB-Kamerlid Barbara Pas.

:
Politiek correcte slappe dweil Jambon liegt als hij zegt dat hij niet mag tussenkomen.

Citaat:
Zolang de situatie alsmaar achteruitgaat, interpelleer ik daarover elk jaar opnieuw de bevoegde minister voor Binnenlandse Zaken. Ik vraag hem elk jaar om daaraan iets te doen. Ik krijg elk jaar hetzelfde antwoord, namelijk dat hij daarin geen verantwoordelijkheid draagt, dat het om een Brusselse aangelegenheid gaat.
Ik spreek dat elk jaar tegen en dit jaar word ik daarin bijgetreden door de Vaste Commissie voor Taaltoezicht, die in haar advies over het wetsvoorstel van collega Vuye bevestigt dat de federale overheid wel degelijk bevoegd is om in te grijpen indien de controles niet gebeuren zoals is voorgeschreven.

Dit zegt genoeg.
Voorstel toepassing taalwetgeving weggestemd.

http://barbarapas.be/archieven/2893

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 maart 2019 om 17:35.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:31   #57
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alle Franstalige partijen zijn hier tegen. Kan dus niet.
Oud 3 maart 2019, 17:38   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom veegt Jan dan zijn kloten aan de taalwetgeving, waar hij vroeger bij de VVB nochtans zo graag over speechte ?
Hij had nu de kans om het beter te doen dan de 'belgicistische' partijen, en boekt als eindresultaat dat het enkel nog erger is geworden...

Politici die nationaal zo extreem 'hun kar keren' doen dat heus niet om hun idealen uit hun oppositieperiode te realiseren maar wel omdat ze het rauwe machtsspel willen meespelen op zijn meest tsjeverige manier.

Jan Jambon veegt zijn kloten aan onafhankelijkheid, hij organiseert de verfransingsfabriek van onze politie.
Ben ik verkeerd of had de NVA niet beloofd om in deze regering niet de communautaire toer op te gaan???
zij hebben zich eraan gehouden... Maar de regering is afgesprongen en dus zijn ze nu opnieuw vrij...

Van de andere kant zou het het minste geweest zijn dat de franstaligen ook het communautaire op een laag pitje zouden gezet want zij houden zogezegd toch vast aan la Belgique; maar dat is buiten hun racistisch en koloniaal imperialistisch éénheidsdenken gerekend... En dan durven ze het zogezegd nog hebben over multi-kul...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:49   #59
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop met dat huisvrouwen gezwam aub...
Dit is geen bevoegdheidsprobleem, noch een probleem van autoriteit : de minister van binnenlandse zaken is de hoogste autoriteit van de politie. Als Jambon toelaat dat de politie incapabele mensen rekruteert is hij hij gewoon incompetent, ofwel veegt hij zijn kloten aan de taalwetgeving.
Wat vrij opmerkelijk is, gezien zijn politieke keuze.
Te dwaas om rond te lopen... geen bevoegdheidsprobleem en de eerste minister die zogezegd alle macht zou hebben...
Ik herhaal als er alleen maar incompetente mensen zijn, en dat alleen maar en vooral door de franstalige bekrompenheid... Hoe wil jij dat hij voldoende competente mensen rekruteert als die er gewoon niet zijn of diegene die het wel zijn, meestal alleen Vlamingen, de benen onder kun kont uitlopen om toch maar vooral niet in hellehole Bruxelles tewerk gesteld te moeten worden... en waarom willen ze niet in Bruxelles werken... Weeral op het conto van onze franstalige medeburgers of moet ik eerder zeggen hardleerdse tegenstanders zetten...
Denk je nu echt dat de Vlamingen zin hebben om zich door, door en door anti-Vlaamse racisten te laten mismeesteren...

Hoe gemakkelijk om dat hier te komen afschrijven op de rug van zogezegd één man, een NV-a'er bovenien die stelselmatig in la Belgique wordt afgeschreven als een extreem rechtse partij waarvan vele leden met de nazies zouden gecollaboreerd hebben... en dus totaal onaanvaarbaar voor de grote francofonie om daar vertrouwen in te hebben en er nog maar mee samen te werken...

Als de MR zulk een pak rammel krijgt in dat Belgique is het alleen maar omdat ze, ondanks alle tegengestelde beloftens van op voorhand, het aangedurfd hebben om met dat stoute NVa in zee te gaan... Wat zouden ze met veel plezier diezelfde NVa naast het VB in een cordon geplaatst hebben...
Maar ja, meer dan 40% van de Vlamingen in een cordon... dat zou toch wat te gortig zijn vooral als je dan nog over democratie wil spreken door mensen die het van de daken afroepen dat ze weigeren om Nederlands te spreken...

Citaat:
En ik heb je zojuist 4 links gegeven godverdomme naar de media die hierover bericht, en nog slaag je erin te doen alsof de Vlaamse kranten geen correcte verslaggeving maken. LEES iets, en kom dan terug in plaats van te fabuleren.
Jij hebt inderdaad 2 franstalige links gegeven waarover ze het over dat fenomeen hebben, maar ik lees daar enkel een vaststelling en nog helemaal niet dat dat niet zou mogen in la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:51   #60
DucDEnghien

Standaard

Politie aanvaardt door tekort ook ongeschikte kandidaten Knack, 09/09/2018

"Door het grote tekort aan politieagenten mogen veel kandidaten die ongeschikt bevonden worden tijdens de selectie, toch beginnen aan de politieopleiding. Dat blijkt uit een onderzoek van De Standaard. Volgens anonieme bronnen van de krant is er sprake van politieke druk om de streef?*cijfers tot elke prijs te halen."

Ook de vergrijzing slaat toe bij de Politie, dit in combinatie met steeds minder kandidaten.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be